4 jaar lang gepest worden..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alani

Re: 4 jaar lang gepest worden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:02

BZoem; Tuurlijk staat Melanie in alles in haar recht en zijn die andere meiden raar en oneerlijk bezig.

Ik zie naar een andere school gaan niet als vluchten maar als een kans op een mooi schooljaar waarbij je echt jezelf kunt zijn. Dat is wat ik bedoel met slachtofferrol (de situatie kun je niet veranderen en accepteer je dus) of vechten (de moeilijkste stap is naar een andere school gaan).

TS is een mooie en intelligente meid en heeft dus beslist niet de ingredienten om gepest te worden. Zij heeft de pech gehad om in een verkeerde groep terecht te komen.

Laigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:09

Ocharme meiske toch Ach gut
Ik werd vroeger ook gepest, begon al toen ik een jaar of 8 was geloof ik.
In de middelbare school ging het gepest gewoon door tot ik het ZAT was, grondig zat.
Een vriendin van me zat op kickboksen... IKKE KICKBOXEN???, hahahahahahaahaha, ik kon nog geen vlieg doodmeppen en ik jankte altijd gelijk. Maar neem van me aan... na welgeteld EEN les kickboxen, wat dus niet meer was dan 'bankje zitten en toekijken', maar mijn woede was ondertussen ZO groot, dat dat voldoende was. De volgende schooldag kwam MONIEK de pest-trien van de klas, die zoals gewoonlijk mijn boterhammen uit mijn handen kwam schoppen.... ik ging recht staan en HEB me haar een lel verkocht, dat wil je niet weten Boos! . Iedereen stond verstomd. Okay, normaliter aren ze zoiets niet van me gewend nee, klopt. Na die flinke dreun, heb ik ff rondgekeken en gevraagd of er nog gegadigden waren, want dat ik het spuugzat was de pispaal te zijn. Vanaf toen nooit ergens meer last van gehad.
Ok, agressie is geen oplossing, maar ik ben inmiddels 36, vond mezelf als kind heel erg lief, veeeeels te lief soms en ik moet zeggen, moest mijn zoontje ooit gepest worden op school, dan mag hij een dreun uitdelen hoor, ééntje volstaat Bloos . Sommige mensen komen anders niet bij hun verstand.

Het klopt dat je er veel sterker uit komt hoor, daar heb je later profijt van, dat zeiden ze hierboven ook al, klopt als een bus.
Blijf jezelf in ieder geval!

Toi toi.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:15

Mel! Je weet wat ik gezegd heb! Hun tijd komt nog wel!
En anders zorg ik ervoor. Doen ze weer zoo irritant: dan loop je gewoon met volle borst vooruit weg en negeer je ze. het is moeilijk, maar als je gaat toegeven gaan ze alleen maar verder. doe of het je niet uitmaakt en zet ze uit je hoofd! Probeer iemand te vinden, waarmee je goed kan opschieten, iemand buiten je klas bijv.
En oweee als ze je maar met 1 poot aanraken, dan hebben ze een groot probleem. dan zingen ze effe een tandje lager.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:17

Ik werd door een jongen heel erg pest op school, ik haalde al mijn moed een keer bij elkaar en durfde hem een blauw oog te slaan.Ga jij maar meteen naar binnen zij de meester, jou pauze is nu binnen.Nou ja zeg wat was ik toen boos.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:19

Laigo schreef:
In de middelbare school ging het gepest gewoon door tot ik het ZAT was, grondig zat.
Een vriendin van me zat op kickboksen... IKKE KICKBOXEN???, hahahahahahaahaha, ik kon nog geen vlieg doodmeppen en ik jankte altijd gelijk. Maar neem van me aan... na welgeteld EEN les kickboxen, wat dus niet meer was dan 'bankje zitten en toekijken', maar mijn woede was ondertussen ZO groot, dat dat voldoende was. De volgende schooldag kwam MONIEK de pest-trien van de klas, die zoals gewoonlijk mijn boterhammen uit mijn handen kwam schoppen.... ik ging recht staan en HEB me haar een lel verkocht, dat wil je niet weten Boos! . Iedereen stond verstomd. Okay, normaliter aren ze zoiets niet van me gewend nee, klopt. Na die flinke dreun, heb ik ff rondgekeken en gevraagd of er nog gegadigden waren, want dat ik het spuugzat was de pispaal te zijn. Vanaf toen nooit ergens meer last van gehad.
Ok, agressie is geen oplossing, maar ik ben inmiddels 36, vond mezelf als kind heel erg lief, veeeeels te lief soms en ik moet zeggen, moest mijn zoontje ooit gepest worden op school, dan mag hij een dreun uitdelen hoor, ééntje volstaat Bloos . Sommige mensen komen anders niet bij hun verstand.

Het klopt dat je er veel sterker uit komt hoor, daar heb je later profijt van, dat zeiden ze hierboven ook al, klopt als een bus.

Toi toi.

Precies, kickboksen is een hele goede sport. dat kan ik weten. je leert daar veel zelfbeheersing , wat in mijn geval wel handig was met mijn ietsie pietsie grote mond Clown. En als het moet kan je het gebruiken ook nog, zoals in jouw geval. Jammer dat ik er niet eerder op was gegaan, want dan kon ik het soms nog gebruiken ook en je straald dan een zelfverzekerd gevoel uit.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:21

marleen_usar schreef:
Ik werd door een jongen heel erg pest op school, ik haalde al mijn moed een keer bij elkaar en durfde hem een blauw oog te slaan.Ga jij maar meteen naar binnen zij de meester, jou pauze is nu binnen.Nou ja zeg wat was ik toen boos.

jaa geweldig he. soms zijn het zulke grote eikels als het om dat gebied gaat.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:25

Kirsten_S schreef:
marleen_usar schreef:

jaa geweldig he. soms zijn het zulke grote eikels als het om dat gebied gaat.

Ja idd!
Mijn broertje werd eens gepest door 5 joggies, ik heb er toen een een dreun gegeven,
en ze deden het nooit meer, maar ik moest wel naar binnen, nou dat deed ik dus mooi niet,
ze bekijken het maar, ik ben ook weleens om zoiets kwaad naar huis gereden Huilen van het lachen

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 14:26

Het is toch eigenlijk te gek voor woorden.. Dat je pas als je een dreun geeft opvalt en niet meer gepest wordt...

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:28

Melanie_B schreef:
Het is toch eigenlijk te gek voor woorden.. Dat je pas als je een dreun geeft opvalt en niet meer gepest wordt...

Jaaa soms moet het gewoon. ze kunnen ook te ver gaan en als de leraren hun ogen sluiten voor dat soort dingen , moeten we het maar anders oplossen. Dan maar op onze manier, he, en dan moeten ze ook niet boos worden als we het opgelost hebben!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:36

Meid,
waar zijn de leraren/mentors/begleiders in dit hele verhaal?!
Stap naar hun toe! Die kunnen er iets mee!
Ook ik ben een tijd gepest (op jongere leeftijd al behoorlijk lang) en ben toen ook naar mijn leraar gegaan. Nou, mooi dat die meiden een flinke porsie straf hebben gekregen. Vrienden zijn we nooit geworden, gelukkig. Maar het pesten was wel over.

Laigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:54

Kirsten_S schreef:
Laigo schreef:

Toi toi.

Precies, kickboksen is een hele goede sport. dat kan ik weten. je leert daar veel zelfbeheersing , wat in mijn geval wel handig was met mijn ietsie pietsie grote mond Clown. En als het moet kan je het gebruiken ook nog, zoals in jouw geval. Jammer dat ik er niet eerder op was gegaan, want dan kon ik het soms nog gebruiken ook en je straald dan een zelfverzekerd gevoel uit.

Idd Clown

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:40

Tip van Laigo kan best werken. Tis wel afhankelijk van de samenstelling van de klas en pesterijen zelf. Als je met name buitengesloten wordt is het niet zinvol om als een soort Sylvester Stallone klappen uit te delen. Maar op het moment dat er lijfelijk geweld is of spullen worden afgepakt, dan kan het imo best goed zijn ze een beste mep te verkopen.
Melanie; zou het kunnen werken een paar echte raddraaiers een hengst om hun kop te geven?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 15:41

Alani schreef:
Tip van Laigo kan best werken. Tis wel afhankelijk van de samenstelling van de klas en pesterijen zelf. Als je met name buitengesloten wordt is het niet zinvol om als een soort Sylvester Stallone klappen uit te delen. Maar op het moment dat er lijfelijk geweld is of spullen worden afgepakt, dan kan het imo best goed zijn ze een beste mep te verkopen.
Melanie; zou het kunnen werken een paar echte raddraaiers een hengst om hun kop te geven?

Ik denk dat het dan alleen maar erger zal worden...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:43

hey,. wat onwijs naar. pesten is zo kinderachtig en kanj e zo'n rotgevoel geven zodat je maar op je tenen gaat lopen om je aan te passen..

Ik vind die paar hengsten mits je het lef hebt geen slechte tip.

(Mocht een decaan, docent of iemand anders je echt niet kunnen helpen om wat voor reden ook).

Je mag- nee moet- jezelf toch kunnen verweren en overeind kunnen houden.

Ik ben bijna 34 en werk met volwassenen. Een collega heeft kennelijk een probleem met me en heeft een duivelspoppetje getekend bij mijn naam in het adressenboekje.

Zelfs op die leeftijd kunnen mensen nog kinderachtig zijn. geen idee wie het gedaan heeft maar ik ga zelfs hier wat mee doen. Als is het maar voor mezelf...

Sterkte jij! Ach gut

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:49

Jeetje, wat vervelend!

In de eerste zat ik met hele erge problemen; ik kwam op het verkeerde spoor. Ik werd vrienden met de verkeerde mensen, durfde niet nee te zeggen en niet mijn rug naar hun toe te keren. Mezelf anders voordoen, dan wie ik was.(ik was gewoon bang voor die persoon. ging ook om vechterijen etc.)

Maar goed, mijn cijfers waren zo slecht dat ik van school moest verhuizen, wat mij uiteindelijk HEEL erg goed heeft gedaan. Andere school, andere klas, andere vrienden en vriendinnen, ik kon weer mezelf zijn.

Trouwens, mijn moeder heeft ook hele gesprekken op school gehad, maar niets had geholpen. Pesterijen enzo, volgensmij kun je beter zelf er iets aan gaan doen, dan je probleem bij de school te leggen. IK VIND dat ze er meestal niet veel aan doen, bij ons teminste niet

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:54

Oeiii herkenbaar, tja heb je een paard ben je een paard..(ahumm... zo zien ze dat op de middelbare)
Ik probeer het maar zo lang mogelijk geheim te houden altijd (ik schaam me er absoluut niet voor, maar elke dag gepest worden is ook niks)
Als ze het dan eenmaal weten tja dan is er geen houden meer aan ik laat ze altijd maar kletsen, en probeer ze maar te negeren. Als ik dan naar mijn paard toe ga moet ik langs een stuk fietsen waar iedereen van school ook fietst en tja daar fiets je dan in je paardrijbroek..
Gelukkig kom ik nu waarschijnlijk bij de dochter van de boer waar mijn paard staat in de klas, ik ben al heel lang vriendinnen met haar en zal dus niet de enige in de klas meer zijn die een paard heeft.

Succes ermee!!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:01

Ik keek in je profiel, en dacht daar wel uit te kunnen halen waarom je gepest wordt.
En indd!!

Die meiden kunnen niet aan jou tippen! In jouw profiel zie ik een leuke knappe meid!
En ook nog een meid die niet meeloopt, wat wil je nog meer?
Jij hebt tenminste zelfrespect!
Laat die kinders lekker praten, jij staat veel hoger dan zij staan!!
Het is jammer dat jaloersheid alleen zo wordt geuit.

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:15

ik weet hoe het is, ik word al sinds groep 5 gepest, maar juist door het persten durf ik geen andere school te zoeken, zowiezo mensen van de basis school zitten op alle scholen versprijd hier in de buurt, en ik ben gewoon te bang dat het daar net zo hard weer begint, en dit is toch m'n laaste jaar op deze school.
op de basisschool deden ze er gewoon niets aan, het was blijkbaar mijn eige schuld dat ze zo deden! Nors opkijken
Maar ik had in de eerste een mentor en die zei dit ; ''Ja je moet als ze wat doen gewoon er om lachen, dan houden ze op.''
Nou dat was ik dus niet vanplan, dus het eerste jaar was echt een klote jaar, achtervolgd worden, kleren weg na gym, er werd over m'n fiets gespuugd, vanalles gestolen, en man hoevaak ik wel niet uitgescholden ben Verdrietig
De andere jaren had ik al een betere mentor, en in de 2e heeft die er ook alles voor gedaan om het te stoppen, en wat ook een beetje werkte.
Nou in de 3e, en maandagh begint het weer, de 4e word ik waarschijnlijk dagelijks uitgescholden dat ik dik en lelijk ben. En omdat ik geen mentrix had die er wat aan deed was het enige wat ik er aan kon doen naar de co-rector stappen, maar die was altijd zó sagerijnig, en dat hielp niet.
Zelf heb ik ook geen vrienden op school, mijn vrienden zie ik bijna alleen in de vakanties en het weekend, de rest zit ik op de manege of achter mijn computer.
Ik heb voor jou geen oplossing helaas, behalve naar je mentor stappen, en als die niets doet, naar iemand die hoger staat, want als ze het blijven doen kunnen de pesters ook nog geschorst worden, en dan houden ze wel heel snel op. En ik hoop echt voor je dat ze er mee ophouden, en dat je je er niet door naar beneden laat halen, dat is het het niet waard! Stay strong zei ik altijd tege mezelf.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:25

pesten....

Vanaf de basisschool tot aan de 2de klas middelbare school werd ik gepest...en waarom...ik kwam als amsterdams meisje in een boerendorpje terecht..dat was de reden....Boos!

Ik was altijd maar alleen en dan had je ook nog de zogenaamde vriendinnetjes...aardig doen tegen jou en daarna alles tegen je gebruiken..

Pas in de 2de klas middelbare school was ik er helemaal klaar mee...ik liet me door niemand meer in een hoekje drijven...Zelfs de grootste pestkop van de basisschool durfde niet meer naar school vanwege mij!:)...

Als ik er aan terug denk word ik er nog steeds niet vrolijk van, maar het heeft me wel gemaakt tot de persoon die ik nu ben...

Ik laat het kaas niet meer van mijn brood eten..Lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:33

Ik werd vroeger steeds gepest voor dikzak omdat ik dikker was dan de rest...

Ze schelden altijd op me, noemden me woorden die zelfs ik niet zou kunnen bedenken! En dat alles omdat ik uit een gezin kwam dat niet alles kon veroorloven... Toen ze ontdekten dat ik paarden had, ola! Elke dag mocht ik het horen...

Nu, drie jaar later, zitten zij nog op school, 90% heeft geen vriend(in) en woont nog steeds thuis. Ik was twee jaar jonger dan de rest, heb wat klassen overgeslaan (een moment van intelligentie Haha! ) en kijk nu... Ik woon samen met m'n vriend, werk al anderhalfjaar voor dezelfde firma en ben zelfs verloofd Lovers

Op een dag neem je ze wel terug!

Tot dit moment moet je even op de tanden bijten, vooral alles negeren, uiteindelijk worden ze het wel beu om geen reactie terug te krijgen.

veel sterkte...

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:39

FZ_Lin schreef:
Ik keek in je profiel, en dacht daar wel uit te kunnen halen waarom je gepest wordt.
En indd!!

Die meiden kunnen niet aan jou tippen! In jouw profiel zie ik een leuke knappe meid!
En ook nog een meid die niet meeloopt, wat wil je nog meer?
Jij hebt tenminste zelfrespect!
Laat die kinders lekker praten, jij staat veel hoger dan zij staan!!
Het is jammer dat jaloersheid alleen zo wordt geuit.

Ben het hier mee eens.

Ik zag je foto en dacht al; zo'n knap kind wordt niet gepest voor haar uiterlijk maar door jaloezie!
Je kunt je niet inbeelden hoe pesters hun wereld in elkaar zit.
Ze zijn zelf zo onzeker dat ze door het vitten op iemand anders voldoening krijgen. Want ja; iedereen lacht toch gezellig mee?
De enige reden is omdat jij JEZELF bent, ik zie een leuke knappe spontane meid! Lachen

Ik ben ook 4 jaar gepest geweest, op mijn eerste school gewoon uitgesloten (wat me geen bal kon schelen eerlijk gezegd Haha! ) maar de laatste twee jaar op de volgende school was het te erg...
Foto's van me bewerken en in de gangen hangen, persoonlijke aanvallen (boeken afpakken, boekentas verstoppen enz...)
Zels de leerkrachten deden mee Verdrietig
Ik moet zeggen; heb het heel dom proberen oplossen (zelfmoordpoging)
Kwam terug op school, 1 maand is het stil geweest, daarna begon het weer.
Heb die pestkop zijn tenen gebroken door er een bank op te laten vallen.
Niet proper van me, maar mijn woede kwam er in één keer uit, dat ik niet meer na dacht.

Dat van die paarden ken ik ook... Ik stonk dan wel niet naar paarden maar was een "paardenn*uker.." Nagelbijten / Gniffelen Rolleyes
De oplossing hefet zich uiteindelijk zelf gebracht; al die jongens zijn van school gestuurd...

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:07

1. er is altijd een reden waarom ze net jouw uitkiezen en meestal is het omdat ze goed genoeg aanvoelen dat jij iets hebt wat zij niet hebben of dat jij het eigenlijk veel beter doet dan zij.

2. onthou zeer goed dat het niet de meelopers vanuit de middelbare school zijn die het later in het 'echte' leven zullen maken, het zijn de uitzonderlijke mensen voor wie meer is weggelegd. Als je binnen 10 jaar nog eens een van die pesters tegenkomt en ziet wat voor leven die dan heeft, ga je je plots realiseren dat je 100% gelijk had van niet met hun mee te doen. Het is natuurlijk absoluut niet fijn voor je, maar laatst lacht, best lacht!

Ach gut

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:15

Ik ben ook erg gepest.... Dit heeft 3 jaar geduurd, toen bleef ik zitten.... ineens was daarna de oudste in mijn nieuwe klas en eindelijk werd mijn 'alternatieve look' als 'cool' beschouwd... whehehe!
Maar tot die tijd.... wat een hel, ik kan nu nog de boosheid in me omhoog voelen borrelen wanneer ik mezelf toesta er eens goed over na te denken.

Kaart het thuis aan, praat erover... en zoek een nieuwe school. Dit veranderd niet snel, en wanneer het veranderd is dat pas het geval na een lange tijd... wanneer jij hebt geleerd 'sterker' te zijn en die kracht uit te stralen.
Ga daar niet op zitten wachten, ga het gevecht niet aan ... want dan moet je iemand zijn die je niet bent.
Ik was ook geen ordinair viswijf en een vechtjas, en ben blij dat me er ook niet toe heb laten verleiden.

Begin ergens anders opnieuw......

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:23

Vanaf groep 3 tot aan de tweede klas van de middelbare school gepest. Groep 3 deed de juf ook leuk mee.. Tegen kinderen zeggen dat als ze niet lief waren, ze naast mij gezet zouden worden. Volgens die school was ik niet goed bij mijn hoofd. Ik moest naar een LOMschool. Na een test van een onafhankelijk instituut ( en de uitslag van een hoger IQ dan het gemiddelde kind ) hebben mijn ouders mij naar een andere basisschool gedaan, daar ging het gepest gewoon vrolijk verder.

Dit is tot de 2e klas van de middelbare zo gebleven, toen ben ik naar een andere middelbare gegaan en daar was het over.

Op dat moment had ik ook meer haar op mijn tanden.

Ik kan je alleen maar aanraden om het tegen je mentor te blijven zeggen. Je ouders kunnen je ook helpen. Mijn vader zag de ernst van de zaak niet in en wist niet hoe er mee om te gaan. Mijn vader kan zich ook niet indenken dat als je gepest word, je dit de rest van je leven meedraagt. Mijn moeder heeft zich wel altijd hard gemaakt.

Kinderen zijn soms medogeloos. En het heeft veel met de opvoeding vanuit de ouders te maken.

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:25

heej
Ik vindt het verhaal ook herkenbaar.
Ik ben een tijdje gepest met mijn rode haar.
hoe meer je op ze reageert hoe leuker ze het vinden.
Toen ik ze gewoon negeerde werdt het bij mij minder.
Ik snap niet waarom ze jou pesten ik heb ik je profiel gekeken en je bent toch een leuke meid.
je moet maar denken dat die pesters niet beter weten.
Nog heel veel sterkte.