Wat betekent gratis pups voor aanneming etc?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: Wat betekent gratis pups voor aanneming etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:42

hiphopje schreef:
niet op ingaan,
dan houd je de puppyhandel in stand.
ze halen inderdaad pups uit het buitenland (oostblok meestal)
die worden op veel te jonge leeftijd in kratten gestopt en in de kattenbak ons land binnengesmokkeld,
asjeblieft, niet doen!!!!
informeer bij de rasvereniging, vaak hebben ze ook herplaatsers.

Inderdaad, nooit via die vage advertenties kopen!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:22

C_arola schreef:
anneliesdj schreef:
En op die manier steun je dus fokkers die geen of onvoldoende maatregelen nemen tegen dat soort ziekte's en afwijkingen.

Dat zou pas het geval zijn als je ontzettend veel dieren neemt bij zulke mensen.
En research doe je altijd voordat je een pup koopt. Ik zou geen raszuivere pup nemen waar je ook flink voor betaald waaruit blijkt dat die dieren het een en ander kunnen hebben.
Dit kun je allemaal navragen bij de vereniging van dat ras.
En hoezo steun je de fokkers als je dat dier niet teruggeeft?? Je geeft het aan, doen zij er niks mee dan ga je naar de vereniging. Maar ik vind niet dat zo'n dier, als het idd een fokker is die geen maatregelen neemt tegen bepaalde ziekten, teruggebracht moet worden naar zo'n fokker! Dat dier komt dan weer op de markt terecht.

Er is geen ras wat vrij is van gebreken, elk ras heeft zo zijn eigen 'foutjes' en daar ontkom je niet aan, je kunt het hoogstens proberen te verminderen.

Wat ik bedoel is, dat als jij een zieke pup hebt en hem niet terug doet naar de fokker dat die dus in zekere zin wordt beloond voor zijn onzorgvuldigheid. Die blijft fokken met matige ouderdieren omdat hij er toch de consequentie's niet van ondervind.
Ik snap je redenatie wel en ik denk dat het mij ook moeilijk zou vallen om weer afstand te moeten doen van zo'n pup maar op die manier loopt de fokker tegen zijn eigen onkunde aan en wordt de kans groter dat hij er wat aan zal doen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:27

C_arola schreef:
anneliesdj schreef:
En op die manier steun je dus fokkers die geen of onvoldoende maatregelen nemen tegen dat soort ziekte's en afwijkingen.

Dat zou pas het geval zijn als je ontzettend veel dieren neemt bij zulke mensen.
En research doe je altijd voordat je een pup koopt. Ik zou geen raszuivere pup nemen waar je ook flink voor betaald waaruit blijkt dat die dieren het een en ander kunnen hebben.
Dit kun je allemaal navragen bij de vereniging van dat ras.
En hoezo steun je de fokkers als je dat dier niet teruggeeft?? Je geeft het aan, doen zij er niks mee dan ga je naar de vereniging. Maar ik vind niet dat zo'n dier, als het idd een fokker is die geen maatregelen neemt tegen bepaalde ziekten, teruggebracht moet worden naar zo'n fokker! Dat dier komt dan weer op de markt terecht.

Er is geen ras wat vrij is van gebreken, elk ras heeft zo zijn eigen 'foutjes' en daar ontkom je niet aan, je kunt het hoogstens proberen te verminderen.

Wat ik bedoel is, dat als jij een zieke pup hebt en hem niet terug doet naar de fokker dat die dus in zekere zin wordt beloond voor zijn onzorgvuldigheid. Die blijft fokken met matige ouderdieren omdat hij er toch de consequentie's niet van ondervind.
Ik snap je redenatie wel en ik denk dat het mij ook moeilijk zou vallen om weer afstand te moeten doen van zo'n pup maar op die manier loopt de fokker tegen zijn eigen onkunde aan en wordt de kans groter dat hij er wat aan zal doen.[/quote]

Maar ik denk dat fokker die zowieso geen ziekten uit proberen te fokken er niks van aantrekken dat ze pups terugkrijgen. Pas als er in een overeenkomst staat dat ze er een deel van de aankoopbedrag terug moeten betalen dan zouden ze erover nadenken. Anders belant die pup ook weer op de markt omdat het geld oplevert.
Deze dingen kun je aangeven bij een vereniging (fokker hoort daarbij aangesloten te zijn als het gaat om raszuivere pups vind ik) en zij horen daar dan wat mee te gaan doen. Anders zou ik zowieso geen pup halen bij een fokker die er niet bij aangesloten is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:31

C_arola schreef:
Pas als er in een overeenkomst staat dat ze er een deel van de aankoopbedrag terug moeten betalen dan zouden ze erover nadenken. Anders belant die pup ook weer op de markt omdat het geld oplevert.

Dat staat in zo'n overeenkomst, of een nieuwe pup, of geld terug.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:37

ok, dat wist ik niet. Dacht alleen een nieuwe pup...
Het moet hun dan meer opleveren dan ik op dit moment kan bedenken...
Behalve dan de mensen zoals ik die de pup niet terug zou brengen...Clown en die voordeel die ze dan hebben.
maar zou dan ook niet zo'n pup bij zo'n persoon halen.. dus eigenlijk ben ik niet zo'n persoon...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:43

Maar veel fokkers werken daarmee, ook fokkers die zijn aangesloten bij raad van beheer ed.
Dus als jouw pup terug gaat is de kans klein dat hij meteen weer terug de verkoop in gaat.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:47

anneliesdj schreef:
Maar veel fokkers werken daarmee, ook fokkers die zijn aangesloten bij raad van beheer ed.
Dus als jouw pup terug gaat is de kans klein dat hij meteen weer terug de verkoop in gaat.

Hoezo is de kans klein dat de pup weer de verkoop in gaat? wie controleert dat? Zwarte markt/ mp/ebay enz kun je denk ik ook wel zulke pups vinden...

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:13

Het bespreken van advertenties op bokt is niet toegestaan.
Dit kun je terug lezen in de regels.