Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
), paspoort en rijbewijs niet bij me terwijl ik was aangereden, lampen van de auto deden t niet goed.
Op de boete stond ook echt: 'onveilig oversteken'. MSQuincyTE schreef:Ik vind het rond uit belachelijk dat ze hem daarvoor een boete geven van 150 euro, een waarschuwing is ook genoeg vind ik, en je man word daar nou alleen maar allerter van, want ik denk dat hij wel geschrokken zal zijn

Diablo schreef:MSQuincyTE schreef:Ik vind het rond uit belachelijk dat ze hem daarvoor een boete geven van 150 euro, een waarschuwing is ook genoeg vind ik, en je man word daar nou alleen maar allerter van, want ik denk dat hij wel geschrokken zal zijn
Daar zijn boetes voor, om ze te geven als je de regels overtreed. En dat is hier gebeurd. Wat is daar belachelijk aan?
IKbenEllen schreef:Het is niet bewust hard over een kruising gassen zonder voorrang te verlenen.
IKbenEllen schreef:Tel even voor jezelf hoe vaak je een inschattingsfoutje maakt, iemand over het hoofd ziet.
Dus maak je geen zorgen.patjelisa schreef:Ja mijn vriend heeft pas nog een boete gehad omdat hij in een parkeervak stond te bellen alleen maar omdat de auto aan stond...
IKbenEllen schreef:Tel even voor jezelf hoe vaak je een inschattingsfoutje maakt, iemand over het hoofd ziet... En dat kost dan iedere keer 150,-![]()
Het is niet bewust hard over een kruising gassen zonder voorrang te verlenen.
Dat is er belachelijk aan.
Chiqa schreef:IKbenEllen schreef:Het is niet bewust hard over een kruising gassen zonder voorrang te verlenen.
Nee moest er bij komen zeg...IKbenEllen schreef:Tel even voor jezelf hoe vaak je een inschattingsfoutje maakt, iemand over het hoofd ziet.
We maken allemaal wel eens een inschattingsfoutje maar oom agent staat niet elke keer om de hoe van de straat hierop te letten hoorDus maak je geen zorgen.=
Wat bedoel je nu, want volgens mij bevestig je alleen maar wat ik zeg?
) anders over te denken. RianneH schreef:Maar jij had dan neem ik aan schriftelijk bewijs van het halen van je auto bij de dealer. Mijn vader enkel getuigenverklaringen dat hij in de vergadering zat (o.a. van de directeur) maar geen beeldmateriaal dat de auto op het parkeerterrein stond. En hij had hem echt niet uitgeleend, al helemaal niet aan de andere kant van het land.
Daarnaast had de politieagent ook geen bewijs. Enkel alleen wat hij had gezien en opgeschreven. Tja, en dan krijgt hij toch gelijk.
Citaat:patjelisa schreef:
Ja mijn vriend heeft pas nog een boete gehad omdat hij in een parkeervak stond te bellen alleen maar omdat de auto aan stond...
Dit vidn ik echt te ver gaan, dus je mag je motor niet laten draaien omdat je aan de kant van de weg stil gaat staan als je een telefooontje wil plegen?
Marley schreef:elke keer dat je geen boete hebt gehad heb je dus geluk gehad. Dit was dan even pech.
Hoe dan ook die man was fout, en toevallig werd dat gezien en dan ben je nou eenmaal de pineut.

Citaat:Ik vind het belachelijk om voor een inschattingsfout een bekeuring te geven
) of expres ging
Bienotje schreef:Citaat:Ik vind het belachelijk om voor een inschattingsfout een bekeuring te geven
Misschien moeten alle agenten in het vervolg even vragen of het per ongeluk (letterlijk of figuurlijk) of expres ging
![]()
Grote kans van dat de surveillerende agenten al achter de bestuurder reden en zijn rijgedrag door ht zoeken al vóór het kruispunt is opgevallen.

amondi schreef:Het is heel simpel, je vader kan bewijzen dat hij in vergadering was.
En hoe wil hij dan bewijzen dat zijn auto niet ergens anders was?
Je moeder of jij kunnen er toch ook mee rijden, of de buurvrouw, of een vriend, etc etc.
Zolang die auto niet voorzien van een exclusieve papa-sleutel bewijst je vader alleen dat hij niet de bestuurder was op dat tijdstip.Citaat:patjelisa schreef:
Ja mijn vriend heeft pas nog een boete gehad omdat hij in een parkeervak stond te bellen alleen maar omdat de auto aan stond...
Dit vidn ik echt te ver gaan, dus je mag je motor niet laten draaien omdat je aan de kant van de weg stil gaat staan als je een telefooontje wil plegen?
hoogstwaarschijnlijk is hij dus gaan bellen en is de politie gestopt nadat hij een parkeerplaats op is gereden.... mensen willen zich heel graag onschuldiger voordoen dan ze zijn
Bienotje schreef:Grote kans van dat de surveillerende agenten al achter de bestuurder reden en zijn rijgedrag door ht zoeken al vóór het kruispunt is opgevallen.
.
amondi schreef:hoogstwaarschijnlijk is hij dus gaan bellen en is de politie gestopt nadat hij een parkeerplaats op is gereden
IKbenEllen schreef:Wat bedoel je nu, want volgens mij bevestig je alleen maar wat ik zeg?
Het sterkste argument is te druk bezig zijn met iets anders in de auto, waardoor de aandacht niet meer bij het verkeer was. Dat je je aandacht bij het verkeer moet hebben ipv andere dingen is weinig nieuws in het verkeer schat ik zo.
Bienotje schreef:Neemt niet weg dat iedereen inderdaad wel eens een steekje laat vallen, gelukkig probeert het gros in het verkeer daarom ook een beetje mee te denken met andere bestuurders.
Maar ja, over het algemeen blijft het aanlokkelijk om met het vingertje te wijzen. Waarom pakken ze mij, de buurman rijd altijd veel harder en wordt daar niet voor bekeurd. Mijn collega rijdt veel asocialer etc.
Flink van balen, en dat is terecht want het is zonde geld. Bezwaar indienen zou ik nalaten in ieder geval.Het sterkste argument is te druk bezig zijn met iets anders in de auto, waardoor de aandacht niet meer bij het verkeer was. Dat je je aandacht bij het verkeer moet hebben ipv andere dingen is weinig nieuws in het verkeer schat ik zo.
Patjelisa, dat betwijfel ik dat het echt alleen is om in een parkeervak met draaiende motor te bellen.. Volgens mij niet zo in de verkeersregels gelegd..
Bienotje schreef:Misschien moeten alle agenten in het vervolg even vragen of het per ongeluk (letterlijk of figuurlijk) of expres ging
Ipv meteen 150,- uit te schrijven. Chiqa schreef:Nou denk het niet..Jij maakt van een mug een oliefant in dit verhaal en zo zit het leven gelukkig niet inelkaar laten we wel realistisch blijven.