Slecht ik weet het, maargoed m'n ogen zitten er nog steeds in en m'n hersenen zijn ook nooit m'n oren uitgekomen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

poes schreef:(als je je ogen open zou houden tijdens het niezen, ploppen ze eruit).
Dat is echt niet waar
Anders zou je ze ook voelen opbollen achter je oogleden. Moet ineens denken aan die kleine plastic hondjes/koetjes als je erin knijpt dan puilen de ogen er uit.
Als ik t aanvoel komen probeer ik iig wel dat ik rustig rij maar verder kan ik er niet veel aan veranderen.
Nymphadora schreef:Vanmorgen had ik toen ik aan het autorijden was een flinke niesbui.
Maar volgens mij is het practisch onmogelijk je ogen open te houden als je niest en je stuur recht te houden.
dus eigenlijk ook gewoon gevaarlijk om te doen achter het stuur.
Hoe doen jullie dit? Hoe kan je uberhaupt een niesbui stoppen?
Nouks schreef:Mij is trouwens jaren geleden (groep 7/8 van de basisschool) door een docent verteld dat je niesbuien ook absoluut niet op moest houden, want dan blies je je hersens kapot ofzo
MoonChloe schreef:Dat is onmogelijk want als je ze 'ophoudt' nies je dus niet dus hoe zou je dan vanbinnen kunnen niezen?
poes schreef:(als je je ogen open zou houden tijdens het niezen, ploppen ze eruit).

maar daar valt imo over te discusseren
) Nymphadora schreef:(3 hersencellen gaan er kapot door wordt gezegdmaar daar valt imo over te discusseren
)
Heb er zelf een klein aantal

:

) en rij ik gewoon door. Niks aan de hand. meggiemeg schreef:Ik heb ze dagelijks, vanwege de allergie voor paarden. Meestal voel ik de bui wel aankomen en weet hoe lang het duurt voordat het niesen begint. Als ik eenmaal begin ben ik wel even bezig..
Als het onderweg gebeurt stop ik ergens want dan komt de ene nies na de andere. Het is niet mogelijk om je ogen open te houden tijdens een nies. (net zo min dat het mogelijk is om met je tong de binnenkant van je elleboog aan te raken) Meestal stop ik dus omdat ik veel bochtige wegen moet rijden met de auto op weg naar huis vanaf stal.
).
)