perfecte baan, dichtbij blijkt toch verweg te zijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inujojo

Re: perfecte baan, dichtbij blijkt toch verweg te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:20

FZ_Lin schreef:
Ja maar dan moet je ook wel met de fiets rekenen.. Dus reken dan met de fiets op een kwartier/25 min

Nou, dat is toch best te doen? Ik fietste vroeger altijd een half uur naar m'n paard toe. Ik heb ook jaren een uur gedaan over mijn weg naar school, dus 7/8 kilometer vind ik best te doen.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:22

Vind dat persoonlijk ook goed te doen! Lachen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:30

Als je 7/8 km fiesten te ver vind, zeker bij regen/wind etc dan ben je ook niet echt het type dat geschikt is voor het werk op stal.
Oké jij zou maar 5 dagen per week 1,5 uur werken, maar op stal is het ook koud in de winter, hard/zwaar werk en je zal zeker wel eens natregenen.

Nee dat AC restaurant pas meer bij jou, klein stukje fietsen en lekker binnen werken Knipoog

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:31

Ik zou het wel doen, leuk toch. En je krijgt vast wel een keer pauze neem je gewoon een magnetron maaltijd mee ofzo. En je kan toch ook gelijk vanuit school naar je werk? Laat je je werk kleren daar liggen en dan kleed je je daar om. Mijn verzorg paar staat 14 km bij mij vandaan. Ik heb er geen problemen mee want paardrijden is iets wat ik heel graag doe! Dus het lijkt me dat jij die 7 km ook makkelijk kan fietsen
Laatst bijgewerkt door Kimonoo op 24-08-08 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:34

Renske_ schreef:
Als je 7/8 km fiesten te ver vind, zeker bij regen/wind etc dan ben je ook niet echt het type dat geschikt is voor het werk op stal.
Oké jij zou maar 5 dagen per week 1,5 uur werken, maar op stal is het ook koud in de winter, hard/zwaar werk en je zal zeker wel eens natregenen.

Nee dat AC restaurant pas meer bij jou, klein stukje fietsen en lekker binnen werken Knipoog

hier ben ik het mee eens, het is hard werken.. en een uurtje is nog niet eens zo lang.. ik fietste ook een half uur naar mijn verzorggpaarden, 6 dagen in de week het hele jaar door, toen we zijn verhuisd deed ik er 3 kwartier over, nu heb ik een ander bijrijdpaard, dat is 10 minuutjes op de fiets, maar het is wel te doen.. ik denk idd dat een restaurant oid, meer bij je past..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:45

ik heb ok jarenlang gefietst naar mn knollen (4 km) maar als ik dat nu moet doen hebk daar echt geen zin in Gaaaap terwijl ik wel hardloop enzo maar fietsen vind ik echt k*t!

op een fiets et electrische motor mag je helemaal niet zomaar rijden hoor.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:47

VivaLaVida schreef:
ik heb ok jarenlang gefietst naar mn knollen (4 km) maar als ik dat nu moet doen hebk daar echt geen zin in Gaaaap terwijl ik wel hardloop enzo maar fietsen vind ik echt k*t!

Zelf fiets ik ook niet naar mijn paarden (ook iets van 4km?) Luxe gewend, net zoals jij met je scoot! Knipoog

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:57

ik heb 4 jaar lang 16 km gefietst.. dat is goed te doen hoor!
alleen voor 1,5 uur werken zou ik het denk ik niet doen.
dat is niet niet geschikt.. maar nuchter.

ik fiets niet naar mijn werk, 15km heen 15 km terug omdat het er zo afgelegen ligt.
alleen daar willen mijn ouders mij niet laten fietsen omdat er werkelijk geen kip woont gewoon een gat.. daar is dus ook geen busverbinding. Vork

en ik ben niet iemand die braaf binnen werkt enz enz..
een beetje een slappe kort door de bocht opmerking..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:58

FZ_Lin schreef:
VivaLaVida schreef:

Zelf fiets ik ook niet naar mijn paarden (ook iets van 4km?) Luxe gewend, net zoals jij met je scoot! Knipoog

ik vind het geen probleem..
ik heb alleen een hekel aan fietsen! Haha!
maar niet om de afstand ofzo.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:59

Afstand is bij mij ook het probleem niet, eerder de luiheid bij mij Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:56

Bij ver weg denk ik toch aan meer dan bv 15 kilometer fietsen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:10

idd marleen_usar!
en dat bedoelde ik ook met mijn opmerking Moonfish!
vind 7/8 km echt niets voorstellen.
heb dat 5 jaar gefietst, 8 heen en 8 terug
toen verhuisden we naar een gat zonder bus op 20 km bij school vandaan, en tsja als ik niet weg kon worden gebracht fietste ik ook die afstand... tot ik mn scooter kreeg Knipoog

maar als ts het echt dé perfecte baan vind doe e ook niet moelijk over die 20/25 minuutjes fietsen!
eten kan ook onderweg op de fiets, regen=regenpak en wind naja dat is idd pech hebben maar zie het als een gezonde workout, scheelt je weer sporten Knipoog

Ik zou zeggen probeer het eerst! En wie weet is er wél een binnendor weg, vraag het aan de staleoigenaar, oveleg eens wat, probeer het een week en staat het fiesten je echt zo tegen dan kan je alsnog naar wat anders kijken.
Wel een beetje doorzettingsvermogen tonen hoor!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:12

Renske_ schreef:

Daar ben ik het mee eens..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:18

ik heb jarenlang naar mn paard moeten fietsen, elke dag 9 km heen en 9 km terug. Jaren lang door weer en wind gegaan.
Na 2 jaar (denk ik, ongeveer) kwam hij wel 1 km dichter bij huis te staan, als nog 8 km heen en terug.
Van mijn 12e tot mijn 19e hebik elke dag gefietst, daarna had ik mn rijbewijs, en ging ik af en toe met de auto.

Ik zou er nu alles voorover hebben om weer lekker te kunnen fietsen!
helaas mag/kan ik dat nu niet meer, maar man, wat zou dat heerlijk zijn!

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:27

7/8 km fietsen is opzich niet veel, maar voor anderhalf uur werken kan ik me wel voorstellen dat je dat teveel vindt. Dan ben je bijna langer aan het fietsen dan aan het werken, kan je beter dichterbij werk zoeken waar je dan wellicht iets minder per uur mee verdient, maar waar je door het verschil in reistijd toch meer kan werken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:18

tamaartjeee schreef:
Ik had het maar afgezegt want als ik negende uur heb ben ik om kwart over 4 thuis als ik dan thuis ben is het rond half 5 kwart voor 5 dan moet ik een half uur fietsen dan is het kwart over 5 moet ik anderhalf uur werken is het kwart voor 7 (dan stik ik van de honger) dan nog een half uur naar huis fietsen is het kwart over 7.

En als het sneeuwt ben ik nog langer onderweg en volgens mij is het een best donkere weg en mijn ouders doen al moeilijk als ik in de zomer na 6 uur thuiskom laat staan de winter...

Ik vond het erg jammer maar ga maar wat anders zoeken nu ga ik kijken bij het AC restaurant dat is 2 minuten fietsen vanaf mijn huis ofzo.

(ik had daar in de buurt bij die stal ook nog een leuke verzorgpony gezien maar toen ik belde zei ze dat het te ver was echt jammer)

waarom mogen 15 jarige niet gewoon een brommer?? Boos!

Plus dat werk op stal altijd uitloopt.
Ik las dat je ook nog in je examen jaar zit , dus een beetje blokken is er nog wel bij.
Kun je niet alleen in het weekend werken in de ochtend of avond.

7 km is idd niet echt ver maar in het donker en alleen naar huis als 15 jarige....mmmm
Ik ben 32 en mijn paarden staan 5 km van huis, ik ga elke dag op de fiets maar ben in de winter blij als ik s'avonds in het donker weer veilig thuis kom hoor. Ik moet ook over stille wegen en ik zal niet de eerste zijn die doodgereden wordt op een van die wegen(ookal zie ik eruit als een kerstboom).
Ik denk dat je beter iets anders kunt gaan doen en wellicht als je iets ouder bent en brommer kan rijden nog eens gaan vragen op die stal.

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 21:13

Renske_ schreef:

ik ken best op stal werken normaal loop ik daar ook de hele week en doe ik de hele dag dat soort werk maar ik heb zoiets als ik maar een uur moet werken en dan langer moet fietsen dan werken.
Dan gaat niet het werk me tegenstaan maar het fietsen dat had ik ook met een verzorgpaard waarvoor ik een halfuur heen en een half uur terug moest fietsen.
Vooral met harde wind enzo.
Vele van jullie fietsen het dagelijks maar normaal als ik veel fiets dan fiets ik telkens een kwartiertje daarheen en kwartiertje terug en een kwartiertje ergens anders heen fietsen en weer kwartiertje terug.

Zodat ik wel veel fiets maar niet in een keer ik hou niet zo van fietsen want verveel me altijd rot op zo'n fiets Knipoog

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 21:15

FZ_Lin schreef:
Afstand is bij mij ook het probleem niet, eerder de luiheid bij mij Knipoog

ja dat speelt bij mij denk ik ook wel mee

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:16

MP3 doet wonderen Knipoog

Maar als je het te ver vind heb je een juiste keuze gemaakt. Het is ook niet handig om iedere keer te denken, hè, nou moet ik alweer naar werk fietsen.

Succes met het vinden van wat anders!

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 21:17

moonfish13 schreef:
ik heb 4 jaar lang 16 km gefietst.. dat is goed te doen hoor!
alleen voor 1,5 uur werken zou ik het denk ik niet doen.
dat is niet niet geschikt.. maar nuchter.

ik fiets niet naar mijn werk, 15km heen 15 km terug omdat het er zo afgelegen ligt.
alleen daar willen mijn ouders mij niet laten fietsen omdat er werkelijk geen kip woont gewoon een gat.. daar is dus ook geen busverbinding. Vork

en ik ben niet iemand die braaf binnen werkt enz enz..
een beetje een slappe kort door de bocht opmerking..

mijn ouders vinden het idd ook niet prettig als ik alleen fiets over een eenzaam pad vooral mijn vader ziet achter iedere boom een inbreker Tong uitsteken

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 21:17

imd schreef:
MP3 doet wonderen Knipoog

Maar als je het te ver vind heb je een juiste keuze gemaakt. Het is ook niet handig om iedere keer te denken, hè, nou moet ik alweer naar werk fietsen.

Succes met het vinden van wat anders!

dankje Knipoog

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:19

Ik moet iedere dag 40 minuten tot 2 uur in de auto enkele reis dus half uurtje is wel te doen lijkt mij.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:19

_Daphne schreef:
Marktplaats geeft volgens mij de afstand "hemelsbreed". Dus niet over de weg. Maar kan het fout hebben?

Voor zover ik weet ook, valt nog weleens tegen daarna.

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 21:19

Cowgirl schreef:
tamaartjeee schreef:
Ik had het maar afgezegt want als ik negende uur heb ben ik om kwart over 4 thuis als ik dan thuis ben is het rond half 5 kwart voor 5 dan moet ik een half uur fietsen dan is het kwart over 5 moet ik anderhalf uur werken is het kwart voor 7 (dan stik ik van de honger) dan nog een half uur naar huis fietsen is het kwart over 7.

En als het sneeuwt ben ik nog langer onderweg en volgens mij is het een best donkere weg en mijn ouders doen al moeilijk als ik in de zomer na 6 uur thuiskom laat staan de winter...

Ik vond het erg jammer maar ga maar wat anders zoeken nu ga ik kijken bij het AC restaurant dat is 2 minuten fietsen vanaf mijn huis ofzo.

(ik had daar in de buurt bij die stal ook nog een leuke verzorgpony gezien maar toen ik belde zei ze dat het te ver was echt jammer)

waarom mogen 15 jarige niet gewoon een brommer?? Boos!

Plus dat werk op stal altijd uitloopt.
Ik las dat je ook nog in je examen jaar zit , dus een beetje blokken is er nog wel bij.
Kun je niet alleen in het weekend werken in de ochtend of avond.

7 km is idd niet echt ver maar in het donker en alleen naar huis als 15 jarige....mmmm
Ik ben 32 en mijn paarden staan 5 km van huis, ik ga elke dag op de fiets maar ben in de winter blij als ik s'avonds in het donker weer veilig thuis kom hoor. Ik moet ook over stille wegen en ik zal niet de eerste zijn die doodgereden wordt op een van die wegen(ookal zie ik eruit als een kerstboom).
Ik denk dat je beter iets anders kunt gaan doen en wellicht als je iets ouder bent en brommer kan rijden nog eens gaan vragen op die stal.

ja daar dacht ik ook al aan. Knipoog

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:21

imd schreef:
Ik vind 8 km echt een flutafstand hoor. Wat amondi zegt: 8 km voor je droombaan?, zoek een oplossing in plaats van direct op te geven als het niet 2 minuten bij je vandaan is!
Ik fietste altijd 20 km naar school. 20 heen en 20 terug. Dan ging ik in de winter oid ook wel met de trein, maar ik vind het echt onzin dat 8 km te ver zou zijn. Niet alles komt je aanwaaien, je zult er toch wat voor moeten doen meid.

en daarbij, wat is nou 8km fietsen? 25 minuutjes?