Wonen in Bergen op Zoom

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VogeltjeM

Re: Wonen in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:29

Ja het is officieel Kijk in de Pot, maar iedereen zegt Kiek Tong uitsteken Volgens mij weten de meeste mensen niet eens wat je bedoelt als je 'kijk' zegt Gestoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:21

We moeten ook niet te afgezonderd gaan zitten vanwege me vriend zn werk (Kwantum), dan is het eiland Tholen eigenlijk al te afgezonderd. Breda, Roosendaal moet allemaal een beetje bereikbaar blijven.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:26

Was maar een idee..
En sinds die nieuwe snelweg er ligt sta je overal zo..
Maar dat is natuurlijk je eigen keuze..

Ik zat hieraan te denken omdat je, voor hetzelfde geld als in brabant, een huisje koopt waar je paard aan huis kan staan.. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:21

Oh, maar dat is wel interessant, in hoeveel tijd zit je bijv. in BoZ, Goes, Middelburg dan?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:27

Vanaf het eiland Tholen maakt dat niet veel verschil met Bergen op Zoom.. Het hangt er wel vanaf waar je gaat wonen natuurlijk. Maar over het algemeen zit je in 20 minuutjes met de auto in BoZ. En Goes en Middelburg zijn dan alleen maar dichterbij lijkt me Lachen

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:29

Maar inderdaad je hoeft natuurlijk niet naar zeeland.. in Bergen op Zoom woon je ook prima! Of bijv. Halsteren (daar woon ik) of Lepelstraat, dat is allemaal op een paar km afstand.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:45

Vogeltje90 schreef:
Maar inderdaad je hoeft natuurlijk niet naar zeeland.. in Bergen op Zoom woon je ook prima! Of bijv. Halsteren (daar woon ik) of Lepelstraat, dat is allemaal op een paar km afstand.

Dat klopt, maar daar zijn de huizenprijzen weer zoveel hoger als in zeeland.
Je zit met 20 minuten in BoZ, 30 minuten Roosendaal, 45 minuten Breda en Rotterdam, Goes en Antwerpen, en een uur in Vlissingen, Middelburg en Tilburg.
Dit alles in maar ongeveer, wel afhankelijk hoe je rijdt..
Zo heb je wat ideeën qua afstand vanaf het eiland Tholen.. Haha!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:52

Ik heb ook altijd in Halsteren gewoond. Daar kan je bij de Melanen rijden (weet niet of je in de schaatsvijver met je paard mag maar kan wel) of Fort de Rovere. Ik denk dat daar minder dazen zitten omdat simpelweg minder bos is.
Ik denk dat je vanuit Halsteren net zo snel op de snelweg naar Roosendaal zit als vanuit Bergen. Ligt er natuurlijk wel aan waar je woont maar er is een nieuwe snelweg die goed aansluit.

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:30

Ik woon dan wel niet in Bergen op Zoom maar kom er wel regelmatig.
Ik heb er een aantal jaar op school gezeten en een goede vriendin en vriend wonen erg.
Vind de stad erg leuk en mooi, niet te groot maar met wel leuke winkels en een gezellig sfeertje. (mooiste binnenstad 2007?)
Verder zit je lekker dicht Anterwerpen (Lekker winkelen!! Haha!), zeeland, breda enzovoorts.
Kwa rijden zijn de bossen daar echt relaxt, heb er een keer gereden en zeker genoten van de omgeving. (is weer eens wat anders dan al die stranden hier. Haha!)
Verder heb je leuke evenmenten en je hebt natuurlijk Concour Hippique bij de kiek. Tong uitsteken
Het zou niet mijn eerste keus zijn kwa wonen maar het is zeker een leuke stad!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:20

Ik woon zelf in Tholen.. En dan Tholen zelf en zit in 10 minuten in Bergen op Zoom met de auto.
Op de fiets deed ik er 30 minuten over.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:27

Share schreef:
We moeten ook niet te afgezonderd gaan zitten vanwege me vriend zn werk (Kwantum), dan is het eiland Tholen eigenlijk al te afgezonderd. Breda, Roosendaal moet allemaal een beetje bereikbaar blijven.

vind dat toch niks uitmaken Knipoog
woon zelf in zeeland (wel 1 km van de brabandse grens af Duivel ) en je bent in een halfuur in roosendaal Knipoog

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:31

Kan me voostellen dat een half uur verder te ver is als je daarna nog een half uur of langer moet rijden.
Voor mij ligt BOZ ook te ver weg, willen binnen 80km van Schiphol blijven zodat je als het mee zit max een uur reistijd hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:07

zo we gaan even een kijkje nemen in BOZ! daag!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:13

Heel veel plezier. Doei!
Ik ga zo werken in Boz Tong uitsteken Dus als je nog moet tanken moet je even langs de Pico Bello rijden, die zit vlakbij de stad. Nagelbijten / Gniffelen

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:15

Share schreef:
zo we gaan even een kijkje nemen in BOZ! daag!

Neem een lekker ijsje bij Crusio Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:40

haha sorry allebij niet geweest Knipoog

We hebben stad en bos bewondert.. vriendlief wil er wel wonen maar ik heb niet echt zoiets van WAUW geweldig Nagelbijten / Gniffelen Bloos
maar zat ook niet zo lekker in me fel dus misschien moeten we gwn nog een keertje gaan kijken dat ik de dingen dan wat zonniger zie Knipoog
alhoewel ik meer een zeeuws mens ben, zit me int bloed dus van mij mogen we meer naar de kust Knipoog

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:55

Dan zoek je toch een huisje in Zeeland Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:07

Jaaaa dat wil ik wel.. maar als je samen bent moet je allebei tevreden zijn met waar je woont Tong uitsteken geloof niet dat mijn vriend graag in zeeland wilt wonen.. maar wie weet, wie weet!!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:11

Ach, t is vlakbij Bergen op Zoom Clown
Ik ga woensdag verhuizen naar het oosten van het land (voor studie) maar zou uiteindelijk ook wel graag in Zeeland wonen Lachen het is daar zo lekker open en rustig..

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:12

Kvind vooral de stad heel erg leuk in Bergen op Zoom
voor de rest ken ik daar niets Vork

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:24

Zag dat hier boven ergens het bos bij fort roovere genoemd was. Hou er wel rekening mee dat dit in principe verboden terrein is voor paarden tenzij je bij de manege in het bos hoort.
Ook is het de bedoeling dat het hele bos rond fort roovere / fort moermont gekapt wordt zeer binnenkort (weet niet of ze al begonnen zijn) en dan valt dit gebied sowieso af om te gaan rijden.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:32

Dus je mag daar alleen rijden als je van de paardenhoeve komt? Ik zie er echt heel vaak andere mensen, en hoe controleren ze dat dan Verward

Bloos! als het waar is wat je zegt, over dat alles gekapt wordt, is dat wel bizar.. Ze hebben net alles tot rustgebied voor de dieren daar verklaard, en allemaal groentunnels enz. aangelegd. Plus dat de historische waarde heel groot is.. Waar heb je dat dan gehoord?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:41

@ vogeltje In principe is het alleen voor de manege en mensen die in het buitengebied buitenlust wonen. Lees de groene bordjes maar eens, daar staat op verboden voor paarden. De controle is inderdaad niet zo erg streng. Maar ik ben zelf de boswachter een paar keer tegen gekomen met mijn pony. Helaas voor hem mocht ik daar zijn.
Al die oude forts, oa roovere en moermont, moeten weer terug gebracht worden naar hoe ze er 200 jaar terug uit zagen, historie dus. En dus zonder bomen. Verder wordt er een groot gebied onder water gezet onder de naam "natuur" Huilen
Ik ga verder geen namen noemen maar, ik heb dit gehoord van mensen die met dit besluit te maken hebben. En dan bedoel ik niet alleen de gedupeerde.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:44

Zo das lekker kl*te dan...! Het is hartstikke veel bos! Ze zijn in ieder geval nog niet begonnen met het kappen, denk dat er ook heel erg veel protest van de mensen hier gaat komen.

Je schreef dat je daar mocht komen, kom je van de manege? Lachen

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:53

Ja, ben het met je eens. Vind het ook enorm zonde als ze er mee door gaan. Als ik het goed heb moet er in 2009 al een begin gemaakt zijn. Maar goed, die rijksweg zijn ze ook sinds 1971 over bezig geweest. Hier was ik het ook niet mee eens en weiger er nu ook overheen te gaan Haha! Sinds de opening ben ik 2x op vakantie in nederland geweest en heb lekker door de bebouwde kom van halsteren gecrosst.
Nee, ik kwam niet van de manege.