Wat te doen tegen het groene monster?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Latruda

Re: Wat te doen tegen het groene monster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:12

Ik was eerder ook vreselijk jalours!
Al keek hij maar naar een meisje dan was het meteen mis...
Nu ik mijn huidige vriend heb is het ook helemaal weg!
Ik vertrouw hem voor 200%!

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:43

Hier nog zo'n jaloers kreng!! Haha!
Het is nu net een maand uit met mijn (nu ex) vriend.
Ik heb echt nog gevoelens voor hem, maar onze karakters botsen gewoon te erg.
Dus weet dondersgoed dat het nooit zou werken.
Maar de gedachten alleen al dat hij een andere vriendin krijgt of iets dergelijks..
Maken me zooooo jaloers!!
Ik word er zelf ook echt gestoord van!!

FleurBscht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:09

Verschrikkelijk die jaloerzie.. Ik heb er zelf ook zo'n last van.
Ik heb 2 jaar met een jongen gehad en we waren constant allebei jaloers op elkaar. Ik had het gevoel dat ik een beetje aangestoken werd door hem, ik mocht niet met vriendinnen een gezellig avondje hebben? Dan mag hij dat ook niet met vrienden Lachen. Dat ging toen altijd zo (is nu wel een paar jaar geleden hoor).

Omdat die relatie uiteindelijk absoluut geen succes was, wilde ik het anders doen. Ik heb nu een jaar met mijn huidige vriend, en ben nogsteeds verschrikkelijk jaloers. Maar omdat ik uit mn vorige relatie heb geleerd dat het ontzettend vervelend is als de ander jaloers is, probeer ik mijn jaloerzie zo veel mogelijk te verdoezelen. Als hij bijvoorbeeld een feestje heeft, probeer ik gewoon leuk te doen en hem veel plezier wensen etc. (frustrerend is wel dat als ik een feestje heb, hij me ook veel plezier wenst maar dat hij het echt meent, jaloers is ie nog nooit geweest heb ik het idee).

Maargoed, ik probeer het gewoon te negeren. Hij heeft er niks aan en hij zal sneller op me afknappen als ik laat blijken van mn jaloerzie. En zelf heb ik er natuurlijk ook niks aan, en ik probeer er op deze manier vanaf te komen.

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:41

Ik ben van mezelf niet zo jaloers, maar in een vorige relatie werd ik het wel. Ik heb meegemaakt dat als je eraan toegeeft, dat het steeds erger wordt. Hoe meer je gaat controleren, hoe meer dingen je vind om jaloers om te worden. En je gaat overal wat achter zoeken. Ik denk dat het belangrijk is dat je weet dat je zelf best invloed kan hebben op je eigen jaloezie. Door je gedachten een beetje te sturen.

Iedereen heeft wel van die momenten van wantrouwen denk ik, maar als je op zulke momenten tegen jezelf zegt: hij houd van MIJ, hij wil met MIJ zijn, dan trekken die momenten ook wel weer weg.

Ik denk dat het ook handig is om jezelf te overtuigen dat JIJ niet fout bent als de ander iets achter je rug om zou doen. De ander is gewoon een zwakkeling als hij zich niet aan de belofte kan houden (van trouw blijven aan elkaar). Dat is NIET jou schuld.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:45

Ik heb niet het hele topic gelezen.
Ik zeg altijd maar zo, doe geen dingen die jij ook niet leuk zou vinden als je vriend die bij jou doet..
Misschien kun je dat eens aan hem voorleggen..
Veder denk ik dat je je er een beetje overheen moet zetten, en beetje jaloezie is leuk maar extreem is zeer vervelend, niet alleen voor jou maar ook voor je vriend.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:50

Ik ben ook jaloers, maar niet perse m.b.t. vriendjes. Ik heb het meer met m'n beste vriendin bijv. (zij weet dat niet). Een beetje zo van, ze zal die en die toch niet aardiger vinden dan mij? Dit klinkt trouwens nogal onzeker, maar dat ben ik eigenlijk helemaal niet. Ik heb ook geen enkele reden om jaloers te zijn, het zit gewoon een beetje in me. Maar de enige die er last van heeft ben ik, verder weet eigenlijk niemand het.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:02

Dan reageer ik hier ook maar

Laat ik voorop stellen dat ik nooit jaloers bent en nooit bent geweest.
Waarom... ik had allemaal vrienden en het is aan jou op welke afstand je die vrienden hou... en dat is ook met mijn vriend... die heeft vriendinnen en op welke afstand hou je die... en als je dat weet voor jezelf dan is er geen rede om jaloers te zijn.

En tja wat zal ik hier verder op zeggen. Wat wil je bereiken met je jaloezie...

Je verknalt alleen je relatie er maar mee. Je moet zorgen dat je zelf heel sterk bent in een relatie en als het fout loopt dan loopt het fout en dan is diegene niet voor je weggelegd en zal er wel weer een volgende komen hoe lief en aardig deze persoon ook is.

Ik heb altijd in mijn relaties mijn zelfstandigheid en vrijheid willen behouden en schipperen is normaal maar laat mijn vent zich ook maar aan mij aanpassen en niet alleen ego zijn en verwachten dan ik me aan hem aanpas.
Dat is een stukje dat vanzelf komt

Ik heb altijd geleerd met alles... kijk naar diegene die het minder hebben dan jij moet je dan nog jaloers zijn... en als je in je relatie jaloers bent zit er iets niet goed..en zal je daar samen over moeten praten waar die jaloersheid vandaan komt. Is het je eigen onzekerheid dan zal je partner dat bij je weg moeten nemen.
Iedere relatie kent zijn ups en downs... en daar zal je eerlijk over moeten zijn en over moeten praten.

En als hij aanleiding geeft om jaloers te zijn dan moet je jezelf maar eens heel sterk op je hoofd krabben of je dit dan nog wel wilt....

edit: jaloezie is een vorm van onzekerheid dus zorg eerst maar dat je zelfvertrouwen krijg dan zal je jaloezie ook afnemen want dan ben jij sterk.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:10

Ja verschrikkelijk, heb er ook echt last van! Wil altijd mijn vriend zijn smsjes lezen enz enz Bloos
Echt een ramp. Heb geen idee wat ik eraan moet doen, alleen mezelf inhouden zegmaar. Al is dat errúg moeilijk.. Nagelbijten / Gniffelen
Mijn vriend zelf vind het ook niet zo leuk. Elke keer als een meisje naar hem zwaait of met hem praat, wil ik weten wie het is, en waarvan hij haar kent. Echt een rot eigenschap idd.. Maarja, ik denk niet dat het bij mij ooit weg zal gaan..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:25

Miracle_ schreef:
Maarja, ik denk niet dat het bij mij ooit weg zal gaan..

Welja.. als je boven de 30 komt komt het allemaal wel goed.
Haha!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:32

Mando schreef:
Miracle_ schreef:
Maarja, ik denk niet dat het bij mij ooit weg zal gaan..

Welja.. als je boven de 30 komt komt het allemaal wel goed.
Haha!

Haha ik hoop het Nagelbijten / Gniffelen Zou toch wel erg zijn anders Knipoog

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:40

Ben bang van wel.. maar er zijn mensen die hun leven lang jaloers zijn en blijven.

Teken dat ze zelf niet goed in hun vel zitten en zoals de waard is...... vertrouwd hij zijn gasten,... toch!!!???