Ik ben ook absoluut niet voor onterecht ziekmelden , maar als die situatie echt zo is dat ze je zomaar ineens in ploegendienst in gaan delen terwijl dat niet afgesproken is en je dat niet wilt , en ze ook niet welwillend zijn om je de dagen waarop je al afspraken hebt te ontzien....dan is je baas zelf de aso en roept hij het over zichzelf af. Als hij zich zo opstelt dan vind ik het geen vergrijp meer om zelf ook wat minder netjes te worden.
Wel eerst goed erover praten natuurlijk maar als dat zingen zo belangrijk voor je is en die baas denkt dat hij het recht heeft om dat van je af te nemen , dan kan die toch mooi naar de pomp lopen.... je kunt niet zomaar de normale werktijden op het laatste moment veranderen en verwachten dat je medewerkers alles voor je laten vallen... dan had je maar eerder moeten zijn , zo ga je niet met mensen om.
Dus ik zou als je idd. al een andere baan hebt , die maand opzegtermijn direct in laten gaan , de vrijdagen vrij vragen , gaat hij dwarsliggen dan mededelen dat je ECHT NIET gaat komen op die vrijdag dus dat hij kan kiezen of delen.
Je komt hem al tegemoet door zo onverwacht die rare tijden te gaan werken zonder verder gemopper , dus die vrijdagen zijn wel het minste waarin hij je tegemoet kan komen !
Wat mij betreft heb je zelfs het recht om te zeggen dat je niet met die rare tijden accoord gaat omdat dat niet de afspraak is waaronder je bent komen werken , dus hij mag allang blij zijn.
Het lijkt me zelfs dat als een baas besluit om een contract per direct zo ingrijpend te veranderen , het als het ware "opengebroken" wordt en jij de mogelijkheid hebt om als reactie op die verandering , dan het contract per direct te verbreken en te stoppen met de werkzaamheden.
Je hebt een overeenkomst en gaan de regels veranderen dan is dat niet waarvoor je getekend hebt !