Niezen achter het stuur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosie

Re: Niezen achter het stuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:18

Mond dicht en neus dichtknijpen, zo hou ik altijd een niesbui tegen als ik 'm echt niet kan hebben op dat moment *LOL*
Slecht ik weet het, maargoed m'n ogen zitten er nog steeds in en m'n hersenen zijn ook nooit m'n oren uitgekomen Tong uitsteken

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:23

poes schreef:
(als je je ogen open zou houden tijdens het niezen, ploppen ze eruit Huilen van het lachen ).

Haha! Dat is echt niet waar Lachen Anders zou je ze ook voelen opbollen achter je oogleden. Moet ineens denken aan die kleine plastic hondjes/koetjes als je erin knijpt dan puilen de ogen er uit. Lachen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:24

Ik heb t ook regelmatig maar kan t niet onderdrukken Als ik t aanvoel komen probeer ik iig wel dat ik rustig rij maar verder kan ik er niet veel aan veranderen.

Ben vrij allergisch/astma en heb v.d. arts wel eens een neusdruppel gekregen die een laagje op t slijmvlies ofzo zou aanleggen zodat ik minder vaak verkouden zou zijn, maar daar hield ik zo'n rotsmaak in mijn mond aan over dus dat gebruik ik niet meer Haha!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:25

Nymphadora schreef:
Vanmorgen had ik toen ik aan het autorijden was een flinke niesbui.
Maar volgens mij is het practisch onmogelijk je ogen open te houden als je niest en je stuur recht te houden.
dus eigenlijk ook gewoon gevaarlijk om te doen achter het stuur.

Hoe doen jullie dit? Hoe kan je uberhaupt een niesbui stoppen? Lachen

een paar jaar geleden ben ik frontaal aangereden op de provinciale weg omdat de tegenligger een niesbui had... het is dus inderdaad gevaarlijk.
maar wat er aan te doen is, ik weet het niet.. iig toch proberen je stuur vast te houden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:30

Ik heb ze dagelijks, vanwege de allergie voor paarden. Meestal voel ik de bui wel aankomen en weet hoe lang het duurt voordat het niesen begint. Als ik eenmaal begin ben ik wel even bezig..
Als het onderweg gebeurt stop ik ergens want dan komt de ene nies na de andere. Het is niet mogelijk om je ogen open te houden tijdens een nies. (net zo min dat het mogelijk is om met je tong de binnenkant van je elleboog aan te raken) Meestal stop ik dus omdat ik veel bochtige wegen moet rijden met de auto op weg naar huis vanaf stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:31

Mij is trouwens jaren geleden (groep 7/8 van de basisschool) door een docent verteld dat je niesbuien ook absoluut niet op moest houden, want dan blies je je hersens kapot ofzo Nagelbijten / Gniffelen

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:32

niezen in de auto zouden ze moeten verbieden , het is hardstikke gevaarlijk. nog gevaarlijker dan bellen in de auto!! Vork

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:42

Nouks schreef:
Mij is trouwens jaren geleden (groep 7/8 van de basisschool) door een docent verteld dat je niesbuien ook absoluut niet op moest houden, want dan blies je je hersens kapot ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Dat is onmogelijk want als je ze 'ophoudt' nies je dus niet dus hoe zou je dan vanbinnen kunnen niezen?

Maar ik was laatst bij iemand in auto die ook niesbui kreeg, ze had een hele handige oplossing namelijk de bijrijder (die ook kon rijden) hield de stuur vast Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:46

MoonChloe schreef:
Dat is onmogelijk want als je ze 'ophoudt' nies je dus niet dus hoe zou je dan vanbinnen kunnen niezen?

Duh, dat snap ik nu, maar dat snapte ik toen niet Knipoog

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:13

Oh dat was mij niet duidelijk Haha!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:33

poes schreef:
(als je je ogen open zou houden tijdens het niezen, ploppen ze eruit Huilen van het lachen ).

Dat is niet waar. Huilen van het lachen

Ik zit me nu af te vragen of ik wel eens heb geniesd in de auto. Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:49

Is het niet waar? Heb het nochtans altijd gehoord zo.Heb even gegoogled maar de meningen zijn verdeeld...

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 14:23

Ik nies altijd wel met mond en alles erbij, en flink harde ook.
Als ik mijn nies inhou, nies ik wel, maar niet hardop zegmaar.
En dat schijnt slecht voor je te zijn (3 hersencellen gaan er kapot door wordt gezegd *LOL* maar daar valt imo over te discusseren Clown )

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:54

Nymphadora schreef:
(3 hersencellen gaan er kapot door wordt gezegd *LOL* maar daar valt imo over te discusseren Clown )

Netzoals de hoeveelheid hersencellen die iedereen heeft? Haha! Heb er zelf een klein aantal Knipoog

En niesen en autorijden? Ik laat mijn gas los, hou het stuur goed vast en probeer hem tegen te houden totdat er geen auto van de andere kant komt. Of ik knijp mijn neus dicht Ja

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:02

Haha nooit over nagedacht. Maar als je niest staan al je organen ook iets van 0,0001 seconden stil ofzo, dus ook je hart enzo (daarom zeggen ze in Amerika 'bless you' als je niest).

Maarja, dat is zo kort dus dat is nog wel te overzien. Wist trouwens niet dat het heel slecht was om je nies in te houden. Ik doe dat best vaak, mijn neus dichtknijpen om hem in te houden (zeg je dat zo bij niezen)..

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:10

Gevonden op Wikipedia, onder "niezen", geniaal Haha!:
"Een klassieke spreuk is "U niest?" waarop die persoon zegt "Dank u voor deze fijne attentie"."

On topic: ik vind het ook vrij waardeloos als ik achter het stuur moet niezen, das zo van "op hoop van zegen" Boos!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:21

Daar heb ik nou ook last van. Echt link, en ogen open houden lukt echt niet. En van in het licht kijken komt 'ie juist wel.

Ik houd altijd mijn stuur extra stevig vast als ik een nies voel aankomen en houd wat extra afstand van mijn voorganger. Meestal nies ik maar 1 of 2 keer achter elkaar, als het een echte niesbui zou zijn, zou ik denk ik wel proberen een plekje te zoeken om even te stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:37

Ik nies handsfree dus dan mag 't Haha!
Kwestie van ervaring denk ik, want toen ik net m'n rijbewijs had (300 jaar geleden zeg maar) maakte ik ook wel eens een slinger als ik moest niezen. Tegenwoordig hou ik m'n ogen gewoon open (en ze zijn er nog nooit uitgeploept, als dat wel gebeurt dan hangen ze vast nog wel aan een of ander sliertje en duw ik ze wel terug Nagelbijten / Gniffelen ) en rij ik gewoon door. Niks aan de hand.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:41

meggiemeg schreef:
Ik heb ze dagelijks, vanwege de allergie voor paarden. Meestal voel ik de bui wel aankomen en weet hoe lang het duurt voordat het niesen begint. Als ik eenmaal begin ben ik wel even bezig..
Als het onderweg gebeurt stop ik ergens want dan komt de ene nies na de andere. Het is niet mogelijk om je ogen open te houden tijdens een nies. (net zo min dat het mogelijk is om met je tong de binnenkant van je elleboog aan te raken) Meestal stop ik dus omdat ik veel bochtige wegen moet rijden met de auto op weg naar huis vanaf stal.

Dat kan ik wel hoor.... Haha!
Denk dat je de buitenkant bedoelt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:42

*meteen geprobeerd* Yep makkelijk. Buitenkant inderdaad niet Haha!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:01

Ik ken iemand die meerdere keren achter elkaar moest niezen, en van de weg afraakte en over de kop sloeg... Ze had gelukkig niks, behalve een kapotte auto.

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:05

[quote="Spirit"][quote="poes"]

Is idd NIET WAAR, op discovery (of braniac) hebben ze het uitgeprobeerd, met peper iemand laten niesen en die zijn ogen open laten houden. Dit viel niet mee omdat je de neiging hebt om ze dicht te doen. Maar het is gelukt en ze hebben het close up gefilmd. Het ziet er niet al te knap uit, maar ze ploppen er niet uit...

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:07

Ik heb geregeld een niesbui. Voel hem meestal wel aankomen en dan is het een kwestie van zorgen dat je voldoende ruimte voor je hebt en plannen dat hij niet net in een bocht komt. Verder stuur recht houden en op hoop van zegen dat er niets uit de lucht komt vallen. Proost!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 21:08

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:09

Gewoon even je stuur loslaten tijdens een niesbui is het veiligste (als je op een recht end rijdt tenminste Knipoog )
Dat geldt ook voor als je iets wil oprapen