Kaas zweet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MandyR

Re: Kaas zweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:36

Suiker bij de kaas? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Zelfs een tijdje op een kaasboerderij gewerkt. Maar dan moet je zeker wel zorgen dat de suiker niet in aanraking komt met de kaas? Zoete kaas lijkt mij ook niet lekker.
@TS Waarom smeer je je boterhammen niet in de keuken zodat je de kaas meteen terug kan leggen in de koelkast? En dan lekker met je bordje bij de pc gaan zitten ofzo.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:37

jiehaaa schreef:
Kaas hoort helemaal niet in de koelkast, wist je dat? Eigenlijk moet je het buiten de koelkast bewaren onder een stolp.

Weet niet waar je dit vandaan haalt. Maar kaas moet in de koeling. Bij mij in het restaurant mag het uit de koeling om gesneden of gebruikt te worden, en verder staat het in de koeling.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:14

Ik heb ook 'buiten de koelkast' geleerd. In de koelkast droogt het uit en wordt de smaak minder. Eigenlijk is een temperatuur die net iets hoger is dan de koelkast,zoals een bewaarkelder, het beste, dacht ik Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:16

ik heb nooit last van zwetend kaas Haha!

mijn geheim?

ik wikkel kaas altijd in een stuk van dat doorzichtige folie.. wat je gewoon in de supermarkt koopt.
heb er echt nooit last van,kaas blijft goed op smaak en droogt niet uit.

en inderdaad...geen lange temperatuursverschillen, dus kaas pakken en daarna meteen terug de koelkast in

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:20

Jolanda_ schreef:
ja hoor als kaas zweet kun je het nog prima eten...
pas als de schimmel erop zit is het wat anders... je kan het na het "zweten" ook gewoon weer terug in de koelkast leggen alleen het droogt er wat sneller van uit als het te vaak zweet Haha!

zelfs als er schimmel op zit, kan je het nog eten...
Wel de schimmel weghalen natuurlijk, maar je kan het dan nog goed eten hoor..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:27

ik vind schimmelkaas juist lekker!!!
lekker op een toastje ofzo Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:35

MandyR schreef:
Suiker bij de kaas? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Zelfs een tijdje op een kaasboerderij gewerkt. Maar dan moet je zeker wel zorgen dat de suiker niet in aanraking komt met de kaas? Zoete kaas lijkt mij ook niet lekker.
@TS Waarom smeer je je boterhammen niet in de keuken zodat je de kaas meteen terug kan leggen in de koelkast? En dan lekker met je bordje bij de pc gaan zitten ofzo.

Nou het is een stuk gemakzucht , dan ben ik met vriendinnen of vrienden in een gesprek op msn en heb ik honger .. en dan denk ik even snel crackers pakken en me kaas en weer terug achter me PC .

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:39

dat suiker klontje werkt idd!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 00:28

Sheran schreef:
Ik heb ook 'buiten de koelkast' geleerd. In de koelkast droogt het uit en wordt de smaak minder. Eigenlijk is een temperatuur die net iets hoger is dan de koelkast,zoals een bewaarkelder, het beste, dacht ik Lachen

hierom is het wel de bedoeling dat je het verpakt in de koelling.. ik heb het ook over koeling hea.. geen koelkast Knipoog die is over het algemeen net even iets kouder dan een koeling..

In de echte koelkast even doorzichtig folie erom, en daarna papiere stukje..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:56

Okee, dan begreep ik je verkeerd, ik dacht dat je een koelkast bedoelde Lachen