Ergerende discriminerende reclame

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Megamutsj

Re: Ergerende discriminerende reclame

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 13:52

Met goed lijf bedoelen ze vast niet een slank lijf, maar gewoon een gezond lijf. En ze maken reclame voor die kaas, omdat het gezonde kaas is, in vergelijking met andere kazen.

Edit; zoiets als dit is al eerder benoemt.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:49

Ken de reclame eerlijk gezegd niet maar kan me ook nooit druk maken om reclames (behalve dat ik er niet graag naar kijk Knipoog. Vind het altijd een beetje muggezifterij als er zo om reclames gezeurd wordt. Het belangrijkste is toch dat je gelukkig bent met jezelf. En hoe je opmerkingen of reclames interpreteerd zegt heel veel over jezelf denk ik.
Reclames zijn vaak al niet al te intellectueel en het is algemeen dat je zoiets met een korreltje zout moet nemen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:46

Ja ik vond het ook een beetje een k*treclame. Het zijn alleen maar slanke vrouwen die in die reclame zitten. Net alsof je over dat soort dingen niet heen komt als je dik bent ofzo. Tong uitsteken

IERTJE7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:30

Je moet het gewoon met een korreltje zout nemen, en ze zeggen ook op het einde: "agh wat maakt het uit, als je maar goed in je vel zit". En dat er dan dunne mensen in lopen hoort bij het liedje. Reclames blijven reclames.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:37

Inderdaad die reclames voor het afvallen met special k zie je ook een persoon met maatje 0. Moet altijd lachen Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:39

ik dacht ook bij deze reclame van.. pff niet weer he.. Echt, alsof alle vrouwen er slank enz uit moeten zien.. Ik vind t niet leuk meer, want ik zie serieus jongens in mijn omgeving die dat ook normaal gaan vinden. ( en nee ik ben niet jaloers, want ben zelf erg slank, en erg blij met mijn lichaam.. maar ik vind t daarom nog wel een stomme reclame..die een vertekend beeld weergeeft van vrouwen.. en dat zie je teveel op tv)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:21

Toen 'Sara' nog draaide in Vlaanderen kwam er een tijdlang altijd vlak voor en na het programma de reclame 'vaarwel lelijk eendje, vaarwel cellulitus'.
Dat vond ik ook niet zo'n fijne reclame, kwam er zowat op neer dat elke vrouw die dit heeft een lelijk eendje is imo...

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 07:06

ik vind het ook een stomme reclame slaat nergens op maar is dat niet met alle reclames sommige zijn wel leuk en kun je er om lachen maar al die reclames om af te vallen en zo vind ik altijd een beetje jammer

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 08:11

Ken de reclame nog niet..maar alvorens die teksten in te spreken voor die recloame hadden ze wel even wat onderzoek mogen plegen..want er heeft laatst ergens heel artikelen gestaan, waarin duidelijk vermeld werd dat al die slankie producten, dus magere producten helemaal niet zo gezond zijn als dat men doet voorkomen.
Ze kunnen beter reclames maken met 'alles met mate'..

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 08:19

die reclame moet je denk ik niet te serieus nemen. Ik vind m eerlijk gezegd wel grappig. Laatst heb ik een programma gezien daar werd gezegd dat de wereld nog niet klaar is voor 'dikke' mensen in een reclame, we kijken toch vaak naar slanke mensen, anders klopt de reclame toch ook niet meer?
Dikke mensen hebben nou eenmaal niet zo'n gezond lijf als een persoon die gewoon goed op gewicht is, dat is een feit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 08:24

Dat is geen feit... Iemand die erg slank is kan ook problemen hebben met zijn/haar cholestrol terwijl een dik iemand daar niet per sé last van hoeft te hebben.

Ja, het komt vaker voor... Maar er zijn meer dan genoeg uitzonderingen.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 16:42

Kan het wel begrijpen. Misschien had de formulering niet zo overduidelijk moeten zijn om dit soort reacties niet op te wekken. Mja als ze het niet ' slank' zouden afkleden is de hele slogan van Slankie weer weg.

Ik erger me er niet aan, probeer het van je af te zetten. Het gaat om de smaak, niet om de reclamebureaus! Ach gut

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 17:10

moonfish13 schreef:
ik kon het niet eens verstaan eigenlijk..
maar ik kan mij voorstellen dat als je geen maatje 36 hebt je er behoorlijk aan kan ergeren.

ik wás niet gediscrimineerd maar deze reactie slaat echt alles, waar baseer jij dat op? vertel me dat eens waarom iemand met maat 36 veeeeeeeeeeeeeeel gelukkiger is als ik met mijn maat 40?
ik wacht met smart op antwoord Haha!

edit: myukki heeft het hopelijk al uitgelegd *LOL*
Laatst bijgewerkt door xDramaQueen op 14-08-08 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 17:13

xDramaQueen schreef:
moonfish13 schreef:
ik kon het niet eens verstaan eigenlijk..
maar ik kan mij voorstellen dat als je geen maatje 36 hebt je er behoorlijk aan kan ergeren.

ik wás niet gediscrimineerd maar deze reactie slaat echt alles, waar baseer jij dat op? vertel me dat eens waarom iemand met maat 36 veeeeeeeeeeeeeeel gelukkiger is als ik met mijn maat 40?
ik wacht met smart op antwoord Haha!

Ze bedoelt denk ik, dat als je wat zwaarder bent, ze het logisch vindt dat je je dan aan die reclame ergert Knipoog Níét aan het maatje meer Tong uitsteken

Ik vind het niet discriminerend. Aan het einde wordt er ook iets gezegd van: 'als je maar goed in je vel zit', en dát bedoelen ze er juist mee Ja

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 17:20

dat hoop ik dan heel erg want ik zag me hele leven al voorbij flitsen ROFL
edit: ik vind het trouwens ook niet discriminerend, er werd laatst gezegd dat buitenlanders zich zosnel gediscrimineerd voelde, nederlanders kunnen er ook wat van Knipoog

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:34

Zoals het inderdaad al vaak gezegd wordt duidt het niet perse op een slank lijf lijkt mij zo, maar op een gezond lijf. Feit is dat volvette kaas niet bijdraagt aan een gezond lijf e n je dus voor een gezond lijf altijd beter kan kiezen voor 20 of 30+ kazen ipv 60+......

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:37

Discriminerend zou ik het niet willen noemen. Maar irritant issie wel. Vooral als je even niet zo goed in je vel zit, en geen goed lijf hebt (zoals ik op het moment. Ben overigens wel slank Clown )

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:27

Ik dacht eerst.. Ach wat maakt het uit. Maar nu ik die reclame heb gezien denk ik: Je hebt volkomen gelijk. Ze zingt het echt op een 'vervelende' manier..

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:42

Cursus ABN zou al wonderen doen... Gestoord

Vind het ook een heel irritante reclame met teveel de nadruk op een slanke maat.
Ach, geeft niks dat je een kluns bent, of onhandig....als je maar slank en dus gezond bent...dan heb je een goed leven.Dat is de boodschap die ik eruit haal...

Komt bij dat ze ook een stukje zingt over het flirten bij die goede baan, en denkt waar zuig ik aan...
Ik denk dan aan andere dingen dan die pen, er zijn zat dames die zich op andere manier omhoog werken in het kantorencircuit dan alleen met het brein.. Huilen van het lachen ROFL

Hier een link naar het spotje en tevens de hyves van de zangeres..
http://missmontreal.hyves.nl/widget/483 ... ommercial/

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:50

Jacimatho schreef:
Cursus ABN zou al wonderen doen... Gestoord

Tegen wie heb je het, als ik vragen mag?

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:27

Tegen de dame die deze reclame zingt.....

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:49

Precies hier zat ik ook al aan te denken toen ik die reclame zag!

Als je een goed lijf hebt zit je dus goed in je vel.

Iedereen weet dat een goed lijf maatje 36-38 is, hiervoor hoef je geen geleerde te zijn.

Ik vind het ook zeer discriminerende reclame en van hij mag het per direct van de buis!

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:51

Noppes schreef:
Huh dit is volgens mij helemaal niet zo bedoelt hoor?
Een goed lijf hoeft niet meteen een maatje 36 of 38 te betekenen. Een goed lijf is gewoon een gezond lijf. En mensen met een maatje te veel (daarmee bedoel ik dan mensen die overgewicht hebben) hebben gewoon meer kans op allerlei aandoeningen, omdat ze toch een minder gezond lichaam hebben. Het gaat er dus om dat wanneer je een goed/gezond lijf hebt, je ook een goed/gezond leven hebt.

(Zie net dat Anoeska dit ook al zegt Vork)
Mensen happen naar mijn idee toch wel iets te snel hoor, dit hoef je toch niet als discriminerend op te vatten.

Maar dan zou het niet perse om alleen overgewicht gaan! Als je drugs gebruikt, rookt, drinkt heb je ook geen goed lijf!

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 14:01

Joh ik heb altijd zoiets van: laat die mensen toch lekker denken wat ze zelf willen Dromen . Er zijn mensen met een goed lijf en geen goed leven. Mensen met geen goed lijf en wel een goed leven. Mensen met een goed leven en een goed lijf, mensen zonder goed leven en zonder goed lijf. Om nog maar niet te spreken over de vraag wat 'goed' überhaupt is en wie dat bepaalt. Ze vinden maar een eind weg, ik ga zelf over mijn lijf en ook over mijn leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 14:20

Ach, ik maak me niet zo druk om die reclame. En maatje 36-38..Tsja, ik heb hem, maar mijn lichaam is niet zo goed. Ik drink, ik kan wel wat gezonder eten, etc. etc...

Vind de zangeres wel een aparte, mooie stem hebben. Die komt er wel!