Wat is er toch aan de hand?!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: Wat is er toch aan de hand?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 06:12

Ja, ik weet ook niet waar het heen gaat met Nederland en met de wereld, maar het gaat niet goed zo!
Het respect is tegenwoordig ver te zoeken met al die idioten.

En zoals al eerder werd gezegd: de mensen die geweld plegen en asociaal zijn krijgen alles voor elkaar.
Dat klopt toch ook niet? Wanneer gaat de regering nou eens inzien dat het zo niet langer door kan gaan?

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:36

het wordt steeds gekker inderdaad,
mij zie je niet naar buiten gaan in het donker alleen
En ik had altijd nogal snel mijn woordje klaar maar daar pas ik nu ook mee op...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:43

@ suussiej dat vraag ik mij ook wel eens indd af ja.

vroeger waren ze heel aardig, maar tegenwoordig is het dat je alles maar moet nemen wat ze doen.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:49

En die man die een pony verkracht en er ook nog mee wegkomt omdat er niet kan worden bewezen dat de pony het vervelend vind...

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:17

Ach, ik word er niet echt bang van ofzo, ja er gebeuren allemaal dingen, en volgens mij ook steeds vaker.. elke dag op HvN is er wel weer iets, iemand vermoord, ruzie of weet ik het..
Maar je doet er niks aan..
En die achterlijke mensen gaan het echt niet voor elkaar krijgen dat ik niet meer in het donker over straat loop..
alleen loop ik voort met een gebalde vuist en sleutels ertussen.. Cool

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:08

MaaikeMo schreef:
Ach, ik word er niet echt bang van ofzo, ja er gebeuren allemaal dingen, en volgens mij ook steeds vaker.. elke dag op HvN is er wel weer iets, iemand vermoord, ruzie of weet ik het..
Maar je doet er niks aan..
En die achterlijke mensen gaan het echt niet voor elkaar krijgen dat ik niet meer in het donker over straat loop..
alleen loop ik voort met een gebalde vuist en sleutels ertussen.. 8-)

Knipoog met jou ken ik praten haha

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:17

Nou je wilt ook niet weten wat ik afentoe bij me heb. Bloos
Niet zoerg als een pistool hoor.
Maar zakmes ofzo en deo. Schijnheilig

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 00:58

Lous schreef:
Suus weet je wat het ook is. Meestal worden de goede mensen verzocht om te vertrekken om te voorkomen dat het mis gaat. Want als de slechte worden weggestuurd dat vallen er sowieso slachtoffers omdat hij meteen in de verdediging schiet en weet niet wat uithaalt.

Ik ben het helemaal met je eens, de samenleving wordt steeds gestoorder. Waarom?

jah nou jah ,, kim zei ook al :"wij moeten eruit omdat hij anders als ie eruit moet toch ergens anders ruzie gaat zoeken".

Mja ik heb dan zo iets ,, liever ergens anders dan in MIJN café als ik de eigenaar was...
Tuurlijk snap ik wel dat hij er niet uit is gezet aan de ene kant, als ie echt zo fout is.. mja het klopt natuurlijk niet echt

de rest lees ik morgen ben niet zo goed te pas

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 01:01

dat is toch belachelijk.
je zou haast denken dat het barpersoneel bang was voor deze persoon.
je kan toch niet snappen hoe je het in je hoofd kunt halen om zo iets te doen?? dan ben je toch gewoon gek of niet dan?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 01:24

Helaas is het niet alleen in nederland zo gek.
We hadden hier pas een 16 of 17 jarige (weet het niet precies meer) die een volwassen man zo erg in elkaar sloeg dat deze ter plekke overleed aan zijn verwondingen. De jongen had alles met zijn mobiel gefilmd. Na de eerste paar klappen kwam hij erachter dat het licht niet zo goed was dus heeft hij zijn slachtoffer versleept naar een plek met iets meer licht waar hij zijn daad af kon maken. En dan nog in de rechtzaal zeggen dat hij onschuldig is. Gestoord Gestoord
En dan hebben we nog 2 13 jarige die een meisje van 17 hebben verkracht. Daar is volgens mij iets mis gegaan tijdens de opvoeding.
En wat te denken van die beste meneer Fritzl in Oostenrijk? Die heeft toch ook duidelijk een draadje los zitten?

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 02:38

tjaa welkom in nederland Huilen dat is dus 1 van de redenen waarom wij weer een poging gaan doen om te emmigreren naar Noorwegen, echt al die ministers enzo, hebben volgens mij iets niet goed in hun hoofd, het word tijd dat AL die ministers enz.een keer op de goede manier aangepakt worden, het loopt zo helemaal verkeerd met NL, geweld, je krijgt zo langzamer hand stille armoede, doordat alles zo vreselijk duur word en de lonen haast niet omhoog gaan, steeds meer belasting blabla.. kan zo nog wel een uur verder typen. nee wij hier ( mn ouders en zusje ) zijn het hier he-le-maal zat! echt ! dit is hier niet meer leuk leven.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 03:57

Ik ben net thuis gekomen van het stappen..... 20 minuten door het donkr alleen naar huis.. Maar ja... Moet toch wat. Het word inderdaad steeds gekker hier in NL.. Voel me dan ook echt niet veilig alleen over straat.. En als ze je dan lastig vallen en je zegt er wat van.. Dan heb JIJ het gedaan..

Ik vraag me al een hele tijd af waar het heen gaat en wat er nu precies aan de hand is.....

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 08:23

krak schreef:
sinds 1 jaar wonen wij hier in een dorp, daarvoor hebben wij 5 jaar int midden van een zeer drukke stad gewoont. het verschil is enorm!

Ik woon in het midden van het land en het verschil hier tussen twee naastgelegen plaatsen is al ontzettend groot. Bij de één merk je gewoon dat mensen agressiever, ongeduldiger en egoistischer zijn. Terwijl als je een paar kilometer verder gaat, de mensen daar veel vriendelijker en realxter zijn en je daar minder snel onder een auto ligt die door rijdt Knipoog . Wereld van verschil. Tweede plaats is ook een klein dorp.

katiavl schreef:
Zoiets gebeurde vroeger evenveel hoor, maar gewoon in een andere vorm. Soms krijg ik een punthoofd van mensen die klagen over de tijd van tegenwoordig. Enige dat veranderd echt veranderd is dat we nu meer nieuws en gebeurtenissen horen.

Dierenmishandeling, moord rijkt tot middeleeuwen alleen toen onder de vorm van vampieren, wetenschap stond niet zo ver als nu Clown

Toch is er wel degelijk een verschil als je kijkt binnen Nederland. Er wonen erg veel mensen in een klein landje dicht op elkaar, meer mensen betekent dus ook in feitelijke cijfers -> meer gekken. Meer gekken (zo noem ik ze even, bedoel dus mensen die dus te weinig van het stofje in hun hersenen aanmaken, waardoor ze sympathie voelen en een bepaalde grens) in een land waar mensen dicht op elkaar wonen, betekent dus dat de kans veel groter is om een gek tegen te komen.
Maar je hebt gelijk, het is van alle eeuwen, maar de frequentie en de manier waarop veranderen wel degelijk.

Dierenmishandeling....wil er toch even op reageren, omdat ik vind dat het gezegd mag worden ook al staat het eigenlijk los van het topic: Dierenmishandeling heeft zich bijvoorbeeld ook in een negatieve manier verder ontwikkeld doordat de tijden zich dus ook verder ontwikkelen. En heel veel mensen doen hier aan mee, kijk naar de bio-industrie en alles wat daar omheen gebeurt. Denk dat heel veel mensen hier niet alleen maar een biologisch stukje vlees op zijn bord heeft liggen. En iedereen weet het, maar sluit zijn ogen. Dierenmishandeling heeft zich verder kunnen ontwikkelen, omdat wij dus ook verder zijn bijv qua techniek. Een nerts die anaal geëlectrocuteerd wordt, dat is nieuw en zie je echt niet terug in de middeleeuwen. Daarnaast gebeurt het op een heel andere schaal, veel grootser. Meer mensen, internationaal gebeuren, iedereen wil veel vlees kopen voor weinig geld-> dierenmishandeling op grote schaal.
Sorry, maar dat moest ik even kwijt Bloos .

L_ola schreef:
Nog een reden waarom ik graaag zou emigreren.
Het klimaat staat me niet aan, de mensen beginnen me ook niet aan te staan.
En in NL word je geleeft, zoveel regeltjes en wetjes, dat het gewoon niet logisch meer kan lopen..
Ik snap niet waar we mee bezig zijn, al die extreem hoge belastingen etc.

En de politie doet inderdaad vrij weinig aan zulke mensen.
Zouden ze beter op moeten letten i.p.v schuin oversteken.. Rolleyes

Precies, denk hetzelfde als jou Knipoog

Australië....nog even wachten. Hun levensmotto: Work hard, play harder Haha! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 08:40

he is heel simpel Lachen zolang de dader (in het kader van de mensenrechten) nog altijd meer support en rechten heeft dan het slachtoffer......... zal er niks veranderen.

We zijn een beetje doorgeslagen in onze beschermingsdrang, en we zijn daardoor vergeten dat die zielige meneer met die rotjeugd wel even iemand anders zn leven verwoest heeft (en dat strekt zich van inbraak tot moord)

youreperfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:05

Niet alleen in Nederland is het zo, ook in België hoor.
Maar ik denk dus dat het overal wel zo'n dingen zijn..
Ik vind het trouwens toch ook niet meer kunnen :/
Maarja, wat doe je eraan?!

maaikee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:09

het wordt echt steeds erger.
er is nu ook al een bende die mensen verkracht of helemaal opensnijdt. of allebei.
van die turken en marokkanen
ik heb er niks tegen hoor maar een jongen die vorig jaar bij mij in de klas zat.
marokaan ook die heeft een portomonee gestolen alle pasjes doorgeknipt en alle geld uitgegeven.
hij bedreigde leraren en andere leerlingen. hij peste ook iedereen.
twee van zijn broers zitten in een inrichting en hij gaat daar ook naar toe.
is dit nou normaal? die mensen hebben twaalf kinderen en voeden duidelijk slecht op.
ze moeten nederlanders pesten vinden die ouders.
dan ben je toch echt dom bezig. die lui mogen blij zijn dat ze hier mogen wonen. ( ze komen uit marokko.)

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:11

Over een paar jaar is nederland ook geen nederland meer maar marokko ofzo..

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:17

Het is een samenloop van. Het wordt steeds drukker in nederland, mensen doen gekkere dingen en de media geniet ervan om de samenleving op te ruien. Als er iets gestoords gebeurd (voorbeeldje; pa vermoord het hele gezin) wordt hier óveral en éxtra veel aandacht aan besteed... er lopen nog meer gekke mensen rond die ook zo op het idee komen. Vervolgens hoor je de week erop dat het weer is gebeurd. En dan gaan wij ons nog afvragen wat er aan de hand is?

Als je hier naar een gevangenis gaat krijg je het beter dan in een gem. 2 sterren hotel. Het enige verschil is dat je niet naar buiten mag. Nee dat schrikt criminelen echt af Rolleyes . Ik ga wat dat betreft helemaal mee met KiWiKo.

Om nog maar te zwijgen over de invloed van muziekclips, films en andere 'invloedrijke' mensen die stomme dingen doen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 13:36

welmoedz schreef:
Vind het ook eng worden hoor..
van de week hier op de berg overval, iemand wou de scooter van iemand jatten.
De vrouw zei nee en werd gestoken met een mes in der been.
Echt gekken mensen tegenwoordig Boos!.

Wat ziek Verward
Net als een 2 (?) jarig kind die werd aangereden door een scooter.. Kind vloog meters verder, viel op de grond, kwam weer omhoog en leeft ook nog Wow!

Weet niet of de scooterrijder gestopt is of aangehouden?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 13:38

Twiggy2008 schreef:
katiavl schreef:
Zoiets gebeurde vroeger evenveel hoor, maar gewoon in een andere vorm. Soms krijg ik een punthoofd van mensen die klagen over de tijd van tegenwoordig. Enige dat veranderd echt veranderd is dat we nu meer nieuws en gebeurtenissen horen

Mee eens. Ik leef toch al zo'n kleine 38 jaar op deze wereld en vroeger gebeurde er ook heel veel. Maar toen had je bv. geen internet. Maar ben wel met je eens dat mensen asocialer zijn dan vroeger. Maar nare dingen zijn van alle tijden.

Gelukkig zijn er ook nog steeds lieve mensen. Heel veel zelfs. Het is de kunst die er tussenuit te pikken. Soms heb ik ook het gevoel dat klagende mensen een antenne hebben voor negativiteit. Pling

Dat is ook een beetje wat ik bedoel,, er kan ja amper sorry ofzo vanaf tegenwoordig..
Las ergens dat iemand tegen een bokker aan liep en de bokker gewoon sorry moest zeggen terwijl een ander er tegenaan wandelde ? wtf

Ik ben niet negatief ingesteld hoor, maar het valt me gewoon enorm op.. "vroeger" was het geloof ik ook wel zo maar niet dagelijks toch?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 13:39

Pistasche schreef:
Vandaag ook ik was zo bang. Ik liep naar huis en 't was al kwart voor 10 best wel donker etc.
Dus ik loop naar 't stoplicht en er stond iemand ik ga daar staan in een keer begint 'ie te fluiten Verward
Dus ik doe alsof ik het niet door heb maar toen fietste hij gelukkig door had 'ie ze broek gewoon onder z'n kont hangen Verward

Gatver de gatver Misselijk Ik was blij dat aan de overkant een buurman de hond aan 't uitlaten was want ik shrok toch best wel.
Ik ga iig niet meer s'avonds alleen over straat.

das ook niet cool indd.. als ik s'avonds laat de honden de laatste ronde doe (na 0.00 uur) dan laat ik ze ook vlak naast me lopen als ik in de verte iemand op me af zie komen vooral int weekend..
De kleinste Husky van me draagt een band over dr neus zodat ze niet zo trekt, de meesten denken dat het een muilkorf is dus komt me wel goed uit Knipoog

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 13:40

katiavl schreef:
Dat durf ik dan weer niet, het is niet de buurt ervoor ook. Word overdag al lastig gevallen, grijpen naar mijn borsten, en achtervolgen. Laat staan dat ik het in het donker durf.

Oorzaak: Simpel politie doet er niks mee Lachen

meen je niet?? Mja indd politie doet er veel te weinig aan , zij delen liever boete's uit

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 13:43

Tobila schreef:
Doe maar gewelddadig of asociaal, dan krijg je in dit land ook een hoop voor elkaar. Ik kan me hier in Nederland ook nog wel een weg herinneren, waar constant de flitspalen in de fik gestoken werden. De betreffende gemeente kon de schade niet langer meer betalen en heeft ze vervolgens maar helemaal weggehaald. Maar ja, wie hadden hun zin uiteindelijk?? Dit is dan nog een soft voorbeeld, hoor.

Ik werk in een winkel, waar geregeld klanten komen, die je tot asociaal zou kunnen bestempelen. Laatst wilde een klant een bestelling annuleren. Deze bestelling was speciaal voor hem op maat gemaakt en al klaar, dus dat kon natuurlijk niet meer geannuleerd worden. Nogal logisch, toch? Die man werd zo kwaad, dat hij op mijn collega in begon te slaan en hem zo een flink gekneusde kaak sloeg Boos! !!!!! Vervolgens komt de baas erbij en geeft de man zijn geld uiteindelijk terug, omdat hij wilde voorkomen dat er nog meer geweld van zou komen!! Nou weer de vraag: wie heeft er weer zijn zin gehad uiteindelijk?? Dit soort dingen komen toch nog wel een aantal keer per jaar voor bij ons in de winkel (en niet alleen bij ons helaas......)

Het ergste wat ik tot nu toe heb meegemaakt is een gewapende overval, eind vorig jaar. Drie mannen drongen bij het afsluiten de winkel binnen met behulp van drie enorme wapens. Als je zo'n wapen op je gericht krijgt gaat er heel veel door je heen, geloof mij maar!! Ik ga niet het hele verhaal hier neerzetten, want ik heb't er nog steeds best moeilijk mee (merk ik nu ook weer), maar in elk geval hebben ze mij en nog een paar collega's vastgebonden en zijn ze er uiteindelijk met de buit vandoor gegaan.
De daders lopen nog steeds vrij rond, terwijl ik (en de betreffende collega's) nog steeds hulpverlening krijg incl. medicijnen!!!

Zo hier word ff goed onderdrukt hoe het hier in NL zit.. Indd belachelijk, en wat je al zei over wie heeft er gewonnen?? Tja zo is het ook bij die turk in het poolacfé hier..

Ongelovelijk toch..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 13:45

L_ola schreef:
Nog een reden waarom ik graaag zou emigreren.
Het klimaat staat me niet aan, de mensen beginnen me ook niet aan te staan.
En in NL word je geleeft, zoveel regeltjes en wetjes, dat het gewoon niet logisch meer kan lopen..
Ik snap niet waar we mee bezig zijn, al die extreem hoge belastingen etc.

En de politie doet inderdaad vrij weinig aan zulke mensen.
Zouden ze beter op moeten letten i.p.v schuin oversteken.. Rolleyes

Emigreren.. Mooi lijkt me dat.. Ik vertrek misschien ook naar Spanje..
Maar ik zit met me dieren wat me tegen houd..

Het klimaat kunnen de mensen "achter de schermen" weinig aan doen maar aan de regeltjes en het opkomen van de politie enzo zeker wel.. WERD er maar eens iets aan gedaan Rolleyes

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 13:46

LiNdA1986 schreef:
Ja, ik weet ook niet waar het heen gaat met Nederland en met de wereld, maar het gaat niet goed zo!
Het respect is tegenwoordig ver te zoeken met al die idioten.

En zoals al eerder werd gezegd: de mensen die geweld plegen en asociaal zijn krijgen alles voor elkaar.
Dat klopt toch ook niet? Wanneer gaat de regering nou eens inzien dat het zo niet langer door kan gaan?

misschien leest ie stiekum dit topic wel Vork Knipoog