"ergernissen" dierentuin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragebol1977

Re: "ergernissen" dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:01

Het is ook maar net hoe je je kiddo's opvoedt.
Als wij met neefje en nichtje op stap gaan naar bijv het bos of een dierentuin leggen we ze voor die tijd al uit dat het belangrijk is om zo stil mogelijk te zijn en waarom.

Dat ze anders dieren wegjagen die ze wel hadden kunnen zien als ze heel stil waren geweest. Je moet ze tegenwoordig zien joh. Die twee lopen muisstil door de bossen en komen mij vertellen dat ze een konijntje zien.

En dan denk ik.....zie je wel, het kan wel!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:03

Ik kan me enorm ergeren aan kinderen die de dieren moedwillig treiteren. Dus steentjes gooien naar de beren, of ijsstokjes bij de zeeleeuwen in het water, de cavia's in de kinderboerderij opjagen door met een ijsstokje te prikken en vlak achter de beestjes op de grond te slaan (echt waar, en daar heb ik weinig woorden aan vuil gemaakt maar ze hielden wel snel op), de geiten tegen de poten schoppen, of er keihard schreeuwend en zwaaiend achteraan rennen, met een stok door het gaas van een kippenhok porren en daarbij met opzet een kip raken... want dan fladderen ze zo leuk, vertelde het kind aan een vriendje...

Dat laatste geval stond ik toevallig heel dichtbij, joch had mij niet in de gaten en net op het moment dat hij wil porren pak ik het achtereind van die stok beet en zet mijn allerstrengste gezicht op. Kind kijkt verschrikt achterom, ogen worden groot, wangen rood, de stok werd achtergelaten en met hoge snelheid rende hij bij het hok vandaan. Sorry maar ik kan er ontzettend slecht tegen als kinderen geen enkel respect voor een dier kunnen opbrengen. Ik weet wel dat zoiets door de ouders moet worden aangeleerd, maar als die niet in de buurt zijn (of gewoon niets doen) en ik zie het gebeuren hebben ze aan mij een slechte.

Ik vind overigens een dierentuin wel degelijk nuttig, omdat veel kinderen hier juist wél leren hoe een dier in elkaar zit en soms hoe je ermee om moet gaan. Er zijn vaak ook speciale wandelingen met een verzorger voor de kinderen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:09

Ik krijg al de kriebels wanneer ik kinderen in de stad achter duiven aan zie rennen, maar dan raken ze ze nog niet eens. De dingen die jij verteld zou ik ook aardig link om worden Nagelbijten / Gniffelen

Zo waren een paar kinderen laatst de paarden aan het 'pesten' (hadden ze zelf niet eens echt in de gaten volgens mij) door ze brood voor te houden en het dan niet te geven. Nou dan mogen ze mooi bij hun eigen paard doen, maar bij de mijne mooi niet

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 17:46

moonfish13 schreef:
poes schreef:
Opvoeding van domme mensen omtrent dieren...

oke daar heb je een punt, maar voor de rest vind ik het een sneue bedoening.
alleen dierenpark emmen vind ik mooi, lekker grote verblijven!

Emmen is niet de enige dierentuin met mooie grote verblijven....
Ik noem een blijdorp, ik noem een beekse bergen....

Verder hadden diverse diersoorten zonder het bestaan van dierentuinen al uitgestorven geweest.

Verder lijkt dit nu een "ouders die hun kinderen niet opvoeden" topic te worden, en dat was niet mijn opzet.
Zoals ik in mijn openingspost ook aangeef: Fotograven die denken alleen recht te hebben kan ik me ook verschrikkelijk aan irriteren

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:10

Vorige week met 36 kids van mijn werk naar de dierentuin geweest, wat een onderneming.
Kids in mijn groepje waren lief, geprobeerd beetje respect bij te spijkeren voor de beestjes en rekening te houden met andere mensen in de dierentuin.
Hele opgave.

Zo ie zo mogen 'mijn' kids geen beesten plagen! Boos!

Stond er pas een jochie heel stoer naar 2 grote honden: Woef, woef, woef, kom dan hondjes, ben niet bang, woef woef.
Heb hem gewaarschuwd en gezegd: nog 1 keer en ik ga ze halen, zet ik ze voor je neus Haha! .

Was wel klaar toen.

Maar begrijp wat Stef bedoeld, mensen die denken het alleenrecht te hebben en dan ook nog domme dingen gaan roepen Clown

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:20

Haha, ik denk dat ik zulke ergenissen ook zou hebben. Ik ga niet zo vaak naar een dierentuin, maar zat er over na te denken de aankomende week naar Ouwehands te gaan.
Zit toch te twijfelen nu. *LOL*

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:26

Hebben jullie nou nog wel leuke dagjes uit in de dierentuin als jullie je zo kunnen ergeren? Haha! Haha!

Ik erger me nog het meeste aan de veelal kleine hokken, daarom ben ik niet zo vaak in een dierentuin te vinden.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:35

Ik kom niet zo vaak in de dierentuin, gewoon omdat ik vind dat ze te kleine hokken hebben.
Ik erger me vooral aan fotograven... pfff... de hele tijd met die &*^&% camera ervoor.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:40

poes schreef:
Opvoeding van domme mensen omtrent dieren...

Ja, paar jaar geleden was ik ook in de dierentuin en ik weet niet meer precies wat het was, maar een vader zat iets uit te leggen en noemde een leeuw een hyena, whaha, ik kwam echt niet meer bij.

Ik erger me ook heel erg aan schreeuwende kinderen, kinderen die op de ramen slaan en ouders die dr niks van zeggen. 1x heb ik er wat van gezegd, het was wel gelijk afgelopen, dat hadden ze niet van mij verwacht.

Verder kan ik me ook ergeren aan kleine verblijven.
Ik kom ook niet zo heel vaak in een dierentuin.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:45

oke een van de weinige parken waar ik nog niet geweest ben.
laatst was ik in artis... Lips are sealed

trouwens die reactie van die vleermuis vond ik wel errug blond! Vork

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:51

iets anders, maar het ligt wel in het verlengde....musea!! Ik ben laatst naar Rome geweest en in Londen. In Londen zaten er kinderen met hun vingers aan sarcofagen van duizenden jaren oud..ondanks alle bordjes!! Misschien komt het wel door het feit dat ik archeologie studeer, maar ik heb er wat van gezegd...vond het zo respectloos...trouwens, volwassenen deden het ook. Ik zag een paar pakistani met hun vingers aan houten deuren uit assyrie zitten... Boos!
In Rome net zo...in musea met romeinse borstbeelden...zo'n 2000 jaar oud, zag ik mensen hun vingers in de monden of oogkassen stoppen Gestoord ....blijf er met je poten vanaf!!
De Italiaanse leraressen hadden hun klassen trouwens perfect in het gareel...ik stond op een uitkijkpunt bij het forum en een schoolklas verdrong zich op het uitkijkpunt. De lerares riep ons sorry sorry toe en riep haar klas terug omdat wij er stonden (vond het trouwens helemaal niet erg!!)...Wij gingen toch gewoon aan de kant voor de klas...maar de goede manieren vond ik super!

Gelukkig heb ik nog niet van die vervelende dingen in de dierentuinen meegemaakt, maar wij kiezen eigenlijk alleen rustige dagen om ze te bezoeken...kan niet zo goed tegen van die massa's

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:05

Traiectum schreef:
Ik geloof zeker dat de verzorgers het beste met de dieren voorhebben, maar ik heb een hoop narigheid gezien. Tijgers en andere grote roofdieren in kleine hokjes die nooit de kans krijgen om te jagen, wevende olifanten, roofvogels die nauwelijks hun vleugels kunnen strekken ...
Het zal heus niet bij iedere dierentuin zo zijn, maar ik ga niet meer (al vind ik vooral de grote roofdieren schitterend om in het echt te zien!).

Waarom met die dieren niet laat jagen is omdat er in het verleden enorm veel klachten van bezoekers zijn geweest die het smerig en eng vonden Knipoog

Ik heb stage gelopen in een dierentuin en sommige kinderen kun je idd wel wat. Vaak is men nieuwsgierig als je met je kar met voer komt aangelopen. Maar wij dekken het niks voor niks af gezien de vis, kuikens, kip etc. wat erin ligt. Maar dan ondanks de waarschuwingen toch overaal aan komen.

Ook heeft een van de dierverzorgers bijna de nek van een jongen omgedraaid omdat hij stenen naar de pelikanen gooide.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:06

pfff, het is niet alleen in de dierentuin maar ook in de dierenwinkel waar k nu 2,5 jaar werk....
Wat sommige ouders wel niet uitkramen, hun kind wijsmaken, of erger nog, dat jij een klant staat uit te leggen dat iets verkeerd is, een ander zich er mee gaat bemoeien om te zeggen dat de oom van zijn buurman, daar de vriend van, daar de kleinzoon van het ook altijd zo doet, en dat al jaaaaaaaaaaaaaren goed gaat....

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:09

Ben het wel met je eens hoor, maar niet alleen in dierentuinen, die mensen zijn overal.

Wij waren toevallig vorige week in het Gaia park. Daar ook een kind wat constant liep te toeteren bij de gorilla's, echt zo irritant.

En er is ook een gedeelte waar je tussen de aapjes loopt, staat duidelijk aangegeven dat je geen contact met de dieren mag zoeken e.d. Dan zie je toch iemand met een stokje naar zo'n aapje Verward

En zo nog veeeeel meeeer...

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:30

Zo heb ik die irritatie inderdaad welvaker, bijvoorbeeld ook op vakantie.... De aso's die je dan tegenkomt, grommmmmmmm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:12

Zo was ik ooit in Ouwehands toen er een vader met zijn kinderen naar een dierverblijf liep en zei: "Kijk nou, dát zijn me een gekke ratjes! Wat een gekke ratjes zeg!" en dat ging nog een tijdje zo door.

Ik werp een blik op het dierenverblijf, én op de vader en zei: "Uhm, dat zijn stokstaartjes... Nors opkijken "

Je wil niet weten wat een nijdige blik ik toegeworpen kreeg Nagelbijten / Gniffelen

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:17

echt geweldig om dit allemaal te lezen, ben gisteren naar burgers zoo geweest in arhnem en ik stond me ook echt kapot te ergeren!! vond het verder wel een van meest diervriendelijke dierentuinen. Dieren konden zich verstoppen waardoor je ze niet altijd zag maar ik vind het wel normaler dat plekken zijn om zich te verstoppen. Geeft een heel ander gevoel dan een heel klein hokje vind ik. maja dan heb je natuurlijk ook mensen die daar een heel probleem van maken! je moet gewoon beter kijken of ze te kunnen vinden Haha!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:21

Hihi, hier nog een anti-kind persoon. Ik ga tegenwoordig alleen nog maar naar pretparken ed. als ik zeker weet dat er geen schoolvakanties zijn. En dus ook niet in een weekend.
Dan bestaat de kans dat je 1 schoolklas van 30 jong tegen komt maar, daar loop je dan met een boog omheen en het probleemis opgelost.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:37

Ik heb een enorme hekel aan dierentuinen (en dat heeft juist te maken met mijn enorme liefde voor dieren). Helaas heb ik nu een dochter die dol op dieren (en speeltuinen) is, dus ik moet er wel eens een dagje op uit Knipoog . Dat ze in de dierentuin met dieren om leren gaan, nou, dat zie ik helemaal niet, hoor. Hoe dan Verward ??? Dat leert mijn kind toch echt voornamelijk thuis met onze katten, konijnen en paard. En dat doet ze prima, al moet je er wel rekening mee houden dat ze 'nog maar' 3 jaar is. Maar vergeleken met kinderen die meestal zonder dieren opgroeien, ben ik aardig trots, ja. *LOL* Tong uitsteken
Kwestie van je kind op een goede manier begeleiden en haar taken geven, die ze aan kan. Zo leren ze spelenderwijs hoe het werkt, wat wel en niet kan, hoe je dieren verzorgd e.d.

Geschreeuw en getik op de ramen wil ik ook niet hebben, ook niet in de dierenwinkel of in een tuincentrum waar ze wel eens vissen, konijnen en hamsters e.d. verkopen. Die winkeldieren hebben overigens meer last daarvan, dan in een dierentuin, hoor Knipoog . Ben laatst nog in Amersfoort geweest, nou, die ramen zijn nogal dik. Haha!
Je kunt kloppen wat je wilt bij de tijgers e.d., ze horen je echt niet, haha......

Verder vraag ik me af wat je zoekt in een dierentuin als je je zo kapot ergert aan kids. Die lopen daar nou eenmaal, klaar. Ik erger me ook wel eens aan kinderen, die lastig zijn, maar ook de mijne is niet perfect en kan wel eens een moment hebben van oververmoeidheid, honger of iets anders. Dus? Hadden jullie vast nooit vroeger. Haha!
Zolang ik een kaartje betaal voor mijn kind, heeft zij net zo goed recht daar een leuk dagje te hebben. Ondanks dat ik gruwel van wat ik daar zie.......... Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:42

Ik vind niet de verkeerde voorlichting van ouders irritant,dat zou me worst wezen eerlijk gezegd.Maar wel aan de mensen en kinderen die niet kunnen lezen erger ik me.Vooral het gepest van dieren.Idd die tijger in blijdorp die daar achter het glas zit.Staat er in koeieletters op het raam niet kloppen of roepen.Loopt er zo'n pest jong op die ramen te bonzen en te schreeuwen,ouders staan er gewoon bij.Dus ik heb vriendelijk op het bordje gewezen en gevraagd of dat hij niet lezen kon of soms ook dyslectisch was.

In planckendael heb ik er één bij zijn arm vast gehad,die zat met een stokje in een lamajong te prikken.Heb ik gevraagd of ik dat bij hem moest doen.Jong blerren,zijn vader kwam er aan die begon tegen mij te roepn dat ik zijn kind moest loslaten.Ik heb me eens heel groot gemaakt en gezegd dat iemand het kind eens op moest voeden,Pa droop voor de zekerheid toch maar af.

De laatste keer dat ik me kwaad gemaakt heb is bij de bonobo's staan koeie van borden dat ze aangepaste voeding krijgen ,staan mensen koeken naar die apen te gooien, die vervolgens beginnen te vechten.Nu stond er net een camara ploeg te filmen,dus ik voelde me niet aangesproken om daar mijn uitleg te doen waarom die borden er staan.Ik hoop dat die stomme mensen zich zelf op tv terug zien.
Mijn man wil overigens niet meer met mij naar de dierentuin Bloos .Die schaamt zich dood voor mij.
Ik heb trouwens zelf twee kinderen,die luisteren wel en kijken zoals het hoort naar de dieren.Maar eerlijk gezegd vinden ze volgens mij de speeltuin nog het leukst Haha!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:47

Ik ben vandaag in blijdorp geweest. Sta ik bij de gorilla's en daar zitten toch echt overal stickers dat je niet mag flitsen omdat ze daar van kunnen schrikken. En natuurlijk de ene flits na de andere Boos! . Ik kan het dan weer niet nalaten om daar wat van te zeggen, zegt die l*l die naast me staat dat de beesten daar maar tegen moeten kunnen Stoom uit je oren . Ik heb hem maar gezegd dat als je geen respect voor dieren hebt dat je dan niks in een dierentuin te zoeken hebt.
Vervolgens kom ik zo een lief klein meisje tegen die keihard op het glas bij een slang staat te bonken, en geen ouders te bekkenen. Haar heb ik de belofte gedaan dat als ze er niet mee ophield dat ik dat bij haar slaapkamerraam zou komen doen vannacht Duivel .
En ik heb een volwassen vrouw verteld dat dat niet voeren, want anders word ik ziek er niet voor de sier hangt Rolleyes .
En inderdaad, ouders die hun kinderen laten gillen op plekken waar duidelijk is aangegeven dat het niet mag.
Ik heb een hele leuke dag gehad hoor, daar niet van, maar het zou allemaal een stuk leuker zijn als iedereen wat meer respect voor andere levende wezens zou hebben. Of dat nou mensen of dieren zijn.
Wat ik trouwens wel een hele grappige vond (ook wel een beetje triest) staat er een apparte rundersoort, ik ben de naam even kwijt, komt er een superintelligente mams met kinderen, mama wat is dat? Antwoord, een dwerggeitje ROFL .

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:49

Om al jullie verhalen heb ik nou een hekel aan dierentuinen Ja . Dieren horen niet zo gehouden te worden, ter vermaak, in vaak veel te kleine ruimtes/leefomgevingen. Scheve mond

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 22:51

Nadya schreef:
Dat ze in de dierentuin met dieren om leren gaan, nou, dat zie ik helemaal niet, hoor. Hoe dan Verward ???
het gaat ook niet om er mee om leren gaan, maar leren wat de natuur brengt en dat de natuur kwetsbaar is. Wat men niet kent beschermd men niet
Verder vraag ik me af wat je zoekt in een dierentuin als je je zo kapot ergert aan kids. Zolang ik een kaartje betaal voor mijn kind, heeft zij net zo goed recht daar een leuk dagje te hebben. Ondanks dat ik gruwel van wat ik daar zie.......... Verdrietig

Ik betaal ook een kaartje, dus ik heb net zo goed recht.
Eens in het jaar een dagje dierentuin zonder kids zou ik trouwens niet zo erg vinden Knipoog
Je stelt het nu net of je meer rechten hebt dan mij omdat jij toevallig een kind hebt.
Zolang jou kind is opgevoed en dus niet gillend door binnen verblijven rent zal je mij niet horen (ik zoek alleen wel een terrasje wat niet pal naast de speeltuin ligt Knipoog )

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:53

ik het er een schijt hekel aan als mensen alleeen maar lopen te schreeuwen en toe joelen. loslopende kinderen vind ik overal vervelend. ook in de supermakt ed. ouders moeten ecgt beter hun kids bij zich houden. vaak gaan ze ervanuit dat 'het personeel'er oplet. daar worden ze niet voor ingehuurd.
ook het geklop en gebonk op ramen kan ik me aan ergeren. niet normaal dat mesne dat doen en die beesten reageren er echt niet leuk op hoor.
maar het ergste vind ik dat sommige dierntuinen nog steeds veel dieren in kleien hokjes heeft. het berenbos en de ijsberen in ouwehands. die hebben het leuk. net zoals de savanne en de bush in arnhem en de rooiekontenapen in amersfoort. eke dierntuin heeft zn mooie stukken maar het is nog niet overal goed genoeg.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 22:54

Nadya: Onder welke steen kom jij vandaan? Dat dierentuinen puur voor vermaak waren, die tijd is allang over. Voorlichtig en bescherming, dat zijn nu de hoofddoelen.
Neem bijv het oude roofdierverblijf bij de oude ingang van blijdorp. Vroeger zaten hier panters e.d. in, nu zitten er nog enkele kleine katachtigen in (waarbij er dan meerdere hokken met elkaar verbonden zijn) en toen wij er waren zat er 1 kangeroe in (leek een soort van quarantaine te zijn)

Het vergt tijd om van een dierentuin zoals het vroeger was (zoveel mogelijk dieren tentoon stellen) een dierentuin met zgn eco diplays te maken