Ik wist niet dat het verplicht (lees, boete als je het niet doet) was om een cap te dragen.
Sinds wanneer is dat zo?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Rebel_Jits schreef:Mag niet.
Het is openbare dronkenschap, dus strafbaar.
Je mag nieteens met je zatte kop voor het cafe zitten![]()
Daarbij lijkt het me geen pretje voor het paard, maar dat even ter zijde
Maar ik vind het gewoon raar als je bezopen naar je paard toegaat
_Skess_ schreef:Nee dat mag niet, je wordt aangehouden en je kunt een boete krijgen
Heb laatst iemand in het bos gezien die bekeurd werd door de boswachter omdat ze geen cap droeg.
_Skess_ schreef:Met cap op de openbare weg rijden is nu verplicht en daar krijg je een boete voor. Of het nou van de politie of van een boswachter is.
Toevallig gevraagd aan een agente zaterdag of het rijden met cap al verplicht is en dat is het.
_Skess_ schreef:Nee dat mag niet, je wordt aangehouden en je kunt een boete krijgen
Heb laatst iemand in het bos gezien die bekeurd werd door de boswachter omdat ze geen cap droeg.

Citaat:Een boswachter is een opsporingsambtenaar, maar ook voorlichter, die waakt over een stuk natuurgebied, meestal een bos. Tijdens zijn ronde spreekt hij mensen aan die zich niet aan de regels houden, die in het natuurgebied gelden om de rust van de natuur en de dieren te waarborgen. Waar nodig zal de boswachter verbaliserend optreden.
Curly85 schreef:Je bent een bestuurder dus ja je bent strafbaar met te veel alcohol op. Geloof dat zelfs de regels gelden zoals bij de auto.
Op de fiets ben je immers ook strafbaar met alcohol op....

dus besturen..