Ik mis thuis...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dutchy_

Re: Ik mis thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:50

Dat komt echt wel goed, nu zit je er nog tegenop, maar geloof me maar. Over twee weken ken je wat meer mensen, ken je de stad wat beter en dan is het echt leuker.

Ik ging naar Oostenrijk op mijn verjaardag, 16 december en ik was dus ook met kerst daar, helemaal alleen en ook met oud en nieuw. Vond het ook niet leuk en wilde naar huis, maar heb doorgezet en ging mensen leren kennen en met die mensen afspreken en dan op stap gaan en dan leer je weer mensen kennen en zo zat ik met kerst al gelijk met een groep van 10 man aan het kerstdiner en met oud en nieuw hebben we met zijn allen voor elkaar gekookt.

In het begin zie je alleen de slechte dingen en voel je je poedersuiker, dat weet ik ook, ik heb ook huilend mijn moeder gebeld dat ik naar huis wilde de eerste weken, maar ben achteraf zo blij dat ik doorgezet heb. Het komt echt wel goed, je moet hier even doorheen en daarna heb je het echt wel naar je zin daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:53

Je moet ook niet denken: ik zit hier nog 5 maanden, en kan niet naar huis.. je kunt ALTIJD naar huis als je het niet trekt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:09

Ik ga helemaal mee met VivaLaVida. Als het niet gaat, gaat het niet. Punt.
Niemand kan voelen wat jij voelt en als dit jou ongelukkig maakt en je die maanden niet kan overzien houdt het gewoon op hoor.

Je kent jezelf waarschijnlijk het best, als je denkt dat je met 'doorzetten' het wel leuk kan krijgen moet je dat doen, maar als je weet dat dat niet gaat lukken moet je gewoon teruggaan.
Voor jezelf kiezen is ook doorzetten Lachen Veel succes en sterkte!

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:19

Ik snap goed hoe jij je voelt, ik ben zelf kort geleden drie maanden naar Canada geweest.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er al een beetje tegen op zag er heen te gaan, ik had net een vriendje. Maar voor mij bleek het dus ook gewoon niks te zijn, ik mistte mijn vriend en vriendinnen en wilde echt terug naar huis, vooral nadat mijn vriend 2 weken op bezoek kwam.

Ik hou er niet van om bij allemaal vreemde mensen te zijn, dat was mijn probleem. Ik ging wel eens naar feestjes maar meestal zat ik toch op mijn kamertje.
Eigenlijk zou ik 4 maanden blijven, maar toen mijn vriend was geweest wilde ik echt naar huis. Dat heb ik dan ook een maand later gedaan en ik ben er super blij mee, het was zo fijn weer thuis te zijn!

Als jij je daar echt ongelukkig voelt en je denkt dat het niet beter wordt (want dat dacht ik ook al na 2 weken) zou ik naar huis gaan.
Maar je moet er wel heel goed over nadenken!

klijnliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:24

Hey Charles, als we nou eens met zijn allen jou berichtjes sturen iedere dag... we openen het charles hou vol topic... Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 12:51

RoseK zo voel ik me dus ook, ik wilde al niet weg, maar ik moest omdat buitenlandse stage verplicht is voor afstuderen. Ik zie ook wel andere mensen, maar dat is voor mij niet genoeg, ik wil mijn familie! Die mensen vullen de leegte niet als je snapt wat ik bedoel.

Klijnliesje, haha wat lief Haha! wie weet werkt t Knipoog

klijnliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:36

daar gaat ie dan weer... charles hou vol... en maak er een leuke dag van. Laat me eens weten wat je allemaal doet vind ik ook leuk om te weten. Heb je daar ook iets met paarden ...anders weet ik waar je heimwee vandaan komt... gebrek aan paardenlucht.

Groetjes Klijnliesje

klijnliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:37

zoek anders een plek waar je mee kunt lessen.. gezellig toch?

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:42

Ik kan me heel goed voorstellen dat je heimwee hebt. Maar probeer gewoon leuke dingen te gaan doen, nieuwe mensen te leren kennen en geef het even de tijd. Je zit er nog maar 2 weken en het is allemaal gewoon wennen. Over een tijdje zal het vast beter gaan, je bent dan gewent aan je leven daar en dan zul je merken dat je snel minder heimwee hebt. Probeer je niet zielig te gaan voelen en sluit je niet op op je kamertje. Probeer ervan te genieten! Over een halfjaartje ben je weer thuis.
En mocht je je over een tijd nog steeds zo rot voelen dan kun je natuurlijk altijd nog naar huis gaan, maar dan heb je het in ieder geval geprobeert.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 10:14

Thanks Klijnliesje, kijk nu even een filmpje, dan ga ik even de stad in voor boodschappen, en even naar de receptie om wat dingetjes te vragen. Verder niet echt plannen. Morgen tm zondag moet ik weer werken. En de paardenlucht is totaal het probleem niet ik rij al bijna 2 jaar niet meer Lachen

Lotje, inmiddels is het bijna 3 weken. Ben al wel redelijk gewend aan t leventje opzich, maar de heimwee wordt er niet minder van. Halfjaartje.. pff klinkt mij allemaal veel te lang.. En niemand zegt dat ik het niet probeer he, ik zei ook al eerder dat ik sowieso nog 2 weken aan kijk tot mijn ouders hier zijn, dan zit ik hier een maand ongeveer.

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:20

Heimwee is een ellendige ziekte die niet met een schop onder je kont is op te lossen! Je moet niet denken in termen van een half jaar. Je moet met jezelf afspreken: ik kijk het nog 1 week aan. Dan besluit ik of ik nog een week blijf. Voordat je het weet zijn er zo 8 weken om. En je weet dat je vanzelf altijd mag besluiten om aan het eind van de week naar huis te gaan. Dan is het beter te overzien! Sterke.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:49

Heimwee is vreselijk. Het feit dat je er al liever niet heenging en er nu toch zit geeft al aan dat je met een bepaald gevoel erheen bent gegaan, wat het alleen maar moeilijker maakt.
Wat als je naar huis gaat? Mag je dan niet af studeren? Ligt het ook aan de omgeving dat het je niet prettig voelt? Mss dat er in Belgie bv iets is ook, zodat je de weekenden naar huis kunt? (belgie is ook buitenland, dus hé, je houd je aan de regels van je opleiding dan, hihi).
En verders, probeer het jezelf zo gezellig mogelijk te maken, je kamer een beetje de indruk van thuis te geven, dat geeft ook al vaak een 'veilig' gevoel.
Bestaat er niet de mogelijkheid met kerst vrij te krijgen? Dat je met je supervisor oid praat en overlegt dat het je allemaal ontzettend zwaar valt, je vreselijke heimwee hebt, maar je graag wilt blijven om je studie af te kunnen ronden..maar je graag naar iets uitkijkt om de dagen af te tellen en het je dan hopelijk wat makkelijker vergaat?
Sterkte.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 11:29

Bedankt Henriette dat van die week is goeie tip.

Amy, 29 december is mijn laatste dag hier dus ik wilde eigenlijk al vragen of ik misschien eerder weg mocht zodat ik met kerst thuis kan zijn. Ben alleen bang dat dat er niet in zit.

Stel dat ik eerder naar huis zou gaan kan ik misschien wel naar Belgie of ze moeten echt sympathie voor de situatie hebben en mijn totale stage in Nederland laten doen.. Het is iig wel zo dat als ik de stage niet afrond ik niet afstudeer inderdaad.

edit: Vergeten te zeggen, mijn kamer ziet er al gezellig uit met eigen dekbed, foto's van thuis, posters etc. dus dat heb ik iig al gedaan ja Ja

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:52

Ik zou zeggen: doorzetten, de situatie postief bekijken; niet iedereen krijgt deze kans, zet de voordelen ervan eens op een rijtje en kijk niet naar de negatieve kanten ervan. Sterkte ermee!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:56

VivaLaVida schreef:
Ik ben het met iedereen oneens.
Zulke dingen moeten leuk zijn, je moet geen dingen doen die je echt tegenstaan en als jij je constant k*t voelt heb je helemaal niks aan die 5 maanden. Dus ik zou nog even afwachten en als het niet beter gaat, lekker naar huus.

true, je kan geen leuke dingen doen als je je niet goed voelt.
als het echt niet gaat, ga naar huis.

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:58

Charles schreef:
Bedankt Henriette dat van die week is goeie tip.

ben mijn hele middelbare school zo doorgekomen. 6 jaar! Het werkt echt Cool Neemt niet weg dat je liever je tijd doorbrengt op een manier die je minder moeite (afzien) kost. Deepak Chopra zegt ook zoiets: gras groeit gewoon, het hoeft er geen moeite voor te doen. Zo moet je leven eigenlijk ook gaan.

Succes!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:04

Maar ik denk dat je middelbare school doorkomen iets anders is als heimwee Knipoog

Thanks Lachen

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:06

nee hoor, ik wilde elke dag naar huis. Dat klinkt flauw, maar het was ook een soort van heimwee. Ik zat ver weg op school met allemaal mensen die een heel andere achtergrond hadden dan ik. Ik voelde elke dag een soort hang naar de geborgenheid van thuis. Met het voordeel natuurlijk dat ik wel elke avond naar huis mocht en jij niet.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:08

Ja precies dat bedoel ik, elke avond zat je toch weer thuis in je vertrouwde omgeving met de mensen waarom je geeft en die om jou geven. Lachen Dat bedoelde ik met het verschil. Snap idd dat jij ook het 'heimwee' gevoel naar huis had als je daar zat.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:14

Heel herkenbaar. Ik ben net terug uit Kreta, heb daar gewerkt het hele seizoen en heb me de eerste twee á drie weken echt moederziel alleen gevoeld. Zo eenzaam, onvoorstelbaar. Maar toch, juist door alleen maar aan thuis te denken en aan de tijd die je nog 'moet' daar, maakt het erger. Er zijn altijd mensen vrij als jij ook vrij bent, trek daar mee op. Al zijn het niet je beste vrienden, van elke situatie en van elk mens leer je. Ga zelf dingen ondernemen en bekijken, heb ik ook gedaan. En dan komen er heel snel mensen naar je toe die zeggen, Hee waarom ga je alleen? Gewoon doen en niet denken, dan is je tijd in no-time voorbij. Ik moest naar huis en wilde niet eens meer naar huis, zo leuk heb ik het gehad. Blijf er niet in hangen, het is een super ervaring en het is ook nog eens voor je afstuderen! Natuurlijk mag je af en toe dagen hebben waarin je huilend aan de telefoon hangt en naar huis wilt, maar als je de volgende dag dan weer wakker wordt, merk je dat dat je opgelucht heeft en kun je er weer tegenaan. Gewoon veel contact houden met je thuisfront, maar dan op een positieve manier. Succes meid en heel veel plezier daar!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:50

Ik heb vaker gehoord van mensen die heimwee hebben dat ze hun ouders in de periode van hun vakantie/tijdelijk ver wonen het liefst niet zien. (en ook geen stemmen horen) Want dan elke keer moet je weer afscheid nemen..

Ik heb normaal nooit heimwee, heb daar totaal geen last van maar toen ik 1 maand weg was om te backpacken had ik na 2 weken ook een dipje maar met dingen blijven ondernemen heeft echt geholpen, je zit dan niet te sippen, chagrijnigen en piekeren want dat helpt allemaal geen reet.
Op zulke momenten gewoon even je mobiel uitzetten en niet op internet maar ergens heen, stad bekijken die je waarschijnlijk nog helemaal niet kent. In een pub gaan zitten, mensen maken in principe ontzettend makkelijk contact. Gewoon zo van; kom jij hiervandaan? En zo heb je een compleet gesprek.

Aan de ene kant is het natuurlijk k*t dat je zo klo.te voelt maar aan de andere kant vind ik je wel beetje aanstellen.. Komop het is maar 5 maanden en met kerst ben je sowieso vrij lijkt me dus kun je voor 10 euro zo met vliegtuig naar nederland (met kerst vast duurder maargoed) Anders vier je gewoon een verlaat kerst, maakt allemaal toch niet uit.
Echt ik denk dat als je zeer snel al terug gaat, dat je uiteindelijk vast veel spijt zal krijgen.. (ook al roept iedereen van niet en jij ook niet maar uiteindelijk.. ik heb ook zo veel spijt van veel dingen wat ik voortijdig heb afgekapt)

Sarah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:57

Je hebt in Cambridge verschillende talenscholen die elk weekend dingen organiseren
Misschien kan je je situatie uitleggen en vragen of je eens in de zoveel tijd mee kan.
Toen ik erop zat gingen er vaak mensen van buiten af met de school mee.
dan ontmoet je mensen en heb je het in ieder geval in het weekend leuk
(Op de Hills Road zit een grote)

Je zegt dat je met de bus naar de stad moet, huur een fiets!
Dan ben je overal veel sneller, die bussen in Cambridge nemen zo'n grote omweg dat je vaak veel langer dan nodig onderweg bent

Misschien kan je de week van kerst vrij vragen en dan een week langer doorwerken

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:02

Kom om meis, eventjes doorzetten hoor. Je moet er even overheen. Natuurlijk is het nu allemaal heel onwennig, maar het is natuurlijk wel een super ervaring. En het is goed voor de zelfstandigheid.
Dat je met kerst niet thuis bent wist je van te voren. En kom op, kerst is er ieder jaar weer Knipoog
Sterkte en vooral veel plezier daar. Niet teveel in de knup zitten en gewoon even doorzetten!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:36

Neem even contact op met Berdien. zij heeft 3 maanden in Galway Ierland gezeten en zou het liefst morgen er weer naartoe gaan. Die heeft er super naar haar zin gehad.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:22

http://cambridge.gumtree.com/

Via het kopje "friends/dating" kun je misschien mensen in dezelfde situatie vinden en samen erop uit gaan leuke dingen doen?