Platte schoenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Re: Platte schoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:12

Dan liever niet met de mode mee Huilen van het lachen Nee sorry, echt niet mijn smaak. Heb er al meisjes en vrouwen mee zien lopen, en bij sommige staat het leuk! Maar ik ben echt het type er niet voor Clown

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:16

Ik ben zelf tegen de 1.78 en heb zelf ook een hekel aan hakjes. Ik heb zelf super mooie laarzen bij de van haren weggehaald voor 25 euro. Ik zag ze nu staan en kan zelf in de winter nooit laarzen vinden. Dus ik heb ze meegenomen.

Heb zelf ook maatje 40 dus ik vond best dat ze genoeg keus hadden bij van haren enzo.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:33

Ik ben 1.83 en heb maat 44. Nu zit er in Zwolle een hele goede schoenenwinkel voor grote maten, maar inderdaad; allemaal met hak. Dus het enige wat ik aan kan zijn Allstars. Lage voor onder een rokje, de normale voor onder een broek.

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:40

Sence schreef:
Dan liever niet met de mode mee Huilen van het lachen Nee sorry, echt niet mijn smaak. Heb er al meisjes en vrouwen mee zien lopen, en bij sommige staat het leuk! Maar ik ben echt het type er niet voor Clown

ik ook niet hoor, ik vind ze verschrikkelijk Haha!
Al zijn ze met een hak eronder wel te pruimen

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:43

Janine1990 schreef:
Nee, maar als je platte laarzen hebt, en je broek erover heen, lijkt het wat raar.
Vooral bij een pantalon.

Nee hoor, niks raars aan, dat is een van mijn standaard winter combinaties naar het werk (pantalon en daar onder hoge zwarte laarzen met een platte / lage hak)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:48

Ielsje schreef:
Sence schreef:

ik ook niet hoor, ik vind ze verschrikkelijk Haha!
Al zijn ze met een hak eronder wel te pruimen

Ik heb ze nog nooit gezien met een hak Bloos

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:51

Afbeelding

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:56

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:57

Zulke schoentjes blijven altijd fijn! Lachen

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:58

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:59

Opzich, sommige die er tussen zitten... Maar nee, niets voor mij Clown

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:03

Ik ben 1.83 en heb maat 42/43 . Ik draag vooral schoenen met platte zool, want mijn rug is niet zo gecharmeerd van hakken. Ik heb twee paar sneakers van kswiss voor onder jeans. Onder een pantalon draag ik loafers/flats en soms laarzen. Echter als ik niet teveel hoef te sjouwen doe ik gewoon hakken aan hoor, maakt mij die extra centimeters nou uit Clown

Paula schreef:
Ik ben 1.83 en heb maat 44. Nu zit er in Zwolle een hele goede schoenenwinkel voor grote maten, maar inderdaad; allemaal met hak. Dus het enige wat ik aan kan zijn Allstars. Lage voor onder een rokje, de normale voor onder een broek.

momenteel hebben ze daar totale leegverkoop wegens een verbouwing en ik ben er vorige week prima in geslaagd om een nette platte schoenen en laarzen in maat 43 te vinden. Haha! Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:19

Ballerina's uit? Haha!

Ik vind ze super leuk, van de sportmerken. Dus dat je een kruising sneaker / ballerina hebt. Helemaal niet lomp! Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:20

Je moet gewoon dragen wat je leuk vind, dat is mode Lachen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:25

Alytuiere schreef:
Ik ben 1.83 en heb maat 42/43 . Ik draag vooral schoenen met platte zool, want mijn rug is niet zo gecharmeerd van hakken. Ik heb twee paar sneakers van kswiss voor onder jeans. Onder een pantalon draag ik loafers/flats en soms laarzen. Echter als ik niet teveel hoef te sjouwen doe ik gewoon hakken aan hoor, maakt mij die extra centimeters nou uit Clown

Paula schreef:

momenteel hebben ze daar totale leegverkoop wegens een verbouwing en ik ben er vorige week prima in geslaagd om een nette platte schoenen en laarzen in maat 43 te vinden. Haha! Knipoog

Offtopic; Ja, ik zag het net op de site. Overgenomen door Schuurman schoenen? Ze blijven wel grote maten houden?

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:36

Shabbies van Fred de la Bretonniere zijn zulke mooie laarzen! Maar wel heel duur Nagelbijten / Gniffelen.
Verder kun je voor onder je broek prima 'platte pumps' dragen. Die lijken best op ballerina's, maar zijn steviger en hebben een dikkere zool en meer hak.
Verder vind ik (de meeste) laarzen onder een pantalon helemaal niet raar staan hoor, kan prima! Maar met een klein hakje, 2 cm is al genoeg, is het wel net iets mooier.

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:06

ik heb zelf zulk soort schoenen:
Afbeelding
Eleganter dan een ballerina, Die vind ik vaak lomp en platvoetterig staan, zéker met grotere voeten.
Maar het hakje is te verwaarlozen.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:27

Deze (ecco) vind ik wel leuk (evenals de 4 modellen die er -als het goed is- onder afgebeeld staan) http://www.ecco.com/nl/nl/collectie/dam ... /detail.do Maar smaken verschillen natuurlijk, jij (de TS) vindt het misschien weer 3 x niks

Ielsje; ik ben nu stiekem wel benieuwd naar een foto als je die schoenen aan hebt want op het plaatje vind ik ze echt verschrikkelijk... Nagelbijten / Gniffelen Maar dat komt misschien door de drukke binnenkant en die zie je natuurlijk niet als iemand ze draagt Haha! .

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 09:13

Even om nog meer commentaar te voorkomen Tong uitsteken ; Bij mij in de buurt (het hoge noorden) zie ik bijna niemand meer op ballerina's lopen. Wat er nog wel op ballerina's loopt is meestal ver onder de 16. Dus nee, Ballerina's zijn hier in het hoge noorden niet meer in voor iemand van 18 jaar of ouders.

Vind Gladiatorschoenen echt helemaal geweldig! Ik heb alleen afschuwelijk lelijke tenen ( ROFL )
En tsjah, in de winter zijn het niet echt fijne schoenen, zeker in ons kikkerlandje niet Nagelbijten / Gniffelen

De schoenen van Ielsje vind ik werkelijk waar prachtig, geen extreme hak. Zo'n hakje vind ik nog wel leuk Lachen
Maar de schoenen zijn een beetje open. Ik deel ook haar mening dat Ballerina's wat lomp aan doen, en dat doen ze bij mij. Dat is denk ik ook de reden dat meiden van mijn leeftijd eigenlijk geen ballerina's meer dragen.

Sneakers onder een pantalon zijn echt not done, ik wil niet voor schut lopen.
Ik heb nog wel nikes staan, en die draag ik niet onder een pantalon.

Dat is dus mijn hoofdvraag, wat voor schoenen onder een pantalon?

Flats vind ik ook mooi, en moccasins zijn ook echt mijn ding. Maar d'r zijn lang zulke leuke niet meer als ik wel heb gezien.
Had er echt prachtige moccasins van Blink, compleet afgetrapt. Dus die draag ik nog wel eens met uitgaan.

De Jazzschoentjes zijn ook mooi, maar mijn vriend zal me keihard uitlachen als ik die draag.
En die 5 cm hak vind ik echt niet prettig.

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:21

Misschien kan je eens een beetje rondkijken op internet wat er te koop is. Kijk bijvoorbeeld eens op esprit.nl..

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:23

Ik heb deze *LOL* : Afbeelding

Heb ze net 2 dagen Haha! Man ik hou van die schoenen Lovers

Edit: Ik zie dat je geen sneakers wil Bloos Ik draag altijd spijkerbroeken Tong uitsteken Dus ja Knipoog Dan kan het wel Knipoog

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:28

De schoenen op het plaatje ban Ielsje zijn precies wat ik bedoel met 'platte pumps'. Die heb je dus ook in heel veel soorten en maten, open niet open, amper hak iets meer hak, etc.
Jazzschoentjes vind ik geweldig, maar onder een pantalon is het precies wat mannen onder een pak dragen, niet echt vrouwelijk dus.

TS, wat versta je trouwens onder een pantalon? Want sneakers onder een zwarte broek kunnen inderdaad over het algemeen niet (maar bijvoorbeeld zwarte leren sneakers zoals Le Coq heeft kunnen best) maar onder een spijkerbroek natuurlijk wel.

Waar wil je de schoenen voor gebruiken? Meer voor netjes of voor elke dag? Want bij schoenenwinkels als Manfield en Bitter vind je genoeg flats en 'platte pumps', maar die zijn wel netjes.
Ik heb het idee dat je op zoek bent naar een beetje een hippe variant Haha! en die vind je daar inderdaad niet. Maar ongetwijfeld hebben ze bij winkels als Tango en Dolcis wel zulke schoenen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:37

Platte pumps is echt een paradox wie heeft dat ooit uitgevonden. Kleine hakjes zijn inderdaad een deugd (zeker met pump verslaving), deze heb ik in men kast het zijn de iets hogere vorm.

http://www.alivenotdead.com/attachments ... .thumb.jpg

Misschien kan je ook een lage wedge proberen, maar dat vind ik meestal niet zo super Tong uitsteken

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:41

vikki schreef:
Deze (ecco) vind ik wel leuk (evenals de 4 modellen die er -als het goed is- onder afgebeeld staan) http://www.ecco.com/nl/nl/collectie/dam ... /detail.do Maar smaken verschillen natuurlijk, jij (de TS) vindt het misschien weer 3 x niks

Ielsje; ik ben nu stiekem wel benieuwd naar een foto als je die schoenen aan hebt want op het plaatje vind ik ze echt verschrikkelijk... Nagelbijten / Gniffelen Maar dat komt misschien door de drukke binnenkant en die zie je natuurlijk niet als iemand ze draagt Haha! .

De mijne zijn iets anders (en blauw), maar wel van hetzelfde merk (irregular choice) met dezelfde hak. De binnenkant zie je inderdaad niet... Op de onderkant staat een eenhoorn Haha! (inmiddels helemaal afgesleten, dus die zie je ook niet meer)

zal binnenkort eens kijken of ik een foto kan maken

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:43

Wat is nou eigenlijk het daadwerkelijke verschil tussen platte pumps en ballerina's? Alleen dat minuscule hakje? Dat zie je toch nauwelijks?