wat te doen? ontslag nemen of doorwerken ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: wat te doen? ontslag nemen of doorwerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:23

Elke werkgever is aangesloten bij een Arbodienst, dat is wettelijk bepaald.
Overigens betekent niet dat als jij een ziekte hebt, je daadwerkelijk arbeidsongeschikt bent. Persoonlijk vind ik ziekmelden om deze reden een voorbeeld van een waardeloze arbeidsmentaliteit.

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 12:24

nou ik ga nu maar naar mijn werk en probeer het te overleggen met mijn baas en hoop dat we tot een goeie oplossing komen

voor de mensen die nieuwschierig zijn hoe dit afgelopen is vanavond post ik wel even weer met wat nieuws hoop ik

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 12:03

heb nog niet met mijn baas kunnen praten heb hem gisteren gevraagt of ie even tijd had om te praten dus hij zei ja maar heb eerst een gesprek met een klantdaarna kan het wel dus ik maar wachten en wachten is die em snel gepeert lekker is dat vandaag weer een poging

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:48

lekkere baas zeg... wat een aso.
veel succes vandaag!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:55

gewoon je werk opzeggen. je hebt al wat anders. dus dan is het geen probleem.

je moet dan nog een maand werken. geef aan dat je alle vrijdagen vrij wilt. kunnen ze wel zeggen dat dat niet kan. dan zeg je.. wat zou je dan doen mij ontslaan.

indd. ziekmelden is niet de beste oplossing, maar als je al 10x vrijgevraagd hebt. je hebt gewoon recht op vrije dagen. natuurlijk kan dat niet altijd. maar soms is het belangrijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:33

Ik ben ook absoluut niet voor onterecht ziekmelden , maar als die situatie echt zo is dat ze je zomaar ineens in ploegendienst in gaan delen terwijl dat niet afgesproken is en je dat niet wilt , en ze ook niet welwillend zijn om je de dagen waarop je al afspraken hebt te ontzien....dan is je baas zelf de aso en roept hij het over zichzelf af. Als hij zich zo opstelt dan vind ik het geen vergrijp meer om zelf ook wat minder netjes te worden.

Wel eerst goed erover praten natuurlijk maar als dat zingen zo belangrijk voor je is en die baas denkt dat hij het recht heeft om dat van je af te nemen , dan kan die toch mooi naar de pomp lopen.... je kunt niet zomaar de normale werktijden op het laatste moment veranderen en verwachten dat je medewerkers alles voor je laten vallen... dan had je maar eerder moeten zijn , zo ga je niet met mensen om.

Dus ik zou als je idd. al een andere baan hebt , die maand opzegtermijn direct in laten gaan , de vrijdagen vrij vragen , gaat hij dwarsliggen dan mededelen dat je ECHT NIET gaat komen op die vrijdag dus dat hij kan kiezen of delen.

Je komt hem al tegemoet door zo onverwacht die rare tijden te gaan werken zonder verder gemopper , dus die vrijdagen zijn wel het minste waarin hij je tegemoet kan komen !

Wat mij betreft heb je zelfs het recht om te zeggen dat je niet met die rare tijden accoord gaat omdat dat niet de afspraak is waaronder je bent komen werken , dus hij mag allang blij zijn.

Het lijkt me zelfs dat als een baas besluit om een contract per direct zo ingrijpend te veranderen , het als het ware "opengebroken" wordt en jij de mogelijkheid hebt om als reactie op die verandering , dan het contract per direct te verbreken en te stoppen met de werkzaamheden.

Je hebt een overeenkomst en gaan de regels veranderen dan is dat niet waarvoor je getekend hebt !

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:51

Toen ze begon werkte ze ook in ploegendiensten dus kan hij stellen dat ze bekend was met het feit dat er soms ploegendiensten gedraaid worden. Ik vind de termijn wel erg kort, maar ziekmelden zou ik me niet doen, hooguit verlof pakken.

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 22:47

nou heb nog niet met mijn baas kunnen praten elke keer als ik op zijn kantoor kom is ie in gespek en zegt dat ie daarna wel met me komt praten maar elke keer gaat ie weer weg

in het begin heb ik eerst dag diensten gedraait en omdat we toen later een grote order kregen hebben we een maandje in ploegen gewerkt verder zou het aleen dagdienst zijn heeft ie gezegt toen ik accoord ging met het contract

maar hoe dan ook ik ben zelf ook niet 1 van het ziekmelden om niks dus dat ben ik ook niet van plan probeer het nettjes op te lossen