All stars door kinderen in armen landen gemaakt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ushi

Re: All stars door kinderen in armen landen gemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 15:28

Eva_ schreef:
Ik zal eens zeggen wat ik er van denk. Ik denk dat dit niet meer mogelijk is. Zulke schoenen worden bijna 100 % zeker machinaal gemaakt, zulke schoenen netjes maken met de hand is bijna onmogelijk, daar doe je zeker meer dan een dag over.
Het is dan voor zo'n bedrijf in principe goedkoper om een machine te maken.
Het lijkt mij logischer dat er meer mensen lijden onder de machine's, omdat vroeger wel alles met de hand ging en toen werden al die mensen ontslagen door die machine.

Die machine moet ook bediend worden he, en niet alles aan de schoen word met een machine gedaan.

pedro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:02

ze zijn made in vietnam, dus lijkt me best wel eigenlijk

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:06

Sja... bijna alle kleding wordt ook in dat soort landen gemaakt, dan moet je dus wel een beetje verder kijken dan je neus lang is. H&M bijvoorbeeld heeft ook heel veel "made in China" ... en daar zal ook vast wel kinderarbeid en uitbuiting voorkomen. Tis niet alleen maar toevallig bij je allstars Knipoog

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:59

jup; en niet alleen allstars, ook nike laat alles door kinderarbeid produceren, en nog meer merken. Sterker nog, meer wel dan niet Knipoog

Kijk anders hier: www.fairwear.nl

Lorenz1234

Re: All stars door kinderen in armen landen gemaakt?????????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 00:26

Blue_Eyes schreef:
Dat zou best weleens kunnen... dat zullen ze bij All Star niet op internet zetten Knipoog
Je kunt eens op de Unicef-site kijken, die hebben een lijst met 'verantwoorde' bedrijven.

Ik heb gekeken, maar ik kan die lijst niet vinden, waar staat die precies op de site?

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:49

Wat d8 je van Nike

Die mensen krijgen maar 5 euro per paar schoenen. En hier kopen wij ze voor een slordige 120 euro per paar.

Ik denk dat de kleren van H&M ook door kinderarbeid gemaakt. Als je vaak ziet waar ze gemaakt zijn is het bangladesh en dat soort landen.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:55

Inderdaad, vrijwel alles van H&M wordt door kindjes gemaakt. Maar je zit bijna met geen enkel bekend merk 'goed' wat dat betreft.

Het onderwerp werkende kinderen is onderdeel van mijn studie/vakgebied en het ligt wel wat genuanceerder dan hier en daar gesteld wordt. Er zit een enorm verschil tussen kinderarbeid, gekenmerkt door uitbuiting en onderbetaling en werkende kinderen, kinderen die er zelf voor kiezen om te werken en daarnaast naar school gaan. De meeste werkende kinderen leveren een substantiele bijdrage aan het inkomen van hun familie, ze betalen er hun schoolgeld van en kunnen er van eten. Er bestaan zelfs vakbonden voor werkende kinderen, door hen zelf opgericht. Neem hier maar eens een kijkje: http://www.butterflieschildrights.org/union.asp

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:26

Grobegni schreef:
Inderdaad, vrijwel alles van H&M wordt door kindjes gemaakt. Maar je zit bijna met geen enkel bekend merk 'goed' wat dat betreft.

Het valt nog best mee vind ik. Verantwoorde merken zijn o.a.
Mexx
Falcon sports
O'neill
Gaastra
Mc Gregor
Gsus industries
Turnover
Tommy Hilfiger (?) Weet ik niet zeker; test iig niet op dieren, en gebruikt ook geen bont. Dus vast ook geen kinderarbeid Lachen