Wij krijgen vrijdag de sleutel van ons huis, dus vanaf volgende week kan ik je alles vertellen.
Over leeftijden trouwens, ik ben net 20 en hij is 22.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

_Nelleke_ schreef:Hmm wat zien veel mensen het allemaal toch negatief in.
Ik ben gaan samenwonen op mijn 18e. Ik werkte zelf toen fulltime en mijn vriend zat nog op school, maar mijn doel was ook weer naar school te gaan. We zijn toen gaan huren via de plaatselijke woningbouwvereniging.
Inmiddels ben ik 21 en ik studeer weer en heeft hij een vaste baan. We delen de kosten 50/50 en dit hebben we ook altijd zo gedaan.
Ik heb naast mijn huisje 2 katten en een paard. Ook heb ik een auto. Vriendlief heeft een auto en een motor.
Je moet alleen wel prioriteiten stellen, geen dure kleding meer, niet elke week duur stappen, niet duur op vakantie. Dat heb ik er allemaal wel voor over. Ik werk overigens naast mijn studie nog zo'n 20 tot 30u per week en mijn ouders betalen mijn studie. Het is dus wél haalbaar en ook errug leuk!
Oh zal ook even mijn maandelijkse woonkosten op een rijtje zetten:
Huur: € 300,-
Nuon: € 80,-
Verzekering: (glas/inboedel/brand/aansprakelijkheid) € 50,00
Water: € 70,- (dit is incl rioolrecht enz.)
Tv & I'net: € 35,00
Boodschappen: € 300,-
Tel dit bij elkaar op en delen door twee en dan betaal je € 417,50 p.p. Als je op kamers gaat ben je minstens zoveel kwijt. (incl eten enzo)

benzine-geld)
scheelt ook weer!
scheelt je een hoop in begin kosten als je samenwoont,als je al hele hoop hebt!
Meissie17 schreef:Volgend jaar ga ik ook samenwonen.
We hebben intussen alle handdoeken bij elkaar, pannenset, bestekset, vaatdoeken, handdoeken en dat soort dingen. Keukengerei verder krijg ik van mijn Oma. Mijn moeder en vader doen ons nog wat en mijn tante ook.
Een kast en een nieuw bed, gaan wij nu alvast aanschaffen. Verder hebben we dan zon 4.000 euro om ons huis in te richten, bank, tv en dat soort dingen.
Wij zitten aan dit kostenplaatje te denken:
Boodschappen 350
Huur 512
Benzine 150
diverse 50
verzekeringen
Telefoon, internet 56
kabel
as water en licht 138
Gemeente 50
Auto verzekering: 78 euro
Belasting auto 50 euro
2x uitvaart verzekering a 19€ p.p.
Telefoonabbo's 80 euro in de maand
Als ik wat vergeten ben, dan hoor ik het graag
tamaramt schreef:Meissie17 schreef:Volgend jaar ga ik ook samenwonen.
We hebben intussen alle handdoeken bij elkaar, pannenset, bestekset, vaatdoeken, handdoeken en dat soort dingen. Keukengerei verder krijg ik van mijn Oma. Mijn moeder en vader doen ons nog wat en mijn tante ook.
Een kast en een nieuw bed, gaan wij nu alvast aanschaffen. Verder hebben we dan zon 4.000 euro om ons huis in te richten, bank, tv en dat soort dingen.
Wij zitten aan dit kostenplaatje te denken:
Boodschappen 350
Huur 512
Benzine 150
diverse 50
verzekeringen
Telefoon, internet 56
kabel
as water en licht 138
Gemeente 50
Auto verzekering: 78 euro
Belasting auto 50 euro
2x uitvaart verzekering a 19€ p.p.
Telefoonabbo's 80 euro in de maand
Als ik wat vergeten ben, dan hoor ik het graag
dit is geen reeele uitgave voor verzekeringen ; alleen al voor zorgverzekering ben ik 100 euro per maand kwijt en mijn vriend 120 euro en beide zijn we verzekerd via het ziekenfonds ziekenfonds
daarnaast komt nog de wa verzekering(verplicht), inboedelverzekering, autoverzekering, rechtsbijstandverzekering (niet verplicht) enz enz
als je nu eens uitgaat van minimaal zo n 30 euro voor verzekeringen en dan heb je alleen de hoog nodige dus zorgverzekering, wa verzekering en inboedelverzekering en autoverzekering