Relatie; ook vriendschap met jongens?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esperanza
Blogger

Re: Relatie; ook vriendschap met jongens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:35

Het is ook kortzichting, we leven in 2008 en niet in een of ander geitenland. Hallo zeg!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:36

Mijn vriendje is ook bevriend geraakt met mijn vrienden. En ja hoor, daar mag ik best mee de kroeg in. Graag zelfs, dan hoeft 'ie zelf niet mee. ROFL

Dus om kort te gaan: ik vind dat je vriend nogal overdreven reageert. Komt bij dat ik er niet zo houd van het 'niet mogen'.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:38

Vanaf de moment dat mijn vriend mij iets verbied mag hij gaan.. Ook al zijn we 2.5jaar samen. Ik ben een volwassen persoon, weet waar ik mee bezig ben en hoef niemand die in mijn plaats beslist wat ik wel of niet doe. Nee, in een relatie vind ik dat absoluut niet kunnen.
Een heel aantal van mijn vrienden zijn ook jongens, waar ik ook wel eens alleen iets mee ga drinken of iets dergelijks.. Geen probleem, niet bij mij, niet bij mijn vriend.

Citaat:
Sterker nog, ik heb nog goed contact met mijn ex, en die ontmoet ik ook in mn eentje. Geen enkel probleem!

Ik ook Clown. Weet dat vriendlief ook gewoon het vertrouwen in mij heeft om me zonder problemen met hem te laten afspreken.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 10:38

Esperanza schreef:
Het is ook kortzichting, we leven in 2008 en niet in een of ander geitenland. Hallo zeg!

Ja, vroeg ook al of ik voortaan met een burka aan thuis moest blijven.

Ook gevraagd wat als een collega (mannelijk) bv vraagt om na het werk in de stad even wat te drinken; mag ook niet. Zit absoluut meer achter volgens hem.

Rare is dat het verder helemaal geen bekrompen jaloers iemand is hoor. In omgang echt wel een leuk jong...maar dit soort ideeën van hem... Clown

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:39

Nou je niet gek laten maken hoor NoaC. Als hij vindt dat het echt niet kan... dan moet hij gewoon opzoek naar een meisje die geen waarde hecht aan haar mannelijke vrienden. Het idee dat het normaal zou zijn om iets dergelijks te verbieden.
Hij hoort jou te vertrouwen en te accepteren om wie je bent met al je rare eigenschappen en dus ook je vrienden. Take it or leave it.

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:40

Ik heb geen mannelijke vrienden waar ik echt veel mee om ga en mijn vriend heeft geen vriendinnen waar ie veel mee omgaat.
Eigelijk alleen gezamelijke vrienden die dan ook al getrouwd zijn of samen wonen...

We vertrouwen elkaar voor 100 % maar ik weet dan ook precies met wie hij omgaat en hij weet met wie ik omga.
Mmmm...ik kan je geen advies geven...volg je hart zou ik zeggen...
xx

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:42

En toch zou mijn vriend het ook niet leuk vinden als ik met een mannelijke collega alleen iets zou gaan drinken....moet ook zeggen dat zoiets niks voor mij is en dat weet hij dus hij zou wel raar staan te kijken en het niet leuk vinden!!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:46

Pff... Ik zou het eerlijk gezegd Spaans benauwd krijgen van zo'n kerel Nagelbijten / Gniffelen
Ik denk niet dat ik daar mee om zou kunnen gaan, volgens mij zou ik er echt gek van worden. Ik heb ook een hele goede vriend (jongen dus) en daar doet mijn vriend nooit moeilijk over, zou hij ook niet moeten doen ook! Ook met sommige van mijn mannelijke collega's ga ik heel erg goed om, maar daar maakt mijn vriend ook geen probleem van. Hij weet immers dat hij mij kan vertrouwen.

Ik zou maar eens een goed gesprek met je vriend aangaan Knipoog

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:47

Ik herken jou verhaal wel in zekere zin, alleen dan voornamelijk andersom.
Sinds ik samen ben met mijn vriend(inm. bijna 1.5 jaar) ga ik vrij regelmatig mee naar zijn vrienden. Nu is er 1 jongen waarmee ik het heel leuk kan hebben en heel gezellig(de rest ook, maar dat is toch net anders). Niets meer en niets minder. We hebben beide een relatie, en dat is wat de omgang zo gemakkelijk maakt(geen gezeur over; voelt hij/zij toch wat voor de ander, oid). Hij heeft een vriendin, die het echter absoluut niet goedkeurd als wij iets afspreken. Zelfs ondanks dat zij al 5 jaar samen zijn, en ik al 1.5 jaar en hij een goede vriend is van mijn vriend. Nu is het zelfs al zo erg, dat hij een 'sms-verbod' gekregen had van haar! Hij houdt zich er niet aan, dus ik val nu onder een soort 'tolereerbeleid', maar toch is het niet leuk. Ik kan het overigens ook heel goed vinden met haar, we gaan regelmatig met z'n 4-en wat leuks doen, maar alleen afspreken etc, NO WAY!

Als mijn vriend mij echter zou verbieden om met hem om te gaan, dan zou ik er heel gauw klaar mee zijn! Natuurlijk mag je als partner zijnde wel de twijfels uitspreken, of laten weten dat je het liever niet hebt, maar zoals jou vriend doet, nee dat vind ik niet gezond!

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:51

Pff wat een probleem , ik zou ook maar eens goed met je vriend praten, vind dit echt nergens op slaan. Vriendschap met jongens moet gewoon kunnen, en als jou vriend daar niet mee kan leven zou ik me afvragen of ik wel met die jongen zou kunnen leven.

Ik ga zelfs alleen met de beste vriend van mijn vriend naar de stad om wat te drinken, shoppen of poelen. Geen probleem moet gewoon kunnen toch?? Wat met een jongen zou kunnen gebeuren kan net zo goed met een meisje gebeuren hoor, weet god weet ben je wel bi Tong uitsteken Zo kun je het toch ook bekijken ??? vind het echt erg flauw en kinderachtig van je vriend...

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:52

Mijn vriend moet de jongen dan wel echt kennen en vertrouwen.
Ik mag zo met zijn beste vriend in bed gaan liggen want hij vertrouwd mij en zijn beste vriend volledig.
Nu zou ik hem ook niet teleurstellen en dat voelt ie denk ik...

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 10:56

Ik wil best rekening met hem houden, maar niet meer alleen met mijn vrienden mogen afspreken gaat me echt te ver.

Ik had met een van mijn vrienden weekje vakantie afgesproken en dat heb ik na een weekend rellen met hem nu afgezegd, maar dat vond ik dan ook wel weer genoeg tegemoetkoming.
Eigenlijk vind ik dat zelfs te gek, maar goed.

Hij maakt zichzelf gewoon gek om niks volgens mij.
Snap ergens wel dat ie het niet leuk vindt, maar get over it...hij kan er echter niet mee leven dus is het klaar wat hem betreft. Ook zo'n fijn dreigemend Knipoog.

Maar roepen "doei" is dan ook wel makkelijker gezegd dan gedaan.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:57

pff, ik zou het me dus echt niet laten verbieden...Ferry had/heeft ook veel meisjes vriendinnen, is een beetje verwaterd volgens mij...Maar voor onze relatie had hij ie vrienschappen al, en toen hij singel was heeft hij ook niks met ze gedaan, dus ik zie het punt niet...

Beetje vreemd dat hij het afkeurd...

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:59

Nou ik vind op vakantie gaan met een andere jongen ook not done hoor!
Als jullie beide het prima vinden oke, maar als je vriend het niks vind snap ik dat heel goed.
Mijn vriend hoeft echt niet met zo'n idee aan te komen en ik ook niet bij hem!
x

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 10:59

Boktlid schreef:
Mijn vriend moet de jongen dan wel echt kennen en vertrouwen.
Ik mag zo met zijn beste vriend in bed gaan liggen want hij vertrouwd mij en zijn beste vriend volledig.
Nu zou ik hem ook niet teleurstellen en dat voelt ie denk ik...

Zijn grootste punt is volgens mij ook dat ie mijn vrienden verder niet kent.
Maar dan nog heb ik geen "zin" om de tussentijd met een oppas opgescheept te zitten en mijn vrienden niet even persoonlijk te kunnen zien of afspreken.
En het feit dat ie me zo met mijn rug tegen de muur zet bevalt me ook totaal niet....

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:01

Haha, die jaloezie ook altijd. *LOL*
Hij kan het me echt niet verbieden. Lachen Ik vind het leuk om met jongens om te gaan, niet altijd, maar toch zo af en toe is dat veel leuker.
Heb hem ook duidelijk gezegd, dat ik naast hem alleen nederlandse vriendschappen heb met jongens. En ik val absoluut niet op nederlandse jongens, dus hij hoeft zich geen zorgen te maken..
Hij heeft eigenlijk een vast groepje jongens waar hij mee omgaat, en daarnaast niet zoveel (vrouwelijke) contacten. Dus ik vertrouw hem ook. Lachen

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:04

daNiielle_ schreef:
En ik val absoluut niet op nederlandse jongens, dus hij hoeft zich geen zorgen te maken..
Lachen

Wat knap dat je dat kunt zeggen...Ik val altijd op karakter dus dan kan dat zeer zeker ook een nederlandse jongen zijn...

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:06

Boktlid schreef:
daNiielle_ schreef:
En ik val absoluut niet op nederlandse jongens, dus hij hoeft zich geen zorgen te maken..
Lachen

Wat knap dat je dat kunt zeggen...Ik val altijd op karakter dus dan kan dat zeer zeker ook een nederlandse jongen zijn...

Ja, maar toch hebben de meeste buitenlandse jongens ook een ander karakter.
Je hebt wel gelijk, maar tot nu toe ben ik nog nooit écht verliefd op een nederlandse jongen geworden. Dus ja, dan verwacht ik ook niet dat het nu ineens wel zo is.
Innerlijk is belangrijk, maar van uiterlijk houd ik gewoon niet van nederlandse jongens. Lachen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:39

lees je eigen berichten nog eens terug en dan kun je zelf een antwoord geven op je vraag. Ik vind zo'n vent echt eng....

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:05

Wat ik me nu afvraag, stel dat je bi was. Had hij je dan verboden om zowel met jongens als met meisjes alleen af te spreken??

Meis, het ben jij hier die een beslissing in moet nemen, maar ik zou het iig niet pikken. Wat ik zou doen is: hem eens goed duidelijk maken dat het puur vriendschappelijk is en dat ie er niets achter hoeft te zoeken. Blijft hij vervelend doen zou het voor mij Doei, doei zijn. Phoe als ie al niet kan verdragen dat je met een goede vriend afspreekt...

Je hoeft je vrienden, die je al veel langer kent, toch niet laten te vallen voor hem!?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:26

Tuurlijk kan je bevriend zijn met jongens in je relatie.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 14:27

Merilyn: tsja....je hebt wel gelijk.

Fiekhe; vroeg ook al hoe het dan zat met vrienden die homo zijn of transsexuele. Kreeg ik niet echt antwoord uit Knipoog.

Ik heb het hem al tot vervelens toe duidelijk gemaakt dat er verder echt niks aan de hand is hoor, maar hij kan zich er blijkbaar niet overheen zetten.
Dus nogmaals vertellen heeft echt weinig zin; hij weet het wel maar gelooft het niet of blijft het inelkgeval niet vertrouwen.....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:34

Mijn nekharen gaan altijd standaard overeind staan van zo'n gasten... Mijn ex was ook zo, toen HIJ het na ruim een jaar uitmaakte heb ik de goden op mijn blote knietjes bedankt dat mijn vrienden nog wilden klaarstaan voor me, ze hadden me ruim een jaar nauwelijks of niet gezien...

Mijn huidig lief weet maar al te goed dat mijn vrijheid me heilig is. Ik ga vaker uit zonder dan met hem (stappen is zijn ding niet) en dat gaat heel goed Ja

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:36

Wel dan zou het voor mij duidelijk zijn denk ik. Lachen

Vetboltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:44

ik snap hem aan de ene kant wel hoor. vind dat samen met een vreind on vaca gaan ook niet echt done.
dat je vreidn jaloers is kan ik me voorstellen, jaloezie komt voort uit onzekerheid, en het is logisch dat hij nu nog onzeker is over hoe jij je gedraagt bij jongens.
ik had dit zelf ook heel erg maar werd altijd alleen maar boos en dan was het over, maar ik kon die meisjes dan ook niet. als ik dan eens een van die meisjes had gezien was het goed en mocht hij er van mij wel mee omgaan (al vind ik met ze shoppen etc ook niet echt leuk, maar dat zit mss ook wat in de opvoeidng?).
mss moet je je vreinden eens wat vaker uitnodigen als hij erbij is, zodat hij die jongens kan leren kennen en mss zelf ook vreinden met ze word (kan hij het er meteen met ze over hebben dat ze van je af moeten blijven Tong uitsteken ) maar ik denk dat dat al een heel eind scheelt, mss vertrouwt hij dan je vreinden ook wat meer