Arghh auto kapot.....stomme hornbach

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2005

Re: Arghh auto kapot.....stomme hornbach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 14:18

Sonja schreef:
Die meneer werkt bij de Hornbach omdat 'ie verstand van het vakgebied van Hornbach heeft. Anders had 'ie wel in een garage gewerkt.
Beetje te makkelijk om hem de schuld in de schoenen te schuiven, terwijl jullie zelf met een halfgare auto aan komen zetten.
275 kilo, dat zijn drie volwassen mensen. Die kunnen makkelijk achterin hoor als je het gewicht een beetje normaal verdeelt.

Zelf nadenken is niet verboden in dit land...

Onze auto is ALLES behalve halfgaar....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:19

Nee een goede auto zakt door z'n vering van drie volwassenen achterin... Haha!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:19

Oh, jij hebt zijn contract voor je liggen? Met zijn functieomschrijving? Ja, dat maakt het een stuk makkelijker Rolleyes

Volgens mij weet jij niet waar hij voor betaald wordt. Vaak is vriendelijkheid iets waarvan de werkgever uitgaat dat een werknemer dat tot op bepaalde hoogte heeft. Maar ik kan me zo voorstellen dat een doe-het-zelf zaak het niet belangrijk vind hoe vriendelijk een medewerker van het spullen-ophalen-magazijn is, maar dat hij alles snel en efficient uitgeeft.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:20

je had voor 12,50 zelfs een auto van de hornbach kunnen huren voor 3 uur en onbeperkte kilometers (heb ik ook met een partij tegels gedaan) dan was je dit niet overkomen. Jammer maar je was er zelf bij dus je kan de hornbach geen schuld geven.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:21

paardje2005 schreef:
Sonja schreef:
Die meneer werkt bij de Hornbach omdat 'ie verstand van het vakgebied van Hornbach heeft. Anders had 'ie wel in een garage gewerkt.
Beetje te makkelijk om hem de schuld in de schoenen te schuiven, terwijl jullie zelf met een halfgare auto aan komen zetten.
275 kilo, dat zijn drie volwassen mensen. Die kunnen makkelijk achterin hoor als je het gewicht een beetje normaal verdeelt.

Zelf nadenken is niet verboden in dit land...

Onze auto is ALLES behalve halfgaar....

In dat geval had hij niet gelijk aan diggelen gelegen. Zo'n oude auto is over het algemeen niet bepaald in goede conditie te noemen. Zelf een goed onderhouden oldtimer doet vaak onder aan een nieuwere auto. Heeft alles te maken met verbetering van de technologie en de ontwikkelingen die auto's ondergaan.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:21

Ik vind het ook wel erg makkelijk om die man nu de schuld te geven. Dat hij niet reageert op je vragen is niet netjes, maar dan had je er ook direct iemand ander bij kunnen roepen. Het is zeker niet die man zijn schuld dat jullie auto nu kapot is, Je was er zelf bij en hielp zelf mee.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:22

Kijk, had je nou bij de garage grind gehaalt en was dit gebeurd dan had je kunnen klagen. Nu is het gewoon eigen schuld, dikke bult.

Daarbij zou ik me eens goed achter de oren krabben om een firma zo op internet te kakken te zetten als je zelf je eigen verantwoordelijkheid niet eens neemt.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:27

Je was er toch zelf bij. Ik vind die man van de Hornback al supervriendelijk dat hij al die zakken in jullie auto komt leggen. Blijkbaar moest 'ie het grootste deel in z'n eentje doen, want jij liet het na 2 zakken afweten. Verder werkt die man bij de Hornbach, en heeft hij dus verstand van bouw en tuin dingen. Waarom zou hij moeten weten wat jouw auto kan dragen. Dan was 'ie wel bij de ANWB of een garage gaan werken.

Je zorgt toch ook gewoon dat je vantevoren weet wat je auto kan hebben, voor je zulke dingen gaat vervoeren.

Eigen schuld hoor!
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 26-08-08 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:28

Wat vervelend voor jullie auto.

Maar laat hem even nakijken bij de garage.. Als je geen verstand van auto's heb moet je niet roepen dat waarschijnlijk de veringen naar de klote zijn. Die dingen kunnen al naar de klote gaan als je te hard over een drempel heen gaat...

Dus alsjeblieft ga niet met je vingertje naar mensen wijzen..
Bij mijn werk (kruidvat) krijg ik ook wel eens klanten die megagrote dingen kopen en op de fiets meenemen. Als ze aan mij vragen of dat kan, krijg je waarschijnlijk als antwoord dat je dat zelf moet weten. Als meneer of mevrouw dan valt met dat grote product is het toch ook niet mijn schuld !
Eigen verantwoordelijkheid nemen, ook al is het ontzettend balen van de auto..

Sterkte..

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:28

Dat je auto door zijn vering heen zakt is echt niet te verwijten aan de klantvriendelijkheid van die man hoor Sigaar Ik vind het een beetje een domme actie van jullie...

En als je alleen de achterbank vol kiepert met grind dan zie je toch zelf ook wel dat hij achter lager op de weg ligt en dat de veren er moeite mee hebben? Dat zie jij ook al ben je een leek op autogebied.

Harde leer....maar het is toch echt je eigen schuld....Waarschijnlijk lacht de Hornbach jou vierkant uit als je met deze klacht komt aanzetten. Die zeggen ook gewoon:

" Eigen schuld, dikke bult".

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:33

Haha! Niet slim. Maximum belading van een Polo ligt rond de 400 kg. Daar zat je dik boven. Staat gewoon op je kentekenbewijs dus had je zelf kunnen weten.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:34

Caira schreef:
Daarbij zou ik me eens goed achter de oren krabben om een firma zo op internet te kakken te zetten als je zelf je eigen verantwoordelijkheid niet eens neemt.

Denk dat dat in dit geval wel mee valt... Iedereen hier denkt er hetzelfde over behalve TS.
Het is toch echt hun eigen schuld en niet die van Hornbach

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:35

Anne_GTI schreef:
Maximum belading van een Polo ligt rond de 400 kg. Daar zat je dik boven. Staat gewoon op je kentekenbewijs dus had je zelf kunnen weten.

Maar het is altijd makkelijker om een ander de schuld te geven van je eigen fouten. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:40

'k Zou er ook niet aan gedacht hebben om op het kentekenbewijs te kijken hoor Haha! maar ik heb toevallig ook een Polo en ff op het papiertje gespiekt nu. Massa rijklaar is 1091 kilo en technische en toegestane maximum massa is 1570 kilo. Dus een 480 kilo kun je d'r in proppen.
Is wel een vrij nieuwe Polo trouwens (bj 2006) dus weet niet of de gewichten in de loop der tijd veel veranderd zijn.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:40

Ik zou met mijn auto uit 2000 nog geen 10 zakken grint mee durven nemen.

Dit is absoluut niet de schuld van de man van Hornbach maar jullie eigen schuld.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 14:41

Anne_GTI schreef:
Haha! Niet slim. Maximum belading van een Polo ligt rond de 400 kg. Daar zat je dik boven. Staat gewoon op je kentekenbewijs dus had je zelf kunnen weten.

Maximum belading is 400 kg?? Daar zaten wij dus ver onder... zakken waren 275 kg.. ik weeg 57 mams 53, zaten we dus ver onder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:42

O verhip ik dacht dat de auto waar het om gaat 12 was maar ik zie nu bouwjaar 86, dus maar liefst 22... Daar zou ik uberhaupt niks zwaars in vervoeren denk ik.

Ik ben benieuwd hoe er gereageerd gaat worden op de klachtenbrief bij Hornbach. Ik denk dat ze niet meer bijkomen daar aan de koffietafel.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:42

400kg is niet absoluut he...
Hangt er ook vanaf HOE je de auto laadt.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:44

Liezel1 schreef:
400kg is niet absoluut he...
Hangt er ook vanaf HOE je de auto laadt.

En waarschijnlijk ook hoe oud de auto is.

*Edit* 22 jaar geleden zou die 400 kg geen probleem opleveren, maar 22 jaar later is dat natuurlijk een ander verhaal.
Laatst bijgewerkt door Ylana op 26-08-08 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 14:45

Sonja schreef:
O verhip ik dacht dat de auto waar het om gaat 12 was maar ik zie nu bouwjaar 86, dus maar liefst 22... Daar zou ik uberhaupt niks zwaars in vervoeren denk ik.

Ik ben benieuwd hoe er gereageerd gaat worden op de klachtenbrief bij Hornbach. Ik denk dat ze niet meer bijkomen daar aan de koffietafel.

Jup 22... maar hij is heel sterk... vorig jaar nog mee door de blubber gecrost in het bos.. doet ie zonder problemen... vol gestouwt tijden de verhuizing gaf hij ook niks om..
In juni gekeurd voor de apk.. alleen nieuwe bandjes en nieuw lichtje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:45

paardje2005 schreef:
Anne_GTI schreef:

Maximum belading is 400 kg?? Daar zaten wij dus ver onder... zakken waren 275 kg.. ik weeg 57 mams 53, zaten we dus ver onder.

Ver?
Jullie wegen samen 110 kilo, het grind woog 275 kilo, is samen 385 kilo. En dan liggen er doorgaans nog wel wat andere dingetjes zoals bv een gereedschapskoffer ed in een auto, dus die 400 haal je wel. En let wel, dat is het vermogen van een auto op 'normale gebruiksleeftijd', niet van een antieke. Boven de 17 jaar is een auto antiek. Wil niet zeggen dat je d'r niet nog jaren van kan genieten, maar je moet wel rekening gaan houden met de leeftijd. Je wilt met een veertigjarige pony immers ook geen GP meer gaan rijden?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:47

Jeetje... Als je bij een winkel waar mensen verstand van (hun) zaken hebben, wil dat niet zeggen dat je kunt stoppen met denken. Vind het heel gemeen om de schuld bij die man neer te leggen. Jullie komen daar naartoe met een polo zonder aanhanger, dan gaat die man er toch ook van uit dat het in die polo mee moet. Snap je punt eigenlijk niet...

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:48

Ver onder? Net onder..15 kg. En dan ook nog eens allemaal achterin.
Inderdaad Liezel1!

Sonja; Lijkt mij ook niet verstandig Haha! Denk dat ons pap dat ook niet zou proberen met onze auto (6/7 jaar gok ik? Ford Mondeo)

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 14:48

paardje2005 schreef:
Anne_GTI schreef:

Ver?
Jullie wegen samen 110 kilo, het grind woog 275 kilo, is samen 385 kilo. En dan liggen er doorgaans nog wel wat andere dingetjes zoals bv een gereedschapskoffer ed in een auto, dus die 400 haal je wel. En let wel, dat is het vermogen van een auto op 'normale gebruiksleeftijd', niet van een antieke. Boven de 17 jaar is een auto antiek. Wil niet zeggen dat je d'r niet nog jaren van kan genieten, maar je moet wel rekening gaan houden met de leeftijd. Je wilt met een veertigjarige pony immers ook geen GP meer gaan rijden?[/quote]

Gereedschap?? was niet bij de auto, en onze andere auto was al weg toen we het door kregen.
Lag alleen een boek in die volgens mij wel 1,5 kg weegt. Reserveband is er ook niet meer...

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:49

Sonja schreef:
Ver?
Jullie wegen samen 110 kilo, het grind woog 275 kilo, is samen 385 kilo. En dan liggen er doorgaans nog wel wat andere dingetjes zoals bv een gereedschapskoffer ed in een auto, dus die 400 haal je wel. En let wel, dat is het vermogen van een auto op 'normale gebruiksleeftijd', niet van een antieke. Boven de 17 jaar is een auto antiek. Wil niet zeggen dat je d'r niet nog jaren van kan genieten, maar je moet wel rekening gaan houden met de leeftijd. Je wilt met een veertigjarige pony immers ook geen GP meer gaan rijden?

Ik weet niet of er in zulke oude auto's ook nog een reserveband ligt? Maar die dingen wegen ook nog wel wat...

En er kan best al wat aan het verslijten zijn, zonder dat je daar erg in hebt..