24 jaar getrouwd en/of kinderen, ik niet. Ben ik gek??!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alet74

Re: 24 jaar getrouwd en/of kinderen, ik niet. Ben ik gek??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:21

Ik ken ook iemand die vanwege haar religieuze achtergrond niet mocht samenwonen en daarom is getrouwd toen ze 23 was. Nu hebben ze (9 jaar later) 3 kinderen en zijn (gelukkig) nog steeds wel erg gek op elkaar.
Ik vind het wel jammer dat ze eigenlijk gedwongen was (gedwongen tussen haakjes hoor, niet te zwaar zien) om te trouwen en zo nooit van haar jonge jaren heeft kunnen genieten met stappen enzo. Hopsakee, uit huis en huis-boom-beest.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:23

Ik werk in de Albert Heijn (gewoon als bijbaantje hoor Haha! ) maar daar zijn ook allemaal van die jonge meiden die al getrouwd zijn. En die zien er ook gewoon nog jong uit enzo, alsof ze bij wijze van gewoon bij je in de klas zouden kunnen zitten.
Maar is idd wel zo dat het meer bij lager opgeleiden is, maar die zijn ook eerder klaar met studie enzo.

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:24

Denk dat je daar ook zelf voor kiest als je een religieuze achtergrond hebt. Tenzij je wordt 'gedwongen' door je ouders. Maar denk dat als je echt heel gelovig bent, je het niet erg vindt om zo vroeg te trouwen. Weet niet hoe dat bij die mensen zit eigenlijk, hoe ze daar zelf over denken.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:27

Ik ben ook 'laag opgeleid'
ben in mijn eerste jaar van mbo paardenopleiding gestopt.

Maar ik dit jaar met de orun beginnen en daarna wil ik nog een jury curus gaan volgen.

Met die papiertjes hoop ik een leuke baan in de paarden te kunnen vinden en zodra mijn vriend klaar is met zijn opleiding
en een vaste baan heeft gaan wij ook settelen hoor.

Maar eerst onze eigen dromen waarmaken voordat we aan
de dromen van een nieuw mensje beginnen.

Sammie

Lindy1982 schreef:
niet helemaal mee eens.. Ik heb atheneum heb daarnaast acedemie gedaan en heb een eigenzaak..
Dus niet laag opgeleidt.. Mijn vriendinnen hebben ook allemaal een hoge studie gedaan.. en die zijn ook inverwachting.. er is er bij ons 1 laag opgeleidt en die is juist niet in verwachting en wil het voorlopig ook niet

Scheve mond het gaat toch echt om het gemiddelde. Dat wil dus niet zeggen dat iedereen zich daaraan houdt, maar het merendeel wel. Want dát is het gemiddelde.

Zo is het ook zodat lager opgeleiden eerder dood gaan. Dat wil niemand geloven, zeker de lager opgeleiden gaan hier meestal fel tegen in Haha! , maar het ís toch écht zo.

Over het globale plaatje--> lager opgeleiden eerder kinderen (vaker ook meer) en eerder dood Clown

Nickytje

Ik heb mij gisteren nog hetzelfde afgevraagd. Ik ben ook 24 en vrij veel mensen van mijn leeftijd gaan trouwen, zijn zwanger ed.
Ik woon nog thuis, ben vriendloos en aan kinderen moet ik al helemaal niet denken.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:30

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ik over 3 jaar in hetzelfde schuitje zit als de TS nu.. Haha!

Wat verstaan jullie dan onder lageropgeleid? Een HBO diploma kun je al hebben vanaf je 21e. Ik heb een vriend van 26, die al vanaf zijn 16e werkt, en die nog steeds in de verste verte geen gezinnetje gaat stichten. Ik denk dat het ook een kwestie van de juiste persoon op de juiste tijd tegenkomen is..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:32

ik wil daarop reageren met wat sammie zei... het gaat om het gemiddelde waar we over praten. Natuurlijk zijn er allerlei mensen die hiervan afwijken.
Ik trek de grens lager/hoger opgeleid bij het HBO.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 19:35

Zwerte schreef:
ik wil daarop reageren met wat sammie zei... het gaat om het gemiddelde waar we over praten. Natuurlijk zijn er allerlei mensen die hiervan afwijken.
Ik trek de grens lager/hoger opgeleid bij het HBO.

Dat klopt, MBO is in de regel lager opgeleid en HBO hoger opgeleid. Zit niet voor niets in de afkorting. Knipoog

HAVO= Hoger Algemeneen Voortgezet Onderwijs
HBO= Hoger Beroeps Onderwijs

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:35

lager: enkel basisonderwijs, vmbo-praktijk, lbo of havo,
Middel: mbo, vbmo theorie
hoger: vwo, hbo of uni >

edit:gespot
Laatst bijgewerkt door Sammie op 28-08-08 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Nancy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:36

Ik ben nu 27 en merk eigenlijk dat ik de enige in mijn omgeving ben met een kleine.
Ik ben wel hoger opgeleid (HBO). Ik wilde graag een jonge moeder zijn. En ja, wat is jong.....
Volgens mij valt het wel mee om op je 25ste zwanger te raken. (het is geen bevlieging of ongeplande tienerzwangerschap)
Waar ik me tijdens mijn zwangerschap over verbaasde is dat heel veel mensen vroegen "Is het gepland?".
Alsof het een 'ongelukje' zou zijn en ik er niet goed over nagedacht zou hebben. Dat vond ik wel heel vreemd.

Achteraf gezien ben ik blij dat ik een 'vroege' mama ben omdat ik na de geboorte van mijn kindje ernstig ziek ben geworden en daardoor heel weinig kans heb om nog een gezond kindje op de wereld te zetten.
Het risico om nog een keer zwanger te worden neem ik liever niet meer. Ik ben dolblij dat ik een gezond kindje heb Pling .

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 19:36

Sammie schreef:
lager: enkel basisonderwijs, vmbo, lbo, mavo of havo
hoger: vwo, hbo of uni

(mbo zie ik er even niet tussen staan, maar zal wrs niet onder hoger opgeleid vallen)

Klopt, ook daar zit het in de afkorting. M staat voor middelbaar.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:37

Ik weet niet of het perse met leeftijd te maken heeft. Ik ben 21 en ik heb een vriend maar ik wil niet trouwen en ook geen kinderen, nu niet maar ik denk over 10 jaar nog steeds niet. Sommige mensen weten als ze 12 zijn al dat ze willen trouwen en kinderen krijgen anderen weten dan al dat ze dat niet willen. Ik denk trouwens niet dat opleiding er veel mee te maken heeft. ik denk dat het vooral ook te maken heeft met wat je bezig houdt. Als ik naar mezelf kijk ben ik misschien gewoon te egoistisch en heb ik te veel te doen om kinderen te hebben. ik wil mijn leven daarvoor niet opofferen of aanpassen. Ik wil graag de dingen blijven doen die ik doe.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:38

Dat wist ik nog niet Nagelbijten / Gniffelen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 19:39

Nancy_B schreef:
Ik ben nu 27 en merk eigenlijk dat ik de enige in mijn omgeving ben met een kleine.
Ik ben wel hoger opgeleid (HBO). Ik wilde graag een jonge moeder zijn. En ja, wat is jong.....
Volgens mij valt het wel mee om op je 25ste zwanger te raken. (het is geen bevlieging of ongeplande tienerzwangerschap)
Waar ik me tijdens mijn zwangerschap over verbaasde is dat heel veel mensen vroegen "Is het gepland?".
Alsof het een 'ongelukje' zou zijn en ik er niet goed over nagedacht zou hebben. Dat vond ik wel heel vreemd.

Achteraf gezien ben ik blij dat ik een 'vroege' mama ben omdat ik na de geboorte van mijn kindje ernstig ziek ben geworden en daardoor heel weinig kans heb om nog een gezond kindje op de wereld te zetten.
Het risico om nog een keer zwanger te worden neem ik liever niet meer. Ik ben dolblij dat ik een gezond kindje heb Pling .

Kijk dat is een gewone situatie in mij ogen. Afgezien van het feit dat je kleine zo ziek is geworden natuurlijk. Maar gelukkig dat je in ieder geval een gezond kind op de wereld heb kunnen zetten.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 19:39

Sammie schreef:
Dat wist ik nog niet Nagelbijten / Gniffelen

Even voor de duidelijkheid dat het niet bij hoger opgeleiden hoort Bloos Knipoog
Laatst bijgewerkt door Lous op 28-08-08 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:40

Nancy_B schreef:

Daar zeg je wat! Een vriendin van me (uni gedaan) heeft ook een kind, volledig gewenst maar niet geheel gepland. Maar ze wilde ook jong moeder worden. Ze krijgt ook continu de vraag of dat wel gepland was e.d. Beetje raar vind ik dat, komop ze is 24!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:42

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:46

Ik ben afgelopen zondag 24 geworden en vriendlief word in november 26. Wij zijn nu 4 jaar en 3 maand samen, en hebben samen onze kinderwens. Ben zelf in september 2006 gestopt met de pil. Alleen helaas nog steeds niet zwanger (waardoor er vele in mijn omgeving al wel zwanger en/of kinderen hebben), het kriebelt helemaal in me. En we zijn er beide helemaal klaar voor.

Ik ben sinds kort maar eens begonnen met tempen(temperatuur meten) alleen ook met dit heb ik zoiets van werkt dat eigenlijk wel of doe ik het gewoon verkeerd.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:49

Nou, TS, je bent niet gek volgens het CBS.. Haha!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 07:21

Ik vind het ook nog steeds heel raar om te lezen op hyves dan oudklasgenootjes of vroegere schoolvriendinnetjes nu al getrouwd zijn en 3 kinderen hebben! Ik ben zelf 27 en leef nog steeds alsof ik 17 ben Knipoog Ik woon in een klein appartementje, ga veel stappen, leuke dingen doen en vooral niet te serieus!! Maar dat ligt denk ik helemaal aan waar je jezelf prettig bij voelt. Ik wil ook ooit wel huisje-boompje-beestje, maar voorlopig nog niet!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 07:27

Ik las de post van de TS en ik heb precies hetzelfde. Ben nu 24 en een jaar geleden afgestudeerd, maar ik geloof dat al 4 of 5 oud-klasgenoten kinderen hebben van 0 tot 7 jaar en er al meerdere getrouwd zijn. Ik zou er eerlijk gezegd niet aan moeten denken Bloos . Nu heb ik een paar maanden een vriend, maar ook al was het een paar jaar, had ik op deze leeftijd geen kinderen gewild. Ik wil eerst carrière maken, en als er kinderen komen wil ik zeker niet stoppen met werken! Ik ben ook van mening dat het voor een deel aan het opleidingsniveau ligt (als ik naar mijn omgeving kijk). Mar wie ben ik om het geluk van een ander in twijfel te trekken Knipoog

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 07:32

Ik vind het niet gek... zowel niet voor iemand die vroeger is als die later is Lachen
Bij mij om me heen zie ik het ook steeds meer gebeuren, ik ben 21 en sommigen hoor ik die hebben een huis gekocht, eentje heeft nu een kindje van een half jaartje oud en een die heeft trouwplannen... ik zelf woon samen met mijn vriend bij zijn ouders op zolder, maar wil wel zodra ik afgestudeerd ben graag trouwen en een huisje kopen enzo, ik zal dan ook zo rond de 24 jaar oud zijn Lachen

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 07:42

NatasjavE schreef:
Nee hoor ben jij bent niet gek. Toen ik 24 was studeerde ik nog. Ik was 33 toen ik mijn eerste kind kreeg. Eerst even van het leven genieten hoor!

Genieten van het leven kan ook nog prima als je een kind hebt hoor Ja Knipoog

En wat is de meerwaarde van het wachten met settelen tot je ouder bent? Zodat je vaak de kroeg in kan gaan, je klem zuipen, met iedereen die je wil kan rotzooien zonder een verklaring af te leggen? Persoonlijk vind ik die lifestyle een uitermate pleziere vorm van tijdverdrijf totdat je "de ware" hebt gevonden Clown

Ik was 19 toen we een relatie kregen, 21 toen ik ging samenwonen (allebei student), 24 toen ik mama werd en met 25 getrouwd. We zijn heel huisje-boompje-beestje en daar voelen we ons heel prettig bij. Ik heb niet het gevoel nog iets van een vrijgezellenleven te hebben gemist/te missen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 07:48

M'n oude buurjongen waar ik altijd mee optrok is van het voorjaar vader geworden(en de gene die mij aan m'n vriend gekoppeld heeft, is ook altijd een goede vriend van hem geweest). We hebben hem al gezegt 'jij liever dan ik Knipoog '.