Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Born2BCrazy schreef:Probeer ze meestal eerst te ontwijken..
Tenminste als je ze ziet lopen met zo'n mapje.. Vol met alle leden die ze al zo'n abbonement/goede doel hebben aangesmeerd.. Want dat is het gewoon.. Ze vragen nl. niet of je wilt nadenken over doneren oid.. Nee direct lid worden..
En dan komt vaak de gevreesde vraag (als wegkijken niet geholpen heeft)
"Mag ik wat vragen?"
"Nee". en ik loop door. Works for me.![]()
Laatst ook een mevrouw: "Maar willen jullie dan niet gratis winkelen?" "Nee, wij betalen liever.."

bromfiets schreef:Mijn smoes is dat mijn vriend al geabbonneerd is of dat hij het artikel al heeft
9 van de 10 keer is dat trouwens ook zo omdat hij wel altijd in die verkooppraatjes trapt![]()

monica08 schreef:Daar ben ik heel simpel in.. Ze komen op je af en dan zeg ik: neee.. en loop door.. voordat hun wat hebbe gezegd zeg ik al nee.. laatst was dat niet zo goed idee, want er waren mensen die vroegen de weg

je staat daar in de regen, kou, hitte, sneeuw,... ook al ben je ziek, je gaat! ik heb 1 dag zelfs staan werven, dat ik tussen 2 wervingen door in een vuilbak stond over te geven

=> mag je nooit zeggen, want dan zeggen ze dat je bij hen kan komen werken.). Uiteindelijk hebben we haar kwijt kunnen spelen doordat zij zei dat ze 2,50 euro stortte en dat ze dat heus niet voelde in haar budjet en dat mijn vriend antwoordde dat hij 5 euro stort en dat dat dus gemiddeld 2,50 is per persoon. Daar had ze niet van terug
.

krak schreef:idd visje, er zijn een hele tijd lang allerlei organisaties weggebleven van ddf, omdat er dus enorm veel klachten kwamen van mensen![]()
ondertussen zijn er jammer genoeg weer veel organisaties teruggegaan naar ddf omdat ze uiteindelijk wel leden nodig hebben en ddf haalt er echt wel veel binnen hoor...

krak schreef:de meeste organisaties hebben niemand die wervers zelf kan opleiden en doen daarom dienst op ddf.
ddf neemt je ook niet perse aan omwille van je voeling met dat goede doel hoor. ik had wervers bij mij staan, die gewoon ronduit tegen ons organisatie waren... mja ehm he... dat waren dan de wervers die echt agressief en brutaal werden tegen de mensen...
ddf maakt echt misbruik van mensen, echt laag bij de gronds. en jammer genoeg krijgen de organisaties dankzij ddf z'n trainingsmethodes, een slechte naam bij velen...
Elaine schreef:'Die mensen' zijn ook mensen. Sommige doen het als baan, in geval van werving, (beter toch als hand ophouden van onze belastingcenten) anderen doen het vrijwillig met een goed hart, in geval van sponsoring en donaties (ook beter als elkaar de hersens inslaan van verveling)
HorseyDude schreef:Maaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr......... wat doen jullie als jullie gebeld worden door mensen van één of ander Call center en dat ze dan ook vragen beginnen te stellen? Bij mij gaat dan altijd de hoorn op de haak met een vriendelijk doch kordate Goedemorgen/middag/avond/nacht!~
Of dat ze aan de deur komen met zo'n vragenlijst! nóg erger! (lees encyclopedieverkopers oid...)

Wendy schreef:Dat zo vrijwillig is het vaak niet.
Die lui krijgen dik betaald door het goede doel... en aangezien ik geen zin heb om ledenwervers te sponsoren werk ik daar dus niet aan mee.
dik betaald? de wervers? ja nu geloof ik iets
dan moeten ze mij daar toch nog heel veel geld hoor
dat is idd degoutant!