Mannen... zit in de stress, wat moet ik nou?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re: Mannen... zit in de stress, wat moet ik nou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 14:49

Mja maar weet je: als dit echt zo was had ik dat toch veel eerder gemerkt, dat maakt het voor mij zo moeilijk. Wat jij hierboven zegt riep ik ook altijd, echt waar! Maar dit is na 6 jaar gewoon een hele goede relatie te hebben gehad echt een donderslag bij heldere hemel.

Ik zou willen dat ik hem niet meer zou willen hoor, daar niet van. Maar ik kan dus gewoon echt nog niet geloven dat dit dezelfde jongen is met wie ik 6 mooie jaren heb gehad en geweldige toekomstplannen had... het is gewoon niet hetzelfde, het kan bijna niet.

Misschien heeft ie wel een zonnesteek Bloos! Knipoog

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:00

_Diesel schreef:
@ Macusa: Sorry maar jij slaat dus echt even de plank mis hier. ...

Ik begrijp je reactie, maar ik vind dat het bij je vriend van weinig respect getuigt dat hij een hele MSN correspondentie onderhoud met een ander meisje. De manier waarop jij reageert is heel normaal, maar het is niet gek dat hij het prompt daarop uitmaakt. Ik wil daarmee absoluut niet beweren dat jij geen gelijk hebt, integendeel. Maar, het feit dat hij zich al die tijd bepaalde vrijheden veroorloofd heeft en jou de deksel op je neus geeft bij de eerste gelegenheid dat jij je ongenoegen laat blijken, na eerst maanden tot in het extreme tolerant geweest te zijn, zegt toch genoeg denk ik. Helaas handelen sommige jongens nu eenmaal op die manier en zijn daar heel goed in. Ze willen graag de lusten maar niet de lasten en zodra het niet meer helemaal naar de zin is wordt je gewoon gedumpt, terwijl hij je een dag tevoren verwent heeft door je in een hangmatje te dragen en je te verwennen met een bordje kersjes en veel romantische woordjes en kusjes. Houd maar beter de eer aan jezelf hoor. Uit wat jij hier zelf hebt neergepend kan ik alleen maar opmaken dat die jongen het niet serieus met je heeft bedoeld.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 15:06

Maar wat ik dan lastig vind: ik heb 3 hele goede vrienden met wie ik ook regelmatig uren op msn zit of weet ik veel wat. Bij mij betekent het dan niets, maar daarom kan ik het hem toch ook niet verbieden?
Ik bedoel niets met die gesprekken, dus ga ik er vanuit dat hij dat ook niet doet. Je moet toch wel gewoon vrienden van het andere geslacht kunnen hebben?

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:19

_Diesel schreef:
Mja maar weet je: als dit echt zo was had ik dat toch veel eerder gemerkt, dat maakt het voor mij zo moeilijk. Wat jij hierboven zegt riep ik ook altijd, echt waar! Maar dit is na 6 jaar gewoon een hele goede relatie te hebben gehad echt een donderslag bij heldere hemel.

Ik zou willen dat ik hem niet meer zou willen hoor, daar niet van. Maar ik kan dus gewoon echt nog niet geloven dat dit dezelfde jongen is met wie ik 6 mooie jaren heb gehad en geweldige toekomstplannen had... het is gewoon niet hetzelfde, het kan bijna niet.

Misschien heeft ie wel een zonnesteek Bloos! Knipoog

Ik hoop het voor je, dat hij een vlaag van verstandsverbijstering had. Zolang jij je goed voelt in een relatie is het prima (ongeacht wat voor gedrag je tegen komt), maar als jij je niet meer lekker voelt (toen hij begon te MSN'en met dat meisje) dan behoort hij daarmee rekening te houden. Als hij dat niet doet dan heeft hij geen respect voor je en dat mag je niet accepteren.

Een voorbeeldje, ik had een vent die in de auto altijd hard wilde rijden. Ik werd dan bang. Als ik dan vriendelijk vroeg of hij aub wat langzamer wilde dan was hij het daar niet mee eens, want ik mocht me er niet mee bemoeien als hij auto reed en ik stond dan doodsangsten uit tot we thuis waren. Hij vond dat hij veilig auto reed en ik moest vooral op hem vertrouwen, ik begon me dan zelfs schuldig te voelen dat ik commentaar had geleverd. Hij stopte soms zelfs de auto omdat ik "hem streste".

In het begin alles rozegeur en maneschijn, ik kon me geen betere man wensen. Het begon met de auto, maar na een paar jaar was het normaal geworden dat hij een hele nacht van huis weg bleef zonder me te waarschuwen of stom dronken thuis kwam, uren na zijn werk. In de supermarkt kwamen we op een gegeven moment een meisje tegen dat hem hartstochtelijk begon te kussen, terwijl ik net een paar meter verderop iets uit het rek aan het pakken was (ik was toen zwanger van de tweede). "Nou," zegt hij, "dat was een meisje van mijn werk, ik weet ook niet waarom ze dat doet, het is inderdaad een beetje raar". Ik ben jarenlang heel dom geweest, maar heb geleerd dat sommige mannen er heel erg goed in zijn om een vrouw te bespelen en daarbij bovendien denkt dat ze het zelf bij het verkeerde eind heeft en zich schuldig voelt, ondertussen ervan overtuigd zijnde dat er met de relatie niets mis is.

Wat er met jou gebeurd met dat MSN'en met een ander meisje is precies zoiets. Het getuigd van geen enkel respect. Dat heeft er niets mee te maken of jij wel of niet tolerant genoeg bent om dat aan te zien. Vanaf dat moment heeft hij je gewoon aan het lijntje gehouden. Ga je met zoiemand door dan wordt het van kwaad tot erger en bovendien praten ze jou daarbij het gevoel aan dat jij het "allemaal hebt uitgelokt", geen begrip voor hem hebt gehad of dat jij hem van zijn vrijheid beroofd zou hebben. Nou, als hij vrijheid nodig heeft, laat hem dan maar gauw alleen en op zichzelf gaan wonen.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 15:25

Hoe je het nu verwoord snap ik je indd wel, dat hij gewoon ermee door is gegaan terwijl ik me er niet fijn bij voelde.. als hij echt om mij had gegeven had hij het wel stopgezet, zo bedoel jij het, toch?
Dan heb je wel degelijk een punt. Maar dan heb ik me dus wel in hem vergist vrees ik, want dit is echt voor het eerst dat ie zoiets doet.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:26

_Diesel schreef:
Maar wat ik dan lastig vind: ik heb 3 hele goede vrienden met wie ik ook regelmatig uren op msn zit of weet ik veel wat. Bij mij betekent het dan niets, maar daarom kan ik het hem toch ook niet verbieden?
Ik bedoel niets met die gesprekken, dus ga ik er vanuit dat hij dat ook niet doet. Je moet toch wel gewoon vrienden van het andere geslacht kunnen hebben?

Natuurlijk, daar ben ik het helemaal mee eens, maar op het moment dat jij het gevoel krijgt dat er iets speelt tussen hem en iemand waarmij hij MSN't dan wordt daarmee het vertrouwen tussen jullie aangetast. Als dat niet meteen wordt opgelost dan wordt dat later een bron van leed. Je kunt jezelf toch niet ongelukkig gaan voelen en pretenderen dat de situatie niet bestaat of jezelf voor de gek houden door je kop in het zand te steken en tegen jezelf te zeggen dat er niets aan de hand is. Ondertussen zat jij al met het gevoel dat hij wel eens verliefd kon zijn op dat meisje en dat bleek nog waar te zijn ook. Onze intuitie is heel vaak de juiste. Het MSN'en met andere vrienden en vriendinnen kan alleen maar werken als niemand zich binnen de relatie zich daardoor naar gaat voelen. Is dat wel het gevoel, dan moet dat uitgepraat worden, of dan moet het stoppen. Bij jou leeft dat gevoel blijkbaar al een behoorlijke tijd en het is niet opgelost. Tot overmaat van ramp bleek je gevoel ook nog eens correct te zijn. Op dat eerste moment, toen jij niet meer van dat gevoel af kwam, is toch jullie relatie al gestopt te functioneren?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 15:30

Ja je hebt gelijk, zo heb ik het dus nooit bekeken. Misschien omdat ik zelf nooit wat met dat geMSN bedoelt heb, dat ik er van uit ging dat hij dat ook wel niet zou doen. En omdat hij zei dat ik hem moest vertrouwen heb ik dat dus toch maar gedaan, inderdaad niet van harte...
Bedankt voor je heldere kijk, ik geloof dat ik nu weer met iets meer zelfrespect en nog iets minder respect voor hem het gesprek in ga dinsdag, en dat kan voor mij denk alleen maar positiever aflopen.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:30

_Diesel schreef:
Hoe je het nu verwoord snap ik je indd wel, dat hij gewoon ermee door is gegaan terwijl ik me er niet fijn bij voelde.. als hij echt om mij had gegeven had hij het wel stopgezet, zo bedoel jij het, toch?
Dan heb je wel degelijk een punt. Maar dan heb ik me dus wel in hem vergist vrees ik, want dit is echt voor het eerst dat ie zoiets doet.

Precies. Je kunt je een keer in iemand vergissen, maar dit moet je wel in de gaten houden. Voordat je er erg in hebt heeft je vriend zichzelf allerlei vrijheden aangemeten die voor jou gevoel niet kloppen, maar waarmee hij je voor de gek houdt. In een relatie moet je heel duidelijk je grenzen aangeven. Tot hier en niet verder. En die grens ligt precies op het punt waarop jij je ongelukkig gaat voelen. Kan hij daar geen rekening mee houden? Dat kan, maar dan wel enkele reis bij jou de deur uit, hoe knap, leuk, lief of attent hij ook is.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:35

_Diesel schreef:
Ja je hebt gelijk, zo heb ik het dus nooit bekeken. Misschien omdat ik zelf nooit wat met dat geMSN bedoelt heb, dat ik er van uit ging dat hij dat ook wel niet zou doen. En omdat hij zei dat ik hem moest vertrouwen heb ik dat dus toch maar gedaan, inderdaad niet van harte...
Bedankt voor je heldere kijk, ik geloof dat ik nu weer met iets meer zelfrespect en nog iets minder respect voor hem het gesprek in ga dinsdag, en dat kan voor mij denk alleen maar positiever aflopen.

Je mag nooit of te nimmer je gevoel voor eigenwaarde te grabbel gooien in een relatie en jij bepaalt voor jouzelf de grens. Hij hoeft niet voor jou te bepalen wat wel en niet acceptabel is. Dat doe je zelf, want jij bent de enige die weet hoe iets voor jou voelt, ongeacht of een ander (hij bijvoorbeeld, of misschien wel duizenden anderen) in diezelfde situatie zich daar wel prima bij voelt. Het gaat om jou en wat jij voelt, want jij bent de baas over je eigen leven.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 18:02

Voor de geïnteresseerden:
Het gesprek is vandaag best goed gelopen. Hoewel we het niet echt eens werden op bepaalde punten is eea toch uitgepraat. Ik zie er helemaal geen toekomst meer in, hij wilde iig een half jaar voor zichzelf dus ik denk dat ik wel kan zeggen dat het nu over en uit is. Hij begreep zijn eigen gevoelens ook niet echt, dus ik heb niet het gevoel dat het echt puur en alleen aan onze relatie of aan mij lag: volgens mij zit hij helemaal niet lekker in zijn vel.
Ik ben heel rustig gebleven, niet gehuild en heb al mijn vragen gesteld. Ik vind het nog steeds superjammer dat het zo is afgelopen, maar het is niet anders, dat zal ik nog even moeten accepteren.

Bedankt voor alle reacties nog!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:46

fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad sterkte voor de komende tijd. 6 jaar vergeet je niet zomaar. Wel fijn dat je voor jezelf kon kiezen!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:53

Wat een rotverhaal zeg... Fijn dat jullie het wel nog goed uitgepraat hebben. Ik vind het heel knap van je dat je voor jezelf hebt gekozen en wens je veel sterkte te komende tijd!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:02

Jeetje meis wat een rotverhaal Scheve mond

Ook ik vind het super knap dat je voor jezelf hebt gekozen op het moment dat hij zij dat hij nog 4 weken wil om na te denken.
Dat je het er zelf nog moeilijk mee hebt kan ik heel goed begrijpen, je hebt zelf wel 6 jaar van je leven met hem gedeeld, zowel goede als slechte dingen en dat is niet niks.

Wel fijn dat jullie het nog wel redelijk hebben uitgepraat en dat je het nu kan gaan verwerken en afsluiten voor jezelf.

Zelf heb ik in presies dezelfde situatie als zou gezeten, het is nu voor mij bijna een jaar geleden en ik denk er nogsteeds wel eens aan wat niet altijd even makkelijk is.
Als je er over wilt praten mag je altijd pmen Lachen

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:15

ff offtopic maar Macusa wat een heldere kijk geef jij op de dingen zeg! geweldig het opent mijn ogen ook heel goed momenteel Haha! super !

@ TS heel veel sterkte met de keuze die je gaat maken

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:36

Wat een verhaal _Diesel...
Heel goed dat je voor jezelf hebt gekozen en vooral ook dat jullie het een beetje goed hebben kunnen afsluiten.
Heel veel sterkte de komende tijd!

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:44

SecretLIN schreef:
ff offtopic maar Macusa wat een heldere kijk geef jij op de dingen zeg! geweldig het opent mijn ogen ook heel goed momenteel Haha! super !

@ TS heel veel sterkte met de keuze die je gaat maken

Ik wou precies hetzelfde zeggen! Het is eigenlijk allemaal zo simpel.. maarja liefde maakt blind!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 13:19

Dank jullie wel allemaal. Ben het ermee eens dat Macusa een helder kijk op de dingen heeft, haar reacties hebben me wel geholpen!

Gelukkig is gister mijn nieuwe pony gearriveerd, dus eindelijk weer even iets leuks om naar uit te kijken! Maar het blijft moeilijk hoor.