Dat lukt me nooit hoor... Ook niet op wegen waar je 60 mag
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Dat lukt me nooit hoor... Ook niet op wegen waar je 60 mag
Riemke schreef:Somebitch schreef:Ik rijd ook gewoon door.. Behalve gisteren, want toen moest ik een huisnummer zoeken op een 60 km weg waar iedereen altijd 80 rijd.
Verder vind ik bussen heel erg irritant.. Heb tot 2x toe bijna een ongeluk gehad omdat de bus in de bocht over heel mijn weghelft ging rijden en uitwijken doen ze ook niet.
Welleens naar de bouw van een bus gekeken? die wielen staan heel wat verder uit elkaar dan een auto wat betekent dat ze de bocht niet zo scherp kunnen nemen als een autoOftewel een bus kan dus niet anders! Zo ook bij vrachtwagens, die hebben ook bijna de hele weg nodig om een 90 graden bocht te nemen, geef ze die ruimte dan ook... Ook zullen ze niet graag voor je uitwijken in de berm met als gevolg dat ze vast komen te zitten in de berm (bij een zachte berm, en geloof me, dat gebeurd echt snel met zulke zware voertuigen en probeer die er maar eens uit te krijgen dan....)
Anticiperen heet daterg belangrijk in het verkeer!
Maar ik word er zelf ook gek van om achter zo'n langzame auto te rijden, haal ze dan gewoon in maar ga dan niet op hun bumper rijden.... Je maakt jezelf alleen maar drukker ervan en dat is niet goed voor je bloeddruk
Ik rij zelf vaak nogal flink door en niks is zo erg om dan achter iemand te zitten die 10 km te langzaam rijd, of mensen die links blijven rijden met 100 kmpu....
Maar aan de andere kant kan ik me dan ook weer ergeren aan iemand die achter me zit te duwen als ik 125 ofzo rijdt.......
verootjoo schreef:Maanling schreef:Wat dacht je van die 45km wagentjes op een 80 km weg waar je niet mag inhalen... *grote diepe zucht*
maar dan haal ik gewoon in hoor... Trekkers mag je op die wegen ook inhalen, en dit rijdt niet harder
capopjekop schreef:Bumper kleven is idd super vervelend, dat probeer ik ook niet te doen, aangezien ik me eraan irriteer als iemand dat bij mij doet. Ik zend altijd maar boze blikken richting de binnenspiegel van mijn voorganger, niet dat dat veel helpt maar goed
capopjekop schreef:Bumper kleven is idd super vervelend, dat probeer ik ook niet te doen, aangezien ik me eraan irriteer als iemand dat bij mij doet. Ik zend altijd maar boze blikken richting de binnenspiegel van mijn voorganger, niet dat dat veel helpt maar goed
Riemke schreef:capopjekop schreef:Bumper kleven is idd super vervelend, dat probeer ik ook niet te doen, aangezien ik me eraan irriteer als iemand dat bij mij doet. Ik zend altijd maar boze blikken richting de binnenspiegel van mijn voorganger, niet dat dat veel helpt maar goed
Je moet dan juist even je ruiten schoonmaken met ruitenwisservloeistof, dat is grappig want dan wordt je bumperraar ook nat

Maanling schreef:Wat dacht je van die 45km wagentjes op een 80 km weg waar je niet mag inhalen... *grote diepe zucht*
Sassieja schreef:Maanling schreef:Wat dacht je van die 45km wagentjes op een 80 km weg waar je niet mag inhalen... *grote diepe zucht*
Ja vandaag weer 1 hoor!
Toeteren, het maakt allemaal niet uit, stokdoof, en maar alleen naar voren turen door dr raampje...Wat ernstig!
Sassieja schreef:Maanling schreef:Wat dacht je van die 45km wagentjes op een 80 km weg waar je niet mag inhalen... *grote diepe zucht*
Ja vandaag weer 1 hoor!
Toeteren, het maakt allemaal niet uit, stokdoof, en maar alleen naar voren turen door dr raampje...Wat ernstig!
positiefo schreef:T is ook nooit goed
die moeten op een brom/fietspad. zij moeten dezelfde regels volgen als bromfietsers Citaat:Volgens de wet is de brommobiel een bromfiets. Zo is de maximum snelheid beperkt tot 45 km/h, moet de bestuurder een bromfietscertificaat of een rijbewijs AM hebben en hoeft de eigenaar geen motorrijtuigenbelasting te betalen. Op veel punten is de brommobiel echter gelijkgesteld aan een auto. Zo is een helm niet verplicht, maar de gordel wel en mag een brommobiel nooit op het fietspad rijden, behalve wanneer de breedte van het voertuig kleiner is dan 1,10 meter (zoals bij de Canta).