Laat jij eten staan voor je vriend(in) ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Laat jij eten staan voor je vriend(in) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 02:22

Eigenlijk gaat het hier altijd in overleg. Morgen eten we broccoli met aardappelen en karbonade, vraag altijd aan m'n vriend wat hij wil eten en hij vraagt altijd wat ik mag van Sonja Bakker Tong uitsteken

Hij houdt niet van vis en van witlof, maar vindt het geen probleem als ik dat wel eet. Maak voor hem dan gewoon wat anders of hij regelt zelf iets te knagen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 06:01

Ik kan geen kaas eten want dan wordt ik erg misselijk, mijn maag kan het niet hebben.Bij de macaroni eet mijn man soms strooikaas en dan hele fijne.ppfff wat een lucht is dat zeg,maar hij mag het wel gewoon eten.

x_Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:04

Ik eet geen vlees (maar anderen mogen dat wel doen als ik er niet ben.. dat maakt me niet uit!)

en ik eet geen Champions.. iiilgh vieeeees! (A)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:08

Mijn man mag geen zalm bakken Bloos dat stinkt zo erg dat ik dan de smaak in mijn mond proef en mijn eigen eten niet meer lust Clown

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:11

x_Renee schreef:
Ik eet geen vlees (maar anderen mogen dat wel doen als ik er niet ben.. dat maakt me niet uit!)

en ik eet geen Champions.. iiilgh vieeeees! (A)

Dus als je erbij zit mag er niemand vlees eten?

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:36

Ik hou wel veel rekening met mijn vriend, maar hij is ongelofelijk moeilijk.
Hij lust geen "stukjes", groene stukjes worden uit de nasi gevist. Een vers nasi groentenpakket of macaronipakket vind hij niet lekker, want daar zitten uiten en paprika in en stukjes. Uien en paprika mogen dan ook niet in een gerecht zitten. Rozijnen lust hij niet, mais lust hij niet, tomaat lust hij niet, ananas lust hij niet, chili con carne lust hij niet en nog veel meer. Eigenlijk is hij gewoon een ze*kerd.
Dat maakt het voor mij wel erg lastig. Hij heeft er namelijk ook nogal een handje van om zaken niet te proeven. Er is genoeg wat hij ook wel lust hoor, zo is het niet, maar toch is dit vermoeiend. Simpele dingen die ik wel lekker vind, zoals chili con carne en chicken tonight, wil hij dan weer niet eten.
Bepaalde zaken die ik apart kan bakken, zoals paprika en tomaat, bak ik apart. Maar ananas in de kip kerrie, die mag hij er zelf uit gaan vissen. Ik heb al een jaar geen chicken tonight meer gegeten omdat hij het niet lekker vind (stukjesfobie en ananas). Ik hou dus zeker wel veel rekening met hem.
Maar ik ben nu ook wel zo ver dat hij ook wel meer mee mag gaan geven. Ik wil erg graag chicken tonight eten, het is mijn lievelingsgerecht. Ik ga dat niet voor in mijn eentje maken, dat vind ik zonde, dan gooi ik een heleboel weg. Ik zet het binnenkort een keer op tafel zonder dat hij het weet, en dan mag hij er zelf de stukjes die hij lust eruit gaan vissen.
Dat is het voordeel dat hij elke dag pas om half 8 thuis het komende half jaar, en dat als ik een dagdienst heb of vrij ben, ik het eten verzorg Duivel

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:54

Wij hebben eigenlijk niet zoveel problemen met het menu, we lusten allebei nogal veel (en da's te zien ook Haha!).

Mijn man houdt niet zo van bloemkool en ik lust geen broccoli. Da's eigenlijk best handig, want dan maak ik aardappels en vlees voor ons samen, en voor hem een bakje broccoli en voor mij een bakje bloemkool.
Verder is hij dol op pasta, vooral op lasagna.
Daar hebben we een jaar of 10 geleden eens wat probleempjes over gehad. Ik had nl. op vakantie een voedselvergiftiging opgelopen door dit spul en heb er jarenlang niet meer tegen gekund. Ging letterlijk over m'n nek bij het ruiken van die lucht.
Ik heb het toch een aantal keren klaar proberen te maken omdat ik het zielig vond dat m'n mannetje geen lasagne meer kon eten omdat ik er niet tegen kon, en dat eindigde dan meestal boven de pot *LOL*
Ondertussen kan ik het wel klaarmaken. Eten nog steeds niet

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:32

Hier wordt niet moeilijk gedaan over eten, we lusten gelukkig heel veel en soms eten we iets van elkaar wat we niet lekker vinden omdat we geen zin hebben om apart te koken Nagelbijten / Gniffelen

Alleen als ik een broodje vis haal bij de visboer mag ik niet de auto in Verdrietig en moet ik 5 eenzame minuten naar huis lopen...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:25

mijn vriend en ik verschillen heel erg kwa etens-smaak.
hij is vegetarisch en ik hou onwijs van een lekker stuk vlees.
(echt, dat zal ik nooit kunnen missen!! )
maar als wij samen koken maken we wel iets wat we allebei lekker vinden.
wat nog best lastig is, want hij vind rijst niet lekker, ik vind rijst goddelijk.
hij vind aardappels met groente en 'vlees' (vega burger in zijn geval) heerlijk.. ik vind het helemaal niets, 1 keer in de week, en absoluut niet vaker..

enige wat we allebei heeeerlijk vinden zijn pasta's.
dus meestal maken we dat ook.. lasagne met vega gehakt oid..
of we proberen een ander vega gerecht uit wat we allebei nog nooit gegeten hebben. (we hadden een keer op tv een kookprogramma gezien waarin ze falafel maakten, dus dat hebben we zelf ook een keer uitgeprobeerd enz).

wij wonen niet samen, koken eigenlijk ook zelden samen..
maar als we ooit gaan samen wonen dan moet ik echt regelmatig een lekker stukje vlees hebben, en ook rijst vind ik overheerlijk..dus ik gok dat we dan een probleem gaan krijgen kwa koken ( denk dat we dan maar elk ons eigen ding moeten koken:P).

trouwens, als we uit eten gaan hou ik er wel een beeeetje rekening mee. (maar alleen als ik de vega gerechten ook echt lekker vind..zo niet, dan ga ik lekker aan t vlees, heeft hij verder ook geen problemen mee)

haffjechip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:34

ik houd er ook rekenning mee mijn vriend lust geen vis
en dan maak ik als hij overdag aan het werk is of als hij
savonds weg is dan maak ik een vis gerecht voor mezelf klaar
of iets wat hij niet lust. en als ik avonddienst heb doet hij iets
maken wat ik niet lust en als hij thuis is maak ik eten wat we
allebei lekker vinden. Knipoog

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:20

Gelet op de meeste reacties hier, niet echt. Clown

Ik kan niet zo heel goed tegen mensen die 'niks lusten', niks willen proeven en bang zijn voor ieder stukje groen of gezonds in hun eten. Ik vind alles wel lekker (het een natuurlijk meer dan het ander), proef gewoon alles en zal nooit tegen iemand zeggen 'dat lust ik niet'. De grap is, mijn vriend was zo iemand ten voeten uit! Haha! Gewoon veeeel te veel verwend daarin. Tong uitsteken

Ik heb heel erg in het begin gezegd dat ik het prima vond dat hij dingen niet wilde eten, maar dat ik niet altijd iets anders voor hem ging maken (we wonen overigens niet samen). Ik zag het niet zo zitten om (bij wijze van spreken) alleen groenteloos te kunnen eten of standaard dan maar iets anders voor hem moest maken (wat zijn moeder dus wel deed..). Dat moest hij dan maar zelf doen of hij at wat ik maakte als ik kookte.

Nu zijn we een aantal jaar verder en eet en proeft hij alles. Vork En dat heeft helemaal niet zoveel moeite gekost. Hij wilde gewoon eerst nooit iets proeven dat hij niet kende en dat hem niet lekker leek, maar toen hij dat wel 'moest' van mij, bleek hij ineens heel erg veel lekker te vinden (wat hij natuurlijk meestal niet toe wilde geven Tong uitsteken). Bovendien kan hij nu in een restaurant echt een keuze maken i.p.v. standaard saté met friet te nemen omdat hij wist dat hij dat lekker vond en de rest toch vies was (en stiekem is hij daar dus ook best blij mee Haha!).

Ik houd absoluut wel rekening met dingen die hij nog steeds gewoon echt niet zo lekker vindt. Dit zijn vooral de 'extremere' smaken als olijven, feta, vis, witlof, spruitjes, etc. maar meer dan rekening ermee houden is het niet. Ik laat het niet volledig weg en ik ga toch echt niet zijn portie 'zonder stukjes' oid maken. Wel maak ik soms dingen waarvan ik weet dat hij ze heel erg lekker vindt om het een beetje te compenseren. Haha!

Vedette, zoals jij dus rekening houdt met je vriend, petje af hoor, dat zou ik echt nooooit doen. Hij moet maar niet zo zeuren hoor en anders maakt hij het maar lekker zelf. Tong uitsteken
Dingen eruit vissen vind ik eigenlijk ook niet kunnen. Vaak zit het erin voor de smaak, dus gewoon een hap nemen en niet zeuren. Haha!