Toegepaste Psychologie studie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Toegepaste Psychologie studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:33

Nu je het zegt, maar toen kenden ik lessius niet eens. Het is 6 september opendeurdag ben eens benieuwd Ja

Heeft jou vriendin het na toegepaste psychologie goed gedaan op universiteit?

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 16:24

jah hoor, dies er zonder problemen doorgeraakt tot hiertoe...
T is wel nog een pak moeilijker natuurlijk.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:41

Heb je veel boeken moeten kopen, en als je er wegdoet ben ik altijd kandidaat.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 13:46

ik heb echt niet alle boeken gekocht.. zodra ik er eentje echt nodig had, schafte ik hem aan en echt niet eerder.. heeft mij zeker 300 euro gescheeld!

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:30

Ik heb alle boeken gekocht, aangezien we ze allemaal nodig hebben :p
En ik doe ze ook niet weg, sommigen gebruiken we in de latere jaren nog, en de anderen zijn gewoon interessant :p

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 13:32

nah, ze hebben bij mij weer wat leuks.. je wordt ieder jaar automatisch uitgeschreven, je moet je dus ieder jaar opnieuw inschrijven (al irritant) maar dat vermelden ze dan niet.. dat moet je weten (?) zucht 99% was te laat met opnieuw inschrijven, ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:41

Ok, goed om te weten dat ik niet nutteloos geld ga besteden. Nog enkele inside vraagjes, zitten de auditoriums goed, heb je een ideetje nog hoeveel je aan boeken en cursussen moest betalen, en is het kantine eten lekker Clown .

Het komt dichterbij en vind het allemaal spannend! Zaterdag officiële inschrijving Go jij! Go jij!

Romyv: Krijg je dan geen brief voor herinschrijving ofzo? Ook geen handig systeem..... Beginnen jullie trouwens zo vroeg?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 13:55

nee, je krijgt een mail in je studentenmail, maar die wordt overladen met spam!! Dus daar maken de studenten zelf geen gebruik van..

Ik ben afgelopen week al gestart :S morgen weer de eerste colleges!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:02

Dan is het inderdaad redelijk normaal, hopelijk komt het in orde. Zou erg zijn als je hierdoor in problemen komt.
Veel succes met je eerste colleges!

Off topic: wat een prachtig paard heb je Wow!

Ben nu in het boek: inleiding psychologie aan het lezen. Best zwaar maar interessant!
Afbeelding

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 14:11

ja, die hebben wij ook gehad!! Is in een leuke toon, heel toegankelijk en herkenbaar geschreven.. grappig!! Echt een boek om te bewaren!!

ik doe mn colleges tussen mn werk door zeg maar, wel grappig want morgen heb ik eerst een businessmeeting van 7:00 tot 22:00, dan heb ik van 10:30 tot 13:30 college en dan heb ik van 14:30 tot 16:00 een bedrijfspresentatie van mn werk.. zo kom je je dagen wel snel door en is college echt een soort van rustpunt in mn dag Knipoog

thnxxx :d ben zwaar trots opmn friesje Haha!

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:46

Terecht dat je zwaar trots bent op dat friezebeest Knipoog
T is ook echt een mooitje

ontopic

Aula's zitten redelijk, ik ben zelf 1.85 dus voor mijn lange benen was het niet makkelijk, maar de stoelen zijn wel zacht.
dr is niet zo heel veel ruimte, je zit nogal dicht opeen, natuurlijk is dat wel afhankelijk van de verschillende departementen Lachen

Ik gok dat wij een 200 euro moesten betalen?? K ben dr echt niet zeker van, ookal omdat er een aantal boeken veranderd zijn, en ik nu een combinatie jaar gedaan heb en dus niet alle boeken opnieuw moest kopen.

Het kantine eten is te smaken, al verschillen de meningen enorm.
Maarja, t is goedkoop dusja, dan kan het geen culinaire hoogstand zijn he Knipoog
Dr is ook wel weer verschil in de departementen, persoonlijk vind ik het departement op sintandries het gezelligt om te eten.

Lachen op de foto voor je studentenkaart he tijdens de inschrijving!!

Das lastig, elk jaar opnieuw inschrijven, maar het is op Lessius ook wel zo hoor.
Een vriend van mij heeft zich deze ochtend nog gaan inschrijven voor zn 3e jaar.
Lessius is ook wel niet goed in het verwittigen van dingen als inschrijven of boekenverkoop.
Helemaal mijn 1ste jaar kwamen wij toevallig iets halen op school en was het ook boekenverkoop, van een gelukje gesproken.
Maar vorig jaar hadden ze proper een papier meegegeven bij de inschrijving met de data op vermeld Lachen

Druk leventje daar heb jij!
Les volgen, werken, vrije tijd??? Knipoog

edit: dat boek ken ik niet echt..
Ik had ook psychologieboeken gelezen voor k aan de studie begon, maar de lessen zelf bleken uiteindelijk over heel andere dingen te gaan.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 17:11

vrije tijd? huh? hahaha nee ik heb weinig vrije tijd Geld, geld! Ik ben iedere dag van 's ochtends 8 tot 's avonds 8 van huis, dan ga ik eten en daarna mn paarden doen (heb er 3, waarvan 2 op stal..) dan ben ik tegen 12 uur thuis, douche, leren, slapen en volgende dag om 7 uur weer op Haha!

ow en het weekend heb ik vaak shoots, dus werk ik ook nog ongeveer 10 uur..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 15:20

Net opendeur gehad, was wel beetje rommelig, als je alles wou meedoen kon je bv de boeken niet meer inkijken...

Maar hoe weet ik nu wanneer de introductiedag is, en wanneer de boekenverkoop enzo Nagelbijten / Gniffelen

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 15:29

katiavl schreef:
Net opendeur gehad, was wel beetje rommelig, als je alles wou meedoen kon je bv de boeken niet meer inkijken...

Maar hoe weet ik nu wanneer de introductiedag is, en wanneer de boekenverkoop enzo Nagelbijten / Gniffelen

moet de introductie zelfs nog komen!? Ik ben alweer 2 weken bezig :s

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 15:38

Romyv schreef:
katiavl schreef:

moet de introductie zelfs nog komen!? Ik ben alweer 2 weken bezig :s

Ja die start om 15 september start introductieweek maar dat zijn maar namidagjes en boeken kopen enz

Heb de brief gevonden zat goed verstopt Bloos

Op 22 september starten de officiële lessen.
opendeur
Vanmorgen was het dan, we begonnen met een voorbeeld van psychodiagnostisiek. Je moest achter glas gaan zitten en daar pakte ze een intelligentie test af bij een jongetje. Daarna was er een inleiding wat je kon doen met de studie enz. Dan een hoorcollege die exact hetzelfde was als mijn boek zelfs de voorbeeldgevallen (over de man die geen gezichten meer kon herkennen) Haha!

Je zit in je laatste jaar toch romy? Hoe voelt dat Haha!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 15:43

neee!! ik moest nog 1,5 jr :s hahaha jammer he Knipoog

nou, spannend!1 Ik hoop dat je je ding erin kan vinden :d het viel mij op dat heel veel een ander idee hadden van de opleiding en daardoor is het uitval gewoon heel groot!!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:33

Ha allemaal toekomstige collegaatjes in spé Haha!. Geweldig!

Ik heb zelf psychologie gestudeerd aan de VUB en ik vond het een geweldige studie. Ik ben afgestudeerd als arbeidspsycholoog Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:42

Belsje schreef:
Ha allemaal toekomstige collegaatjes in spé Haha!. Geweldig!

Ik heb zelf psychologie gestudeerd aan de VUB en ik vond het een geweldige studie. Ik ben afgestudeerd als arbeidspsycholoog Lachen

Wat doe je nu van werk juist? Kan eigenlijk geen concrete jobsfunctie hierop plakken behalve bij selectiekantoren.

En hoe is de vub als universiteit?

Trouwens het was stockverkoop bij de openbare bibliotheek dienst pedagogie en psychologie. Heb 19 boeken (aan één euro per boek) gekocht ben me nu dus grondig aan het inlezen. Pling

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:47

Ik ben pas begonnen als BI Consultant, omdat ik helemaal geen selectiemensje ben. Ik ga nu nomaliter doorstromen naar datamining, daarmee kan je consumentenpsychologie e.d. wel linken. Iets helemaal anders dan de standaarddingen dus die je erna gaat doen.

De meest logische jobs zijn: selectiekantoortoestanden, HRdiensten, preventieadviseurs (met extra opleiding evt.) voor psychosociaalwelzijn ..., HRadviesbureaus, .... er is best wel wat te doen Lachen

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 15:43

Dat is ook echt mijn richting!! Ik wil me dan meer gaan focussen op trainingen, communicatie, personeelsinrichtingen ed. dus niet met de daadwerkelijk werving en selectie.. kan ik dan beter richtig arbeid en organisatie of training en coaching kiezen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:52

Dat lijkt me inderdaad interessanter, want heel de dag mensen interviewen met vragen zoals: "als jij kan toveren op de werkvloer wat zou jij aan jezelf veranderen" Tong uitsteken

Consumentenpsychologie: is dat het werkvlak van machines en gebruikers, om zo het gebruiksgemak te verbeteren?
Denk dat ik zoiets in het begin gelezen heb?

Heb net alle campussen afgelopen van lessius omdat ik een miep ben in oriëntatie Clown

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 16:00

nee consumenten is gericht op verkoop, marketing en pr.. dus hoe zorg je dat je de juiste doelgroep aanspreekt, wat brengt de doelgroep in beweging, hoe bereik je deze ed.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:01

Romyv schreef:
nee consumenten is gericht op verkoop, marketing en pr.. dus hoe zorg je dat je de juiste doelgroep aanspreekt, wat brengt de doelgroep in beweging, hoe bereik je deze ed.

Ok, ik was inderdaad fout ik dacht aan ergonomen Clown

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:48

hee katia, we kunnen meeten dit jaar Cool
gisteren op de proclamatie bleek dat ik erdoor was Haha!
Op naar het 2e jaar dus.
Dr waren weer erreg veel betraande gezichten, mensen met vlekken in hun gezicht van de emotie en tranen, ouders die kwaad waren op leerkrachten.
Met andere woorden, meer gebuisden dan die die erdoor waren in 2e zit.

Ik heb geen enkele buis meer staan.
Bleek dat ik zelfs 14 heb op psychodiagnostiek, het vak waar ik op voorhand van zei dat ik het echt absoluut niet kon.
K ben dus weer gelukkig.
Nu nog es kijken wanneer er ingeschreven moet worden en wanneer ik om mn boeken kan.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:20

Dit verdiend dus wel een dikke proficiat!
Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Afbeelding

14 strevertje Cool Pling

Ben blij voor jou, je hebt er toch passie voor! Zou spijtig geweest zijn als je moest stoppen!

Hmm, dan is de lage slagingskans toch geen afschrikmiddel Clown

Ik heb maandag introductiedag met activiteit Nagelbijten / Gniffelen