Mensen worden steeds dommer..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Mensen worden steeds dommer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:38

dat ook, ik denk beiden

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:40

Herkenbaar..
Staat er op een kortingsbon: Niet geldig met andere actie's
Dus ik vertelen dat ze de bon niet mogen gebruiken nu er een actie is en dat het op de bon staat. En dan nog kunnen mensen hoog en laag blijven vol houden dat het toch gewoon kan!
En als ik ze dan nog 10 keer uit leg dat het voor hun niets uitmaakt of ze deze bon inleveren omdat ik het bedrag niet onder de 25 euro mag doen (wat dus de actie al is) Willen ze de bon alsnog inleveren..

Zucht.. Huilen van het lachen

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:43

Ik denk dat ze niet zo zeer dommerworden, maar wel onoplettender en impulsiever en brutaler.
Mensen zijn veel meer op zichzelf gericht.

Ik merk in mijn werk dat als ik iets uitleg na 5 sec, al kinderen staan te bleren ik ik ik ik . En dan vraag je aan het einde of ze weten waar het nou eigenlijk over gaat. Nee dus.. Niet goed geluisterd.

Eerst luisteren, goed kijken, denken voordat je iets zegt is moeilijk tegenwoordig.
Iedereen moet alles zo snelmogelijk voor zichzelf hebben en weten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:47

ook zo irritant, mensen die voor de deur gaan staan wachten om 5 over 6, tot er een klant naar buiten komt, dan glippen ze door de deur, en komen pas om kwart over 6 pas bij de kassa..
of idd vragen waar iets staat, terwijl het voor hun neus ligt..
of mensen die 5 minuten voor sluitingstijd, nog vleeswaren vers gesneden willen hebben.. ja hallo, dan moet ik mijn hele machine weer uitelkaar halen, en schoonmaken.. dan moet je maar eerder komen.
dat denk ik ook als er een rij staat om 6 uur, omdat wij de andere kassa's al geteld hebben, je weet dat we om 6 uur sluiten, wil je niet in de rij staan, dan moet je voor kwart voor/10 voor 6 komen..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:48

ken ik allemaal Haha! vooral die machine schoonmaken...Ben blij dat ik het niet meer hoef te doen!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:50

van de domme houden... is denk ik eerder op z'n plek Tong uitsteken

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:09

Wij moeten altijd 100 keer aan mensen vragen of ze misschien willen opschieten met boodschappen doen omdat we grag weekend willen. Zegt ze: Nou op mijn horloge is het pas 5 voor 8 hoor, dus heb ik nog 5 minuten.. Terwijl het dus op onze klok al 5 over 8 is. Ook zo'n duffe smoes dus Grrr Tong uitsteken

en dan al die mensen die hopend naar binnen zitten kijken (*wie weet gaat de deur wel open als ik lang genoeg kijk:P*) als we met zijn alle bijna naar buiten gaan met jas aan.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:13

Oh vertel mij wat, ik werk op Schiphol en ik kan me zo irriteren aan die domme mensen. Echt, ongelovelijk Ziek

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:20

Het schijnt toch ook dat de mensheid dommer wordt, heb ik begrepen. Hoger opgeleiden krijgen steeds later en steeds minder kinderen dan lager opgeleiden. Het wil niet zeggen dat lager opgeleiden altijd minder slim zijn maar over het geheel genomen wel.
Daarnaast zijn er ook een heleboel hulpmiddelen waardoor je niet meer hoeft na te denken, spellingcontrole, rekenmachine enz.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:23

Ja, inderdaad!

Zo werk ik nu op een administratie en eigenlijk gaat alles geautomatiseerd, vroegah moest je alles nog zonder rekenmachine doen enzo, maar nu gaat alles automatisch of met rekenmachine.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:24

op mijn werk is de koffie en thee gratis.
gewoon een koffie automaat, met aan de zijkant een kraantje met het hete water voor de thee, en echt aan de voorkant 2 knoppen voor de koffie.
nou ik snap dat mensen er niet op komen om aan de zijkant van t apparaat te kijken of daar eventueel t heet water zit.
dus ik heb er wel begrip voor als ik die vraag gemiddeld 4x per dag krijg..
maar laatst was er toch een oliedomme vrouw..echt..mijn god..
die mevrouw komt met een kopje water naar me toe en zegt : "het water is koud"
ik: " ja mevrouw, dat klopt, dat is ook de bedoeling, want in die thermoskan die voor de automaat staat zit het koude water voor de thee. Het hete water zit aan de zijkant van de automaat"
dus ik loop met der mee om het kraantje helemaal aan te wijzen.
zet ze haar kopje op de houder (en dus onder de automaat, totaal niet in de richting van het heet water kraantje).
dus ik dacht al, wat doet ze nou weer, ziet ze niet dat dat kopje totaal niet onder het kraantje staat, dus als ze nu het kraantje open doet dat alles overstroomt hier...
vervolgens vraagt mevrouw : "moet ik dan op 'koffie' drukken?"
nou ik stond haar echt aan te gapen en ik had bijna een enorm sarcastische opmerking geplaatst met " ja natuurlijk, als u thee wilt moet u op het knopje drukken waar koffie op staat. NEE NATUURLIJK NIET mevrouw...."
echt jeeeeeeeeetje...
hoe dom kun je nou zijn.

op "koffie" drukken en dan ook nog echt verwachten dat er thee uit komt....
pfffff

(edit, is overigens een bijbaantje /weekend baantje )
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 20-08-08 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:29

Somebitch schreef:
Pasgeleden was ik op het tankstation even 3uur dicht. Tankstation afgezet met rood-wit lint en pionnen. Op de deur een briefje geplakt dat we tijdelijk dicht waren.
Nog steeds waren er mensen die zich door het lint heen wurmde en naar de deur liepen.. Tot verbazing ging de deur natuurlijk niet open, maar er stond wel een medewerker binnen...
Nog een keer proberen dan of de deur open gaat.. Vervolgens maar op het raam kloppen, waarna ik niet reageer.. Dan pás beginnen mensen te snappen dat er iets aan de hand is... Dan pas gaan mensen lezen.. Scheve mond

ik werk ook een tankstation ik ken dit hahah
hoeveel rood wit lint je ook gebruikt hoeveel pionnen je neerzet,
ze stappen gewoon uit om de pionnen opzij tezetten het lint ophoog te houden en rijden maar Stoom uit je oren
en raar vinden dat ze toch niet kunnen tanken of binnen gelaten worden.
wij hebben dan ook een wasstraat dan komen ze door het lint en rijden naar de wasstraat en dan nog vragen of ze een wel een kaartje kunnen kopen en kunnen wassen
domme mensen altijd hihi

en wij hebben 10 pompen waarvan er 2 ALLEEN pinnen is,
het hele terrein is leeg en dan willen ze nog tanken bij de pinpomp en binnen komen betalen.
we hebben een heel groot bord erbij gezet waar het op vermeld staat en zelfs waar je de slang uit haalt en waar je kan zien hoeveel je heb getankt hangen er mooie briefjes met de tekst DEZE POMP ALLEEN PINNEN MOGELIJK met een groot pinapparaat ernaast.
en dan nog binnen komen of ik hem aan kan zetten pffff moedeloos word je daarvan Slapen
en dan ook nog zeggen nou het mag er wel duidelijker opstaan
ik heb toen 1x terug gezegd dat ik het op me voorhoofd zou zetten en bij die pomp kom staan of dat mischien wel duidelijk genoeg was meneer vond dat niet zo heel grappig Knipoog
Laatst bijgewerkt door Daiwa op 20-08-08 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:35

Pff, ik heb het idee dat een hoop van jullie niet de juiste baan hebben. Waarom proberen jullie niet een andere baan te vinden, iets waar je niet met mensen in contact komt lijkt me bij de meeste van jullie wel handig. Vroeger werkte ik bij een luchtvaartmaatschappij en ik heb me altijd groen en geel geërgerd aan collega's die zich ergerden aan klanten. Halloooooo door die klanten wordt jouw salaris betaald hoor.....

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:38

daarom ben ik gestopt bij de ah Knipoog

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:40

Het komt me zo bekend voor... Clown
Hebben we om een uur of 5 de wandelpony's afgezadeld, zitten we op de stoep op de trailer te wachten, alle spullen al opgeruimd, bord met prijs etc. weg...
"Halo, kan mijn kind nog even een ritje doen?"
En dan doorzeuren of kindlief er ook niet even op mag zitten...
Gesloten is gewoon gesloten, klaar!

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:40

@ Carola : Kan me voorstellen, al dat geklaag altijd en dan ook nog zeuren over de arbeidsvoorwaarden zeker... heel herkenbaar Haha!

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:43

Cerize schreef:
Pff, ik heb het idee dat een hoop van jullie niet de juiste baan hebben. Waarom proberen jullie niet een andere baan te vinden, iets waar je niet met mensen in contact komt lijkt me bij de meeste van jullie wel handig. Vroeger werkte ik bij een luchtvaartmaatschappij en ik heb me altijd groen en geel geërgerd aan collega's die zich ergerden aan klanten. Halloooooo door die klanten wordt jouw salaris betaald hoor.....

tuurlijk ben ik met je eens dat door die klanten mijn salaris word betaald
maar ik bedoel ik kom veel dingen tegen van rare mensen maar ik zou me baan niet willen missen met al die leuke mensen!!!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:47

Cerize schreef:
@ Carola : Kan me voorstellen, al dat geklaag altijd en dan ook nog zeuren over de arbeidsvoorwaarden zeker... heel herkenbaar Haha!

De arbeidsomstandigheden waren erg goed en ik had niet alleen klanten die klaagden maar ook klanten die een leuk gesprek aangingen. Was eerder gestopt omdat ik er 7 jaar had gewerkt en ik een uitdaging ging zoeken.
En ik niet echt de persoon ben om alleen met mensen om te gaan.
Lag dus niet aan de klanten, eerder aan wie ik ben als persoon Lachen

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:47

Ik kom ook wel eens de supermarkt binnen stormen 5 minuten voor sluitingstijd en dan 4 minuten later ben ik weer buiten, even snel een pak yoghurt halen ofzo, en dan nog krijg je van het personeel boze gezichten. Daar kan ik dus niet tegen, ik ben toch voor sluitingstijd weer weg? Boos!
Maar, over domme mensen gesproken, zo heb ik zelf ook wel eens een opmerking gemaakt die niet helemaal geslaagd was.
Ik werkte toen op een boerderij en er kwam een man (ongeveer 50 jaar) met een klein meisje (circa 3 jaar) vragen of ze even bij de kalfjes mochten kijken. Natuurlijk, loop maar mee. Dus wij staan even later bij die kalfjes, dat meisje helemaal blij, en ik vraag haar of het leuk is om een dagje met opa op stap te zijn. Kijkt die man mij aan en zegt: "Ik ben haar vader hoor!" Uhh, oeps. Bloos Bloos Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:49

dees_daan schreef:
ook zo irritant, mensen die voor de deur gaan staan wachten om 5 over 6, tot er een klant naar buiten komt, dan glippen ze door de deur, en komen pas om kwart over 6 pas bij de kassa..
of idd vragen waar iets staat, terwijl het voor hun neus ligt..
of mensen die 5 minuten voor sluitingstijd, nog vleeswaren vers gesneden willen hebben.. ja hallo, dan moet ik mijn hele machine weer uitelkaar halen, en schoonmaken.. dan moet je maar eerder komen.
dat denk ik ook als er een rij staat om 6 uur, omdat wij de andere kassa's al geteld hebben, je weet dat we om 6 uur sluiten, wil je niet in de rij staan, dan moet je voor kwart voor/10 voor 6 komen..

Noem mij dan asociaal en niet klantvriendelijk, maar toen ik nog in de supermarkt werkte zei ik dus gewoon dat het niet meer kon. Bekijk het maar hoor, zijn de hele dag open en moeten ze niet om 5 minuten voor sluitingstijd nog met zulke dingen komen..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:49

dat heb ik ook gehad Bloos

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:51

met de kleine boodschappen had ik geen problemen, het ging echt om de klanten die met volle winkelwagentjes om 5 over 8 nog in de winkel liepen terwijl collega's meerdere malen vroegen of ze naar de kassa wouden gaan Clown

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:53

Moet je je pinpas met de magneetstrip de verkeerde kant op door de automaat halen. 'Mevrouw, hij gaat andersom!' En hem dan verkeerdom omdraaien. 'U moet uw pinpas even omdraaien.' Draait ze hem opnieuw om. En nog eens... 'Ehh, zal ik het even doen...'

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:56

@Daiwa :Nou dat klinkt al beter. Knoop dan ook in je oren dat situaties op je werk, die voor jouw heel normaal zijn, voor klanten helemaal nieuw kunnen zijn.

En ik vind dat als een bedrijf sluit om 6 uur het om 5 voor 6 nog open is. Dus ja, je mag als klant dan nog naar binnen. Natuurlijk is het dan niet netjes van de klant als het een winkelwagentje pakt en op zijn gemak uitgebreid begint te shoppen, maar iemand die nog even snel een halfje brood en een pak melk nodig heeft, weigeren.... sorry hoor, maar dat soort winkelpersoneel moet een andere baan zoeken. Ook het al schoonmaken van aparaten of het opmaken van de kassa voor sluitingstijd is niet de bedoeling, ok ik kan me voorstellen dat je er al aan begint als het rustig is, maar als er dan alsnog een klant komt heb je gewoon dikke pech.

boeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:00

Probleem is dat tegenwoordig de meeste mensen zich gedragen als lemmings.
Het gaat goed als alles normaal gaat, maar warneer het even iets anders word dan kunnen ze niet meer zelf een oplossing bedenken en gaan ze raar doen . met de gedachte hup aan de kant ik moet erbij want ik ben belangrijk en de rest niet.