naaktslakken in huis, BAH!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suus_romy

Re: naaktslakken in huis, BAH!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:38

Zou geen zout doen, wordt het zo'n verschrompelde grafplaats in je huis. Lachen niet aan te raden. Wij hebben er denk al 10 jaar last van. Maar we proberen er ondertussen tijd al niets meer tegen te doen, aangezien niks helpt bij ons. Op het begin hebben we wel een soort 'rattenvergif' maar dan voor slakken in de gaten en kieren gegooid. Maar dat hielp niet meer na een tijdje. Misschien moet je dat eens gaan opzoeken. Lachen Want bij ons heeft iedereen in de buurt het, dus ze blijven uberhoupt wel komen.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:45

Mijn moeder gaat ook bijna elke avond de tuin rond met een pot zout. Die beesten komen overal en nergens vandaan. Aangezien mijn moeder echt bang is voor slakken en buiten moet roken gaat zij preventief een rondje door de tuin. De huisjes vermoord ze met een stok en de naaktslakken met zout. Moet wel zeggen dat het geen smakelijk gezicht is, als ik daar weer eens in de tuin loop liggen er allemaal hoopjes slakkensnot.

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 16:21

Konijntje even in een renhok buiten in de tuin laten, en dan kan je gerust het gif spuiten.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:47

Ik heb er ook last van in de gang, en zie ze dus echt nooit. Maar sochtends wel die vieze sporen, laatst zelfs op mn schoenen. Schaaltje bier ga ik es proberen, zout niet ga over mn nek als ik die dooie dingen moet opruimen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 12:46

ik heb sinds het zout er ligt geen slijmsporen meer kunnen ontdekken. heb ook geen lijkjes gezien, dus volgens mij helpt het wel Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:49

Ik heb ze bij de voordeur. Ik zie ze eigenlijk bijna nooit, maar de sporen zie ik wel. Gelukkig komen ze verder niet in huis.
Zout is wel een goed idee. Dat zal ik eens rond de deur strooien.