Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

MaaikeMo schreef:Ach, ik word er niet echt bang van ofzo, ja er gebeuren allemaal dingen, en volgens mij ook steeds vaker.. elke dag op HvN is er wel weer iets, iemand vermoord, ruzie of weet ik het..
Maar je doet er niks aan..
En die achterlijke mensen gaan het echt niet voor elkaar krijgen dat ik niet meer in het donker over straat loop..
alleen loop ik voort met een gebalde vuist en sleutels ertussen.. 8-)
met jou ken ik praten haha 

Lous schreef:Suus weet je wat het ook is. Meestal worden de goede mensen verzocht om te vertrekken om te voorkomen dat het mis gaat. Want als de slechte worden weggestuurd dat vallen er sowieso slachtoffers omdat hij meteen in de verdediging schiet en weet niet wat uithaalt.
Ik ben het helemaal met je eens, de samenleving wordt steeds gestoorder. Waarom?

dat is dus 1 van de redenen waarom wij weer een poging gaan doen om te emmigreren naar Noorwegen, echt al die ministers enzo, hebben volgens mij iets niet goed in hun hoofd, het word tijd dat AL die ministers enz.een keer op de goede manier aangepakt worden, het loopt zo helemaal verkeerd met NL, geweld, je krijgt zo langzamer hand stille armoede, doordat alles zo vreselijk duur word en de lonen haast niet omhoog gaan, steeds meer belasting blabla.. kan zo nog wel een uur verder typen. nee wij hier ( mn ouders en zusje ) zijn het hier he-le-maal zat! echt ! dit is hier niet meer leuk leven. krak schreef:sinds 1 jaar wonen wij hier in een dorp, daarvoor hebben wij 5 jaar int midden van een zeer drukke stad gewoont. het verschil is enorm!
. Wereld van verschil. Tweede plaats is ook een klein dorp.katiavl schreef:Zoiets gebeurde vroeger evenveel hoor, maar gewoon in een andere vorm. Soms krijg ik een punthoofd van mensen die klagen over de tijd van tegenwoordig. Enige dat veranderd echt veranderd is dat we nu meer nieuws en gebeurtenissen horen.
Dierenmishandeling, moord rijkt tot middeleeuwen alleen toen onder de vorm van vampieren, wetenschap stond niet zo ver als nu
.L_ola schreef:Nog een reden waarom ik graaag zou emigreren.
Het klimaat staat me niet aan, de mensen beginnen me ook niet aan te staan.
En in NL word je geleeft, zoveel regeltjes en wetjes, dat het gewoon niet logisch meer kan lopen..
Ik snap niet waar we mee bezig zijn, al die extreem hoge belastingen etc.
En de politie doet inderdaad vrij weinig aan zulke mensen.
Zouden ze beter op moeten letten i.p.v schuin oversteken..

zolang de dader (in het kader van de mensenrechten) nog altijd meer support en rechten heeft dan het slachtoffer......... zal er niks veranderen.
. Ik ga wat dat betreft helemaal mee met KiWiKo. 
welmoedz schreef:Vind het ook eng worden hoor..
van de week hier op de berg overval, iemand wou de scooter van iemand jatten.
De vrouw zei nee en werd gestoken met een mes in der been.
Echt gekken mensen tegenwoordig.

Twiggy2008 schreef:katiavl schreef:Zoiets gebeurde vroeger evenveel hoor, maar gewoon in een andere vorm. Soms krijg ik een punthoofd van mensen die klagen over de tijd van tegenwoordig. Enige dat veranderd echt veranderd is dat we nu meer nieuws en gebeurtenissen horen
Mee eens. Ik leef toch al zo'n kleine 38 jaar op deze wereld en vroeger gebeurde er ook heel veel. Maar toen had je bv. geen internet. Maar ben wel met je eens dat mensen asocialer zijn dan vroeger. Maar nare dingen zijn van alle tijden.
Gelukkig zijn er ook nog steeds lieve mensen. Heel veel zelfs. Het is de kunst die er tussenuit te pikken. Soms heb ik ook het gevoel dat klagende mensen een antenne hebben voor negativiteit.

Pistasche schreef:Vandaag ook ik was zo bang. Ik liep naar huis en 't was al kwart voor 10 best wel donker etc.
Dus ik loop naar 't stoplicht en er stond iemand ik ga daar staan in een keer begint 'ie te fluiten
Dus ik doe alsof ik het niet door heb maar toen fietste hij gelukkig door had 'ie ze broek gewoon onder z'n kont hangen
Gatver de gatverIk was blij dat aan de overkant een buurman de hond aan 't uitlaten was want ik shrok toch best wel.
Ik ga iig niet meer s'avonds alleen over straat.

katiavl schreef:Dat durf ik dan weer niet, het is niet de buurt ervoor ook. Word overdag al lastig gevallen, grijpen naar mijn borsten, en achtervolgen. Laat staan dat ik het in het donker durf.
Oorzaak: Simpel politie doet er niks mee

Tobila schreef:Doe maar gewelddadig of asociaal, dan krijg je in dit land ook een hoop voor elkaar. Ik kan me hier in Nederland ook nog wel een weg herinneren, waar constant de flitspalen in de fik gestoken werden. De betreffende gemeente kon de schade niet langer meer betalen en heeft ze vervolgens maar helemaal weggehaald. Maar ja, wie hadden hun zin uiteindelijk?? Dit is dan nog een soft voorbeeld, hoor.
Ik werk in een winkel, waar geregeld klanten komen, die je tot asociaal zou kunnen bestempelen. Laatst wilde een klant een bestelling annuleren. Deze bestelling was speciaal voor hem op maat gemaakt en al klaar, dus dat kon natuurlijk niet meer geannuleerd worden. Nogal logisch, toch? Die man werd zo kwaad, dat hij op mijn collega in begon te slaan en hem zo een flink gekneusde kaak sloeg!!!!! Vervolgens komt de baas erbij en geeft de man zijn geld uiteindelijk terug, omdat hij wilde voorkomen dat er nog meer geweld van zou komen!! Nou weer de vraag: wie heeft er weer zijn zin gehad uiteindelijk?? Dit soort dingen komen toch nog wel een aantal keer per jaar voor bij ons in de winkel (en niet alleen bij ons helaas......)
Het ergste wat ik tot nu toe heb meegemaakt is een gewapende overval, eind vorig jaar. Drie mannen drongen bij het afsluiten de winkel binnen met behulp van drie enorme wapens. Als je zo'n wapen op je gericht krijgt gaat er heel veel door je heen, geloof mij maar!! Ik ga niet het hele verhaal hier neerzetten, want ik heb't er nog steeds best moeilijk mee (merk ik nu ook weer), maar in elk geval hebben ze mij en nog een paar collega's vastgebonden en zijn ze er uiteindelijk met de buit vandoor gegaan.
De daders lopen nog steeds vrij rond, terwijl ik (en de betreffende collega's) nog steeds hulpverlening krijg incl. medicijnen!!!

L_ola schreef:Nog een reden waarom ik graaag zou emigreren.
Het klimaat staat me niet aan, de mensen beginnen me ook niet aan te staan.
En in NL word je geleeft, zoveel regeltjes en wetjes, dat het gewoon niet logisch meer kan lopen..
Ik snap niet waar we mee bezig zijn, al die extreem hoge belastingen etc.
En de politie doet inderdaad vrij weinig aan zulke mensen.
Zouden ze beter op moeten letten i.p.v schuin oversteken..

LiNdA1986 schreef:Ja, ik weet ook niet waar het heen gaat met Nederland en met de wereld, maar het gaat niet goed zo!
Het respect is tegenwoordig ver te zoeken met al die idioten.
En zoals al eerder werd gezegd: de mensen die geweld plegen en asociaal zijn krijgen alles voor elkaar.
Dat klopt toch ook niet? Wanneer gaat de regering nou eens inzien dat het zo niet langer door kan gaan?