Kinderen wanneer begint dat klokje te tikken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tanja_

Re: Kinderen wanneer begint dat klokje te tikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:16

Bij mij zal die voorlopig ook nog niet tikken.
Ik ben ook nog maar 20.
Een aantal mensen die ik ken van mijn leeftijd hebben dus al een kleine, moet er nu echt niet aan denken.

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:23

Horse_ schreef:
Kinderen doen mij echt niets lijkt mij zelfs vreselijk om zo'n ding te hebben Bloos

Ding? Scheve mond

Maargoed. Bij mij tikte mijn klokje nog niet erg hevig. Zag mezelf wel moeder worden in de toekomst (rond de leeftijd van 30 ofzo) maar wilde eerst lekker studeren, reizen etc. Maar ach, kinderen krijg je, zo blijkt Knipoog Ik ben nu ruim 39 wk zwanger en verwacht ieder moment mijn eerste kind. En heb er nu wel heel erg veel zin in! Ook als ik de tijd terug kon zetten had ik het niet anders gewild.

En het is geen ramp hoor, als je geen kinderen wil. Sommigen hebben een kinderwens, anderen niet. Big deal.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:26

Is volgens mij niet echt een leeftijd van Lachen
Ik ken mensen van mijn leeftijd (22) die helemaal into de kinderen zijn en ze het liefst vandaag dan morgen hebben.
Andersom ken ik mensen van 40-45 en alles wat met kind te maken heeft, ontwijken zij *LOL* Hun klokje heeft nooit getikt Knipoog

Ik ben 22 en geen haar op mijn hoofd die een kind wilt. Moet je ook een man voor hebben, die ik niet heb Tong uitsteken Maargoed.. ik heb nog geen behoefte aan kinderen. En misschien komt dat nog óf misschien ook niet. In ieder geval voor mijn dertigste wil ik nog geen kinderen Lachen Teveel plannen... Bloos

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:44

tamaramt schreef:
ik ben bijna 28 en bij mij tikt het klokje al minimaal 5 jaar Verdrietig
helaas heb ik eerder niet de kans gehad aangezien mijn toen langdurige relaties allemaal over zijn gegaan
op dit moment ben ik al weer een paar jaar samen met mijn huidige vriend en we wonen al weer 2,5 jaar samen
ons huidige appartement hebben we te koop gezet en we zijn op zoek naar een huis voor de toekomstige kinderen
dus als het aan mij ligt zou ik vandaag nog moeder worden maar hopelijk toch nog wel dit jaar als god ons goed gezind is Lachen

Hier een beetje hetzelfde!
Ben alleen 29 jaar Knipoog
Vorige relatie(s) geen kids. Nu al een tijdje erg gelukkig met 'nieuwe' vriend en inderdaad hopen dat god ons goed gezind is Lachen
Het gaat tenslotte niet vanzelf Knipoog

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:04

Ik ben bijna 28 en mijn klokje heeft last van lege batterijen. En ik heb geen zin om ze te vervangen. Haha!
Een vriend van mij heeft 3 dochters (2x7 en 1x9) en die zijn helemaal gek op mij. Dat zijn ze al sinds hun geboorte. Ik vind het ook hartstikke lieve meiden en ga graag met ze een dagje op pad. Maar, aan het eind van de dag gaan we toch papa en mama weer opzoeken hoor.
Als ik nu aan kinderen van me zelf denk, zie ik alleen nog maar de problemen ervan. Hoe moet ik het rond krijgen en dan kan ik niet werken, wat ik heel leuk vind, en wanneer heb ik dan eens vrije tijd om ff lekker op bed te blijven liggen. Nee hoor, is niets voor mij. Zoals wel eens gezegd wordt: "Kinderen zijn hinderen." Helemaal mee eens.
Wel heb ik het idee, dat als ik ooit nog eens nieuwe batterijen erin stop, dat ik liever een "kansloos" kindje adopteer. De wereld is al enigzins overbevolkt, waarom zou ik daar dan nog eens aan mee gaan helpen?
Maar, dat zie ik tegen die tijd allemaal wel. Voorlopig ben ik nog goed tevreden met mijn poezekinderen en paardje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:09

Ik ben 25 en mijn klokje heeft zeker al wel getikt, maar heb hem een tijd geleden vakkundig tegen de muur kapot gegooid en nu is ie stuk Haha!

Ben ook eigenlijk helemaal niet van plan om hem te laten maken, Liek junior?? Oh horror Clown

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:54

Ik wilde ook nooit, tot ik een jaar of 28 was, toen sloeg ik om. MIjn eerste (en laatste) kind kreeg ik toen ik 29 was.
En geen kinderen willen, is toch niet raar? Leuke site: www.kindervrij.nl als ik het goed onthouden heb.
Een kind is geweldig/kan geweldig zijn, maar je moet zonder toch ook gelukkig kunnen zijn? (wij hebben wel een heeeeeel leuk kind moet ik zeggen!)

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:04

Ik ben 15 en het tikt al bij mij hoor Clown mijn buren hebben een baby en ik heb heel goed contact met hun en heb de hele zwangerschap meegemaakt en nu help ook een beetje met de baby, vind het helemaal geweldig. Sinds zij is geboren heb ik ook echt iets met kinderen. Als ik een klein kindje zie ( van familie of vrienden) ben ik daar toch meestal veel mee bezig. Laatst was nog een meisje die ik onlangs heb leren kennen en haar vriend die had kinderen en die bracht ze mee, met de kleinste ging het direct goed, vind het altijd zo schattig van die kleine hummeltjes. Ik ga natuurlijk eerst afstuderen en zorgen voor een vaste relatie maar ik zal blij zijn als het zover is dat ik zwanger ben Haha!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:11

Wanneer dat klokje begint te tikken is niet te zeggen... het is zelfs niet gezegd dát het gaat tikken Haha! Ik ben nu 37 en heb nooit, nooit kinderen gewild. Ik heb dat niet zo, om boven een kinderwagen te hangen met een wazige blik en vage klanken uit te stoten en dan haast in zwijm te vallen als de baby in kwestie een lachje vertoont Knipoog Vind ze hartstikke leuk en lief hoor daar gaat het niet om, maar nee niet voor mij! Vriend denkt er gelukkig hetzelfde over. Ik heb trouwens hele leuke neefjes en nichtjes die staan te dringen bij de deur als ik kom hahaha... vind het ook schatjes hoor (soms Knipoog) maar mooi van een ander! Wens iedereen wel veel succes die wél graag een kindje zouden willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:19

Mijn klokje zit denk ik nog in de verpakking want ik heb het nog nooit horen tikken. Echt nog nooit die behoefte gehad. Ik vind babies ook niet leuk, niet mooi, en al helemáál niet lekker ruiken Haha! En aangezien ik nu 37 ben, ga ik er maar vanuit dat mijn klokje ook niet meer gáát tikken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:21

Ik heb altijd heeeeeeeel hard geroepen dat ik geen kinderen hoefde (mijn zus riep altijd hetzelfde en ik was erg verontwaardigd toen zij haar woord niet hield en zwanger was). Geweldig neefje uit geboren trouwens Knipoog Ben op m'n 18e voor het eerst tante geworden, vond het een voorrecht en 2 jaar later kwam er nog eentje (bij mijn andere zus). Vond het altijd super als ze hier kwamen (naar stal, naar de mac en hier slapen), maar zelf hoefde ik ze niet.

Met mijn huidige vriend wil ik wel, maar eentje is voldoende Clown Wel willen we eerst een ander huis (we wonen nu in een huurflat en ik wil een huis kopen en sowieso een tuin en op z'n minst een extra kamer in huis). Alleen wil ik het wel financieel rond kunnen breien, want ik weet niet of ik m'n paarden ervoor op wil zeggen.

Maar aan de andere kant als ik goed nadenk... Het is er nooit het juiste moment voor, je kunt altijd wel blijven uitstellen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:30

haha al die reacties hier boven, zo herkenbaar ^^.
ik ben ook altijd al vreselijk anti kinderen geweest.. nu ik een vreselijk leuke vriend heb lijken kinderen al iets minder verschrikkelijk...maar nog steeds iets voor 'later'.
we zijn nog maar kort bij elkaar (1 jaar) en wonen ook nog niet samen.. als dat eenmaal goed gaat, dan eerst maar een poeze of honde baby...en kijken hoe dat gaat...

Als ik ooit kinderen krijg (of gewoon maar 1 kind, das mijn voorkeur eigenlijk, bij meer word ik denk ik gillend gek ^^) dan wil ik ze wel van mezelf.. en niet adopteren (tenzij er geen andere optie is).
alleen 1 nadeel aan zelf kinderen krijgen...die bevalling...als ik nu zwanger zou blijken te zijn zou ik accuut in paniek raken.. niet om t feit dat ik dan over 9 maanden voor de rest van mn leven aan een kind vast zit (oke, als je daar over nadenkt....ieeeh help) maar die bevalling...brrr...krijg er nu al paniekrillingen van.

nee, voor mij is er denk ik wel ergens een klokje.. maar hij wacht nog even met tikken.
(en als ik mn 5 en 6 jaar oude nichtjes zie denk ik...klokje, blijf maar liever helemaal weg!)

grappig trouwens dat 'iedereen' hier ook die idiote stemmetjes die gebruikt worden tegen baby's zo verschrikkelijk vindt.. ik had er een paar maanden geleden college over en uit onderzoek is gewoon gebleken dat die 'kinderachtige' stemmetjes juist positief werken bij baby's. het is dus niet alleen maar dom en onzin om zo te praten..
(het effect ervan ben ik vergeten...ik was veel te druk met denken "ah nee, dat meen je toch niet ?" )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:31

O ik kan me wel voorstellen dat die malle stemmetjes en dat ge'dadada' goed is voor babies. Voelen ze zich in ieder geval niet de domste in het gezelschap Haha!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:38

Sonja: Haha! Haha! Haha!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:15

Ik ben nou 19 en heb nou nog geen kinderwens.. Ik denk dat dat ook pas gaat komen als ik eenmaal een vaste relatie heb die echt goed zit, en als je samen woont. Heb sinds 2 weken geen relatie meer, ik had bijna 2 jaar met hem en had toen totaal nog geen kinderwens, ben ik ook nog veelste jong voor. Ik wil nog wel even doorfeesten, wil zelf nog lekker jong zijn! ipv al voor een kleine te moeten zorgen. Maar die kinderwens komt er zeker wel! Later...

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:18

ik ben 22 en mijn klokje tikt al 1 jaar. Ik had het er ook al over met mijn toemalige vriend, maar toen het uit ging vervloog het

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:21

hier tikt ie ook niet!
ben 29 maar moet er ook nog niet aandenken.
vr groetjes saskia

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:23

Mijn klokje tilt al heel wat jaartjes, heb altijd gezegd dat ik jong moeder wilde worden... ik heb kinderen altijd helemaal geweldig gevonden en vind dat nu nog steeds (uitzonderingen daargelaten) ik ben nu 21 en mijn vriend en ik hebben net een nieuw huis, een eensgezinswoning met 3 slaapkamers en een grote zolder... dus laat die kids maar komen... haha nee hoor ben nog niet gestopt met de pil, we willen eerst zorgen dat we financieel de ruimte hebben voor kids. ik heb altijd gezegd dat mijn moeder voor haar 45e oma is, ze is nu 43 dus heb nog 2 jaartjes Tong uitsteken Haha!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:25

Mijn klokje is al uitgetikt, nadat ik het een paar keer heb laten aflopen Knipoog Ik wilde al kinderen toen ik nog heel jong was. Uiteindelijk was ik 24 bij de oudste en 27 bij de jongste.
Niks is raar, niet als het op je 12e al begint te tikken, maar ook niet als het nooit gebeurt. Het lijkt me wel lastig als het op je 45ste of 50ste begint te tikken, maar goed. Knipoog

Maar euh... een kind he... da's geen ding. Dat is een mens. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:56

Kan me erg goed voorstellen dat ie nooit gaat tikken. Tis dat ik per ongeluk zwanger werd op mijn 23e ...
En nu op mijn 36e heb ik dus een meisje van ruim 12 een een jongetje van bijna 1
Ik vind ze nu geweldig ,maar wel met een vent die ruim de helft van de zorg op zich neemt, anders was het niets voor mij geweest.
Maar ben gek op ze. Geloof alleen neit zo in het klokje hoor. Dus als je ze niet wil, waarom zou je. Vooral niet doen omdat het zo schijnt te horen

En als je vriend heel graag wil en jij twijfelt : jij de zwangerschap als carriere onderbreking en hij part time werken of anderszins het grootste aandeel in de zorg.

Ik schrijf het wat bot en zakelijk, ligt uiteraard vaak wat genuanceerder, maar zo werkte het bij mij wel. En we zijn er allebei gelukkig mee, en allebei knettergek op onze kinderen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:59

Mijn klokje tikt al sinds de pubertijd, maar als ik dan zie hoe vriendinnen worstelen om oppas te regelen voor hun kids en niet meer spontaan weg kunnen zonder verantwoording af te leggen: Laat maar lekker doortikken die klok.

tender_yon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:06

tja hier eigenlijk geen tikkend klokje geweest ja bij manlief dan
ik heb echt een heerlijk meissje nu van 15 maanden
maar heb ech helemaal niks met anderen kinderen soms ook wel vervelend vrienden van ons hebben , laatst een zoontje gekregen en om eerlijk te zijn word ik er helemaal kriegel van
terwijl me eigen meisie echt me alles is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:12

Mijn klokje tikt al vanaf mijn eigen geboorte geloof ik. Op mijn 17e ontmoette ik een hele leuke jongen, en inmiddels zijn we ruim zes jaar samen, getrouwd, en hebben we 3 kinderen rondlopen.

Ik ben nu 23 en voorlopig écht wel klaar met kinderen. Ben dol op mijn drietal, maar ook altijd érg blij als ze 's avonds naar bed gaan Nagelbijten / Gniffelen

Het wel of niet gaan tikken van je klokje, ach ja... Als jij er maar gelukkig mee bent, en je partner er hetzelfde over denkt is het geen probleem toch?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:22

Mijn klokje tikt ook al eventjes. En heeft een periode heel erg hard getikt. Clown Maar hij is gelukkig nu weer wat op de achtergrond gaan tikken.
Ben nu 21 en we zijn 3,5 jaar samen, ik heb nu net een eigen woning gekocht en we hebben een eigen winkel... Dus nee, héél erg lang wachten zie ik niet zitten. Wil nu alleen even tijd nemen om ook nog flink te sparen zodat ik straks alles goed voor elkaar heb, maar dan wil ik er toch wel voor gaan!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:24

Mijn klokje tikt wel zeker. Ben nu bijna 22 en zou echt ontzettend graag een kindje willen.
Maar goed, dat zit er voorlopig nog niet in, want ik heb toch wel een wederhelft nodig om het voor elkaar te krijgen Clown
Dus het klokje mag nog even tikken, al hoop ik niet te lang meer.