Beginnend gelovige?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Beginnend gelovige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:43

Mijn schoonzus woont er - dus ik weet het te vinden. Maar goed, er is vast ook wel een katholieke kerk te vinden.

http://herdanto.rkvr.nl/ Daar staan ook contactgegevens op!

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:11

Kom eens naar de " de schuilplaats" aan de otterloseweg 18a (voormalige groenhorst college)

Katholieke kerk, staat aan de kruising Stationsweg, vlakbij station Ede-Wageningen.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 12:12

Kan je me daar iets meer over vertellen? Lachen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:16

Grappig, in het 'ik wil moslim worden'-topic heeft men het over de leeftijd van TS (veel te jong om te beslissen, hoewel ze maar een jaar scheelt met TS van dit topic) en het wordt maar raar gevonden. Maar in dit topic wordt voornamelijk gewoon antwoord gegeven op haar vraag en meegedacht waar TS het beste naar toe kan gaan (behalve door SP, maar die is altijd wat kritisch als het om geloven gaat Knipoog ).

Typisch..

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 12:19

Hoe oud is de TS van het 'ik wil moslim worden' topic?
Ik ben 19 jaar en altijd zonder geloof opgevoed, terwijl het wel in onze familie 'zit'.

Maar tsja, een extra moslim erbij is toch gevaarlijk he Knipoog

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:21

Dat is een grapje neem ik aan?
TS van het andere topic is 18 en heeft een islamitische vriend. Dus ik zie het verschil niet zo.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 12:24

lies schreef:
Dat is een grapje neem ik aan?
TS van het andere topic is 18 en heeft een islamitische vriend. Dus ik zie het verschil niet zo.

Ja daarom Knipoog Maar daarom zal er anders op gereageerd worden, een hoop mensen vinden het toch té anders.

Mn beste vriendin is moslima, ik heb nergens een probleem mee. Zolang je mij maar niet probeerd te bekeren. Verder heb ik het met haar er ook over, waarom zij dit geloofd of dat.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:42

lies schreef:
Grappig, in het 'ik wil moslim worden'-topic heeft men het over de leeftijd van TS (veel te jong om te beslissen, hoewel ze maar een jaar scheelt met TS van dit topic) en het wordt maar raar gevonden. Maar in dit topic wordt voornamelijk gewoon antwoord gegeven op haar vraag en meegedacht waar TS het beste naar toe kan gaan (behalve door SP, maar die is altijd wat kritisch als het om geloven gaat Knipoog ).

Typisch..

Niet typisch vrij normaal, christelijke groep is op bokt veel groter.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:50

Flauwekul, over het algemeen ziet men de Islam als een eng, afschuwelijk iets.
Niet iedereen die in dit topic reageert is christelijk en toch krijgt TS gewoon normaal antwoord.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:01

Ik denk dat er aan het islam meer ''regeltjes'' verbonden zitten dan aan het christenlijk geloof. En dat mensen er daarom wat meer hun vraagtekens bij zetten dan waneer iemand zich wil bekeren tot het christendom

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 07:56

OoappeloO schreef:
Kan je me daar iets meer over vertellen? Lachen

De Schuilplaats, is een zeer open en uitnodigende evangelische gemeente. Iedereen is welkom, maakt niet uit hoe je eruit ziet of, dat je wel/ niet gelovig bent. Er zijn momenteel op zondag 2 diensten 9:30 en 11:30uur.

Meer info via pb

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 08:35

lies schreef:

Typisch..

ehm... Een geloof is niet simpelweg een geloof, en dus hetzelfde. Het betreft 2 verschillende geloven, en vandaar een verschillende reactie. In het 'ik wil moslim worden'-topic wordt ts gewezen op het risico dat je als vrouw minder te zeggen hebt. Op welke valkuilen zou je ts in dit 'ik wil christen worden'-topic willen wijzen?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:39

Ik wil helemaal niemand ergens op wijzen. Ik denk dat iedereen voor zichzelf wel kan beslissen wat wel of wat niet te doen. Blijkbaar denken sommigen daar anders over.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:00

Dat iedereen voor zichzelf kan beslissen, staat tot nu toe in dit topic nog niet ter discussie? Ts krijgt juist tips om verder te komen. Misschien zou je post dan dus beter in het moslimtopic staan. Maar oke, daar zal ik verder niets over zeggen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:21

Het staat niet bewust in deze, ik las eerst het moslim topic en daarna deze, vandaar dat ie in deze staat. Misschien had het idd beter in de andere kunnen staan, aangezien daar de reacties staan waar ik op doel.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:10

Ik heb vorig seizoen een Youth Alpha cursus gedaan, en er ontzettend veel van geleerd. Zeker een aanrader.

Er zijn veel mogelijkheden om bezig te zijn met het christelijk geloof, het is maar net wat je wilt.
Ik heb mijn kansen gespreid Knipoog Ben aangesloten bij een PKN gemeente, zing in een Katholiek jongerenkoor maar ben lid van een jongerenvereniging bij een Hervormde gemeente, waar ik ook regelmatig een dienst bezoek.

Kijk rond op internet naar kerken die je aanspreken bij jou in de buurt, bezoek diensten en kijk waar je je thuis voelt. Veel kerken nemen jongeren met open armen aan!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 18:35

Thanks Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:00

Ben je student? Je zou eens kunnen zoeken / kijken of er een christelijke studentenvereniging is?

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 19:07

Nog niet, volgend jaar pas Knipoog