Crocs verboden in ziekenhuizen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

phaser

Re: Crocs verboden in ziekenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:52

Mja, ga je die apparatuur helemaal omgooien omdat er mss 2 mensen crocs dragen?

Lijkt me dat het mensenleven dat op het spel staat net iets meer verdiend dan het gebruik van nieuwe, aangepaste aparatuur speciaal voor crocs +)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:55

Gaat toch niet alleen om crocs. Hoe vaak is het al niet in het nieuws geweest waar het allemaal niet gevoelig voor is. Dan denk ik zorg dat het vrij blijft van storingen dus de kwaliteit verbeteren.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:13

Maar ik vind het vreemd dat er net gezegd wordt dat de crocs statisch zijn.

Elke operatiezaal zou een antistatische vloer moeten hebben.
Dus als crocs statisch zouden zijn, zou de vloer dit eigenlijk neutraliseren.
Op elke apparatuur staat ook een aarding, net tegen het inwerken van statische energie.

Of is de vloer in Nederlandse operatiezalen zo anders Verward

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:17

nu.nl schreef:
Het dragen van Crocs-sandalen is sinds deze week verboden in alle ziekenhuizen in Wenen.

Knipoog

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:29

Het lijkt mij stug dat zulke apparatuur op tilt slaat na zo'n elektrisch schokje wat van je vinger af komt. Dit is zo'n kleine elektrische puls dat apparatuur daar imo niet eens op MAG reageren. Als je Crocs draagt is het risico op een schokje misschien groter, maar op gewone schoenen heb je er ook kans op. Dat betekent dus dat de apparatuur onveilig is? Verward

Ik loop in het ziekenhuis ook heel vaak op mijn Crocs. Gewoon omdat het lekker loopt en ik minder snel last van mijn rug krijg. En ja, ik heb ook wel eens met mijn voet in een badje vruchtwater gezeten toen ik de vliezen van iemand brak Clown Die gaatjes zijn dan niet echt praktisch. Dus een verbod uit hygiënisch oogpunt zou ik nog wel begrijpen...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:48

MISTRAL94 schreef:
Gaat toch niet alleen om crocs. Hoe vaak is het al niet in het nieuws geweest waar het allemaal niet gevoelig voor is. Dan denk ik zorg dat het vrij blijft van storingen dus de kwaliteit verbeteren.

Het is een leuke theorie, maar zo eenvoudig is dat niet. Een hartmonitor bv moet heel gevoelig zijn, omdat het nou eenmaal hele kleine signalen van het hart op moet kunnen vangen. Het is bijzonder moeilijk om apparatuur zowel gevoelig voor dat soort dingen te houden als ongevoelig voor signalen die je niet wilt.
Overigens wordt hier weldegelijk heel veel onderzoek naar gedaan, maar dat zijn geen eenvoudige zaken.

Dan is het antistatisch maken van crocs toch stukken makkelijker Ja

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:06

Je schrijft het heel goed Shadow! Moet kleine signalen opvangen van het hart
dus niet omdat iemand op crocs loopt of wat voor andere stoorzenders dan ook!

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:08

mijn ouders werken ook in het ziekenhuis, en die zien heel vaak mensen met crocs onderuit gaan, als ze over die strepen op de vloer lopen Clown

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:37

MISTRAL94 schreef:

Ik zou je patent aanbieden aan een goed bedrijf, ze staan er om te springen Lachen

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:40

Ir111 schreef:
Wat mij betreft worden Crocs overal verboden... Nagelbijten / Gniffelen Ik vind ze foeilelijk. Haha!

Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je een beroep hebt waarbij je de hele dag op je benen staat die dingen toch wel fijn zijn. Lachen

Ben het hier totaaaaal mee eens! Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:31

Ir111 schreef:
Wat mij betreft worden Crocs overal verboden... Nagelbijten / Gniffelen Ik vind ze foeilelijk. Haha!

Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je een beroep hebt waarbij je de hele dag op je benen staat die dingen toch wel fijn zijn. Lachen

Hihi, vind ik ook!
Verder lijkt het mij ook wel fijn om heel de dag op te lopen, maar goed, ik vind ze lelijk dus zal dr niet mee lopen. Maar kan me wel voorstellen dat dat fijn is.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:59

Manon88 schreef:
Over op Birkenstocks.

Als je die zou mogen dragen zou dat wel leuk zijn he Schijnheilig
Geen bandje aan de achterkant dus gezeur met de verzekering als er iets gebeurd Huilen van het lachen betekend verboden Clown

Ik ben het redelijk met kims eens!

Maar ik merk wel, als ik op crocs loop, dat ik van heel veel dingen die ik aanraak een schok krijg Nagelbijten / Gniffelen
Dus opzich, als zo'n hartmonitor een aantal keren een schok krijgt, kan ik me voorstellen dat dat niet helemaal de bedoeling is.
We zijn er tenslotte voor de mensen en hun gezondheid, en als het lopen op crocs dat in gevaar kan brengen eventueel, dan tja, is het niet anders dan weer over te gaan op de ouderwetse sportschoen of ecco's Haha!

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:39

Shadow0 schreef:
MISTRAL94 schreef:

Het is een leuke theorie, maar zo eenvoudig is dat niet. Een hartmonitor bv moet heel gevoelig zijn, omdat het nou eenmaal hele kleine signalen van het hart op moet kunnen vangen. Het is bijzonder moeilijk om apparatuur zowel gevoelig voor dat soort dingen te houden als ongevoelig voor signalen die je niet wilt.
Overigens wordt hier weldegelijk heel veel onderzoek naar gedaan, maar dat zijn geen eenvoudige zaken.

Dan is het antistatisch maken van crocs toch stukken makkelijker Ja

Onze hartmonitoren zijn op onze afdelingen nog nooit op tilt geslagen door crocs. En laat ik nou net op cardiologie werken Tong uitsteken

Als het echt qua veiligheid en hygiëne is vind ik dat ze klompen maar moeten verplichten. Ik loop ook gewoon op mijn sportschoenen en daar zou ook een naald doorheen kunnen gaan of ontlasting en bloed doorheen kunnen gaan. Gelukkig wordt al het personeel tegen hepatitis ingeënt Lachen (wat natuurlijk niet voor naaldongelukjes geldt)

bij ons in het ziekenhuis ben je vrij om te dragen wat je wilt. Uitzonderingen daar gelaten. Maar ook de Birkenstocks mogen. Wat ik wel erg vind is dat ik mensen op die goedkope slippertjes zie lopen... Dat lijkt me wel echt slecht voor je lijf.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:45

Haha ik vind crocs zo ontzettend lelijk! Heb ze zelf ook echt niet, weet ook niet hoe ze zitten.. (Zou ze denk ik niet eens durven te kopen).
Blijkt idd dat ze fijn lopen, maar buiten het huis om zou ik ze niet eens dragen uit schaamte dus dan zou ik ze als sloffen ofzo gaan dragen.
Zie ook weleens dat ze allemaal van die dingetjes in die gaatjes hebben gestoken, zoals bloemtjes ofzo.. helemaal gepimpt.

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:55

janne schreef:
ik heb ze ook Bloos
vind ze ook foei lelijk maar ze zitten heerlijk en ach ik heb ze aleen bij het wek aan.
werk in een verpleeghuis.
ik had weer gehoort dat ze ergens in het ziekenhuis werden verboden omdat het gevaarlijk zal zijn omdat er door de gaatjes een naald in kan vallen.
nou moet je heel goed mikken wil je precies door een gaatje een naald krijgen.
en met sandalen heb je het zelfde probleem.
ik heb wel regelmatig en schok door de crocs omdat het wel rubber is natuurlijk

dat vind ik dus niet, ze zitten heel wijd en ze geven niet zulke goede steun, die slippers zitten wel weer goed bij mij.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:29

Shadow0 schreef:
MISTRAL94 schreef:

Ik zou je patent aanbieden aan een goed bedrijf, ze staan er om te springen Lachen

Die behoefte heb ik niet, misschien iets voor jou jij hebt overal een antwoord op toch?