Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
rebati schreef:Jij hebt er duidelijk gèèn verstand van!! Staarten worden niet geknipt en Tanden worden niet getrokken!![]()
Hoe kom je er trouwens bij dat staarten geknipt worden?!!!
Tandjes knippen gebeurdt hier in de regio trouwens ook zelden.
Verdooft en onderverdooft casteren. Men zou wel verdooft willen casteren maar daar zit een kostenplaatje aan vast. Zolang de consument niet meer wil betalen, dan maar onverdooft, of uitval door stinkvlees!
En een varken is slim,maar daarmee wil ik zeggen dat een varken dat niet gelijk begrijpt en een hond wel,als jeje stem maar opheft weten ze het.
Heb net de MAS veehouderij klaar,en ga nu nog een HBO melkveehouderij doen.rakni schreef:Miracle_ schreef:Ik vind het sowieso maar een akelig idee, goed of slecht leven. Ookal eet ik zelf graag vlees, ik denk er gewoon liever niet over na, waar het vandaan komt..
precies dit bedoel ik: meid, denk er nou wel een keer goed over na, bedenk of je eraan mee wilt werken. De vleeseters zijn mijn insziens verantwoordelijk voor het welzijn van het dier dat je opeet.
maar ik begrijp best dat je het niet wilt weten, want je voelt gerust aan dat het echt niet tof is zoals het eraan toegaat. of niet dan?

Maar dit is nou eenmaal MIJN keuze! Citaat:Jij hebt er duidelijk gèèn verstand van!! Staarten worden niet geknipt en Tanden worden niet getrokken!![]()
Hoe kom je er trouwens bij dat staarten geknipt worden?!!!
Tandjes knippen gebeurdt hier in de regio trouwens ook zelden.
Verdooft en onderverdooft casteren. Men zou wel verdooft willen casteren maar daar zit een kostenplaatje aan vast. Zolang de consument niet meer wil betalen, dan maar onverdooft, of uitval door stinkvlees!
En een varken is slim,maar daarmee wil ik zeggen dat een varken dat niet gelijk begrijpt en een hond wel,als jeje stem maar opheft weten ze het.
. De rest van m'n zuivelproducten (mayonaise, yoghurt, eieren, kaas etc.) zijn zo veel mogelijk biologisch.
Pardon... dat heb ik ook hoor
Cyntje schreef:Gezond lichaam en schoon geweten???Pardon... dat heb ik ook hoor
Cyntje schreef:Nee hoor... ik eet gewoon wat ik zelf wil aan vlees. Vind dat je weinig respect toont jegens mensen die wél gewoon van een stukkie vlees houden... bah bah!
poes schreef:Waar ik stond ging het met een tangetje.
Castreren heb ik vaak genoeg gezien: varken vasthouden, incisie maken, bal eruittrekken, afknippen, tweede bal zoeken en ook afknippen, voor de honden gooien en weer verder.
Als mensen dat allemaal eens zouden zien....
Cyntje schreef:Ik geef je zeker ongelijk. Dit moge jouw keus zijn maar blijf dan op zijn minst respectvol naar de keus van een ander!
druppeltje schreef:Ik eet sinds februari geen vlees en vis meer. Ik heb er lang over gedaan om het te besluiten maar ik ben zo blij dat ik niet meer mee doe aan de vleesconsumptie. Hoe langer ik het niet meer eet, hoe misselijker ik word als ik eraan denk. Ik weet alleen nog steeds niet of hamkas (die chipjes) vegetarisch zijn. De rest van m'n zuivelproducten (mayonaise, yoghurt, eieren, kaas etc.) zijn zo veel mogelijk biologisch.
Ik heb wel leren zadel, hoofdstel en laarzen.