Ben ik nou echt zo onredelijk???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Don_Marcello

Re: Ben ik nou echt zo onredelijk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:47

Waarom wil jij dan persé die laptop terug? Ik kan me goed indenken dat je zus graag de gegevens en correspondentie die ze erop heeft staan wil bewaren. Als zij nou een nieuwe voor jou regelt is dat toch voor allebei beter?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:53

Ik zou tegen je zus zeggen, of zaterdag mijn laptop terug, of voor zaterdag regel je een nieuwe voor mij!
Leef je eigen leven en laat je zus lekker stikken. Zorg ervoor dat je ene laptop terug hebt en daarna nooit meer iets aan haar uitlenen. Je zus heeft altijd over je heen kunnen lopen en nu is het de tijd dat je daar een punt achter zet!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 11:55

Don_Marcello schreef:
Waarom wil jij dan persé die laptop terug? Ik kan me goed indenken dat je zus graag de gegevens en correspondentie die ze erop heeft staan wil bewaren. Als zij nou een nieuwe voor jou regelt is dat toch voor allebei beter?

Dat gaat ze echt niet doen hoor. Dat moet ik zelf maar regelen.

Op die laptop staan ook heel veel dingen(belangrijke) van mij. Al mijn administratie enz staat er op. Belangrijke brieven enz.

Waarom moet ik mijn gegevens eraf halen terwijl het MIJN laptop is.

Zij zou al een hele poos geleden haar foto's en muziek eraf halen. AL haar schoolspullen had ze al opgeslagen op usbstick omdat ze het moest overzetten op schoolpc.

Ja zal haar inderdaad een ultimatum geven.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:03

Don_Marcello schreef:

Haar zus wist toch van tevoren dat ze de laptop alleen even zou LENEN! Ik vind het gedrag van de zus echt vreselijk onbeschoft. Als ze een andere laptop zou aanbieden was het nog een ander verhaal, maar daar is hier geen sprake van.

Ik zou meteen naar haar toegaan en mijn laptop terug eisen, zoals anderen hier ook al zeggen. Al is het natuurlijk wel lastig als ze er vaak niet is...

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:11

Don_Marcello schreef:

Pardon?
Is toch zeker háár laptop en als ze die terug wil is dat haar recht; of ze er een reden voor heeft of niet.
Regelt "zuslief" lekker een laptop voor zichzelf.
Gegevens kan ze er gewoon afhalen hoor....en dat weet je als je iets leent.
Moet niet gekker worden. Clown

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:22

En zoals hier al vaker gezegd, meer voor jezelf opkomen. Als jij je continue schikt naar andere mensen dan hou je zelf het gedrag van je zus bijvoorbeeld in stand! Die denkt heus niet "goh, wat lief dat ze dit en dat doet", nee hoor, die verwacht gewoon van je dat jij wel doet wat zij wil. Is ze immers gewend van je!

En dat zij een grote mond opzet als ze het ergens niet mee eens is? Is haar probleem. Ik zeg altijd maar, gedrag is een keuze. Als zij er voor kiest om uit haar plaat te gaan, moet ze maar lekker doen, maar daar hoef jij je niks van aan te trekken. Er is niks wat jij (normaalgesproken dan) kan doen dat dat zulk gedrag rechtvaardigt. Ze kan ook gewoon communiceren hoor, maar zij heeft geleerd dat ze hiermee haar zin krijgt. EN haar omgeving houdt dit blijkbaar gewoon in stand. Waarom ben je onder de indruk van iemand die blijkbaar niet in staat is dingen op een normale manier voor elkaar te krijgen? Laat het haar lekker zelf uitzoeken en niet onder de indruk raken van haar tirades. Haar gedrag, haar keuze, maar dat betekent niet dat jij daar onder de indruk van moet raken ofzo. Misschien kan je eens zeggen als "beetje jammer dat je zo moet doen om dingen voor elkaar te krijgen! Als je het nou anders vroeg had ik erover nagedacht, maar als je zo doet denk ik er niet over!"
Je hoeft je echt niet te laten afblaffen, echt niet. En je vader ook niet.

En die laptop terughalen potverdikkie Knipoog

(*denkt nog eens aan Herman Finkers op de assertiviteitstraining: "Laat je door niemand vertellen wat je moet doen!" "Dat maken we zelf wel uit!"*)