vriend een nacht in cel voor 50 euro

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

Re: vriend een nacht in cel voor 50 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:38

Niezzz schreef:
Nee vind het eigenlijk ook een beetje raar dat ze dat voor 50 euro overhebben.

Het rare is dat het nodig is.

zydeco schreef:
maar iedereen kan wel eens wat vergeten want we zijn allemaal mensen

Zeker, dat zal je mij niet zien of horen ontkennen. Ik ben het ook weleens vergeten, dan komt de tweede herinnering (mét verhoging) en dan betaal je m als de sodemieter wel hoor! Als je tussendoor verhuisd bent, laat je je post toch netjes doorsturen?

Overigens, was het een boete van 5 euro ofzo? Er zijn toch al 2 fikse verhogingen overheen?

Margreet schreef:
Gelukkig heb ik hier geen verstand van Haha! Ontslag zal niet zo snel gebeuren denk ik (als je je baas niks vertelt en geen aanleiding geeft, dan hoeft hij het immers niet te weten...), maar van baan veranderen zou vervelend uit kunnen pakken. Idem huis kopen, reizen etc.

Oh ik dacht dat jij rechten deed ofzo Tong uitsteken
Zou je geen meldingplicht hebben? En een strafblad blijft 30 jaar staan, dus verhuizen zit er voorlopig niet meer in denk ik. En bij sommige instanties en bedrijven heb je een bewijs van goed gedrag nodig om er te komen werken.. fluiten naar je baan!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:39

Anoeska schreef:
Ik zou echt mijn ogen uit mijn kop schamen, als ik eerst al een valse ziekmelding had gedaan omdat ik met mijn vriendinnetje in bed wil liggen, en dan ook nog door de politie opgehaald wordt, omdat ik te laks ben om bekeuringen te betalen. Zou zulke verhalen dus zeker niet lachend op internet vertellen.

Is maar hoe je normen en waarden zijn he...

Inderdaad zeg! Doelgroep!
Het zou mijn mijn baan kosten aangezien ik iedere 5 jaar een verklaring omtrent gedrag moet inleveren in de hulpverlening!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:40

Citaat:
dat van het straf blad is bekend bij ons en is ook geen bezwaar

Dus het maakt jullie niet uit dat hij een aantekening op z'n stafblad heeft? Verward

Paardenmeis1

vanitymay schreef:
Het zou mijn mijn baan kosten aangezien ik iedere 5 jaar een verklaring omtrent gedrag moet inleveren in de hulpverlening!

En zo zijn er meer werkgevers! Maar ook verzekeringen, hypotheken, leningen, enz, enz.

Paardenmeis1

Anoeska schreef:
Citaat:

Dus het maakt jullie niet uit dat hij een aantekening op z'n stafblad heeft? Verward

En dat dat 30 jaar blijft staan en je blijft achtervolgen?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:41

zydeco schreef:

Ter info: het blijft 10 jaar staan.

Bewaartermijn overtredingen
Gegevens over overtredingen blijven meestal vijf jaar geregistreerd. De termijn is tien jaar als u bent veroordeeld voor een vrijheidsstraf of een taakstraf. De termijn is ook tien jaar als u bent veroordeeld tot een geldboete van de derde of een hogere categorie.

Sash

vind het ook een beetje vreemd allemaal, ik zou er iig niet zo hard om lachen. Dit word trouwens allemaal van de belastingen betaald. beetje jammer dus.

Wat ik me afvraag is of hij wel een strafblad krijgt. Mijn broer is namelijk een keer opgepakt samen met zijn vrienden omdat ze in een dronken bui een fiets probeerden te jatten. moesten een nachtje in de cel (was bepaald niet leuk hoor met allemaal schreeuwende mensen enz) maar kregen geen strafblad.

de politie vond ze overigens de keurigste jongens die ze ooit hebben gehad Tong uitsteken

xDramaQueen

dat vraag ik me idd ook wel af Elaine, je krijgt toch eerst 2 waarschuwingen? misschien was het wel een boete van 25 euro daarvoor..

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:43

Margreet schreef:
zydeco schreef:

Ter info: het blijft 10 jaar staan.

Bewaartermijn overtredingen
Gegevens over overtredingen blijven meestal vijf jaar geregistreerd. De termijn is tien jaar als u bent veroordeeld voor een vrijheidsstraf of een taakstraf. De termijn is ook tien jaar als u bent veroordeeld tot een geldboete van de derde of een hogere categorie.

Oh ik had 30 gelezen, maar dat ligt waarschijnlijk aan voor welk delict het is Ja

Sash schreef:
vind het ook een beetje vreemd allemaal, ik zou er iig niet zo hard om lachen. Dit word trouwens allemaal van de belastingen betaald. beetje jammer dus.

En wij maar niet zomaar ziek melden en gaan werken..

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:46

xDramaQueen schreef:
dat vraag ik me idd ook wel af [***], je krijgt toch eerst 2 waarschuwingen? misschien was het wel een boete van 25 euro daarvoor..

Eerst is de verhoging 25% en daarna 50%. Even omrekenen.

€ 50.00 is 150% na tweede verhoging. Bedrag was dus € 33.33 na eerste verhoging. Dat is 125%, dus het eerste bedrag was € 26.60. Dus die € 25.00 kloppen wel ongeveer.

Wat voor bekeuring was het dan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:51

Ik vind dat de TS erg luchtig doet over het strafblad.

Bovendien vind ik een strafblad van 10 jaar voor een dagje zitten ipv 50 euro betalen wel een rare redenatie. Ik had zeker betaald. Wat is 50 euro in tegenstelling tot een strafblad?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:53

Citaat:
Artikel 28

1. De officier van justitie te Leeuwarden kan, indien niet of niet volledig verhaal overeenkomstig de artikelen 26 en 27 heeft plaatsgevonden, bij de kantonrechter van de rechtbank van het arrondissement waar het adres is van degene aan wie de administratieve sanctie is opgelegd een vordering instellen om te worden gemachtigd om per gedraging waarvoor een administratieve sanctie is opgelegd het dwangmiddel gijzeling toe te passen van degene aan wie de administratieve sanctie is opgelegd, voor ten hoogste één week. Indien degene aan wie de administratieve sanctie is opgelegd ingeschreven staat op een in de basisadministratie persoonsgegevens opgenomen adres, maar niet op dat adres woonachtig is, dan wel indien degene aan wie de administratieve sanctie is opgelegd geen bekende woon- of verblijfplaats in Nederland heeft, geschiedt de instelling van de bovenbedoelde vordering door de officier van justitie in het arrondissement Leeuwarden bij de rechtbank te Leeuwarden. Een verleende machtiging om gijzeling toe te passen kan tot uiterlijk vijf jaar nadat de opgelegde administratieve sanctie onherroepelijk is geworden, worden uitgevoerd.

2. Op de vordering wordt niet beslist dan nadat degene aan wie de sanctie is opgelegd door de kantonrechter is gehoord, althans behoorlijk is opgeroepen. Tegen de beslissing staat geen rechtsmiddel open.

3. De officier van justitie te Leeuwarden of de ambtenaar die door hem is belast met de toepassing van de gijzeling heeft voor het in gijzeling stellen van de betrokkene toegang tot elke plaats.

4. De toepassing van het dwangmiddel wordt gestaakt, zodra het verschuldigde bedrag aan de instantie, belast met deze toepassing, is betaald. De toepassing van het dwangmiddel heft de verschuldigdheid niet op.

5. Bij algemene maatregel van bestuur worden regels gesteld omtrent de tenuitvoerlegging van de gijzeling als bedoeld in het eerste lid.

Even uit de Wet Mulder ( het ging toch over een verkeersovertreding ).
Je krijgt geen strafblad, maar je boete is er ook niet mee betaald Knipoog Die blijft gewoon open staan, en als je die niet gaat betalen, komen ze je gewoon nog een keer gijzelen of gaan ze beslag leggen.
De link naar de gehele wet: http://www.st-ab.nl/wetten/0378_Wet_administratiefrechtelijke_handhaving_verkeersvoorschriften_Wahv_Wet_Mulder.htm

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:55

Overigens zou je dus al eerder een aankondiging hiervan via de post moeten hebben gehad, dit moet namelijk voor de kantonrechter verschijnen. Dus toch wel handig om je post te laten doorsturen Knipoog

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:00

Tsja.. ze moeten wat als boetes niet betaald worden.
Sowieso vind ik het gek dat je je ziek meld terwijl je niet ziek bent

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:01

Sorry hoor, maar wat zijn jullie bokkers een drama queens zeg.
Ze moet hier zelf om lachen, ik vind het anders ook wel een lachwekkend verhaal. Okee, jullie hebben nu verteld wat de consequenties zijn, zij kiezen daarvoor? Waarom maken jullie er dan nog zo'n probleem van? Is HUN probleem, toch niet dat van jullie?
Ik kan inkomen dat jullie hun willen inlichten over wat ze gedaan hebben maar jullie gaan je gelijk met heel hun privé leven bemoeien [lees: je had de post moeten doorsturen als je verhuisde, nu krijg je geen nieuwe baan enz enz]..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:02

Elaine schreef:
xDramaQueen schreef:
dat vraag ik me idd ook wel af Elaine, je krijgt toch eerst 2 waarschuwingen? misschien was het wel een boete van 25 euro daarvoor..

Eerst is de verhoging 25% en daarna 50%. Even omrekenen.

€ 50.00 is 150% na tweede verhoging. Bedrag was dus € 33.33 na eerste verhoging. Dat is 125%, dus het eerste bedrag was € 26.60. Dus die € 25.00 kloppen wel ongeveer.

Wat voor bekeuring was het dan?

waar hebben we het dan over... zonde! dat is echt zonde van het geld!
Mijn oma had dus 200 euro.. en die zit al dik in de schulden (gokverslaafd *zucht*) en die betaalde het ook volgens mij ook om de strafblad reden Ja

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:03

Zoals ik boven al heb laten zien: de boete verdwijnt niet door een nachtje cel, die blijft gewoon open staan ( en nee, de politie is niet altijd op de hoogte van dat soort zaken helaas, die kennen die wetten niet bepaald uit hun hoofd ).

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:07

erleyne schreef:
Zoals ik boven al heb laten zien: de boete verdwijnt niet door een nachtje cel, die blijft gewoon open staan ( en nee, de politie is niet altijd op de hoogte van dat soort zaken helaas, die kennen die wetten niet bepaald uit hun hoofd ).

ik zie het nu ja! schiet de TS er dus niets mee op, maar word die boete nu dan nóg hoger?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:09

ROFL

Heb het net zelfs aan mijn vriend voorgelezen,... ik lig hier dubbel Huilen van het lachen

Tja... ik vind het ook krom... laat ze lekker de echte boeven opsluiten en voor dergelijke dingen gewoon telkens de prijs omhoog gooien, dan betaald men vanzelf wel Ja

En loppt het dán de spuigaten uit kun je nog altijd iemand opsluiten Nagelbijten / Gniffelen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:10

@Dramaqueen: Volgens mij niet, maar de volgende stap is: je rijbewijs inleveren, en daarna komen ze je auto ophalen ( en dat hoeft niet eens de auto te zijn waarmee je de boete gereden hebt, ze kunnen elk soortgelijk voertuig meenemen als het op je naam staat ). En dat laatste, daar moet je de kosten in ieder geval zelf van betalen, dus leuker wordt het er niet op.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:12

Cyntje schreef:
Tja... ik vind het ook krom... laat ze lekker de echte boeven opsluiten en voor dergelijke dingen gewoon telkens de prijs omhoog gooien, dan betaald men vanzelf wel Ja

Dat is dus niet waar en ondertussen ook wel meerdere keren bewezen helaas. Dit soort zaken doen ze trouwens meestal vooral met mensen die geen vaste of steeds wijzigende verblijfplaats hebben als ik het me goed herinner. Daar krijgen ze op andere manieren bijna geen vat op.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:17

Maar Cyntje, bij welk bedrag leg je de grens dan? En dan zul je weer grenzen per overtredingen moeten leggen dus nog meer regels etc etc.

Gebed zonder eind dus.
Zoals eerder in dit topic werd gezegd, als iedereen nou gewoon normaal deed, dan had de politie meer tijd om achter de echte boeven aan te gaan.

Verder ben ik blij voor TS dat ze erom kan lachen, ik zou dat zeker niet kunnen. Benieuwd of je nog zo hard lacht als je die 50 euro alsnog mag gaan betalen. Is de 'vrije' dag van je vriend naar de *piep* en nog geen geld uitgespaard.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:19

Meid, dat is nog niets joh…mijn vriend is ook vanwege openstaande boetes ‘gegijzeld’ geweest. Het ging totaal om 200 euro (hij had geen werk, geen uitkering en kon ze niet betalen). Hij is toentertijd met kerst opgepakt en kwam 2 jan. weer vrij. Hij heeft in de bak geen pretje gehad (zal op bureau in een cel omdat er nergens plek voor hem was), zeker niet toen het oud & nieuw feest losbarstte en zat alleen maar zijn toenmalige vriendin te missen. Vind je het gek?
Er was nergens plek voor hem dus op 2 jan. wordt hij de straat op geschopt, 1 jaar later moest hij alsnog zijn 30 dagen uitzitten (vrijwillig) in Friesland (hij woonde toen in Noord-Holland). Dat was vlak voordat ik wat met hem kreeg (hij had nog steeds geen inkomen).

En nóg sterker: Wet Mulder bepaalt dat de boete nog open blijft staan ook. Alsnog betalen dus en het ging uiteindelijk om 150 ipv 200 euro.

Kun je nágaan wat mijn vriend de Staat gekost heeft, niet te ge-lo-ven. Natúúrlijk moet iemand zijn boetes gewoon betalen maar dit is echt gewoon té gek! Pak eens de echte viezerikken op: de kinderverkrachters en dierenmishandelaars, drugskoeriers, -verslaafden en dealers. Echt dit gaat gewoon helemaal nergens over…

Nu ik dit van jou lees: ik kan me er weer link over maken maar eigenlijk moet ik er ook om lachen, zó zielig vind ik het en lieve mensen: wij maar belasting blijven betalen…
Nee, kom liever even mijn bovenbuurman rechtsboven wegtrappen met zijn drugsgebruik, muziek- en geluidsoverlast en eigengemaakte GHB met zijn nep laboratorium in huis dat elk moment kan exploderen…

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:21

Oh ja nog even over strafblad en aangenomen worden bij diverse banen.
Mijn vriend zat flink in de penarie (schulden), heeft hulp gezocht, heeft opleiding gedaan via WNK en is nu beveiliger.
Hij moest praten als brugman bij Politie Haagland (is die regio) om aan het werk te kunnen komen in de beveiliging maar het is hem wel gelukt. Hij heeft zijn situatie van toen uitgelegd en zijn motivatie voor nu uitgelegd en dat heeft gezorgd voor een positief advies vanuit de politie maar die aantekening zal inderdaad altijd blijven.
Ook al kan hij wel als beveiliger aan de slag: in de gevangenis als bewaarder kan hij het gerust vergeten, daar nemen ze je gewoon niet; ook al gaat het maar om een laag bedrag aan openstaande boetes..

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:24

erleyne schreef:

je hebt 2 verschillende wetten Knipoog bij de ene is dit idd zo en bij de ander wordt ie dan wel betaald!