Ik heb ook een aantal van die mensen op msn. Mijn beste vriendin en ik hebben het er wel eens over gehad, zij voelde zich schuldig dat ze wel eens niets zei als ze online was, maar ik heb daar helemaal geen problemen mee! We spreken elkaar meer dan genoeg, als je toevallig net alles al hebt besproken, waarom dan nog verder op msn? je hebt ook nog een stukje eigen leven.
Probeer een beetje orgineel te zijn? Ik spreek bijna nooit iemand aan zonder reden, maak een grapje, of weet ik veel wat, over iets dat gebeurd is in t weekend met uitgaan, enzovoort. Dan heb je meteen een gesprek op gang. Mensen willen niet altijd maar praten over hoe het met ze gaat, bij mij komt het altijd een beetje over als mensen gaan vragen van 'alles goed?' dat ze eigenlijk zelf een verhaal kwijt willen. Van echte vriendinnen geen probleem natuurlijk, maar van vage kennissen of klasgenoten heb ik daar gewoon geen/niet altijd behoefte aan.
Ben zelf ook een hele tijd heel erg verlegen geweest, maar daar bereik je niets mee. Dus ik heb op een bepaald moment na een aantal vervelende gebeurtenissen besloten dat ik het niet meer zo wilde, en sindsdien geen enkele last meer van gebrek aan spontaniteit