Verdienste bij het oppassen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_M

Re: Verdienste bij het oppassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:56

Ik ben 18 en ik ga heel regelmatig oppassen sinds een aantal jaren, ik verdien 3 euro per uur (eerst was het 2,50 maar inmiddels is dit iets gestegen) om op 2 kinderen (3 en 5 jaar) op te passen. Overdag, 's avonds of na middernacht speelt geen rol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:20

Jeetje, ik zie hier echt bedragen waar ik mijn bed niet voor uit zou komen Bloos!

ik heb opgepast op 1 meisje van 7, wel een wat drukker typetje. We deden leuke dingen samen (rijden op mijn toenmalige verzorgpaard, zwemmen -op kosten van haar ouders, incl. het eten), altijd een paar uurtjes (ongeveer 4 per keer, was altijd 's middags). Ik kreeg ongeveer €10 euro per uur, dus nog los van het eventuele geld dat we nodig hadden om een ijsje of iets dergelijks te kopen. Ik was toen 21.

Als je voor 2,50 ofzo gaat oppassen ben je echt een dief van je eigen portemonnee. Het is toch geen vrijwilligerswerk?

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:06

Ffortuna: ik vind het ook belachelijk laag wat ik verdien, maar dit zijn nu eenmaal de gangbare tarieven hier. Ik paste vroeger op via een oppasdienst en heb hieraan een aantal vaste adressen overgehouden, en ik heb steeds dezelfde tarieven aangehouden.. Als ik meer zou vragen, gaan ze gewoon op zoek naar iemand anders via die dienst..

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:08

Ik zie oppassen niet echt als werk. Ik vind het altijd wel leuk om een spelletje te spelen of naar de speeltuin te gaan. 5 euro per uur zou ik voldoende vinden.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:46

.