Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
) maar daar zijn ook allemaal van die jonge meiden die al getrouwd zijn. En die zien er ook gewoon nog jong uit enzo, alsof ze bij wijze van gewoon bij je in de klas zouden kunnen zitten.
Lindy1982 schreef:niet helemaal mee eens.. Ik heb atheneum heb daarnaast acedemie gedaan en heb een eigenzaak..
Dus niet laag opgeleidt.. Mijn vriendinnen hebben ook allemaal een hoge studie gedaan.. en die zijn ook inverwachting.. er is er bij ons 1 laag opgeleidt en die is juist niet in verwachting en wil het voorlopig ook niet
het gaat toch echt om het gemiddelde. Dat wil dus niet zeggen dat iedereen zich daaraan houdt, maar het merendeel wel. Want dát is het gemiddelde.
, maar het ís toch écht zo.

Zwerte schreef:ik wil daarop reageren met wat sammie zei... het gaat om het gemiddelde waar we over praten. Natuurlijk zijn er allerlei mensen die hiervan afwijken.
Ik trek de grens lager/hoger opgeleid bij het HBO.
. Sammie schreef:lager: enkel basisonderwijs, vmbo, lbo, mavo of havo
hoger: vwo, hbo of uni
(mbo zie ik er even niet tussen staan, maar zal wrs niet onder hoger opgeleid vallen)
Nancy_B schreef:Ik ben nu 27 en merk eigenlijk dat ik de enige in mijn omgeving ben met een kleine.
Ik ben wel hoger opgeleid (HBO). Ik wilde graag een jonge moeder zijn. En ja, wat is jong.....
Volgens mij valt het wel mee om op je 25ste zwanger te raken. (het is geen bevlieging of ongeplande tienerzwangerschap)
Waar ik me tijdens mijn zwangerschap over verbaasde is dat heel veel mensen vroegen "Is het gepland?".
Alsof het een 'ongelukje' zou zijn en ik er niet goed over nagedacht zou hebben. Dat vond ik wel heel vreemd.
Achteraf gezien ben ik blij dat ik een 'vroege' mama ben omdat ik na de geboorte van mijn kindje ernstig ziek ben geworden en daardoor heel weinig kans heb om nog een gezond kindje op de wereld te zetten.
Het risico om nog een keer zwanger te worden neem ik liever niet meer. Ik ben dolblij dat ik een gezond kindje heb.
Sammie schreef:Dat wist ik nog niet
Nancy_B schreef:Ik ben nu 27 en merk eigenlijk dat ik de enige in mijn omgeving ben met een kleine.
Ik ben wel hoger opgeleid (HBO). Ik wilde graag een jonge moeder zijn. En ja, wat is jong.....
Volgens mij valt het wel mee om op je 25ste zwanger te raken. (het is geen bevlieging of ongeplande tienerzwangerschap)
Waar ik me tijdens mijn zwangerschap over verbaasde is dat heel veel mensen vroegen "Is het gepland?".
Alsof het een 'ongelukje' zou zijn en ik er niet goed over nagedacht zou hebben. Dat vond ik wel heel vreemd.
Achteraf gezien ben ik blij dat ik een 'vroege' mama ben omdat ik na de geboorte van mijn kindje ernstig ziek ben geworden en daardoor heel weinig kans heb om nog een gezond kindje op de wereld te zetten.
Het risico om nog een keer zwanger te worden neem ik liever niet meer. Ik ben dolblij dat ik een gezond kindje heb.
Ik woon in een klein appartementje, ga veel stappen, leuke dingen doen en vooral niet te serieus!! Maar dat ligt denk ik helemaal aan waar je jezelf prettig bij voelt. Ik wil ook ooit wel huisje-boompje-beestje, maar voorlopig nog niet!
. Nu heb ik een paar maanden een vriend, maar ook al was het een paar jaar, had ik op deze leeftijd geen kinderen gewild. Ik wil eerst carrière maken, en als er kinderen komen wil ik zeker niet stoppen met werken! Ik ben ook van mening dat het voor een deel aan het opleidingsniveau ligt (als ik naar mijn omgeving kijk). Mar wie ben ik om het geluk van een ander in twijfel te trekken

NatasjavE schreef:Nee hoor ben jij bent niet gek. Toen ik 24 was studeerde ik nog. Ik was 33 toen ik mijn eerste kind kreeg. Eerst even van het leven genieten hoor!

'.