Help! Juridisch advies omtrent doorrijden na ongeval

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Re: Help! Juridisch advies omtrent doorrijden na ongeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:18

Hoe ben je zelf verzekerd? Als je Casco verzekerd bent, gewoon even melden bij je eigen verzekeraar.
Als je alleen WA verzekerd bent bel dan haar verzekeraar en stel ze aansprakelijk, zij vertellen je hoe verder.

Laat haar als ze komt het schadeformulier op de vóórzijde ondertekenen, maar let wel op dat daaruit goed blijkt wát er is gebeurd. Daarvoor is ruimte helemaal onderaan.
Tekent ze het schadeformulier niet, doe dan aangifte bij de politie.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:22

Idd handtekening is erg belangrijk! Als alles ingevuld is zonder handtekening krijg je alsnog niks, omdat er geen bewijs is dat de andere partij bij het ongeval aanwezig is geweest... (Kan het helaas weten.)

Edit: woord vergeten Dromen
Laatst bijgewerkt door bromfiets op 21-08-08 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:24

Dat is exact de reden bromfiets. Als ze mede ondertekend op de vóórzijde waaruit duidelijk blijkt wat er gebeurd is, kan ze daarna vertellen wat ze wil, maar haar verzekeraar zal moeten vergoeden.
Zo niet, neem maar contact op Haha! .

Overigens, heb je geen rechtsbijstandverzekering?

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 11:31

Ik heb net gebeld met de politie, deze gaven mij het advies om haar nu te bellen om nogmaals onze afspraak te bevestigen en dan tot 13.10 te wachten (om alle smoesjes de tijd te geven Haha!) en als zij dan niet komt opdagen, alsnog naar het politiebureau te gaan om daar aangifte te doen.
Afhankelijk van de reactie aan de telefoon van mevr. moest ik dan bepalen of ik al dan niet haar zeg dat ik anders om 13.10 naar het bureau ga.

Wat betreft de mogelijke alcohol in het spel, kan nu niets aan gedaan worden, het valt niet meer te achterhalen. (was ik al bang voor).

Wat de vragen betreft:
Alleen WA (mijn bakkie heeft maar 500,- gekost en heeft dus geen zin om casco te verzekeren)
Ik heb rechtsbijstand.

Enne, even heel blond Blond .... moet ik het formulier opsturen? Lijkt me wel toch, hoe weet ik anders dat zij het doorgeeft aan de verzekering?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:33

politie bellen...
en verzekering alvast op de hoogte stellen..

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:34

Het schadeformulier bestaat uit 2 delen, 1 voor jou en één voor haar.
Bel met haar maatschappij en stel ze aansprakelijk zoals gezegd. Zij moet haar deel daar naar toe sturen. Stuur ze voor de zekerheid zelf even een kopietje, dan weet je zeker dat ze het hebben.

En nog handiger, meldt het gewoon bij je rechtsbijstandverzekeraar, die weten de weg. Knipoog

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 11:36

Owh ja, now I remember, met van die doordrukblaadjes. Toch Blond Oh wat erg, ik voel me nu echt blond

Ik weet niet welke verzekeringsmaatschappij zij heeft, maar kan ik wel achteraan gaan, zodra ik dat weet. Vind ik wel een goede tip. Thanks!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:40

Nogmaals, nog eenvoudiger is melden bij je rechtsbijstandverzekeraar Ja . Kwestie van 1 telefoontje.

Neem deze wijze raad nou maar aan Tong uitsteken .

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:40

Nou ik ben benieuwd of ze dr afspraak nakomt!
Succes nog!

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 11:45

@ LDRD: ik wacht nu sowieso eerst even af of zij om 13.00 hier is. Is dat niet, dan ga ik aangifte doen, en zal ik me sowieso bij mijn rechtsbijstand moeten gaan melden, omdat er dan (mijn inziens) juridische stappen moeten worden ondernomen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:47

Dat valt met die juridische stappen wel mee hoor Knipoog .

Gewoon stap voor stap nu. En nogmaals, kan het niet vaak genoeg zeggen, LAAT ONDERTEKENEN OP DE VOORZIJDE EN ZORG DAT OOK AAN DE VOORZIJDE DUIDELIJK DE LEZING VAN HET GEBEURDE STAAT.

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 11:50

die handtekening komt er zeker te staan, zo niet, mag mevr alles netjes aan de politie uitleggen, daar ben ik niet mild in. Zal er zeker voor zorgen dat het formulier van voor tot achter ingevuld wordt, en een drie-dubbel-check.

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 11:57

zo bijna 13.00. Ik houd jullie op de hoogte (kan zijn dat dat pas vanavond gebeurd, moet nog gaan werken straks).

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:01

Nou ben erg benieuwd..... Hou ons op de hoogte he! Als ze slim is werkt ze mee..!!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:11

Nou ik ben benieuwd wat ze doet.

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 13:08

Nou, mevr was er om 13.00 niet. Ik haar om 13.05 gebeld dat ze de afspraak met mij had lopen. Haar man was nog niet wakker, en zij wist niet hoe of wat met het formulier (stel je ma Flodder voor). Ik heb haar aan de telefoon gezegd dat ik haar om 13.15 wel verwachtte en dat we dan samen het formulier in zouden vullen. Zou ze er niet zijn, dan zou ik om 13.20 in de auto zitten om naar het politiebureau te gaan.

Ze was er dus idd om 13.15 en werkelijk waar, te dom voor woorden. Ik heb dus zelf de belangrijkste gegevens ingevuld in een leesbaar handschrift (want dat had zij zelf niet).

Ze had ook helemaal geen papieren bij zich, niet van de auto, niet van de verzekering. Helemaal niets! Ze kon dus ook niet zeggen welk kenteken zij had. Ja, dan vul ik dat thuis wel in..... Nee, zo werkt het dus bij mij niet. Ik had het toen ik bij haar thuis was, al zelf genoteerd, dus.... helaas, dat werkte niet. Ook zelf even opgeschreven omdat zij echt niet leesbaar schreef.

Situatie geschetst, en even rondom de auto gelopen om haar de schade te laten kijken en samen opgeschreven wat zij heeft veroorzaakt.

Ondertussen mijn eigen verzekeringsagent gebeld met de vraag of de nummers van de verzekering en groene kaart van belang waren, of dat het ook zo op te vragen was. Zolang ik het kenteken maar had, was het goed.

Formulier is dus ingevuld (of ja, de belangrijke zaken zijn ingevuld). Getuigen erbij vermeld (jaja, aardige buurman)
Ben benieuwd wat voor schadebedrag ik heb (denk zelf aan total-loss verklaring Boos!)

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:17

Als er alleen maar krassen op je auto zitten (ook al betreft het de hele zijkant) maar je auto verder niks mankeert lijkt het me sterk dat je auto totalloss verklaard wordt?
Zal wel een flink schadebedrag worden, want krassen laten wegwerken is zeker niet goedkoop Nagelbijten / Gniffelen Maar goed dat zal de verzekeraar van de tegenpartij wel vergoeden. Denk alleen dat je je auto nog een dag kwijt zult zijn ivm schade opnemen door een schade-expert.

Fijn dat zij uiteindelijk toch is komen opdagen en de politie niet nodig was. Succes met de afwikkeling van dit alles! Maar daar kan je rechtsbijstandverzekeraar je bij helpen!
Laatst bijgewerkt door Suomi op 21-08-08 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:22

Laat je wagen goed nakijken... Of je assen niet scheef zijn gedrukt, de wielkasten niet tegen je banden aankomen, je deuren nog open (en dicht) gaan... Daar hangt een TL meestal van af.

Wil je alsnog aangifte doen?

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:22

Economisch total loss kan het wel worden.

Gelukkig dat je weet wie het gedaan heeft..

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 13:33

@ Jesse-Rulez: Ik heb mijn bakkie maar voor 500,- gekocht. Hij is motorisch nog goed, maar heeft veel km gelopen. De dagwaarde zal dus niet veel zijn. Spuiten zal een hoop geld gaan kosten, en daarom denk ik total-loss.

@ bromfiets: auto gaat een dezer dagen naar een schadeexpert toe. Deze mag even alles checken en een bedrag opstellen.

@ Leliev: ik zie af van aangifte doen. Ik wordt daar zelf niet beter van, zij alleen maar slechter. Aangezien zij in mijn straat woont (wel flink stuk verder), en een ma Flodder type is, heb ik geen zin in ruzie. You never know...

Wat ik overigens uiteindelijk met de schade zal doen weet ik nog niet, dat bekijk ik wel. Denk momenteel dat ik het geld aan de kant leg voor een andere auto. (tja, enig profijt mag ik er toch wel van hebben...)

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:40

Maak ook foto's van beide schades!

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 13:48

@ Noa, waarom beiden? Mijn auto heb ik al helemaal op foto gezet. Ik neem aan dat zij toch akkoord moet gaan met evt. foto's van haar schade..... Maar daarnaast vind ik ook dat zij haar schuld nu erkend heeft, en het is mij alleen maar te doen om een vergoeding van mijn schade te krijgen. Ik weet niet wat zij met haar schade wil doen. Misschien geeft ze het niet op....

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:02

Joh, kom op, ze heeft haar handtekening gezet, dus komt wel goed.

Je auto zal ongetwijfeld economisch TL zijn, maar ach, je kan er wel gewoon in blijven rijden natuurlijk. Knipoog

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 14:06

@ LDRD: ik kan er gewoon in blijven rijden. Was me al af aan het vragen hoe lang nog, maar als ik dus het geld aan de kant kan gaan leggen voor een ander bakkie, vind ik het niet meer zo erg. Ik blijf het wel schandalig vinden hoe deze vrouw gehandeld heeft, maar daarnaast begin ik mij ook af te vragen of ze er ook niet simpelweg te dom voor is (en dat evengoed met alle respect voor haar). Dat is ook een medebeweegreden van mij om dus niet alsnog naar de politie te gaan. Had stiekem toch wel een beetje medelijden met haar. Ze tijdt bv een mercedUs. Haar postcode bestaat uit Letter-letter en dan vier cijfers ipv andersom en het land waar wij wonen is toch echt onze woonplaats (en dan nog fout geschreven)

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 14:07

iemand overigens enig idee hoeveel ik nog kan krijgen voor mijn bakkie? Is een citroën xantia 1.8 uit 1994 met een dikke 240.000 op de teller. Ziet er rondom nog goed uit (buiten de nu geleden schade) en is motorisch nog goed.