Boodschappen, duur of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: Boodschappen, duur of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:37

Ik doe ook iets fout geloof ik hihi, ben in mijn eentje en heb 2 katten. Ben denk ik gemiddeld zo'n 50 tot 70 euro per week kwijt, de ene keer meer als ik kattenvoer nodig heb of wasmiddel enz. Ik ga eigenlijk altijd naar de Albert Heijn, soms ook naar de Lidl maar dat vind ik gewoon geen fijne winkel....

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:37

Dat scheelt idd. Elke dag warm eten incl 200gr groenten per persoon is best duur. Ik doe dat wel elke dag, desnoods met salade. Vlees vind ik niet zo belangrijk ( manlief wel ), dus dat slaan we wel eens een dag over.
Overigens vind ik 12 euro voor warm eten met zijn vieren best veel Bloos

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 13:37

12 euro ben je zo kwijt. Pak maar eens zo'n maaltijd van knor. Zo'n pak kost al 2 euro..dan nog alle ingrediënten

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:38

Ik doe meestal boodschappen bij Lidl en ben dan zo 50-60 euro per week kwijt. Dat is dan voor 2 volwassenen en 2 grote kinderen. En daarnaast neem ik vaak ook nog wat voor mijn ouders mee. Vooral de diepvries groente vind ik erg lekker en ook vers. Oja, hebben nog een hond en 2 katten....

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:38

wij zijn hier met zijn 5'en mijn ouders, mijn broer van 18 (die zit op kamers maar die neemt van hier Coca cola mee en snoep enzo Clown) dan ik en mijn zus

we kopen dan zelfs niet voor een hele week vlees ofzo Bloos meestal zelfs maar voor 2dagen en dan dranken, beleg voor het brood, brood hoeven we niet te kopen (we hebben zelf een industriele bakkerij Knipoog) dranken (altijd van merken) snoep elke week een tv gids met spelletjes in Bloos, fruit en groenten afwasmiddel en noem maar op (voor 2dagen) en nog veel meer niet nodzakelijke dingen en we komen dan altijd rond de 100 uit zeker als ik meega Bloos. Verder kopen we elke dag verse groenten en vers vlees wij zijn niet echt diepvries mensen Knipoog

we kopen wel bijna altijd merken Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:39

Zo'n pak is ook duuuuur! Dat doe ik persoonlijk alleen als ik echt te weinig tijd heb om te koken. Maar dan nog kom ik niet aan de 12 euro hoor.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:39

Jetje1985 schreef:
12 euro ben je zo kwijt. Pak maar eens zo'n maaltijd van knor. Zo'n pak kost al 2 euro..dan nog alle ingrediënten

€1,69 als ik het goed heb, ik ben dan echt niet meer dan 10,00 kwijt aan ingrediënten.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:40

Oja, ik doe dit in NL omdat ik daar werk, in duitsland ben ik meestal nog iets goedkoper uit,maar hebben ze veel nederlandse dingen niet (hagelslag bv... Clown )

Leentje_

erleyne schreef:
Dat scheelt idd. Elke dag warm eten incl 200gr groenten per persoon is best duur. Ik doe dat wel elke dag, desnoods met salade. Vlees vind ik niet zo belangrijk ( manlief wel ), dus dat slaan we wel eens een dag over.
Overigens vind ik 12 euro voor warm eten met zijn vieren best veel Bloos

als je de portie vlees zou weten die mijn vader binnenwerkt op 1 maaltijd.. dan zouden wij met 5 NOOIT aan 12euro per maltijd of minder komen Nagelbijten / Gniffelen
wij vriezen ook niets in elke dag vers vlees verse groenten verse aardappelen/rijst/pasta Knipoog

marleen_usar

Mijn hond had light voer en dat tikt ook aan, ik heb nu voer van de Jumbo en dat gaat ook goed.Scheelt me meer dan 10 euro.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:41

We zijn met zijn 2en
En ik ben zo´n 60€ per week kwijt.
Meeste bij de aldi, als ik wat vergeten ben, haal ik het bij de Poeisz of Spar

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:41

Invriezen doe ik ook niet met warme maaltijd. Hoogstens een keer pasta, voor als ik 's avonds alleen ben en te lui om te koken. Alles vers, veel lekkerder en het voelt ook gezonder Haha!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:42

met zo'n pak kom je denk ik niet aan de 12 euro, aangezien er al wat ingredienten in zo'n pak zitten Lachen
Op zich kun je zo aan 12euro zitten denk ik, neem maar eens goed vlees voor 4 personen, goede groenten en dan ben je al een heel eind...

Kaka

Ik ben een luiwammes en de AH is om de hoek, dus ik ben gemiddeld wat meer kwijt, maar € 70,- per week is echt de max (en dat incl. wasmiddel en luxe etenswaren). Dit is overigens voor 2 personen,w waarva er 1 voor 3 eet.

Anne_Baukje

Pff 100,- in de week. Dat kan ik veeel goedkoper inderdaad.
Let je goed op prijzen?
Ik zou sowieso als er een andere goedkopere supermarkt in de buurt is, daar naartoe gaan.
Ik ga altijd naar de Lidl en ben voor 2 personen 40 tot 50 euro per week kwijt.

Janine1990

Charaz schreef:
Janine1990 schreef:
Ik zie hier echt lage bedragen.
Als ik zie dat mijn moeder thuis komt met boodschappen bij de AH en Aldi voor bijna 200 per week.
Dan zijn we met z'n 4en, en hebben we een hond en een kat.

Zelf laatst gekookt, en was voor 4 personen alleen een avondmaaltijd toch wel 12 euro kwijt..

12 euro? Wat heb je gemaakt dan?

Kipfilet in de wok, met lekkere woksaus (die al thuis stond)
Sla
Aardappeldobbelsteentjes van Aviko.

Ik weet ook niet hoe ik bij twaalf euro kwam.
Wel was de kipfilet erg duur.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:43

Ik maak altijd eten in en das dan voor de winter,zoals stoofperen das echt lekker en goedkoop.Je ben alleen wel een halve dag aan het schillen.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:45

ik vries wel vaak maaltijden in.
Maar da's omdat mijn vriend vrachtwagenchauffeur is, en ik dus meestal alleen eet.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:47

marleen_usar schreef:
Ik maak altijd eten in en das dan voor de winter,zoals stoofperen das echt lekker en goedkoop.Je ben alleen wel een halve dag aan het schillen.

OOh, ik wil bij jou komen eten!!!! Stoofperen zijn mjammie. Helaas heb ik geen tijd voor zulke dingen ( tja drukke jonge moeder met carriêrre. ben al blij als ik uberhaupt boodschappen kan doen )

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 13:47

Ik ga het maar eens bij een andere winkel proberen. Wat ik wel verleidelijk vind aan de Super zijn de Rocks Tong uitsteken

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:47

ik vries ook vaak in, wel zo makkelijk omdat ik in mijn eentje ben. Vooral pasta of rijst is ideaal en als ik dan een keertje laat thuis ben is het wel zo makkelijk Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:48

Erleyne ik wil best voor je schillen hoor.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:48

Wij vriezen nooit iets in, dat komt toch niet op Ik hou niet van ingevroren eten, of eten wat al in de koelkast heeft gestaan (verwend nest Schijnheilig )
Lekker vers en dan is het prima. Als ik alleen eet kook ik ook echt niet, zonde van die paar aardappels en paar boontjes. Dan eet ik liever bij mn ouders of schoonouders oid, of ik gooi er een pizza in.

Bij de ah gebruiken we ook altijd veel bonusaanbiedingen (toch apart dat altijd de week nádat je het hebt gekocht het in de bonus verschijnt Clown ), ook omdat we dan zo'n scanding pakken, makkelijk met afrekenen Tong uitsteken

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:50

Ik ben ongeveer € 30,- per week kwijt voor mijzelf en mijn kat.

Boodschappen haal ik bij de Albert Heijn ( bonusaanbiedingen en als je veel Euroshopper pakt is het denk ik nog veel goedkoper)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:50

Ik vind eten weggooien gewoon zonde, niet eens zozeer vanwege het geld maar wel omdat er mensen zijn die een moord zouden doen voor dat eten Lachen
En ik moet wel koken als ik alleen ben, ik woon namelijk alleen Haha!