Van samenwonen naar latten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HannahFrouk

Re: Van samenwonen naar latten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:04

Karin schreef:
LimaMambo schreef:
ik denk dat als je niet bij elkaar in 1 huis kan wonen, er toch 'iets' mis is in je relatie..

Voor mij niet. Dan kun je alleen niet 'samen wonen'. Voor de rest kun je dan IMO een prima relatie hebben. Lachen

Voor mij is er met zo'n relatie ook niets mis hoor! Waarom ?

Sommige mensen hebben gewoon net wat meer ruimte nodig. Of je past qua levensritme gewoon niet handig bij elkaar. Mijn vriend en ik hebben dat probleem opgelost door een wat groter huis te nemen waar we allebei ons eigen stukje hebben en een deel (woon-, slaap- en badkamer) samen. Maar wat al genoemd werd: twee aparte appartementen bij elkaar , dat lijkt me nog idealer eigenlijk. Maar da's ook wel weer een stuk duurder natuurlijk.

Ik vind het juist een heel goede oplossing om dan te gaan latten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:08

LimaMambo schreef:
en ik denk dat als je zoiets van iemand afneemt, ja dan heb je snel ruzie en zit je heel snel bij elkaar op de lip

Kanme daar ook niets bij voorstellen, heb juist gráág dat hij zn eigen hobbie's zoekt,
kanme niet voorstellen dat er mensen zijn die dat elkaar gaan zitten verbieden.
Wat moet je dan, de hele avond handje handje naast elkaar op de bank zitten?

LimaMambo schreef:
woon nu alweer bijna een jaar samen met mijn vriend en vind het heerlijk.. elke dag elkaar zien en elke nacht met elkaar slapen

En hier kan ik me dus weer niets bij voorstellen, hoe graag ik het ook zou willen.
Ik zie mijn vriend denk ik eens per week

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:10

Chiqa schreef:
LimaMambo schreef:
en ik denk dat als je zoiets van iemand afneemt, ja dan heb je snel ruzie en zit je heel snel bij elkaar op de lip

Kanme daar ook niets bij voorstellen, heb juist gráág dat hij zn eigen hobbie's zoekt,

LimaMambo schreef:
woon nu alweer bijna een jaar samen met mijn vriend en vind het heerlijk.. elke dag elkaar zien en elke nacht met elkaar slapen

En hier kan ik me dus weer niets bij voorstellen, hoe graag ik het ook zou willen.
Ik zie mijn vriend denk ik eens per week

Ik heb het ook dat ik het geweldig vind om mijn vriend te zien. En dan heb ik hem die ochtend nog gezien, toch vind ik het heerlijk hem 's avonds voor het eten te zien en 's nachts dicht tegen elkaar te gaan slapen.
En we wonen nu zo'n 2 jaar samen Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:12

maar wat gebeurt er dan als je je vriend vaker dan 1 keer per week ziet? krijg je dan ruzie?

Citaat:

ja ik vind dat heel belangrijk hoor.. dat hij zijn eigen hobby heeft.. als hij daar blij van word, ben ik dat ook Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:31

LimaMambo schreef:
maar wat gebeurt er dan als je je vriend vaker dan 1 keer per week ziet? krijg je dan ruzie?

nee hoor Tong uitsteken Alleen weet ik niet wat we elke keer moeten doen om de avond of de dag te doden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:33

Chiqa schreef:
LimaMambo schreef:

nee hoor Tong uitsteken Alleen weet ik niet wat we elke keer moeten doen om de avond of de dag te doden.

whahaha nou kan wel wat dingen opnoemen hoor Bloos

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:33

Chiqa schreef:
LimaMambo schreef:

Dat vind ik niet echt goed...
Vind het raar dat je de tijd moet doden als je vaker bij elkaar bent dan normaal...
Zijn er geen dingen die jullie allebei leuk vinden?
Bios, thuis film, bowlen, spel spelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:42

C_arola schreef:

Bar weinig...We hebben weinig gezamelijke interesses.
Maar dat zegt imo niets over de relatie, ik moet er bv niet aan denken
om weg te teren in een relatie waarin je alles deelt, alles samen doet,
gezamelijke hobbie's....Brrr...Nee ik joud van onafhankelijkheid, mn eigen dingen doen.
En zijn ondanks alles toch verschrikkelijk gelukkig.

Ik zou een prima vrouw zijn voor een man op zee! Die mensen zien elkaar nog wel even een stukje minder maar zijn toch verschrikkelijk gelukkig, dus is het geen graatmeter om gelukkig in een relatie te zijn.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:51

Chiqa schreef:
C_arola schreef:

Bar weinig...We hebben weinig gezamelijke interesses.
Maar dat zegt imo niets over de relatie, ik moet er bv niet aan denken
om weg te teren in een relatie waarin je alles deelt, alles samen doet,
gezamelijke hobbie's....Brrr...Nee ik joud van onafhankelijkheid, mn eigen dingen doen.
En zijn ondanks alles toch verschrikkelijk gelukkig.

Ik zou een prima vrouw zijn voor een man op zee! Die mensen zien elkaar nog wel even een stukje minder maar zijn toch verschrikkelijk gelukkig, dus is het geen graatmeter om gelukkig in een relatie te zijn.

Je verwoord hier precies wat ik wil zeggen.
Ik heb ook al 3 jaar een LAT relatie en dat bevalt me prima (en hem ook). We wonen nog geen 6km van elkaar, maar zien elkaar vrijwel alleen in het weekend. Door de weeks bellen we wel, maar hebben we het beiden druk met werk en onze eigen dingen. En ja, ik hou van mijn eigen huisje en voel me daar het fijnste. Na een weekendje samen ben ik ook altijd weer blij als ik mijn eigen door achter me dichtdoe en op mijn eigen bank kan hangen.

Zo'n relatie kan echt prima werken, als beide partners zich hier goed bij voelen.
Ik heb totaal geen intentie om te gaan samenwonen. Misschien denken we hier ooit nog anders over, en misschien blijven we "eeuwig" latten. Beide vind ik prima.

Ik ben wel ooit gaan latten na samenwonen, maar dat werkte niet. Ik zag niets meer in samenwonen. Voelde me niet thuis en kon bij mijn vriend ook mijn ei niet kwijt. Na een jaar lang doorsukkelen heb ik hem gezegd dat ik bij hem wegwilde. Hij wilde mij niet kwijt en ik heb toegestemd om weer te gaan latten. Maar ik kwam er al snel achter dat het gevoel weg was, terwijl mijn toenmalige vriend niets liever wilde dan dat ik weer thuis kwam wonen.
Dat liep dus vrij snel op niets uit. Omdat onze ideeën over de relatie teveel van elkaar verschilden.

Maar wanneer je er beiden achter staat om te gaan latten, dan zie ik niet in waarom het niet zou werken...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:13

Chiqa schreef:
Ik heb ruimte nodig, doen en laten wat il wil, eten wat ik wil, en wanneer ik wil,
dat gaat gewoon niet als je samenwoont.
Zal wel wat mis zijn in de relatie maar in di tgeval ligt het dus echt aan mij Tong uitsteken

Goh, dat had ik geschreven kunnen hebben.

C_arola schreef:
Vind het raar dat je de tijd moet doden als je vaker bij elkaar bent dan normaal...

Ik heb het juist andersom, ik wil mijn eigen dingen kunnen doen zonder het gevoel te hebben dat er iemand 'op me wacht' tot ik klaar ben met mijn eigen dingen doen. Ik spreek liever bewust af, zodat je ook echt 'quality time' hebt. En ja, ik heb letterlijk die ruimte nodig die Chiqa hierboven ook beschrijft.

Chiqa schreef:

Idd een man op zee, of iig iemand die veel weg is maar het ook fijn vindt om weer thuis te komen. Met een band tourt ofzo - als-ie het echt goed met me meent, dan blijft-ie wel van de groupies af. Tong uitsteken

Ik ken overigens meer mensen die zo'n relatie hebben (en dat ook bewust zo willen), al zijn ze wel in de minderheid. Maar wat ik al zei, het 'hoort' zo te zijn dat je uiteindelijk gaat samenwonen, een huis gaat delen, je leven letterlijk gaat delen... Doe je het anders, dan is dat al snel 'raar'.

Yorghos schreef:
Maar wanneer je er beiden achter staat om te gaan latten, dan zie ik niet in waarom het niet zou werken...

Niets aan toe te voegen. Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:18

Chiqa schreef:
LimaMambo schreef:

maar komt het dan niet dat je niet bepaalde raakvlakken hebt met je geliefde?
ik vermaak me altijd wel hoor met mijn vriend.. eerlijk gezegd.. en zo niet dan ga ik tv kijken en hij achter de pc.. of anders om

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:22

LimaMambo schreef:

nee hoor Tong uitsteken Alleen weet ik niet wat we elke keer moeten doen om de avond of de dag te doden.[/quote]

maar komt het dan niet dat je niet bepaalde raakvlakken hebt met je geliefde?
ik vermaak me altijd wel hoor met mijn vriend.. eerlijk gezegd.. en zo niet dan ga ik tv kijken en hij achter de pc.. of anders om[/quote]

Dat heb ik ook. Ieder doet zijn ding bij elkaar of niet bij elkaar en vaak ook samen. Maar we zitten echt niet elke avond naast elkaar op de bank gtst te kijken (volg zulke series niet, maar goed bwv Knipoog )

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:24

ja of hij loopt te klussen of is met zijn visdingen bezig.. en dan ben ik weer een spelletje doen of ga onder de zonnebank ofzo
daarna lekker samen in bad en dan naar bed.. en dan ja, of slapen of.. Tong uitsteken Bloos

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:30

Ruimte nodig hebben is bij mij ook letterlijk ruimte nodig hebben, dus niet met iemand anders in mijn directe omgeving, ook niet als diegene met iets heel anders bezig is dan ik.

Heel fijn (en vast ook heel handig) als je het wel kunt, ik kan het niet. Knipoog

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:32

en dan bedoel je met directe omgeving de woning of kamer mee?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:36

Ja.

Ik vind het heerlijk om mijn vriendje een tijdje over de vloer te hebben, maar ik vind het ook heerlijk als ik weer alleen ben. Altijd al gevonden. Inmiddels weet ik wat samenwonen is, het is gewoon niet iets wat bij mij past.
Laatst bijgewerkt door Karin op 02-09-08 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:36

ja kamer of ja woning? Denk de woning..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:38

Sorry, ik klikte te vroeg op Plaatsen, ik was nog niet klaar.

Tja, het klinkt voor de meesten van jullie misschien raar. Voor mij is het heel normaal.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:40

als jij je er goed bij voelt en je vriend ook, dan maakt het niet uit hoe anderen het vinden. Zij zijn jullie niet en voelen niet wat jullie voelen.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:42

Karin schreef:
Ruimte nodig hebben is bij mij ook letterlijk ruimte nodig hebben, dus niet met iemand anders in mijn directe omgeving, ook niet als diegene met iets heel anders bezig is dan ik.

Heel fijn (en vast ook heel handig) als je het wel kunt, ik kan het niet. Knipoog

Dat geldt voor mij ook.
Als ik met mijn eigen ding bezig ben, dan wil ik ook alleen zijn. Ik kan me bij mijn vriend thuis ook niet echt vermaken als we niet iets samen doen. Simpelweg omdat dat niet mijn huis is, ik niet mijn eigen dingetjes om me heen heb, ik me simpelweg niet echt thuis voel. En dat heeft weinig met hem te maken, ik heb nog nooit een realtie gehad waarin ik dat wel kon.
Mijn vriend denkt er trouwens precies hetzelfde over.

Dus wij doen geregeld leuke dingen samen, en als we ons eigen ding doen, doen we dat ieder in ons eigen huis. Werkt prima!

Ik vind het trouwens heel leuk om te lezen dat er nog veel meer mensen zijn met zo'n "rare" relatie. Ik heb het al lang opgegeven om mensen te proberen uit te leggen hoe onze relatie werkt. De meeste mensen denken idd dat er iets mis is als je na 3 jaar nog niet wilt samen wonen. En als je dan zegt dat je dat misschien wel nooit wilt...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:43

Ik vermaak me momenteel prima in mijn uppie, maar als ik ooit weer een relatie krijg, dan zal het toch iemand moeten zijn die het ook op die manier wil, werkt het beste voor mij.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:44

Karin schreef:
Ja.

Ik vind het heerlijk om mijn vriendje een tijdje over de vloer te hebben, maar ik vind het ook heerlijk als ik weer alleen ben. Altijd al gevonden. Inmiddels weet ik wat samenwonen is, het is gewoon niet iets wat bij mij past.

maar in de toekomst ook niet dan?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:44

LimaMambo schreef:

Ik sluit niets uit, maar ik ga mezelf er ook niet toe forceren.

En het zou zo makkelijk zijn als je in de toekomst kon kijken. Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:46

Karin schreef:
LimaMambo schreef:

Ik sluit niets uit, maar ik ga mezelf er ook niet toe forceren.

En het zou zo makkelijk zijn als je in de toekomst kon kijken. Knipoog

haha ja dat is waar Tong uitsteken
maar stel, je krijgt ooit kinderen.. hoe zou je dat doen met de vader van je kind? hoe zou je dat opdelen dan?

gewoon interesse hoor.. Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:47

Ik wil geen kinderen, dus dat is al één 'probleem' minder.

En wil ik ze ooit toch, dan zien we dat dan wel weer. Dat is echt wel het laatste waar ik me momenteel druk over maak.