Opnieuw school maar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Re: Opnieuw school maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 17:57

Juul schreef:
Tja, ik spreek hier ook alleen maar uit véél eigen ervaring. Als je je bekkie bij je hebt kom je al een heel eind. Én als je redelijk goed sociaalvaardig bent. Dus open, interesse tonen in anderen, lekker spontaan. Hoe je daar komt kan ik niet vertellen, dat is bij mij teruggekomen toen ik niet meer depressief was. Maar het maakt echt een wereld van verschil. En tuurlijk, mensen mogen niet zulke opmerkingen maken etc. Maar zoals ik al zei: Anderen zíjn niet te veranderen. Ja tegen kleine kinderen kun je zeggen: 'Jij mag dat niet zeggen/doen!' Maar tegen studenten?! Die trekken zich daar écht niks van aan hoor. Het probleem ligt gewoon aan de relatie tussen jou en je klasgenoten waar iets fout is gegaan, en dan moet je samen oplossen, niet met een leraar erbij. Laat zien wat je in huis hebt, en maak er wat van!

En ik zeg dit niet omdat ik je de grond in wil trappen ofzo, dit is puur en alleen hoe het is. En jij wil toch dat het beter wordt? Ga ervoor! Ga morgen lekker vrolijk naar school, laat je van je beste kant zien, zeg goeiemorgen tegen mensen, maak een praatje. Wat heb je te verliezen?

Katia: Ik ben vroeger ontzettend erg gepest, in elkaar geslagen, weetikveel wat.. Dus ik weet dóndersgoed waar ik over praat.

Ik weet ook waar ik over praat, ben ook gepest geweest en in elkaar getrapt/geslagen.
Ben niets anders dan gepest geweest.

Ze knallen mij soms tegen de muren, stelen van me, maken grappen, proberen me bang te maken en laten me op mijn bek gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:58

Precies hetzelfde als bij mij dus. Knipoog
En ik heb nu nérgens meer last van, en dat puur en alleen omdat mijn EIGEN houding is veranderd. Ja Dezelfde mensen die mij ooit gepest hebben zijn nu goede vrienden zelfs, dus tja. Tong uitsteken

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:58

Armaris schreef:
Ik maak zo nu en dan een opmerking: hee, heb je nieuwe schoenen? Leuk zeg Haha! Ik kan me niet goed mengen in gesprekken omdat ik het niet begrijp, vaak vragen ze me dan uit Lachen Misschien is het ook omdat dat ik een jaar ouder ben als hun.

Dat is al een mooi begin! Nu kun je proberen écht een praatje te maken door misschien door te praten over de schoenen, en dan kom je uiteindelijk op leuk gesprek uit bv. : hee waar heb je die schoenen vandaan? en dan ooh daar shop ik ook altijd! (etc. etc.) Maar alsjeblieft verlaag jezelf niet tot hun niveau en ga andere kinderen pesten om stoer gevonden te worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:59

Maar als jij zegt dat iemand leuke schoenen heeft en die vraagt je mee uit, dat is precies wat ik bedoel! Zou jij iemand mee uit vragen die nooit iets tegen je zei? Nee. Diegene vind je niet interessant. Lachen

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 18:01

Soms vraag ik me wel af waarom ik mijn houding moet gaan veranderen. Ik kan me niet vinden in hun leefwereld, ik kan niet meepraten over feestjes. En kan dus ook niet meepraten.
Ik heb wél vrienden, ik sta dus in een groepje maar ik kan niet veel doen omdat ik het niet begrijp. Ik begrijp dus ook mijn klasgenoten zelden.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:06

Armaris schreef:
Soms vraag ik me wel af waarom ik mijn houding moet gaan veranderen. Ik kan me niet vinden in hun leefwereld, ik kan niet meepraten over feestjes. En kan dus ook niet meepraten.
Ik heb wél vrienden, ik sta dus in een groepje maar ik kan niet veel doen omdat ik het niet begrijp. Ik begrijp dus ook mijn klasgenoten zelden.

Niet zozeer veranderen, gewoon sociaal doen net als jij al zei net. Is er geen enkele paardengek waar je mee kan praten in de hele klas?? Of iemand die rookt? (ik zag je onderschrift..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:07

Je hoeft toch niet op die manier te veranderen? Maar je kunt wel interesse tonen in anderen, en hun feestjes en dingen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 18:07

StillAngel schreef:
Armaris schreef:

Niet zozeer veranderen, gewoon sociaal doen net als jij al zei net. Is er geen enkele paardengek waar je mee kan praten in de hele klas?? Of iemand die rookt? (ik zag je onderschrift..)

Ja maar die begrijp ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:09

Waarom begrijp je ze niet? Omdat je ze niet verstaat? Kun je niet liplezen?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:09

Niet zozeer veranderen, gewoon sociaal doen net als jij al zei net. Is er geen enkele paardengek waar je mee kan praten in de hele klas?? Of iemand die rookt? (ik zag je onderschrift..)[/quote]

Ja maar die begrijp ik niet.[/quote]

Wat zeggen zij dan precies als jij een gesprek zou beginnen? Knipoog

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 18:12

StillAngel schreef:

Ja maar die begrijp ik niet.[/quote]

Wat zeggen zij dan precies als jij een gesprek zou beginnen? Knipoog[/quote]

Geen idee?
Geloof je me niet? Ik begrijp 3/4 niet van wat er gezegd wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:13

Ik geloof je iig zeker wel. Maar je kunt je verschuilen achter je doofheid en je rot blijven voelen omdat je niemand verstaat, of je kunt er wat aan doen zodat je ze wel verstaat. In je leven moet je alles zelf doen, maar heel zelden wordt iets je in je schoot geworpen. Lachen

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:13

oh sorry ik was even vergeten dat je slechthorend was..Dan is gewoon echt het beste naar directeur te stappen, je zit wel nare situatie meid Ach gut

Geen idee?
Geloof je me niet? Ik begrijp 3/4 niet van wat er gezegd wordt![/quote]

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 18:15

Het is niks hoor Lachen Maar veel mensen begrijpen niet dat je gewoon geen gesprekken kan meevolgen! Daarom is het ook niet gemakkelijk voor me om een gesprek aan te knopen.

Tja, maar even de klas achterwege gelaten, wat moet ik doen met V?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:16

Maar ga eens voor jezelf na hóe je die mensen wel zou kunnen volgen, met bijvoorbeeld liplezen. Daar zijn denk ik echt wel manieren voor, want een oud-klasgenootje van m'n zus heeft het ook en met haar was prima te 'praten'.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:23

Juul schreef:
Ik geloof je iig zeker wel. Maar je kunt je verschuilen achter je doofheid en je rot blijven voelen omdat je niemand verstaat, of je kunt er wat aan doen zodat je ze wel verstaat. In je leven moet je alles zelf doen, maar heel zelden wordt iets je in je schoot geworpen. Lachen

Er is een groot verschil tussen je verschuilen achter en iets wat fysiek onmogelijk is.
Liplezen is een kunst apart en erg moeilijk in een groepje wat je niet recht aankijkt en ook niet kan articuleren/binnensmonds praat.
Je blijft toch aannemen dat TS haar eigen gedrag zo sterk kan veranderen, met een heel korte leertijd en alles nog goed doet ook. Zonder dat komt zij een een groep als deze nergens. Kans is groot dat pogingen die fout lopen alleen meer ellende geven.

Niet iedereen kan net zo mooi piano spelen als soerjadi en niet iedereen is in staat tot de sociale kunstjes die de maatschappij verwacht.

(ken de ellende trouwens heb zelf ASS)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:24

Ik weet het. Maar alle beetjes helpen toch? Ik zeg niet dat het MOET, of per definitie mogelijk is. Maar er moet toch wel iets zijn wat het iets makkelijker maakt. Hoe praatte je met die vriendin van je die nu weg is TS?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 18:27

Juul schreef:
Ik weet het. Maar alle beetjes helpen toch? Ik zeg niet dat het MOET, of per definitie mogelijk is. Maar er moet toch wel iets zijn wat het iets makkelijker maakt. Hoe praatte je met die vriendin van je die nu weg is TS?

Die keek naar mij en herhaalde het. De klasgenoten doen dat niet en herhalen zelden.

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:00

Juul: Wat ik bij jou niet snap, als jij zo erg gepest bent etc, waarom ga je dan ingodsnaam met die lui om ? ze konden wat mij part dan dood vallen als het erg was geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:07

Dan snap je 't niet, prima toch. Knipoog Ligt bij iedereen anders. Zelf ook geen lieverdje geweest hoor, dus tja, om dan andere mensen maar te blijven negeren heel m'n leven zie ik het nut niet echt van.. Knipoog

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:10

Armaris schreef:
Juul schreef:
Hmm lastig.. Het is toch eigenlijk altijd je eigen houding en spontaniteit die maakt of je opgenomen wordt in een klas of niet, zo simpel is het gewoon.. Ben je toevallig van jezelf heel afstandelijk/ onzeker/ verlegen?

Ik ben slechthorend en men maakt daar graag gebruik van.

Echt niet vervelend bedoeld maar dat is de verkeerde houding..
Dan ga je daar maar van uit dat je gedoomed bent om gepest te worden, maar dat is niet zo!

Misschien kan je een keer op zo'n cursus waar ze daarbij helpen (maar niet op Sociale vaardigheden gaan, daar leer je geen ene kloot alleen maar hoe je nog meer een pispaaltje kan worden) Als je de vervelende opmerkingen negeerd en heel aardig naar iedereen doet gaat het vast vanzelf beter. Blijf spontaan! En wees blij dat je weer single bent want waar heb je nou een jongen echt voor nodig? Tong uitsteken

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:14

Vroeg of laat kom je er wel achter wie je vriendin zijn.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:15

katiavl schreef:
Volgens mij ben jij nog nooit erg gepest juul, dat licht niet aan niet spontane houding was het maar zo Lachen zouden vele kinderen bespaard blijven.

Ervaring van iemand die wel *soort van* gepest is.
Dat is ECHT zo. Juul heeft gelijk, een paar etters waren ALTIJD vervelend en doordat ik terug snauwde of what ever werd het alleen maar erger. Toen besloot ik het heel anders aan te pakken en zei ik ze bijv. altijd gedag en zei ik wel eens wat aardigs, en toen ging ik wel eens met ze praten en gewoon een beetje spontaan en aardig doen...

En het werkte... Ik heb echt de meeste vrienden van alle meisjes uit mijn klas omdat ik en de 'nerdies' aardig vind en de 'chickies'
Zo heten ze bij ons ong ROFL
Probeer sociaal te zijn, nodig mensen uit! Ga op een sport en maak daar ook vrienden. etc...

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 20:19

sarah_m schreef:
Echt niet vervelend bedoeld maar dat is de verkeerde houding..
Dan ga je daar maar van uit dat je gedoomed bent om gepest te worden, maar dat is niet zo!

Misschien kan je een keer op zo'n cursus waar ze daarbij helpen (maar niet op Sociale vaardigheden gaan, daar leer je geen ene kloot alleen maar hoe je nog meer een pispaaltje kan worden) Als je de vervelende opmerkingen negeerd en heel aardig naar iedereen doet gaat het vast vanzelf beter. Blijf spontaan! En wees blij dat je weer single bent want waar heb je nou een jongen echt voor nodig? Tong uitsteken

Ik ben nog altijd samen met mijn vriend Knipoog

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:21

Ben bijgelezen;

Misschien is het al te laat voor deze school.
Al 4 jaar lang en ook zo erg als je net zei... Ik zou het misschien overwegen om naar een andere school te gaan.
Maar dan heel open en spontaan te zijn. En heel vriendelijk te zijn. En dan niet meteen zeggen dat je werd gepest.. Bewaar dat even voor later. Een zelfverzekerde houding wat leuke kleding en als je wat aardigs zegt dan kan je een mooi nieuw begin maken