Boete, terecht of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XFiemoX

Re: Boete, terecht of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 08:49

Zo ken ik er nog wel een paar als elke agent als eerst waarschuwingen gaat geven zou het wel heel bont worden in Nederland pfoe. Dus het komt erop neer dat het wel terecht is dat TS der man die bekeuring heeft gekregen, stel je voor dat die andere auto wel dichter bij was of een aardige vaart erin had dan was je man echt niet zo snel om op te trekken (want elke seconde die telt onthou dat wel), en die andere auto was al op snelheid.

Het is niet leuk een bekeuring aangesmeerd te krijgen maar zo kan iedereen ook wel denken van ''ach geef me toch een waarschuwing'' heb ik al zovaak gezien op wegmisbruikers dat dit voorkomt.
De politiekorpsen zijn er ook niet voor alleen maar eerst waarschuwingen te geven, er zijn gewoon weg regels op de openbare wegen waar men iedereen aan zich hoort te houden.

Oke een ieder die heeft wel eens zn dag niet en doet maar waar ie zelf zin in hebt in bijv ''het niet opletten op de weg''. Maar daar kan de politie ed niks aan doen hen doen gewoon hun job om het verkeer op de wegen veiliger te houden/maken.

Denk nou zelf we gaan met zn allen even net zo doen andere auto's geen voorrang verlenen terwijl dit moet nou denk dat je dan grote chaossen gaat krijgen.

Ik vind het helemaal terecht dat je man die bekeuring gekregen heeft, die andere bestuurder zal welliswaar geschrokken zijn van het feit dat je man diegene niet voorrang verleende en toch alsnog wat heeft moeten afremmen alleen maar doordat ie schrok van dat moment (ook al reed ie bestuurder op een afstand), degene rijd op een voorrangsweg en wellicht keek die wel uit maar je man keek gewoon weg niet uit punt uit!

En daar staat die boete echt wel terecht voor!

Neem een tom-tom zou ik zeggen werkt veel comfortabeler en veroorzaakt dit soort acties niet snel meer, maar dan moet je hem wel van tevoren instellen op moment dat je weg rijd vanuit huis uit, en niet onderweg met de tom-tom moeten spelen dan is er niks aan het handje en hoef je welliswaar te luisteren naar de aanwijzingen van je tom-tom.
Werkt veel comfortabeler en is nog beter dan dat je met een kaart oid moet doen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 09:06

Wat een flauwekul zeg... volgens de letter van de wet ben je inderdaad fout, maar sommige agenten vinden het wel erg prettig om mensen op hun fouten te wijzen.
Denk dat protest weinig zin heeft helaas...

Effe slikken en dan let go let go, zo doe ik het altijd Haha!

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 09:29

het ligt er gewoon een beetje aan wat voor een politieagent je hebt. een jonge geven al sneller boetes dan een oudere die willen sommige dingen nog wel door de vingers zien.

Maarja 150,- minder pfff boetes worden ook steeds duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 09:39

Terechte boete. Dat hij de weg niet weet, neemt niet weg dat hij op moet letten.

Balen alleen dat het een hoog bedrag is, ik reed eens 6km te hard en kreeg een boete van 30 euro.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:06

Het ligt er maar net aan welke agent je treft. Ik heb al veel waarschuwingen gekregen; met zn 3en fietsen (weet dat het enorm irritant is, maar ik was 13 Vork), paspoort en rijbewijs niet bij me terwijl ik was aangereden, lampen van de auto deden t niet goed.
Mn zusje steekt 1 keer onveilig over (het regende en ze wilde nog snel voor een vrachtwagen, die daar zn gas iets los voor moest laten) en ze krijgt gelijk een boete Huilen van het lachen Op de boete stond ook echt: 'onveilig oversteken'.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:15

Tsja het is een boete waar je flink van zult balen. Kijk als je te hard rijdt weet je dat meestal al, en doe je iets dus bewust. Dit was door omstandigheden niet bewust, maar had even goed gevaarlijk kunnen zijn.

Dus ja, eigenlijk wel terecht, maar wel goed balen van het bedrag !!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:17

MSQuincyTE schreef:
Ik vind het rond uit belachelijk dat ze hem daarvoor een boete geven van 150 euro, een waarschuwing is ook genoeg vind ik, en je man word daar nou alleen maar allerter van, want ik denk dat hij wel geschrokken zal zijn

Daar zijn boetes voor, om ze te geven als je de regels overtreed. En dat is hier gebeurd. Wat is daar belachelijk aan?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:31

Ja mijn vriend heeft pas nog een boete gehad omdat hij in een parkeervak stond te bellen alleen maar omdat de auto aan stond...
dus als ze je willen pakken doen ze het toch wel...

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:00

Overtredingen hebben nou eenmaal vaak een vast bedrag, dus of je het zelf nou een kleine overtreding vind of niet, dat bedrag zal daar wel voor staan en waarschijnlijk ook nodig zijn

Zelf kreeg ik een boete voor zonder licht fietsen, terwijl ik toch echt mijn lampje erop had gedaan die ochtend, was ik em waarschijnlijk een paar honderd meter voor de controle verloren. Kan ik moeilijk gaan doen maar feit is dat ik op dat moment zonder licht fietste.....

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:33

Je moet nou eenmaal opletten, ook als je de weg niet weet, dat is geen excuus natuurlijk. Voor hetzelfde gehad kwam er wel net iets aan wat niet meer kon remmen en dan had je nog een groter probleem gehad dan €150...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:23

Diablo schreef:
MSQuincyTE schreef:
Ik vind het rond uit belachelijk dat ze hem daarvoor een boete geven van 150 euro, een waarschuwing is ook genoeg vind ik, en je man word daar nou alleen maar allerter van, want ik denk dat hij wel geschrokken zal zijn

Daar zijn boetes voor, om ze te geven als je de regels overtreed. En dat is hier gebeurd. Wat is daar belachelijk aan?

Tel even voor jezelf hoe vaak je een inschattingsfoutje maakt, iemand over het hoofd ziet... En dat kost dan iedere keer 150,- Clown
Het is niet bewust hard over een kruising gassen zonder voorrang te verlenen.
Dat is er belachelijk aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:51

IKbenEllen schreef:

Nee moest er bij komen zeg...

IKbenEllen schreef:
Tel even voor jezelf hoe vaak je een inschattingsfoutje maakt, iemand over het hoofd ziet.

We maken allemaal wel eens een inschattingsfoutje maar oom agent staat niet elke keer om de hoe van de straat hierop te letten hoor Knipoog Dus maak je geen zorgen.

patjelisa schreef:
Ja mijn vriend heeft pas nog een boete gehad omdat hij in een parkeervak stond te bellen alleen maar omdat de auto aan stond...

Dit vidn ik echt te ver gaan, dus je mag je motor niet laten draaien omdat je aan de kant van de weg stil gaat staan als je een telefooontje wil plegen?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:22

IKbenEllen schreef:
Tel even voor jezelf hoe vaak je een inschattingsfoutje maakt, iemand over het hoofd ziet... En dat kost dan iedere keer 150,- Clown
Dat is er belachelijk aan.

elke keer dat je geen boete hebt gehad heb je dus geluk gehad. Dit was dan even pech.
Hoe dan ook die man was fout, en toevallig werd dat gezien en dan ben je nou eenmaal de pineut.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:31

Chiqa schreef:
IKbenEllen schreef:

Nee moest er bij komen zeg...

IKbenEllen schreef:
Tel even voor jezelf hoe vaak je een inschattingsfoutje maakt, iemand over het hoofd ziet.

We maken allemaal wel eens een inschattingsfoutje maar oom agent staat niet elke keer om de hoe van de straat hierop te letten hoor Knipoog Dus maak je geen zorgen.=

Verward Wat bedoel je nu, want volgens mij bevestig je alleen maar wat ik zeg?
Ik vind het belachelijk om voor een inschattingsfout een bekeuring te geven, maar dar schijnen wat mensen (die denk ik allemaal voortreffelijk rijden Schijnheilig ) anders over te denken.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:34

RianneH schreef:
Maar jij had dan neem ik aan schriftelijk bewijs van het halen van je auto bij de dealer. Mijn vader enkel getuigenverklaringen dat hij in de vergadering zat (o.a. van de directeur) maar geen beeldmateriaal dat de auto op het parkeerterrein stond. En hij had hem echt niet uitgeleend, al helemaal niet aan de andere kant van het land.
Daarnaast had de politieagent ook geen bewijs. Enkel alleen wat hij had gezien en opgeschreven. Tja, en dan krijgt hij toch gelijk.

Het is heel simpel, je vader kan bewijzen dat hij in vergadering was.

En hoe wil hij dan bewijzen dat zijn auto niet ergens anders was?

Je moeder of jij kunnen er toch ook mee rijden, of de buurvrouw, of een vriend, etc etc.

Zolang die auto niet voorzien van een exclusieve papa-sleutel bewijst je vader alleen dat hij niet de bestuurder was op dat tijdstip.

Citaat:
patjelisa schreef:

Dit vidn ik echt te ver gaan, dus je mag je motor niet laten draaien omdat je aan de kant van de weg stil gaat staan als je een telefooontje wil plegen?

hoogstwaarschijnlijk is hij dus gaan bellen en is de politie gestopt nadat hij een parkeerplaats op is gereden.... mensen willen zich heel graag onschuldiger voordoen dan ze zijn Clown
Laatst bijgewerkt door Frantic op 16-08-08 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:35

Marley schreef:
elke keer dat je geen boete hebt gehad heb je dus geluk gehad. Dit was dan even pech.
Hoe dan ook die man was fout, en toevallig werd dat gezien en dan ben je nou eenmaal de pineut.

Je behoort gestraft te worden voor overtredingen (bewust dus) en niet voor onbewuste foutjes.
Ik vind het super kinderachtig.
Zoals gezegd: stap eens een weekje in de auto, tel eens hoe FOUT je zelf bent Nagelbijten / Gniffelen

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:41

Als hij zonder voorrang te verlenen een kruispunt oversteekt dan vind ik dat toch een overtreding, al dan niet bewust of onbewust want dan gaat natuurlijk alles onbewust om een boete te ontlopen Knipoog
Zo kun je alles wel goedpraten. Deze man was dan wel niet bewust dat kruispunt zonder te kijken overgereden, maar feit is wel dat hij fout zat en dan maakt het niet uit of je dat wel of niet expres doet vind ik....

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:08

Citaat:
Ik vind het belachelijk om voor een inschattingsfout een bekeuring te geven

Misschien moeten alle agenten in het vervolg even vragen of het per ongeluk (letterlijk of figuurlijk Clown ) of expres ging Haha!

Grote kans van dat de surveillerende agenten al achter de bestuurder reden en zijn rijgedrag door ht zoeken al vóór het kruispunt is opgevallen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:15

Bienotje schreef:
Citaat:
Ik vind het belachelijk om voor een inschattingsfout een bekeuring te geven

Misschien moeten alle agenten in het vervolg even vragen of het per ongeluk (letterlijk of figuurlijk Clown ) of expres ging Haha!

Grote kans van dat de surveillerende agenten al achter de bestuurder reden en zijn rijgedrag door ht zoeken al vóór het kruispunt is opgevallen.

Haha ja tuurlijk. Dan zegt toch iedereen dat het een inschattingsfout was. Bovendien was dit geen inschattingsfout, maar gewoon niet goed opgelet.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:24

amondi schreef:
Het is heel simpel, je vader kan bewijzen dat hij in vergadering was.

En hoe wil hij dan bewijzen dat zijn auto niet ergens anders was?

Je moeder of jij kunnen er toch ook mee rijden, of de buurvrouw, of een vriend, etc etc.

Zolang die auto niet voorzien van een exclusieve papa-sleutel bewijst je vader alleen dat hij niet de bestuurder was op dat tijdstip.

Citaat:
patjelisa schreef:

hoogstwaarschijnlijk is hij dus gaan bellen en is de politie gestopt nadat hij een parkeerplaats op is gereden.... mensen willen zich heel graag onschuldiger voordoen dan ze zijn Clown

Zo dat weet jij goed te oordelen Clown Clown Clown Slapen
Mijn vriend stond stil toen hij met mij aan het bellen was en had nog geen cm gereden alleen de motor aan staan.
maar zodra het sleutel in het gat zit ben je de sjaak, dus als je gaat bellen langs de weg altijd je sleutel uit het contact halen.
maar meeste agenten doen er niet moeilijk over maar ze mogen er voor bekeuren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:26

Bienotje schreef:
.

Daarom is de bekeuring nóg terechter blijkbaar heeft hij ook niet in zijn binnenspiegels gekeken wat er achter hem reed...Ajj... Haha!
amondi schreef:
hoogstwaarschijnlijk is hij dus gaan bellen en is de politie gestopt nadat hij een parkeerplaats op is gereden

Ja zo zal het verhaal mss wel inelkaar steken, kan me niet voorstellen dat je wordt bekeurd als je stilstaat met draaiende motor, maar goed kan dr naast zitten.

IKbenEllen schreef:
Wat bedoel je nu, want volgens mij bevestig je alleen maar wat ik zeg?

Nou denk het niet..Jij maakt van een mug een oliefant in dit verhaal en zo zit het leven gelukkig niet inelkaar laten we wel realistisch blijven.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:35

Neemt niet weg dat iedereen inderdaad wel eens een steekje laat vallen, gelukkig probeert het gros in het verkeer daarom ook een beetje mee te denken met andere bestuurders.

Maar ja, over het algemeen blijft het aanlokkelijk om met het vingertje te wijzen. Waarom pakken ze mij, de buurman rijd altijd veel harder en wordt daar niet voor bekeurd. Mijn collega rijdt veel asocialer etc.

Flink van balen, en dat is terecht want het is zonde geld. Bezwaar indienen zou ik nalaten in ieder geval. Knipoog Het sterkste argument is te druk bezig zijn met iets anders in de auto, waardoor de aandacht niet meer bij het verkeer was. Dat je je aandacht bij het verkeer moet hebben ipv andere dingen is weinig nieuws in het verkeer schat ik zo.

Patjelisa, dat betwijfel ik dat het echt alleen is om in een parkeervak met draaiende motor te bellen.. Volgens mij niet zo in de verkeersregels gelegd..

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:36

Bienotje schreef:
Neemt niet weg dat iedereen inderdaad wel eens een steekje laat vallen, gelukkig probeert het gros in het verkeer daarom ook een beetje mee te denken met andere bestuurders.

Maar ja, over het algemeen blijft het aanlokkelijk om met het vingertje te wijzen. Waarom pakken ze mij, de buurman rijd altijd veel harder en wordt daar niet voor bekeurd. Mijn collega rijdt veel asocialer etc.

Flink van balen, en dat is terecht want het is zonde geld. Bezwaar indienen zou ik nalaten in ieder geval. Knipoog Het sterkste argument is te druk bezig zijn met iets anders in de auto, waardoor de aandacht niet meer bij het verkeer was. Dat je je aandacht bij het verkeer moet hebben ipv andere dingen is weinig nieuws in het verkeer schat ik zo.

Patjelisa, dat betwijfel ik dat het echt alleen is om in een parkeervak met draaiende motor te bellen.. Volgens mij niet zo in de verkeersregels gelegd..

Ja is echt zo we hebben er toen een zaak van gemaakt en toen de papieren met regels thuis gekregen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:39

Bienotje schreef:

Een fatsoenlijk agent vraagt in mijn ogen even wat er aan de hand was en zegt: joh, let effe op, je viel ons op. Pling Ipv meteen 150,- uit te schrijven.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:43

Chiqa schreef:
Nou denk het niet..Jij maakt van een mug een oliefant in dit verhaal en zo zit het leven gelukkig niet inelkaar laten we wel realistisch blijven.

Ik van een mug een olifant? Verward
Denk dat jij mijn berichten al met een bepaalde insteek leest Knipoog

Ik vind juist dat die agent van een mug een olifant maakt Haha!
Ga d'r van uit dat TS het verhaal juist weergeeft.