wat te doen, kind van 13, vriend 20...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine_S

Re: wat te doen, kind van 13, vriend 20...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:41

Ik vraag me altijd af wat een 20 jarige knul met een meisje van 13 moet...
Ik kan me haast niet voorstellen dat het 'echte liefde' is.
Het meisje is hartstikke beïnvloedbaar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er een vreemd gevoel bij krijg. Misschien vindt die gozer het wel spannend, een 13 jarig meisje is nog maagd (meestal) en hij zal dat wel even veranderen...

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:43

Oh, wat ik nog wou zeggen:
Naar haar ouders zal ze waarschijnlijk niet luisteren, maar naar jou misschien wel. Je staat er wat verder vanaf, bent haar nicht. Probeer jij anders eens met haar te praten.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:55

lees ik het goed maar is er een kans dat de 20 - jarige vriend kort geleden een meisje zwanger zou hebben gemaakt. Is dit meisje inderdaad zwanger is dit al bekend? Vertel dit aan je nichtje, hieruit blijkt hoe hij in zo's situatie zou handelen. Maar ik denk wel dat je niets zou kunnen doen. Als zij toe zijn aan sex (hoe gelijkwaardig die wil op dat moment ook is) gebeurd het toch al is het op de hoek van de straat even stom gezegt.
Je kunt niet meer doen dan waarschuwen en hopen dat je nichtje je in vertouwen neemt indien dat nodig mocht zijn.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:57

oeh erg lastige situatie.

in eerste instantie wil ik zeggen, dat iedereen hier van alles kan bedenken en misschien die jongen wel een beetje normale jongen is.

ik zou inderdaad met je nichtje leuke dingen gaan doen en film kijken (en dan indd een film met een beetje achtergrond) en dan jouw vriend een beetje met haar vriend laten aanpappen. lekker zamen op stap of zo. en dan jouw vriend hem ondervragen (op een taktische manier) wat hij met haar van plan is.

of je kan je de politiebellen (of je vriend als die voor boeman wil spelen) het is tenslotte strafbaar.
ik zou de moeder niet laten bellen. want je nichtje zal er da wel niet blij mee zijn.

hiltje1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:14

Je kunt het toch niet tegenhouden... en kind van 13 is toch 13.... er zijn er zat die dan eerste vriendje hebben en gaan expirimenten met seks. Houden ze niets aan over....

In dit geval dan dus een jongen waar de familie niet blij mee eens. Kun je helaas ook weinig aan doen. Laat die meid inderdaad maar zelf haar neus stoten....

Iets anders is het als je het vermoeden gaat krijgen dat er echte 'loverboy' praktijken spelen... Dus dat zo'n jongen haar de prostitutie induwt.

Volgens mij moet er op internet en bij politie wel informatie materiaal te vinden zijn over wat daar de waarschuwingssignalen voor zijn en welke maatregelen je daartegen kunt nemen.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:27

Klinkt niet echt helemaal gezond. Haar verbieden lukt je niet want dan word het allemaal stiekem en dat is ook niet wat je wil.

En dat meisje moet wel een hele gebekte tante zijn om met een jongen van 20 een geiljkwaardige relatie te hebben.

Misschien is het voor die jongen wel stoer om tegen zijn vrienden te vertellen dat hij er een van 13 heeft in plaats van zo'n 'ouwe' taart (in hun beleving dan).

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:29

Echte vrienden zouden hem w.s. 4kant uitlachen als hij met zo'n kleuter aankomt zetten....
@moonprayer, ik wil ook wel eens bellen met de wijkagent hoor....

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:35

Wettelijk gezien mag het geloof ik niet eens als je 20 bent met een kind van 13 gaan. Zou idd even de politie bellen, die kunnen zo nakijken wat je ermee kan en advies geven.

Zorg in ieder geval dat het kind geen hekel krijgt aan dr moeder en met haar kan blijven praten. Dan is het het snelste over. Misschien zijn ouders ook maar is met hun zoon laten praten en daarmee contact op (laten) nemen. Vraag me af of die er zo trots op zijn dat hij dit doet.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:38

hmmmm dit is wel een moeilijke situatie ja, vraag me toch wel af hoe hij aan al die dure spullen kan komen... Tjah tuurlijk kun je heel toevallig aan een goede baan gekomen zijn zonder diploma maar vind het wel een btje verdacht.... Maar zoals je al zei ik zou het niet gaan verbieden nee...

Aan de andere kant misschien zitten wij hier allemaal te speculeren over die jongen terwijl ie eigenlijk zelf niets kwaads in de zin heeft en zelf gewoon nog erg onvolwassen is... maar dat kan ik me dan bijna weer niet voorstellen als ie misschien een meisje zwanger heeft gemaakt, maar dan vraag ik me weer af wat voor meisje dat is als er 4 potentiele kandidaten zijn Verward

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:03

heel lastig indd...

tja aan de andere kant, als de familie ECHT iets wil doen dan kunnen ze aangifte doen voor pedofilie.

heel heftig ik weet het maar als dat het enige is wat nog kan helpen zou ik dat wel over wegen was er al met zijn ouders gesproken aangezien ze buren zijn?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:11

Mijn nichtje van 14 zei een paar weken geleden nog, dat 3kwart van haar klas al sex had gehad, die zijn dus 13,14 en 15..

En de meeste komen ook uit de stad, degene die het niet hadden zijn wat anders opgevoed blijkbaar, want die komen allemaal van een klein dorpje of boerderij. Maar dat had ik al wel vaker gehoord, was vroeger bij mij in de middelbare ook. De stadskinderen waren veel eerder rijp dan wij dorpelingentjes..

Heel typisch vind ik dat.

Maar niettemin verschrikkelijk op z'n leeftijd, en dat hij dat tegen schoonpa zegt. Ik denk dat mijn papa hem aan zijn nekvel buiten had gegooit..

Kimitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:23

Verbieden heeft denk ik echt geen zin, maar is het niet goed om het er wel met haar over te hebben? Dus maak afspraken met haar, hoe vaak ze hem mag zien, waar etc. Dan hou je toch nog een beetje controle.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:24

_Zsazsa_ :
Ik ben dus ook 14, en (voor zover ik weet) niemand seks gehad van mijn klas/jaar.. (ja, wij komen van een klein dorpje)
Maar je hoort het inderdaad genoeg, en daar schrik je dan wel even van.

ik moet er ook niet aan denken, jongen van 20?
Verbieden? Nee, gaat ze opstandig worden. (denkt aan eigen nichtje)

En inderdaad heel vies dat ie het zo tegen zijn schoonpapa zegt, hier was ie ook door het raam naar buiten gesmeten..

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:45

nou bij mij was er thuis ook een honkbalknuppel over heen gegaan voordat hij raam uit ging...

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:49

Ik zou echt nog een keer met dat meisje praten en er dik de nadruk op leggen dat het in elk geval STRAFBAAR zou zijn.

Mogelijk krijgt ze dan wat schrik in haar hoofd!

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:49

Een relatie tussen een 20 en een 13-jarige kan onder geen beding gelijkwaardig zijn, vooral niet gezien het feit dat de TS al aangeeft dat ze niet overdreven volwassen is. Ik weet niet wat deze jongen zich in z'n hoofd haalt, maar laat hem lekker iemand van 16 jaar of ouder zoeken.. Hij is gewoon ergens op uit, seks sowieso en misschien nog wel andere dingen, en zo'n meisje van 13 is lekker naief en beinvloedbaar..

Zoals al eerder gezegd zou ik niet te erg gaan stoken, want dan gaat je nichtje zich van haar omgeving afzetten en wordt hij haar alles omdat hij er wel 'altijd voor haar is' en dat soort onzin.
Maargoed, er zit dus iets niet goed. Jongens van 20 horen niet op meisjes van 13 te vallen, en mocht dat het geval zijn, dan zouden ze daar niets mee (horen te) doen als het een goeie jongen zou zijn..

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:55

Tja moeilijk situatie, ik zou toch nog maar eens met haar praten en misschien kan iemand die jongen is uithoren? Of het oprecht is of niet? (lijkt me van niet maargoed)

En heel smerig dat hij dat tegen zijn 'schoonvader' zegt, als iemand dat tegen mijn vader zou zeggen zou die kunnen rennen voor zn leven. (en ik ben 20 en ik heb al 3,5 jaar een vriend maar daar zou mn pa het ook liever niet van horen Clown haha Ok hij is niet naíef ofzo en weet wel dat we sexen maar daar wil hij liever niets van weten ook al ben ik 20 Knipoog )

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:27

misschien kan je haar gewoon van vrouw tot vrouw/meisje proberen te vertellen dat ze misschien wel de rest van haar leven spijt gaat hebben van haar eerste keer seks als ze zich nu zo snel laat overhalen. Druk haar op het hart dat ze wacht tot ze zeker weet dat ze het zelf ook echt wilt. Hopelijk gaat ze niet meteen op de avances van die kerel in en laat hij haar dan vallen voor het tot seks komt. Dat zie je nl wel vaker (helaas); als het meisje toch niet zo snel seks wil, laat de jongen haar gewoon staan (en gaat vermoedelijk weer hetzelfde proberen met een ander jong meisje)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:45

jolentinus schreef:
en misschien die jongen wel een beetje normale jongen is.

Een jongen van twintig die het wil doen met een kind van net 13? Vind ik niet normaal hoor.
Mijn dochter is een jaar jonger, ik zou het vreselijk vinden als ik zoiets zou horen. En hij zou al zéker niet aan 'schoonpapa' moeten vertellen dat ze sex willen. Daar komt hij dan écht niet goed vanaf...........

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:50

Rana schreef:
nou bij mij was er thuis ook een honkbalknuppel over heen gegaan voordat hij raam uit ging...

Ik denk dat als jullie een dochter krijgen en er een jongen is die gaat zeggen dat ie sex met haar wil (ongeacht haar leeftijd) rich er zoiezo met een honkbalknuppel overheen gaat Nagelbijten / Gniffelen

Maar ik denk ook wel dat ik hem ff van zn jodokus ontdaan had met de staaf mixer ofzo Duivel als ie zoiets zei

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:57

Wat moet een jongen van 20 met een meisje van 13? Het is niet bepaald cool... De enige reden die ik kan verzinnen is dat hij serieus is...

Ik zelf zie het probleem er niet echt van in, maar ik ben dan ook een geval apart. Zolang zij weet wat ze wil en wat niet, is er niets aan de hand lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:59

Bel de politie Knipoog Het is nog steeds verboden!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:06

x_soofjuhxXx schreef:
Wat moet een jongen van 20 met een meisje van 13? Het is niet bepaald cool... De enige reden die ik kan verzinnen is dat hij serieus is...

En de andere reden is dat van die super-puberende meisjes hardstikke naief zijn en snel over te halen..

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:06

Ik weet niet precies hoe het zit met de nederlandse wetgeving ivm sex.
Maar is er niet - net zoals hier - een regeling dat sex onder de 16 'verboden' is? Dat het niet mag, ookal geeft het kind of ouders er zelfs toestemming voor? Als dat zo is, kun je een klacht tegen hem indienen. Ookal geeft het nichtje toestemming, komop ze is 13 en een beetje politieagent begrijpt ook wel hoe beinvloedbaar maar zo'n kind is.
Ik zou maar zorgen dat dit rap gedaan is, want zoiets is niet gezond. Dat die kerel zich niet schaamt t.o.v. zijn vrienden. Lopen die vrienden daar allemaal met f-cup meisjes bij wijze van spreken en komt hij daar met zn 13 jarig vriendinnetje aan, nou dan moet je toch de ogen uit je kop schamen omdat je niks 'beters' kunt krijgen?

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:10

Verbieden zal misschien niet werken, maar het geeft wel duidelijk aan dat het niet normaal is waar ze mee bezig zijn. Er niks van zeggen lijkt mij teveel op goedkeuren.