Opgelicht... PAS OP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

Re: Opgelicht... PAS OP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:17

ja niet leuk zoiets ons ook al gebeurt...ze verspesten het voor de mensen die WEL eerlijk zijn! ikzelf heb dus nu altijd zoiets van eerst zien dan betalen maar snap dat dit voor een eerlijk persoon ook weer een risico is!!! en als ik iets thuis heb is het eerst geld dan verzenden...helaas gebeuren die dingen op internet maar ook voor je neus! succes met het alsnog vinden van!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:18

Oh he wat sneu.. Gadver je zult dat soort toch mensen toch!!
Heb je verder wel de gegevens van die vrouw?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:20

mr_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:22

naar de bank gaan met de aangifte misschien dat je dan iets terug
ziet

ik maar nooit hogere bedragen dan 15 euro over
via marktplaats koop ik eigenlijk niet meer meersta via ebay vind ik persoonlijker wat veiliger

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:23

Wat rot Ach gut Wat heb je toch trieste mensen he?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:24

Echt een vuile streek. Zoiets doe je niet. Verward
Adverteert ze alleen met uggs?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:28

Demone schreef:
Ik ben bezig om marktplaats een mailtje te sturen, de politie doet dit als het goed is ook nog.

Maar de politie zei aan de telefoon dat ze alleen echt wat konden doen wanneer er meer klachten waren...

Wat?!?
Als jij toch opgelicht bent voor 97 euro nog iets dan hoef er toch niet nog iemand opgelicht te worden... Is toch al erg genoeg dat jij bent opgelicht.
Als ik iemand sla word ik toch ook gestraft, gaan ze toch ook niet wachten totdat ik het nog eens doe.
Wat een krom land is dit toch...

TS hoop dat het goed komt en dat je je geld terug ziet of dat die vrouw iig gepakt wordt!!

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:32

Jeetje dat is echt zwaar klote en zwak, daarom vind ik het altijd eng dingen te laten opsturen maarja als je iets zó gráag wilt snap ik het, maar toch.. balen zeg. Ach gut

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:34

Na mijn idee kan je je geld ook terug laten boeken.. Ik hoop voor je dat dat lukt.. laat je het ons weten??
Weet niet in welke regio je woont maar ik heb zelf bij de politie gewerkt en wij deden er wel degelijk wat mee.. maar zo is elke regio weer anders..

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:37

heb even wat info voor je gezocht dit is van de rabobank

Hoe kan ik een automatische incasso laten terugboeken (storneren)?
Wanneer er een automatische incasso van uw betaalrekening is afgeschreven, dan kunt u de Rabobank binnen 30 dagen na afschrijving verzoeken dit bedrag terug te boeken (dit geldt overigens niet voor eenmalige incassomachtigingen en incasso’s voor loterijen/kansspellen en collegegelden). Neem contact op met uw Rabobank als u een incasso wilt laten terugboeken.

Welke Incassovarianten zijn er en welke terugboekingstermijnen gelden daarbij?
Er zijn 4 algemene Incassovarianten: doorlopende machtiging algemeen, eenmalige machtiging, doorlopende machtiging kansspelen en eenmalige machtiging actie. Elk van deze varianten heeft verschillende eigenschappen, wat betreft de toepassing, de terugboekingstermijn en de machtigingswijze.

Wij zetten de verschillen voor u op een rijtje.

Doorlopende machtiging algemeen

toepassing: inning van abonnement, huur, contributie
terugboekingstermijn: betaler 30 kalenderdagen
machtigingswijze: schriftelijk en telefonisch
Eenmalige machtiging

toepassing: eenmalige of onregelmatige betalingen, vaak in combinatie met een bestelformulier
terugboekingstermijn betaler bij schriftelijke machtiging: geen
terugboekingstermijn betaler bij telefonische machtiging: 30 kalenderdagen
Doorlopende machtiging kansspelen

toepassing: inning inleg
terugboekingstermijn betaler bij schriftelijke machtiging: geen
terugboekingstermijn betaler bij telefonische machtiging: 5 werkdagen
Eenmalige machtiging actie

toepassing: donatie bij fondsenwerving (na een tv-actie)
terugboekingstermijn betaler: 30 kalenderdagen

Het kan dus wel gewoon

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:39

Snap niet hoe je zoiets zonder enig schuldgevoel kan doen.
Ook jammer dat er eigenlijk zoveel mensen op het internet oplichters zijn. Vandaar dat ik ook altijd vraag naar adres en telefoonnr. Adres typ ik dan nog eens in in google om te zien of het wel degelijk bestaat. Tot nu toe nog niets voorgehad, maar ik heb altijd schrik voor zulk'n dingen, vooral als het om een dure aankoop gaat...
Lief van je familie om het bedrag terug te schenken trouwens!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:40

wat ik wel apart vind is dat die mensen even goed nog de moeite nemen een lege doos op te sturen

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:42

Zus hier! Haha, Het was echt ontzettend banketstaaf wat er gebeurt is..dat ze uberhaupt nog een lege doos stuurt snap ik al niet.. Maar ze heeft meerdere adv. op marktplaats staan. Ze gaat morgen vroeg gelijk na de bank.. We betalen natuurlijk voor iets wat we willen hebben..En betalen niet voor iets wat we niet krijgen..Dan zijn ze hier toch echt heel erg aan het verkeerde adresje..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:42

Lindy1982 schreef:
wat ik wel apart vind is dat die mensen even goed nog de moeite nemen een lege doos op te sturen

Is het niet omdat ze dan kunnen zeggen: "ik heb het wel gestuurd" en dan is het haar woord tegen de jouwe dat er niks in zat

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:50

dat denk ik niet denk dat je geen contact meer met die mensen kan krijgen en dat ze je al helemaal niet meer te woord staan...
maar ik zou het niet weten ik heb niet van die zieke gedachten dus weet niet hoe die mensen denken..Gezien de ontvangers meestal wel getuigen hebben etc

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 19:14

Mayflower_ schreef:
Oh he wat sneu.. Gadver je zult dat soort toch mensen toch!!
Heb je verder wel de gegevens van die vrouw?

Haar woonplaats (als die echt is), rekening nummer (als die van haar is) en denk dat haar naam en e-mail fake zijn...

Tallie_Ho schreef:
Zet het ook even neer op http://www.internetoplichting.nl Lachen Als je dat al niet gedaan had..

Thnx zal ik doen!

Jelleee schreef:
Echt een vuile streek. Zoiets doe je niet. Verward
Adverteert ze alleen met uggs?

De advertentie van de Uggs was verwijderd toen het duidelijk was dat ik ze kocht, dus kan daar niet meer op zoeken (alle advertenties). Maar heb iemand gevonden op marktplaats die het misschien is.

LisaLuna schreef:
Jeetje dat is echt zwaar stinkmodder en zwak, daarom vind ik het altijd eng dingen te laten opsturen maarja als je iets zó gráag wilt snap ik het, maar toch.. balen zeg. Ach gut

Ja ik vind het ook altijd eng, dit was ook de eerste keer dat ik iets van hoger dan €20,- liet versturen via marktplaats, ga ik meteen de mist in, echt stom, ik dacht echt dat het wel te vertrouwen was, hoe doortrapt...

Lindy1982 schreef:
Na mijn idee kan je je geld ook terug laten boeken.. Ik hoop voor je dat dat lukt.. laat je het ons weten??
Weet niet in welke regio je woont maar ik heb zelf bij de politie gewerkt en wij deden er wel degelijk wat mee.. maar zo is elke regio weer anders..

Morgenochtend ga ik meteen naar de bank toe, natuurlijk laat ik het weten! Ik woon in Drenthe. En bedankt voor de info van de rabo (ik heb rabo)!!

Mo_I_Rana schreef:
Snap niet hoe je zoiets zonder enig schuldgevoel kan doen.

Ik ook niet, ik snap sowiezo niet dat dit in iemands hoofd opkomt, zulke dingen doen... Vind het echt ontzettend gemeen!

katiavl schreef:
Lindy1982 schreef:

Is het niet omdat ze dan kunnen zeggen: "ik heb het wel gestuurd" en dan is het haar woord tegen de jouwe dat er niks in zat

Klopt, dus het is juist erg slim.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:42

jemig wat een rotstreek zeg, hoop dat de politie wat voor je kan doen Lachen

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 20:55

Ik hoop het ook, maar ik ga uit van niet...

Heb de persoon in kwestie zonet een mailtje gestuurd dat ik het geld graag voor zaterdag terug op mijn rekening zie, zag op internet een tip voorbij komen dat te doen...

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 21:28

Mensen, nieuwe wending in het verhaal..

Ik heb zojuist weer contact gehad met de verkoopster, na wat open vragen van mijn kant naar de hare, zijn ze dus wss gestolen uit de doos... Het was een verzekerd pakket... Wat kan ik nu doen? Kan ik het geld op de 1 of andere manier terugkrijgen? Heeft iemand hier ervaring mee? Zaterdag ga ik sowiezo naar de politie, heb om half 2 een afspraak..

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:34

op het marktplaats forum heb ik meer van dit verhaal voorbij zien komen...Lachen

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:34

Als het verzekerd is kan je aanspraak maken op die verzekering, via de TNT dus.

Bewaar alle e-mailcontact goed he!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:36

Demone schreef:

Ik heb zojuist weer contact gehad met de verkoopster, na wat open vragen van mijn kant naar de hare, zijn ze dus wss gestolen uit de doos... Het was een verzekerd pakket... Wat kan ik nu doen? Kan ik het geld op de 1 of andere manier terugkrijgen? Heeft iemand hier ervaring mee? Zaterdag ga ik sowiezo naar de politie, heb om half 2 een afspraak..

Verzendcode opvragen aan verkoopmens, zelf checken op TNT-site en meenemen naar de politie. Sowieso aangifte doen zelf.
Zij kan wel zoveel zeggen!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:37

MarvanTom schreef:
Demone schreef:

Verzendcode opvragen aan verkoopmens, zelf checken op TNT-site en meenemen naar de politie. Sowieso aangifte doen zelf.
Zij kan wel zoveel zeggen!

idd!!

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:44

ik wil nog even een en ander toelichten. Ik werk voor een bank en de informatie die hierboven is gegeven is NIET correct. De info over automatisch incasso's klopt wel alleen betreft dit geen automatisch incasso. Een automatische incasso is een bedrag wat automatisch wordt afgeboekt, dus je maandpremie van de ziekenfonds etc. Alles wat je zelf overmaakt via internetbankieren, acceptgiro of overschrijvingsformulier is niet zomaar terug te boeken omdat je hiervoor zelf toestemming hebt gegeven. Verder is het zo dat je de werkelijke naam en adres van de persoon van wie de rekening is niet zomaar te horen krijgt. Dit in verband met de wet op de privacy mogen banken hierover niks zeggen. De politie kan aangaande een onderzoek naar oplichting dit wel gaan aanvragen. Natuurlijk kun je wel naar de bank gaan om een formulier in te vullen, waarna er contact zal worden gezocht met de betreffende bank, maar dit is helaas geen garantie dat je je geld gaat terugkrijgen. Via http://www.ibanbic.nl kun je in ieder geval achterhalen bij welke bank deze persoon klant is. Een rekeningnummer beginnend met 1 of 3 is vaak Rabobank 4 en 6 meestal ABN AMRO. Je kunt in ieder geval ook de betreffende bank bellen om een klacht in te dienen. In ieder geval nog veel succes en wil je nog iets weten mag je me altijd PB en

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 22:25

Elaine schreef:
Als het verzekerd is kan je aanspraak maken op die verzekering, via de TNT dus.

Bewaar alle e-mailcontact goed he!

Ja ik heb alles vanaf het begin bewaard, heb gmail en daar worden alle mailtjes in 1 gestopt zeg maar..

Heb nu ook het telefoon nummer van het vrouwtje mocht de politie erom vragen.