help vriendje is verslaafd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: help vriendje is verslaafd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:52

LaUrOssssss schreef:
jah ik heb ook tegen hem gezegd dat ik in eerste instantie niet met hem samen wou zijn omdat hij blowde en al, en jah tegen zijn ouders zegge ga ik niet doen, is ook aan hem denk ik, en hij weet hoe erg ik het vind, en hij weet ook dat het aan hem is hoor!

ga je hem loslaten nu je deze reacties leest? Wil je dat? Voor jezelf? Omdat je gewoon beter verdient?

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 14:54

heb het in het begin met gewoon boos zijn geprobeerd maar daarna zag ik hoe moeilijk het voor hem was en heb ik hem gewoon gesteund, maar ruzie is ook vooral verwijten van hem tege mij da ik moeilijk ben en zovoort...

en hem loslate, weni heb er het moeilijk mee, wil hem langs een kant ook niet in de steek laten!
Laatst bijgewerkt door LaUrOssssss op 03-09-08 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:55

LaUrOssssss schreef:
jah ik heb ook tegen hem gezegd dat ik in eerste instantie niet met hem samen wou zijn omdat hij blowde en al, en jah tegen zijn ouders zegge ga ik niet doen, is ook aan hem denk ik, en hij weet hoe erg ik het vind, en hij weet ook dat het aan hem is hoor!

Het stoppen is aan hem... Daar kun je inderdaad weinig aan doen, als hem stimuleren, HIJ zal het moeten doen !
De keuze is aan jou, kies ik voor een vriend die blowt... of maak ik het uit om deze rede?

Misschien als hij ziet hoe erg jij het vind, dat je het echt uit wilt maken om deze rede. Dat hij wel zal stoppen. Maar eigenlijk zou een ruzie hiervoor al genoeg moeten zijn, te laten weten dat jij het meent, dat jij hier niet mee kan/wil leven.

Het is een lastige kwestie, ik kan niet inschatten hoe vervelend je het vind.
Maar is het dit waard om je relatie te verbreken? Of denk je dat je er ooit mee kunt gaan leven?
(Misschien een soort van comprmis sluiten: iets als alleen met vrienden, alleen in het weekend ofzo?)

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:57

hoi

nou ik heb in het zelfde schuitje gezeten als jij hoor, ook met loze beloftes en al en elke keer begon het weer opnieuw (stoppen is erg moeilijk) bij ons is de oplossing mijn vader geweest Tong uitsteken
Mijn vader rookt sigaren (signorita's) en toen we daar een week logeerde rookte hij dus sigaartjes mee met mijn vader i.p.v. een blowtje, omdat hij het niet durfde te doen met mijn vader in de buurt.

Mijn vader heeft toen een afspraak met hem gemaakt, dat als hij stopte met blowen en sigaren ging roken hij een heel doosje van hem zou krijgen, dat was goed, sindsdien rookt hij dus sigaren (al zo'n 3 weken) Knipoog

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:58

LaUrOssssss schreef:
heb het in het begin met gewoon boos zijn geprobeerd maar daarna zag ik hoe moeilijk het voor hem was en heb ik hem gewoon gesteund, maar ruzie is ook vooral verwijten van hem tege mij da ik moeilijk ben en zovoort...

en hem loslate, weni heb er het moeilijk mee, wil hem langs een kant ook niet in de steek laten!

Nou sorry dat ik het zeg, maar dan is het echt een eikél! Het ligt vooral NIET aan jou. Als hij jou dingen verwijt, is dat errug flauw van 'm, om het even zacht uit te drukken. Hij weet volgens mij donders goed dat het aan hem ligt Knipoog

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 14:58

jah dan is er nog de wetenschap dat hij er mee doorgaat en denk dat als hij het blijft doen dat hij terug hervalt, want dat compromis is er al eens geweest, eens in de twee weken, en hij herviel gewoon en loog er keihard over

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:00

Een minder 'strenge' compromis misschien (om te beginnen)? Het zijn maar ideeen hoor Knipoog

Heb zelf ook wat "problemen" met vriend gehad (hoop ik). Ik wilde er hoe dan ook samen uit komen. Maar dat is allebei een beetje water bij de wijn doen denk ik.....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:03

LaUrOssssss schreef:

Ben jij dan zijn hulpverlener of moeder? Knipoog Vind je dit een gelijkwaardige relatie? Pling

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 15:03

jah maar minder strenge compromissen die zijn er ook al geweest Haha! heb denk alles al geprobeerd wat in mijn mogelijkheid ligt buite... jah Het echt doenn, hem dumpen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:04

LaUrOssssss schreef:
wil hem langs een kant ook niet in de steek laten!

Vooralsnog laat hij vooral jou in de steek!

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 15:05

haha zijn moeder nee dat denk ik niet, anders zou dit dan weer een geval van incest zijn Haha! jah nee je hebt wel gelijk denk ik maar toch als vriendin moet je hem toch ook steunen?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:05

Ik vind dat hij niet echt rekening met je houd hoor

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:06

LaUrOssssss schreef:
jah maar minder strenge compromissen die zijn er ook al geweest Haha! heb denk alles al geprobeerd wat in mijn mogelijkheid ligt buite... jah Het echt doenn, hem dumpen.

misschien moet je proberen of hij sigaren wil roken i.p.v. die zooi Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:07

LaUrOssssss schreef:
haha zijn moeder nee dat denk ik niet, anders zou dit dan weer een geval van incest zijn Haha! jah nee je hebt wel gelijk denk ik maar toch als vriendin moet je hem toch ook steunen?

Steunen door hem te stimuleren met die troep door te gaan?
is dat steunen? Je hersencellen sterven sneller af door wiet, zo onschuldig is het ook weer niet.. (goh, dat rijmt Clown )

Meid, als je jezelf verder wil pijnigen omwille van hem, go on.
Jij kunt hem niet veranderen, wij jou ook niet. Ach gut

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 15:07

ieeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuhwwwwwwwwwwww da stinkt Haha!
mss kauwgom ofzo :p

ja detour je hebt echt volledig gelijk en hij is al niet de inteligentste Haha!
maar ja als je ervan houd is het gewoon moeilijk om zo een zware beslissing te nemen
Laatst bijgewerkt door LaUrOssssss op 03-09-08 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:08

Vraagje.. hoe zie jij op deze manier jullie toekomst over... zeg.. 3 jaar. en over 10 jaar.

Ik zeggen kappen met die handel je vergooit je leven op deze manier terwijl je plezier moet maken en hebben.
Is dit het waard al die zorgen en ellende die je er voor heb.

Nee.. jij bent veel meer waard en als jij echt van je houd dan kapt ie er mee en zo niet dan weet je ook hoe sterk zijn ruggengraat is.

En idd ben je zijn verzorgster, moeder, hulpverlener of degene waar hij van houd.

Breken met iemand die eigenlijk in een hulpbehoevende situtatie zit is moeilijk en voor jezelf op dat moment kiezen veel moeilijker maar bedenk 1 ding...

JIJ bent belangrijk... en dat mis ik hier in dit verhaal... het is maar HIJ HIJ HIJ...

Kies voor jezelf en dan maar even verdriet maar een langer en vooral zorgelozer gelukkig leven.

Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:10

Je bent nog jong en kunt nog lang genoeg moederen, daarom: kies voor jezelf en ga niet zitten zorgen voor zo'n stom joch dat zijn leven naar de ....... blowt. Nu is het nog wiet, maar voor je het weet heeft hij een doorgesnoven kop en een dikke schuld waar hij van zijn langzalzeleven niet meer vanaf komt.
Hup, weg ermee en er is niet een handvol maar een landvol!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:10

suleilitha schreef:
Je bent nog jong en kunt nog lang genoeg moederen, daarom: kies voor jezelf en ga niet zitten zorgen voor zo'n stom joch dat zijn leven naar de ....... blowt. Nu is het nog wiet, maar voor je het weet heeft hij een doorgesnoven kop en een dikke schuld waar hij van zijn langzalzeleven niet meer vanaf komt.
Hup, weg ermee en er is niet een handvol maar een landvol!

Amen! Bloos

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 15:10

jah toekomst, daar had ik inderdaad al aan gedacht Bloos
ben bijna 20 dusjah dat mag al wel is Haha!
maar ja inderdaad vader van men kinderen mag daar nu net niet aan verslaafd zijn!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:11

Als jij er niet mee kunt leven, kan je 't maar beter gedaan maken, dan kan hij iemand zoeken die er wél mee kan leven, en jij iemand die niet blowt. Anders kom je er gewoonweg niet uit. Hij weet nou wel dat jij niet wil dat hij blowt, daar hebben jullie genoeg discussies over gehad, en ik snap heel goed dat hij niet wil stoppen voor jou. Vind het ook echt onzin dat mensen hier zeggen, 'heeft hij dat niet over voor jou'. Ik ben dan wel niet verslaafd ergens aan, maar ik kan me heel wat kwade reacties voorstellen als iemand tegen jullie zou zeggen, stop met paardrijden want ik vind het niet leuk dat je zo vaak weg bent.

Hij blowt nou eenmaal. Hij stopt, of niet, als hij daar zin in heeft, en hoe cru ook, daar kan jij niks tegen doen. Dus als jij dat niet kan accepteren... Het probleem in deze ligt niet bij hem in ieder geval.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:11

LaUrOssssss schreef:
jah toekomst, daar had ik inderdaad al aan gedacht Bloos
ben bijna 20 dusjah dat mag al wel is Haha!
maar ja inderdaad vader van men kinderen mag daar nu net niet aan verslaafd zijn!

Tsjakka! Duivel

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:12

LaUrOssssss schreef:
ieeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuhwwwwwwwwwwww da stinkt Haha!
mss kauwgom ofzo :p

ja detour je hebt echt volledig gelijk en hij is al niet de inteligentste Haha!
maar ja als je ervan houd is het gewoon moeilijk om zo een zware beslissing te nemen

Tsja de beslissing is moeilijk ja.. Maar je moet wel aan jezelf denken, wat hij niet doet.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:13

tja ik heb in het zelfde schuitje gezeten en ben blij dat ik hem wel ben blijven steunen en het om heb weten te gooien naar iets anders, maarja is maar net hoeveel je van iemand houd denk ik

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 15:13

het laatste wat hij nu zei over het smore dat van belang was! is dat hij wel zal stoppen maar dat hij nog niet weet wanneer en hoeveel hij het nu wil gaan doen, maar ja veel heb ik daar niet aan!

dat is het nu juist ook ik wil het anders zien en hem blijve steune tot we er zijn! ik zie hem echt dooodgraag!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:14

Kies alsjeblieft voor jezelf!
Om al op jonge leeftijd in een relatie tegen zulkt grote struikelblokken
aan te lopen lijkt mij niet hoopvol voor de toekomst.
Er is op deze wereld zoveel ander moois te vinden!
Wees een keer eerlijk tegen jezelf en gun jezelf iemand die
echt voor jou gaat!
Hie lief en zo iemand ook kan zijn, dit kan niet een goeie
fundering voor je relatie zijn voor in de verre toekomst, sorry...