Hypocriete vleeseters...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Re: Hypocriete vleeseters...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:55

Ik geef je helemaal gelijk TS!
Ik eet zelf vlees, maar ook alle vlees, vind het zielig voor alle dieren maar kan er niet vanaf blijven...
Vind hierdoor mijzelf al hypocriet genoeg, nog hypocrieter vind ik de mensen die jij beschrijft... hertenvlees, duif, paard... dá's ineens zielig!
Zo had ik laatst een discussie met een stalgenoot over 'de achterlijke chinezen'die hond eten.... vind er niets achterlijks aan,zou het ook gewoon eten als het hier 'normaal' was en ik het lekker zou vinden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:56

rebati schreef:
Jij hebt er duidelijk gèèn verstand van!! Staarten worden niet geknipt en Tanden worden niet getrokken! Slapen
Hoe kom je er trouwens bij dat staarten geknipt worden?!!!
Tandjes knippen gebeurdt hier in de regio trouwens ook zelden.
Verdooft en onderverdooft casteren. Men zou wel verdooft willen casteren maar daar zit een kostenplaatje aan vast. Zolang de consument niet meer wil betalen, dan maar onverdooft, of uitval door stinkvlees!
En een varken is slim,maar daarmee wil ik zeggen dat een varken dat niet gelijk begrijpt en een hond wel,als jeje stem maar opheft weten ze het.

De boeren waar ik geweest ben vanuit mijn opleiding (HAS Den Bosch) knippen wel staarten. Het staartje van een biggetje behoort toch echt een 10cm lang te zijn en hebben een pluimpje aan het einde. Ik heb alleen maar stompjes van 4 cm voorbij zien komen.

Veel boeren doen wel hun best door emmers, ballen en kettingen in het hok te leggen waar ze mee kunnen spelen en op kunnen knagen. Zodat ze van de andere biggetjes afblijven.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:57

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:58

Die worden gebrant,die geknipt. En dat is maar seconde werk, heb het zelf gedaan,eveneens casteren.
En branden is toch iets heel anders dan knippen?! Vind ik wel hoor!Je hoeft mij niet uit te leggen hoe dat werk Knipoog Heb net de MAS veehouderij klaar,en ga nu nog een HBO melkveehouderij doen.
Hebben thuis 600 mestvarkens gehad.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:59

rakni schreef:
Miracle_ schreef:
Ik vind het sowieso maar een akelig idee, goed of slecht leven. Ookal eet ik zelf graag vlees, ik denk er gewoon liever niet over na, waar het vandaan komt..

precies dit bedoel ik: meid, denk er nou wel een keer goed over na, bedenk of je eraan mee wilt werken. De vleeseters zijn mijn insziens verantwoordelijk voor het welzijn van het dier dat je opeet.
maar ik begrijp best dat je het niet wilt weten, want je voelt gerust aan dat het echt niet tof is zoals het eraan toegaat. of niet dan?

Als ik stop met vlees eten, eet iemand anders t wel voor me op. Dus ik schiet er niks mee op om er over na te denken. Dan eet ik 1 dag geen vlees, de volgende dag ben ik het weer vergeten. Klinkt hard, maar zo is het bij de meeste mensen wel.
Mijn vriend is slager, dus ik weet precies hoe het eraan toe gaat, daarom denk ik er liever NIET over na. Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:00

Hier ook een hypocriete vleeseter! Doei!

Ik eet wél koe, varken en kip
en geen paard, konijn, hert etc etc...

Dat jij het hypocriet vind moet jij weten, ik heb er vrede mee zo! Knipoog

Enja!!! Ik weet heus wel wat er met alle beesten gebeurd Lachen Maar dit is nou eenmaal MIJN keuze!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 16:01

Waar ik stond ging het met een tangetje.
Castreren heb ik vaak genoeg gezien: varken vasthouden, incisie maken, bal eruittrekken, afknippen, tweede bal zoeken en ook afknippen, voor de honden gooien en weer verder.
Als mensen dat allemaal eens zouden zien....

Ik heb het niet eens tegen de boeren, ik snap dat zij voor die prijs niet veel meer kunnen doen.... Maar de mensen moeten wel eens gaan begrijpen dat hun goedkoop stukje vlees heel wat onnodig leed herbergt.

Miracle: elk stukje vlees dat ik laat liggen, is weer wat minder vraag op de markt...

Cyntje: maar vind jij een hert voor de slacht op een prachtig stukje land dan ook zieliger dan een varken die bovenstaande moet meemaken?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:01

Citaat:
Jij hebt er duidelijk gèèn verstand van!! Staarten worden niet geknipt en Tanden worden niet getrokken! Slapen
Hoe kom je er trouwens bij dat staarten geknipt worden?!!!
Tandjes knippen gebeurdt hier in de regio trouwens ook zelden.
Verdooft en onderverdooft casteren. Men zou wel verdooft willen casteren maar daar zit een kostenplaatje aan vast. Zolang de consument niet meer wil betalen, dan maar onverdooft, of uitval door stinkvlees!
En een varken is slim,maar daarmee wil ik zeggen dat een varken dat niet gelijk begrijpt en een hond wel,als jeje stem maar opheft weten ze het.

Dat het bij jouw niet gebeurd betekend niet dat het ergens anders niet gebeurd!
Dus om nou gelijk te zeggen dat die persoon geen verstand van heeft, gaat wel erg ver want staarten worden wel degelijk afgebrand.
Zullen we dan maar zeggen dat jij er geen verstand van hebt?
Want er is ook bewezen dat 'stinkvlees' onzin is.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:02

Nope... poes... zeker niet! Beide even zielig, zo lang ik het maar niet hoef te eten vind ik alles best!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:02

Helemaal mee eens.
Hier komen elke dag vrachtwagens vol kalveren, varkens en kippen langs.
En dan vinden veel mensen dat zielig en naar om te zien, terwijl ze 's avonds gewoon weer lekker aan hun dagelijkse stukje vlees zitten.

Dan ben ik blij dat ik geen vlees eet en dat ik hier zo min mogelijk aan mee werk.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:06

Ik eet sinds februari geen vlees en vis meer. Ik heb er lang over gedaan om het te besluiten maar ik ben zo blij dat ik niet meer mee doe aan de vleesconsumptie. Hoe langer ik het niet meer eet, hoe misselijker ik word als ik eraan denk. Ik weet alleen nog steeds niet of hamkas (die chipjes) vegetarisch zijn Haha!. De rest van m'n zuivelproducten (mayonaise, yoghurt, eieren, kaas etc.) zijn zo veel mogelijk biologisch.

Ik heb wel leren zadel, hoofdstel en laarzen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:10

Ik ben het met je eens Poes....

Daarom eet ik geen vlees, ik wil een slank en gezond lichaam en een schoon geweten!
En dat heb ik door vlees links te laten liggen.
Voor de 'die-hards'.... eet vlees met mate, en betaal er een eerlijke prijs voor bij een biologische slager of lokale slager waar de herkomst van het vlees bekend is.
Al dat overmatig gekauw op goedkoop supermarktvlees is in deze tijd een weinig beschaafde bezigheid....

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:11

Gezond lichaam en schoon geweten??? Nagelbijten / Gniffelen Pardon... dat heb ik ook hoor Verward

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 16:12

Ik eet dus wel vlees, maar probeer het te beperken en betaal met plezier dat beetje meer, maar vaak hoor je ook dat biologisch vlees eigenlijk nog vrij slecht gehouden wordt.

druppeltje: die lederen zaken zijn dingen die ook een hele tijd meegaan en dus niet te vergelijken met de vleesconsumptie Ja

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:13

Cyntje schreef:
Gezond lichaam en schoon geweten??? Nagelbijten / Gniffelen Pardon... dat heb ik ook hoor Verward

Hey wat leuk! Ook vegetariër of zeer matig consument van kwalitatief hoogstaand vlees?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:14

Nee hoor... ik eet gewoon wat ik zelf wil aan vlees. Vind dat je weinig respect toont jegens mensen die wél gewoon van een stukkie vlees houden... bah bah!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:15

Cyntje schreef:
Nee hoor... ik eet gewoon wat ik zelf wil aan vlees. Vind dat je weinig respect toont jegens mensen die wél gewoon van een stukkie vlees houden... bah bah!

Nee hoor, helemaal niet. Ik toon alleen een beperktere mate van respect jegens degenen die op grote schaal goedkoop vlees nuttigen afkomstig van dieren die een afschuwelijk leven leiden.
En geef me eens ongelijk....

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:17

poes schreef:
Waar ik stond ging het met een tangetje.
Castreren heb ik vaak genoeg gezien: varken vasthouden, incisie maken, bal eruittrekken, afknippen, tweede bal zoeken en ook afknippen, voor de honden gooien en weer verder.
Als mensen dat allemaal eens zouden zien....

Hmm honden in de stal..
Maar dat zal het verschil met belgie en nederland misschien wel zijn.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:18

Ik geef je zeker ongelijk. Dit moge jouw keus zijn maar blijf dan op zijn minst respectvol naar de keus van een ander!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 16:19

Ik kan me goed inbeelden dat de ene stal de andere niet is.
Maar een dier onverdoofd castreren, tanden knippen etc. enkel voor mijn pleziertje....

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:19

ik ben vegetarier. Ik weet dat het de natuur is dat mensen vlees eten. het ook respect voor diegenen die vlees eten, maar ik ben van het principe dat het zonder ook kan Lachen

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:21

Toen ik nog wel vlees at, sloot ik ook mijn ogen hoor. En maar goede doelen steunen als WSPA en Brookes Hospital terwijl de consumptiedieren het niet veel beter hebben.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:21

Cyntje schreef:
Ik geef je zeker ongelijk. Dit moge jouw keus zijn maar blijf dan op zijn minst respectvol naar de keus van een ander!

Waarom geef je me dan ongelijk?
Wat is er mis mee om als vleeseter voor betere kwaliteit te kiezen en je vleesconsumptie te beperken tot 3x pw? Goed voor het milieu, goed voor het dier, goed voor het lichaam.

Dat ik geen vlees eet, betekent niet dat ik geen gezond midden probeer te vinden tussen mij en vleeseters.
Bewust consumeren lijkt mij een goede gewoonte. En mensen die bewust en met mate vlees consumeren, daar heb ik het grootste respect voor.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 16:26

Dan doe ik het goed Haha!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:29

druppeltje schreef:
Ik eet sinds februari geen vlees en vis meer. Ik heb er lang over gedaan om het te besluiten maar ik ben zo blij dat ik niet meer mee doe aan de vleesconsumptie. Hoe langer ik het niet meer eet, hoe misselijker ik word als ik eraan denk. Ik weet alleen nog steeds niet of hamkas (die chipjes) vegetarisch zijn Haha!. De rest van m'n zuivelproducten (mayonaise, yoghurt, eieren, kaas etc.) zijn zo veel mogelijk biologisch.

Ik heb wel leren zadel, hoofdstel en laarzen.

Dit vind ik dus minstens net zo hypocriet. Als je tegen dierenleed ben en hierdoor geen vlees eet, moet je ook de restproducten niet gebruiken. Mijn respect voor echte veganisten!

Ik heb ook een biolohisch dynamische vegetarische vriendin die dan valt over mijn wasmachine die een programma heeft van 1 uur, terwijl die van haar met 10 minuten klaar is. Goed, dan heb je dus kleding die niet schoon is, en ze stopt het in de droger en rijdt daarnaast vrolijk verder in dr 4x4 benzineslurper. Doe het dan niet of doe het dan goed...