Janine1990 schreef:Wat vinden jullie dan van de slacht?
Uit een aantal verhalen heb ik begrepen dat het er rustig en diervriendelijk aan toe gaan bij paarden. Wederom kan je dat weer niet over het slachten van kippen/koeien/varkens zeggen helaas. Ik krijg daarnaast een beetje het idee dat jij denkt dat ik (en andere paarden-vega's) paardenvlees willen verbieden voor iedereen. Terwijl je heel goed kan lezen dat ík er absoluut geen problemen mee heb wat anderen eten of doen. Je paard laten slachten/inslapen is zó persoonlijk dat het eigenlijk iets is waar anderen zich helemaal niet mee te bemoeien hebben. Ík zou mijn paard nooit naar de slacht brengen simpelweg omdat ik de voorkeur aan inslapen geef. Wat een ander doet met zijn of haar paard is een heel ander verhaal en daar hoor ik mij ook niet mee te bemoeien. Het is al pijnlijk genoeg om afscheid te moeten nemen van je beste vriend. Laat staan dat iemand dan nog eens gaat beargumenteren waarom je het wel of niet op een bepaalde manier zou moeten doen. Daarnaast zijn hier al een heleboel discussies over geweest.