tsja ruzie om een stuk blik op wielen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Re: tsja ruzie om een stuk blik op wielen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 20:56

Chiqa schreef:
Zonnebloem schreef:
Komt meneer van het weekend helemaal over de rooie op mijn deur bonken dat ik "die lelijke ouwe auto" weg moet halen.

Waarom moest jij je auto weghalen?

Omdat hij daar wilde staan Boos!

De gemeenst wil geen invalide parkeerplaats geven omdat ze volgens hun nog goed genoeg kan lopen.
Ze heeft een groniche ontsteking in haar knie en suikerziekte waarvan ze s'morgens vaak erg ziek is. en ze moet s'morgens vaak vroeg weg.

Maar als hij nou eens normaal overlegt, is dat nou zo moeilijk? Maar zodra je wat tegen hem zegt is het gelijk dreigen, " ik zal dit en ik zal dat"
Maar ik heb al meer verhalen over hem gehoord hier op het dorp, ik had zoiets van eerst zien en dan geloven, nou ik geloof ze allemaal.
Aan het einde van de straat is een parkeer terrein waar je zo je auto kan neerzetten, 50 meter lopen en dat moet voor hem geen probleem zijn.
Er staat nu een VW transporter op die plek maar hij gebruikt hem bijna niet en hij heeft al gezegt dat ie hem eerst omruilt voor zijn BMW als ie weggaat, zodat wij er niet kunnen staan. Echt zo van ik niet jullie niet, grote sukkel, ik ben niet haatdragend maar ik begin echt een hekel aan hem te krijgen.
En hij is natuurlijk boos dat ik toen de BMW heb laten wegslepen.

Mijn vriend en ik en proberen nu een manier te verzinnen om de transporter strak tegen zijn deur te zetten, (hij heeft maat 1 deur) zodat ie er niet in of uit kan. Als de hint niet duidelijk is zetten we de bus midden op de kruising en laten hem weer wegslepen.
Of hij moet normaal komen overleggen en exuses maken voor een paar erg grove dingen die hij heeft gezecht

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:59

Chiqa schreef:
C_arola schreef:
omdat ie kennelijk op ''zijn'' plaats stond...

Hoor het antwoord graag van Zonnebloem.
Als dat écht de reden is van zijn bezoekje aan de deur vind ik het namelijk
wel een erg triest mannetje.
Zolang hij die plaats niet heeft betaald of gehuurt is die plaats immers van iedereen.

Maar goed ben benieuwd. Lachen

Dus een erg triest mannetje Knipoog

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:07

Steek zijn auto's in de fik, kan die ze daar ook niet meer neerzetten. Haha!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:09

Megamutsj schreef:
Steek zijn auto's in de fik, kan die ze daar ook niet meer neerzetten. Haha!
:')

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 23:44

baksteen door zn raam Haha!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 00:01

Wat een eikel van een buurman heb jij zeg. Ik zou ook echt niet weten wat je daaaar nou aan moet doen, zo'n sneu & kinderachtig figuur. Ben benieuwd wat dit wordt..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 08:09

Als ik eerlijk ben denk ik dat je er ondertussen eigenlijk niets meer mee kan en zal het waarschijnlijk alleen maar van kwaad tot erger worden.

Blijkbaar is het al een minder sociaal persoon, maar door zijn auto weg te laten slepen heb je hem echt op de kast gejaagd (heeft hem alleen op kosten gejaagd). Dat zal hem vast niet tot berouw doen inkeren. Zijn auto klem zetten zodat hij er niet meer in kan, zal hem vast ook niet tot nadenken brengen. Levert alleen maar meer frustratie op en zo wordt het nog meer van kwaad tot erger.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 08:24

Zonnebloem schreef:
Mijn vriend en ik en proberen nu een manier te verzinnen om de transporter strak tegen zijn deur te zetten, (hij heeft maat 1 deur) zodat ie er niet in of uit kan. Als de hint niet duidelijk is zetten we de bus midden op de kruising en laten hem weer wegslepen.
Of hij moet normaal komen overleggen en exuses maken voor een paar erg grove dingen die hij heeft gezecht

Als jullie dit doen zijn jullie net zo erg.

Het is en blijft een openbare parkeerplaats. Niemand is verplicht om mee te doen met de afspraken die onderling gemaakt zijn. Het zou aardig zijn van hem als hij het wel zou doen, maar blijkbaar is hij er niet netjes van op de hoogte gebracht.

Als jouw buurvrouw echt zo slecht ter been is dan kan ze heus een verklaring van de huisarts krijgen en anders misschien eens een procedure starten.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:47

is er geen wijkagent die zou kunnen bemiddelen oid?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 09:52

Hij is wel netjes op de hoogte gebracht, we hebben het gewoon uitelegd hoe het hier zit en gevraagd of hij daar bedrip voor wilde hebben, maar meneer kon toen ook al alleen maar schreeuwen. Boos! ikke ikke ikke en de rest kan stikken.

Tuurlijk blijft het een openbare parkeerplaats, mag iedereen staan, heb ik ook al gezegt. Maar normaal overleg kan toch geen kwaad? En dat kan met hem dus gewoon NIET, we hebben het allemaal afzonderlijk van elkaar geprobeerd en adzonderlijk een zooitje scheldwoorden gekregen.

Dat ik zijn auto toen had laten wegslepen had echt wel een reden, staat in de beginpost. Knipoog
Hij had de straat geblokkeerd en ik moest weg omdat iemand een ongeluk had gehad en ik wilde graag naar die persoon toe.
Ik heb hem netjes gevraagd of ie zijn auto weg wilde halen maar het gebruikelijke geschreeuw was het resultaat, en ja toen heb ik de takeldienst gebeld, en ik denk dat die hem echt niet megenomen hadden als hij normaal had gestaan.
Was ik het niet had iemand anders uit de straat het wel gedaan als die weg zou moeten, kwestie eigen schuld. Heb daar ook geen spijt van Duivel

En ach ik zal zijn auto echt wel op zijn plaats laten staan maar ik vind het normaal om dat soort dingen te gaan bedenken (daadwerkelijk uitvoeren is een 2e Knipoog ) Maar het komt wel in je op dat kan ik niet ontkennen.

De enigste reden dat de bus er nu staat is dat wij er niet kunnen staan, hij moet nu zelf ook verder lpen omdat de BMW er niet kan staan maar dat boeit hem niet, ik bedoel is dat het toppunt van kinderachtig of niet?.

Denk niet dat een wijkagent veel zal kunnen doen, het is en blijft een openbare parkeerplaats, en hij weigert te praten ot te overleggen. En na wat hij allemaal heeft gezgt kan ik dus echt geen enkel begrip meer voor hem opvatten

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:05

ik wil eerst wel een foto van de situatie zien voordat ik kan oordelen.

Ik had buren (gelukkig verhuisd) die in het weekend altijd zo'n extra lange extra hoge bus recht voor mijn raam zetten. Mocht officieel natuurlijk maar leuk was het niet.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:09

Ik denk dat het van beide kanten wel duidelijk is wat jullie punt is en er je nu nog meer druk om gaan maken zal alleen averechts werken.

Ik zou het gewoon laten rusten, dan zal het vast wel wat bijtrekken. En nogmaals als jouw buuf graag die parkeerplaats wilt kan ze een vergunning aanvragen of misschien zelfs die plek wel kopen, al is dat best een investering.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 10:26

gemeente geeft die dus niet omdat ze vinden dat het niet nodig is, heeft ze al lang al geprobeert.
En een grote investering kan ze niet doen want ze zit in de bijstand.

Maar als hij nou gewoon komt praten is alles opgelost. Het is voorla de manier waarop weet je, we zijn allemaal volwassen mensen dus hier valt best iets op te verzinnen zodat ook zijn auto wel eens in de straat kan, maar nee dat kan meneer niet die denkt alleen maar aan zichzelf. Ik zou het ook wel eens leuk vinden hoor als de mijne voor de deur staat, maar goed als dat niet kan dan niet, ga ik ook echt niet dood van.

En nu moet ie toch ook lopen omdat ie zijn bus daar heeft staan. Als je dan toch gaat lopen laat de buuf daar dan lekker staan. Of kom overleggen dat zijn auto er ook soms kan staan.
Mijn vriend kan er ook al niet meer staan omdat ie 2 plekken pakt maar dat is niet zo erg die kan lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:41

Typisch gevalletje voor de "rijdende rechter" Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:49

Als je buuf een verklaring van haar arts heeft, krijgt ze het wel. Gelijkheidsstelling. Maar misschien valt het ook wel mee met haar slecht ter been zijn??

Ik zou mij er niet mee bemoeien, dit kan op een flinke burenrel uitlopen en dan heb jij straks veel trammelant omdat je het opneemt voor iemand die slecht te been is, waarvan op dit moment niet duidelijk is of het ook echt wel een medische oorzaak heeft.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:56

hihi had een leuke situatie voor mij geweest met mijn camper, bus, verkoopwagen en paardentrailer Haha! Haha! Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:01

Zonnebloem schreef:
Maar normaal overleg kan toch geen kwaad?

Normaal overleg kan geen kwaad, maar overleg betekent niet automatisch dat jij je zin krijgt.. Clown

Misschien moet je buurvrouw háár probleem zelf gaan oplossen en moet jij j er niet meer mee bemoeien. Gezien de hele situatie hoef jij nergens meer op te rekenen. En volgens mij mankeert je buuf niks aan haar mond toch?

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:03

haha zielig zoiets.. zo'n soort buurman hebben wij ook gehad, die parkeerde ook altijd op "zijn" plek en oohwee als de auto van me vader of moeder er toen stond (hadden toen 2 auto's Haha!)
ben blij dat ik daar weg ben..
maar zo'n ideeën zou ik ook wel nog voor elkaar krijgen Tong uitsteken

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:04

Zonnebloem schreef:
Denk niet dat een wijkagent veel zal kunnen doen, het is en blijft een openbare parkeerplaats, en hij weigert te praten ot te overleggen. En na wat hij allemaal heeft gezgt kan ik dus echt geen enkel begrip meer voor hem opvatten

Wijkagent is in principe neutraal. Hij kan proberen te bemiddelen nu de buurman met jullie weigert te praten.
Hier moet een oplossing voor komen voordat het uit de hand loopt (en dan heb je een groter probleem denk ik).

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 12:10

kiwiko je bent welkom hoor Haha!

Russel, buuf kan echt moeilijk lopen anders zou ik het niet zeggen. Maar gemeente vind dat het wel meevalt.
En ik bemoei me er wel mee, het gaat tenslotte ook om de plek van mijn vriend en als we toch op deze manier gaan spelen wil ik mijn auto ook in de straat. (en je waarschijnlijk gedraag ik me op dit moment als een opstandige puber Huilen van het lachen )
Als hij normaal komt praten is KAN ALLES OPGELOST WORDEN. Maar dat verdomt ie dus hij kan alleen maar schreeuwen.

Komt ook bij dat ik gruwelijk kwaad op hem ben omdat hij mij een kankerwijf genoemd heeft toen mijn uitstijkje niet goed bleek te zijn. En dat vergeef ik hem dus nooit, en dan dat gezeik met die auto, het is gewoon een hufter. Boos!
Enne niet alleen ik en buuf hebben problemen met zijn gedrag hoor de rest van de straat ook Knipoog

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 12:13

Chubby schreef:
Zonnebloem schreef:
Maar normaal overleg kan toch geen kwaad?

Normaal overleg kan geen kwaad, maar overleg betekent niet automatisch dat jij je zin krijgt.. Clown

.?

Die hoef ik ook niet maar hij moet ook begrijpen dat hij nier normaal bezig ik we kunnen er om de beurt staan en niet alleen hij en wat ie nu aan het doen is met de bus gaat nergesn over.

Het is echt niet zo dat ik mezelf die plek toe eigen Clown

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:31

Met andere woorden iedereen wil een eigen vaste plek hebben. Zijn jullie dan niet allemaal even erg.

Parkeer gewoon waar er plek is.

Als buuf echt geen 50 meter kan lopen vraag ik me af waarom de gemeente dwars ligt. Ze zou dan (als ze dan wel auto kan rijden) recht hebben op een vergunning en moet ze een procedure starten. Dat moet ze toch echt zelf doen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:35

Ik heb toch wel met verbazing het eerste bericht zitten lezen.
Misschien komt het allemaal heel anders op mij over, maar wat ik nu lees is dat het een openbare weg is, iedereen mag zijn auto er neer zetten, als buren onder elkaar hebben jullie je eigen plek vast gelegd.

En wat nu als ik mijn auto daar parkeer Clown
Ik vind het wel raar hoor.
Sneu voor je buurvrouw, maar als zij geen vergunning krijgt zal het wel terecht zijn en is het niet terecht, dan zou ze stappen kunnen ondernemen.

Het zou wat zijn als wij in de straat ieder ons eigen plekje toe kennen Clown
Nee sorry buurman, maar 3 straten verderop zag ik net nog een plekje vrij Clown

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:41

Als de buurvrouw écht slecht ter been is krijgt ze wel een eigen plaats. Dat hebben mensen hier in de straat ook want die vrouw kan ook niet goed lopen. Verder hebben we hier ook veeeeeel te weinig parkeerplaatsen voor veel te veel mensen, maar nooit problemen mee gehad.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:53

Het gaat hier volgens mij niet alleen om de parkeerplaats maar ook om de omgangsvormen.
Ik heb hier ook zo'n bejaarde buurman die zich vreselijk druk maakt of wij wel volgens zijn eisen parkeren.
Pas had hij veel bezoek en was er geen plaats meer in de straat. Wij hebben toen (terwijl de motor nog draaide) even de boodschappen uitgeladen voor zijn oprit.
Onmiddelijk kwam zijn zoon naar buiten, dat de auto weg moest en blablabla.

Ik vei toen ook dat ik de reactie een beetje overtrokken vond en dat we alleen de boodschappen even uit wilde laden en dat zelfs de moter nog draaide.
Hij begon meteen te GILLEN dat zijn vader de garage uit moest. En dat gebeurde anderhalf uur later ook......

Als ik het vooraf had geweten was ik nooooooit in een wijk met zoveel bejaarden gaan wonen. Ze zijn de hele dag thuis en maken zich over alles druk. (jouw kat liep over het tuinpadje van iemand in de straat, kwam er iemand van 3 huizen verder op klagen?!?!?!?! Ik bij het betreffende huis aangebeld en excuses gemaakt voor de overlast, bleken ze er geen problemen mee te hebben.
Ze meten zelfs af hoever we van de lantaarnpaal staan...............

Maar ik denk dat in jouw geval buurtbemiddeling wel op zijn plaats is.