opgelicht via marktplaats, wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Re: opgelicht via marktplaats, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:09

Heeft die meneer zijn eigen adres er ook opgezet? Mocht er iets mis zijn, word het meestal dan terug gestuurd naar de verkoper.

En helaas raakt post nog wel een zoek...
Ik hoop voor je dat het boek boven water komt.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:11

_Noraly schreef:
omdat ik met de zoekmachine niets kon vinden, hier maar even de vraag.

Ik had een theorieboek nodig, via marktplaats 1tje gevonden waarvan de koper direct netjes terug mailde, met zijn rekeningnummer, ik heb netjes geld overgemaakt inclusief verzendkosten, hij mailt netjes dat hij het boek die dag voor half 5 op de post heeft gedaan (op v rijdag) dus ik zou hem zaterdag binnen krijgen normaal gesproken. Zaterdag niets, dus ik wachten tot maandag. Weer niets. Ik hem weer mailen, hij reageerde heel verbaast dat hij niet wist waarom hij nog niet binnen was, en dat hij hoopte dat ik hem wel optijd binnen had (ik heb overmorgen theorie)
Maar nu gister weer niets, ik hem mailen en nog steeds niet terug. Ik de post bellen of ik kan achterhalen waar het pakketje is, maar hij heeft hem met de post gestuurd, dus ook geen pakketcode.

Ik ben dus gewoon opgelicht, want met de post kan zo'n pakketje niet 5 dagen te laat komen.

Wat kan ik nu doen? Ik heb zijn mailadres, zijn naam en zijn reknening nummer. Ik ben bang dat ik gewoon me geld kwijt ben, maar misschien weet iemand nog wat wat ik kan doen?

ik heb dit een tijd terug ook gehad
had via mp een lamsvel bontje gekocht; ze had het pakket al op donderdag opgestuurd en 1,5 week later kreeg ik het pakket pas binnen
ik dacht dus ook dat ik opgelicht was en had mp al ingelicht en al
maar later bleek dat tnt een fout had gemaakt en de verkoper kon er dus helemaal niks aan doen
dus ik zou het wel gewoon even afwachten ; wel vervelend dat je overmorgen als je theorie hebt maar je bent dan ook wel erg laat begonnen hoor afijn dat is je eigen keuze natuurlijk

Ik haat mensen die op die manier gebruik maken van marktplaats

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:13

ik had dit een tijd terug ook
ik had lmasvel gekocht via mp
de verkoper zei dat hij het al op donderdag op had gestuurd maar week later had ik nog niks
dus dacht dat ik ook opgelicht was en mp ingeschakeld
maar na 1,5 week kreeg ik het pakket wel binnen met de datum erop van die donderdag
de verkoper had dus niks verkeerds gedaan maar tnt wel
dus ik zou het nog ff afwachten
wel vervelend dat je overmorgen al je theorie hebt
je bent dan ook wel laat begonnen met je theorie als je nog niet geleerd hebt maar goed dat is je eigen mening

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:15

Netje schreef:
Handel als mobiele telefoons, I-pods, Tomtoms, etc. moet je heel erg wantrouwen op MP (heb zelf aangifte gedaan bij de politie na écht opgelicht te zijn met een mobieltje en die vertelde dat het op dit moment hopeloos is op MP, ze krijgen de ene aangifte na de andere). Voor dat soort zaken: áltijd zelf gaan halen (en dan pas betalen)!

dat heeft mijn broer ook gehad, hij had een telefoon gekocht en nooit ontvangen. hij heeft aangifte gedaan en ruim een jaar niets meer gehoord. toen belde de politie op dat ze die persoon opgepakt hadden (na veel meer oplichtingen) en dat hij zijn geld terug kreeg van die vent.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:20

Aangifte moet je altijd doen! Niet geschoten is altijd mis..

Ik heb 1x een Nintendo DS per post laten versturen, die kostte 175 euro ( met veel extra's ) Heb ik die keer een risico mee genomen en dat is goed uitgepakt. Maar ik zou nooit een telefoon of laptop o.i.d. op laten sturen en vooraf betalen..

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 13:24

mmh ik wist niet dat er zoveel fout ging bij tnt, ik had gebeld zelf met tnt en die vertelde me dat als de brief vrijdag voor half 5 op de post was gegaan, hij er zaterdag moest zijn. Soms had een wat zwaardere briefpost vertraging tot en met maandag. En als ik woensdag nog niets zou hebben ik de mogelijkheid moest inzien dat ik opgelicht was, hiervan komt mijn conclusie dus ook vandaan.

Aangezien ik de persoon wie het pakketje heeft verstuurd nu al weer n paar mails heb verzonden en hij me in 1 van de vorige mails vertelde dat hij de hele dag zijn mail checkte. En ik vanaf het mailtje dat ik als ik niets binnen zou krijgen op woensdag, ik wss opgelicht zou zijn, niets meer weer heb gehoord.

Ik wacht nog een weekje ofzo af, en dan kijk ik wel verder Knipoog

(owja btw, ik had wel een theorieboek hoor.. maar ik wou gewoon een andere versie erbij voor een aantal kleine anwb dingetjes)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:27

allereerst ... ja een pakket per tnt kan er rustig 5 dagen of langer overdoen

en ook kwijtraken is geen unicum
ben enorme doos met zadel kwijtgeraakt
niet echt iets kleins wat ergens tussen gevallen kan zijn

vraag om de track en trace nr
dan kan je zien of die idd verstuurd is en wanneer etc
niet dat de rest van tt vaak klopt
maar er is iig te zien wanneer die en OF die verstuurd is

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:29

nickyu: het is niet als pakket verstuurd, maar als brievenbus post. een track en trace nummer heb je dan dus niet.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:30

Snap dat je het graag wilt hebben, maar niet dat je meteen begint te roepen dat je opgelicht bent.
Ik heb het eens gehad met een bitje, verkoper had het opgestuurd, ik het niet gekregen, maar 3 weken later kwam het toch eindelijk binnen, hadden ze het verkeerde gedaan bij TNT.

Denk nog maar eens de TNT bellen? Zou ook niet weten wat je verder eraan moet doen.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 13:31

ik heb inmiddels al 2 keer de tnt gebeld, en hun 'wisten' niets van post die kwijt zou raken.. dat het probleem, en nu hoor ik hier heel andere verhalen Knipoog

ik ga dus gewoon rustig afwachten, zal de eigenaar nog eens mailen met dit verhaal.

Ik ben benieuwd Lachen

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:04

Lijkt me een goed plan!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:12

_Noraly schreef:
ik heb inmiddels al 2 keer de tnt gebeld, en hun 'wisten' niets van post die kwijt zou raken.. dat het probleem, en nu hoor ik hier heel andere verhalen Knipoog

ik ga dus gewoon rustig afwachten, zal de eigenaar nog eens mailen met dit verhaal.

Ik ben benieuwd Lachen

nou .. ik heb vandaag ook WEER een envelop opgestuurd naar iemand
de 1e is al week onderweg ook nog niet gearriveerd ..

verzend niet voor niks niet graag per envelop
en alleen op risico ontvanger ..

zal de 1e niet zijn welke spontaan verdwijnt
al kan dat niet volgens de tnt .. zucht

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:39

TNT is erg slordig ! Wij hebben zo'n groene brievenbus aan de weg waar we geen slotje op hebben zitten (zo'n gedoe en ik woon in een klein dorpje, dus daar kan het wel). Brieven horen in die bus, maar pakketjes niet. Hoe vaak het niet voorkomt dat ze een pakket er letterlijk inproppen, terwijl ik gewoon thuis ben en ze dus best aan kunnen bellen (wat ze verplicht zijn en anders moeten ze een briefje achterlaten). Ook heb ik het gehad dat ik al weken op een pakket uit Amerika zat te wachten (dacht dat het kwijt was....). Kom ik thuis, blijkt het al 1,5 dag onder het afdakje bij de voordeur van de buren te staan (die op vakantie waren) aan de weg, voor iedereen in het zicht. Moest er wel al zolang staan, want ik vond het zondagavond Haha! Heb heel boos gebeld met TNT die alleen maar zeiden: u heeft gelijk, maar wat wilt u dat we er nu nog aan doen ?? Wij zullen onze bezorgers erover inlichten. Diezelfde week zat er een ander pakket in de brievenbus gepropt.... Voordat je dus iemand beschuldigd: grote kans dat de fout bij TNT ligt !

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:32

Mijn vader is door een provider een keer beschuldigd van het stelen / achterhouden van en mobieltje. Hij zou namelijk een vervangend mobieltje krijgen en deze is nooit aangekomen. Toen mijn vader er achteraan belde bij de provider maakten ze hem met ahlve woorden duidelijk dat hij het dan zelf wel achterover gedrukt zou hebben. Ook hier is de kans dus groot dat de fout bij TNT ligt, maarja, bewijs het maar eens...

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 23:32