Hoe vertel je iemand dat die niet goed bezig is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Hoe vertel je iemand dat die niet goed bezig is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:42

als die ponys er echt zo slecht uitzien zoals jij omschrijft hoe kan het dan dat ze heel wint?

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 15:29

Dat is mij het grootste raadsel ooit..

Moet ik wel zeggen dat ze met een zadel op niet zo een doorgezakte rug heeft, dat dat dan al minder is door een bontje e.d...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:47

Tsjah, ik denk dat -als je je vriendschap wilt behouden - je hen dit niet aan hun verstand kan praten. Ook als de geen vrienden hoeft te blijven wil dat denk ik niet trouwens. Hopen dat ze het doorkrijgen voordat het paard helemaal naar de klote is dus Lachen

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:54

Nadya schreef:
Yep. Ik kan ook vaak niet begrijpen dat mensen hun paard niet kunnen 'lezen', maar blijkbaar is dat een gave die je wel hebt of niet. Lachen

Ik denk dat het gedeeltelijk aangeboren is, maar ook ontwikkeld kan worden. Sommige mensen (zoals mijn instructrice) kan paarden echt lezen, en leer de eigenaars hoe ermee om te gaan zodat beiden gelukkig kunnen zijn met elkaar. Anderen (zoals ik) kunnen dat aangeboren in mindere mate, maar door open te staan ( en DAAR zit m vaak de kneep, de wil om te willen leren en kijken) en heel veel ervaring op te doen, leren leren en nog eens leren kom je dan toch tot het niveau waarop je een paard leert lezen.

En idd, Charlotte, daar zit ook een probleem. Als je als jong ruitertje niet beter weet, en hoe zou je dat idd ook moeten weten, neem je alles aan van je instructrice want die staat per slot les te geven dus zal het wel weten. Het is vaak zoeken, kijken en uitproberen. Niet bij één instructrice blijven hangen als je net begint, maar juist meerdere uitproberen. Dan leer je het verschil vanzelf kennen.