Mas schreef:*steekt hand op*
Ja, ben ook een perfectionist, met name op het gebied van school (HBO)... Heel moeilijk
want als ik bijvoorbeeld een verslag met een groep moet schrijven trek ik zoveel
mogelijk werk naar mij toe, wat eigenlijk een te grote belasting voor mij alleen is, maar
ik kan en durf het werk niet goed uit handen te geven uit angst dat het dan niet gaat
voldoen aan mijn criteria.
Ook ben ik idd als de dood om ergens te laat te komen en zaken als mijn profiel op bokt en
op hyves kan ik werkelijk uren mee bezig zijn voor ze aan mijn eisen voldoen.
Ik leg de lat voor mezelf heel erg hoog, maar verwacht dit ook van anderen, als anderen
dan niet voldoen aan mijn 'beeld' kan ik daar heel geirriteerd en teleurgesteld van raken.
Liever trek ik dan hun werk naar mij toe zodat het tenminste voldoet aan mijn eisen...
Dit komt me allemaal onwijs bekend voor. Ik ben ook 'n perfectionist, maar zo nu en dan wordt er door anderen (bv. goede vriendin van me/vriend) aan de bel getrokken dat ik minder streng voor mezelf moet zijn. Vind het zo nu en dan wel vervelend, want zodra iets niet gaat zoals gehoopt/verwacht, ben ik snel teleurgesteld.
. Schoolwerk is al lang goed als ik voldoende haal, en ik maak van alles, vooral mijn kamer, een slordige rommelboel. (Belangrijke) dingen vind ik soms niet meer terug, ik weet nooit waar ze nu weer beland/achtergelaten zijn. 

, Het is - in mijn ogen- nooit
Snap wel wat je bedoeld.