Knallende ruzie met je schoonouders? [Of juist niet?]

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lien_87

Re: Knallende ruzie met je schoonouders? [Of juist niet?]

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:43

Mijn 'schoonouders' zijn gewoon af en toe te lief, waardoor ik helemaal gek van ze wordt haha
Ze staan echt veel te vaak op de stoep maar mijn vriend is een beetje een moederskindje dus die vind het wel gezellig..... Knipoog

Van de week nog had ik bedacht dat ik even lekker paardensport ging kijken (had een dagje vrij) en dan zou mijn vriend even gaan studeren. 2 tellen later bellen zijn ouders: 'Ja we komen nog even wat foto's laten zien is dat goed? '
Uiteraard zegt mijn vriend ja, en ik chago omdat zijn vader s'morgens ook al langs was geweest...
Nou daar ging mijn middagje paardensport.....
Maar nu komt het, mijn schoonouders kwamen dus ook even vertellen dat ze ons (vriend + ik + vriend z'n broer + vriendin) in mei mee naar Kreta willen nemen (op hun kosten!!) omdat mijn schoonvader 50 wordt...

Nou dan schaam ik me dus vreselijk dat ik zo loop te zeiken Knipoog

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:44

Miracle_ schreef:
C_arola schreef:
ik heb 1 keer ruzie gehad met mijn schoonmoeder. (zijn ouders zijn gescheiden). Mijn vriend en ik gingen verhuizen en ze hielp mee.
Mijn vriend en ik hadden in die tijd veel ruzie en ik was depressief. Ik kon niet de energie krijgen om klussen te doen. Toen ik haar een keer in de nieuwe huis zag zei ze tegen me dat ik verschillende klussen kon gaan doen en waarom ik dat nog niet had gedaan, terwijl ze het meerdere keren had gezegd.
Ik was toen zo boos geworden en zei dat ze zich niet met de relatie van mijn vriend en mij moest bemoeien, dat het onze huis was en onze levens (ze bemoeid snel).
We gingen tegen elkaar in en mijn vriend stond alleen maar op afstand te kijken.
Ik kon er later niet meer tegen en ging me afsluiten. Ze merkte dat en zij had zich ook afgesloten. Toen we tot rust waren gekomen konden we erover praten. Bleek dat ze had gezien dat ik vast zat en ze dacht dat het kon helpen als ze me aanwijzingen gaf. Ik heb haar toen uitgelegd dat je dan een tegenovergestelde reactie zou krijgen.
Dat was de enige ruzie in 3,5 jaar tijd, ik kan met haar ontzettend goed overweg en ben altijd welkom.
Met mijn schoonvader kan ik moeilijk over weg. Hij is erg gesloten en ik vind het moeilijk te weten hoe hij vroeger naar mijn vriend en zijn broer en vrouw was..

Wel mooi dat de ruzie opgelost is indd. Er zijn mensen die er voor altijd in blijven hangen, zoals die vrienden van mij.
Ik heb eigenlijk nog nooit ruzie met mn schoonouders gehad. Tenminste, niet face-to-face.
Ze hebben wel een keer mijn vriend verboden naar m'n verjaardag te gaan, vanwege iets met school ofzo. Toen ben ik zo ongelooflijk boos geworden, maar heb me gelukkig in kunnen houden, want als ik gebeld had, was het oorlog geweest waarschijnlijk.
Dat bemoeizuchtige gedoe ken ik wel, dat deed mijn schoonmoeder ook wel eens, echt om gek van te worden!!
Ben blij dat ze nu een beetje bijgetrokken is!

Ja, daar ben ik ook ontzettend blij mee!
Het is ook de enige keer geweest dat we ruzie hadden, voor rest voelt het deels alsof ze ook een beetje mijn moeder is.
En ze ziet mij ook als haar dochter.
Ze weet van zichzelf dat ze soms teveel bemoeid met ons, maar sinds ze een vriend heeft, is dat veel minder geworden.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:48

lien_87 schreef:
Mijn 'schoonouders' zijn gewoon af en toe te lief, waardoor ik helemaal gek van ze wordt haha
Ze staan echt veel te vaak op de stoep maar mijn vriend is een beetje een moederskindje dus die vind het wel gezellig..... Knipoog

Van de week nog had ik bedacht dat ik even lekker paardensport ging kijken (had een dagje vrij) en dan zou mijn vriend even gaan studeren. 2 tellen later bellen zijn ouders: 'Ja we komen nog even wat foto's laten zien is dat goed? '
Uiteraard zegt mijn vriend ja, en ik chago omdat zijn vader s'morgens ook al langs was geweest...
Maar nu komt het, mijn schoonouders kwamen dus ook even vertellen dat ze ons (vriend + ik + vriend z'n broer + vriendin) in mei mee naar Kreta willen nemen (op hun kosten!!) omdat mijn schoonvader 50 wordt...

Daar hoef je je toch niet voor te schamen? Je kunt je toch wel ergeren aan het een en blij zijn met het andere? Dat is heel menselijk hoor!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:51

Mijn schoonvader is helaas begin dit jaar overleden, dat was een leuke vent. Interesse in een ander, in dieren en we konden uuuren bomen. Helaas is mijn schoonmoeder van een ander slag. Doen wat zij wil, anders jankt ze tot ze haar zin krijgt. En aangezien ik allergisch ben en niet reageer op krokodilletranen... hebben we zo minimaal mogelijk contact. Twee weken na het overlijden van mijn schoonvader heeft ze me voor van alles en nog wat uitgemaakt, ik was waardeloos en deed niets (ik regelde dus Echt Alles voor ze tijdens pa zijn ziekbed, ging mee naar ziekenhuizen afijn noem het maar op want zelf kon ze het niet aan maar dat vond ik niet erg) en blablabla.

Ik heb aangegeven dat ik dat niet verdiende, dat ze me kon bellen zodra ze daar over had nagedacht. Dat heeft ze niet meer gedaan (bellen) en heb ik mijn handen van haar afgetrokken. We staan op speaking terms en daar heb je het mee gezegd. Mijn man denkt er hetzelfde over en ziet haar zelden of nooit, mijn zoontje.... opa was zijn held, oma is niet zo leuk. Oma was namelijk zo stom om mij, zijn moeder, uit te schelden waar hij bij was. Alsof zij dacht dat ie haar kant zou kiezen... kind wist niet waar ie het zoeken moest, en pas nadat ik hem 100x had verzekerd dat het niets met hem te maken had wilde ie weer naar haar toe. En nu... nu moet ik hem er af en toe heen sturen, hij heeft totaal geen erg in haar, maar ze is dan ook niet leuk met hem bezig, zet de tv aan, gaat zitten paffen (mijn schoonvader is overleden aan longkanker btw, de meest aggresieve vorm) en dat was het. Jaaa dat is wel wat een kind van 10 leuk vind Hamer Rolleyes .....

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 14:53

Alet74 schreef:
lien_87 schreef:

Daar hoef je je toch niet voor te schamen? Je kunt je toch wel ergeren aan het een en blij zijn met het andere? Dat is heel menselijk hoor!

Indd daar hoeft je je heus niet voor te schamen haha! Ik moet er niet aandeken dat mijn schoonouders zo vaak op de stoep staan hoor.. Ik hou wel van een beetje rust Tong uitsteken
Ik zie ze bijna nooit, daarom gaat het wss ook gewoon goed tussen ons..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:53

Breghje schreef:
Mijn schoonvader is helaas begin dit jaar overleden, dat was een leuke vent. Interesse in een ander, in dieren en we konden uuuren bomen. Helaas is mijn schoonmoeder van een ander slag. Doen wat zij wil, anders jankt ze tot ze haar zin krijgt. En aangezien ik allergisch ben en niet reageer op krokodilletranen... hebben we zo minimaal mogelijk contact. Twee weken na het overlijden van mijn schoonvader heeft ze me voor van alles en nog wat uitgemaakt, ik was waardeloos en deed niets (ik regelde dus Echt Alles voor ze tijdens pa zijn ziekbed, ging mee naar ziekenhuizen afijn noem het maar op want zelf kon ze het niet aan maar dat vond ik niet erg) en blablabla.

Ik heb aangegeven dat ik dat niet verdiende, dat ze me kon bellen zodra ze daar over had nagedacht. Dat heeft ze niet meer gedaan (bellen) en heb ik mijn handen van haar afgetrokken. We staan op speaking terms en daar heb je het mee gezegd. Mijn man denkt er hetzelfde over en ziet haar zelden of nooit, mijn zoontje.... opa was zijn held, oma is niet zo leuk. Oma was namelijk zo stom om mij, zijn moeder, uit te schelden waar hij bij was. Alsof zij dacht dat ie haar kant zou kiezen... kind wist niet waar ie het zoeken moest, en pas nadat ik hem 100x had verzekerd dat het niets met hem te maken had wilde ie weer naar haar toe. En nu... nu moet ik hem er af en toe heen sturen, hij heeft totaal geen erg in haar, maar ze is dan ook niet leuk met hem bezig, zet de tv aan, gaat zitten paffen (mijn schoonvader is overleden aan longkanker btw, de meest aggresieve vorm) en dat was het. Jaaa dat is wel wat een kind van 10 leuk vind Hamer Rolleyes .....

Waarom moet je zoon er heen??

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:56

Ja daar heb je wel gelijk in, het ergste is gewoon dat ze altijd zoveel voor ons doen, maar toch ben ik ze af en toe zo zat haha

Maar goed ik mag niet klagen, heb veel ergere schoonouders gehad: die zeiden gewoon "dinsdag gaan we uit eten en jij gaat mee" 'ja maar ik moet dinsdagavond paardrijden Huilen !' (reed toen nog 1 dag in de week) " Nou dat kan dan dus niet "

hahah nou daar wordt je pas echt moe van Knipoog

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:03

C_arola schreef:
Breghje schreef:

Hij moet niet (misschien zet ik het niet goed neer hoor) maar ik wijs hem er af en toe op dat oma ook nog bestaat. Omdat ik er niet meer heenga, wil niet zeggen dat hij niet mag uiteraard, maar hij heeft er bijna geen erg in. Hij vond het altijd heel erg leuk bij opa en oma, dus stiekem hoop ik denk ik dat hij er een betere band mee zal hebben dan ik?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 15:05

lien_87 schreef:

Ja daar heb je wel gelijk in, het ergste is gewoon dat ze altijd zoveel voor ons doen, maar toch ben ik ze af en toe zo zat haha

Maar goed ik mag niet klagen, heb veel ergere schoonouders gehad: die zeiden gewoon "dinsdag gaan we uit eten en jij gaat mee" 'ja maar ik moet dinsdagavond paardrijden Huilen !' (reed toen nog 1 dag in de week) " Nou dat kan dan dus niet "

hahah nou daar wordt je pas echt moe van Knipoog

Haha! ja dat kan ik me voorstellen.. En DURF dan maar is nee te zeggen, dan is het gedaan met de pret.. Tong uitsteken

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:05

Ik kan veel beter met mijn "schoonouders" opschieten dan met mijn eigen ouders. Het voelt echt alsof ik in een warm bad ben gestapt en ik voel me daar zó welkom. Ook met zijn zus en zusje kan ik het héél goed vinden.

Niet dat mijn eigen ouders monsters zijn - dat zeker niet- maar mijn vriend heeft een boerderij ( van zijn ouders overgenomen) en ik heb zelf eerst de MAS en daarna de HAS gedaan.
Mijn ouders zijn arts en psycholoog en hebben niks maar dan ook niks met het agrarische leven, ze toonde ook geen interesse in mijn studie, zijn ouders wel. Ik kan echt uren met ze zitten praten over de boerderij en ze vragen ook naar mijn mening of advies als er grote/belangrijke beslissingen gemaakt moeten worden wat de boerderij betreft.
Er wordt weleens gezegd dat het "boerenleven" een wereldje opzich is, maar ik voel me echt fijn met dat soort mensen om mij heen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 15:11

Uthrick schreef:
Ik kan veel beter met mijn "schoonouders" opschieten dan met mijn eigen ouders. Het voelt echt alsof ik in een warm bad ben gestapt en ik voel me daar zó welkom. Ook met zijn zus en zusje kan ik het héél goed vinden.

Niet dat mijn eigen ouders monsters zijn - dat zeker niet- maar mijn vriend heeft een boerderij ( van zijn ouders overgenomen) en ik heb zelf eerst de MAS en daarna de HAS gedaan.
Mijn ouders zijn arts en psycholoog en hebben niks maar dan ook niks met het agrarische leven, ze toonde ook geen interesse in mijn studie, zijn ouders wel. Ik kan echt uren met ze zitten praten over de boerderij en ze vragen ook naar mijn mening of advies als er grote/belangrijke beslissingen gemaakt moeten worden wat de boerderij betreft.
Er wordt weleens gezegd dat het "boerenleven" een wereldje opzich is, maar ik voel me echt fijn met dat soort mensen om mij heen.

Ik snap precies wat je bedoelt ja Ja , ik heb ook liever "boeren" om me heen, dan een of andere uit de hoogte geslagen hoge piet, haha Nagelbijten / Gniffelen

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:12

Breghje schreef:

Waarom moet je zoon er heen??[/quote]

Hij moet niet (misschien zet ik het niet goed neer hoor) maar ik wijs hem er af en toe op dat oma ook nog bestaat. Omdat ik er niet meer heenga, wil niet zeggen dat hij niet mag uiteraard, maar hij heeft er bijna geen erg in. Hij vond het altijd heel erg leuk bij opa en oma, dus stiekem hoop ik denk ik dat hij er een betere band mee zal hebben dan ik?[/quote]

Het kan komen. Misschien von hij het bij opa en oma leuk omdat opa toen nog leefde.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:15

Ik kan gelukkig heeeeel goed opschieten met mijn schoonouders... woon zelfs bij ze in huis en is echt heerlijk Haha!
Mijn schoonmoeder gaat soms mee naar mn paard of we gaan ff lekker shoppen oid! Ook hebben we een beetje dezelfde kledingmaat en wisselen we soms van kleding (wie doet dat nou met zn schoonmoeder Tong uitsteken )
Mijn schoonvader is ook een wereldman, voor ik moest afrijden ging hij met mij rondrijden om de routes te leren als mijn vriend niet kon en van de week hebben zij met mijn vriend zelfs een auto voor mij gekocht Haha!

Ik heb het echtechtecht getroffen met zowel mijn vriend als mijn schoonouders... werkelijke wereldmensen Haha!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 15:38

jarrah schreef:
Ik kan gelukkig heeeeel goed opschieten met mijn schoonouders... woon zelfs bij ze in huis en is echt heerlijk Haha!
Mijn schoonmoeder gaat soms mee naar mn paard of we gaan ff lekker shoppen oid! Ook hebben we een beetje dezelfde kledingmaat en wisselen we soms van kleding (wie doet dat nou met zn schoonmoeder Tong uitsteken )
Mijn schoonvader is ook een wereldman, voor ik moest afrijden ging hij met mij rondrijden om de routes te leren als mijn vriend niet kon en van de week hebben zij met mijn vriend zelfs een auto voor mij gekocht Haha!

Ik heb het echtechtecht getroffen met zowel mijn vriend als mijn schoonouders... werkelijke wereldmensen Haha!

mazzelaar! haha Clown

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:40

Ondanks dat ik niet getrouwd ben woon ik al wel 5 jaar samen dus zie ze wel als schoon ouders. En ik kan wel met ze opschieten. Ze zijn niet de slimste, waardoor ze erg vaak ook in de herhaling raken. Dus pas me aan en dan gaat het wel hoor...

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 15:47

pubelia schreef:
Ondanks dat ik niet getrouwd ben woon ik al wel 5 jaar samen dus zie ze wel als schoon ouders. En ik kan wel met ze opschieten. Ze zijn niet de slimste, waardoor ze erg vaak ook in de herhaling raken. Dus pas me aan en dan gaat het wel hoor...

Haha, das wel vervelend! Maja, ik ben dan ook niet getrouwd, heb nu 2,5 jaar met mijn vriend, maar dat mogen we ook wel schoonouders noemen toch?
Hoe anders? Tong uitsteken

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:55

De ouders van mijn vriend zijn echt schatten, zeker zijn moeder vind ik een erg leuk mens Ja Vindt het altijd heel erg gezellig als ik langskom enzo, voel me daar in huis echt welkom, leuk is dat!
Ook z'n zusje kan ik het heel goed mee vinden. Daar heb ik een jaar bij in de klas gezeten, en kende ik dus al voordat ik hem kende. Is óók heel leuk dus Ja

Ja hoor, ik heb het best getroffen!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 16:03

Myukii schreef:
De ouders van mijn vriend zijn echt schatten, zeker zijn moeder vind ik een erg leuk mens Ja Vindt het altijd heel erg gezellig als ik langskom enzo, voel me daar in huis echt welkom, leuk is dat!
Ook z'n zusje kan ik het heel goed mee vinden. Daar heb ik een jaar bij in de klas gezeten, en kende ik dus al voordat ik hem kende. Is óók heel leuk dus Ja

Ja hoor, ik heb het best getroffen!

altijd handig als het zusje of broertje ook aardig is Haha!
Mijn schoonzus is ook wel aardig, alleen een beetje,.. tsja.. anders Clown

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 17:43

C_arola schreef:

Breghje schreef:
Hij moet niet (misschien zet ik het niet goed neer hoor) maar ik wijs hem er af en toe op dat oma ook nog bestaat. Omdat ik er niet meer heenga, wil niet zeggen dat hij niet mag uiteraard, maar hij heeft er bijna geen erg in. Hij vond het altijd heel erg leuk bij opa en oma, dus stiekem hoop ik denk ik dat hij er een betere band mee zal hebben dan ik?

Het kan komen. Misschien von hij het bij opa en oma leuk omdat opa toen nog leefde.[/quote]

Klopt als een zwerende vinger Haha! opa was zijn held, zijn alles. Waarschijnlijk is het ook onbewust dat ik hem af en toe op haar attendeer, om geen gezeik achter mijn rug te krijgen dat ze haar kleinkind niet meer mag zien nu wij bonje hebben. Ken haar al langer dan vandaag. En hij vind er nu ook weinig aan eerlijk gezegd, maar goed het is de enige oma die er vlakbij woont, dus af en toe even langs gaan kan geen kwaad. Hij vind het wel altijd leuk als ie ervandaan komt hoor, maar zal uit zichzelf niet snel gaan. Dus het heeft meer met mij en haar te maken dan met kleinkind en oma.... Knipoog

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 17:45

hopelijk word de band beter

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 17:48

C_arola schreef:
hopelijk word de band beter

Hoop doet leven. Knipoog

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 17:53

Idd, anders kom je ook niet veel verder Lachen

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 17:55

Vervelende situatie Breghje, hopelijk word het wat beter!

Ik kan goed opschieten met mijn "schoonouders", ook met zijn broer en zus en zijn hele familie. Ben er wel blij mee, het was niet leuk geweest als ik totaal niet met ze kon opschieten!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 19:33

Nee dat is indd niet leuk.. In het begin botste het een beetje tussen mij en mijn schoonmoeder.. IK ging er altijd met buikpijn en zenuwen heen, maar dat is nu gelukkig over!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:36

ik kan het nog steeds prima vinden met mijn (ex) schoonouders. het zijn zulke leuke mensen. zelfs nu ik gescheiden ben van mijn ex ga ik nog goed met ze door 1 deur. nee, ik heb het goed getroffen. Vingers aflikken