Huisje kopen in je eentje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: Huisje kopen in je eentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 20:09

Ik kan in mijn eentje sowieso geen huis kopen, niet in een leuke buurt in ieder geval.
Denk dat je toch veel geluk moet hebben moet je dat kunnen opbrengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 20:25

@ Linda, geluk?? Gewoon een redelijke vaste baan is genoeg hoor.. Knipoog Ik was maar gewoon apothekersass, das echt geen topbaan hoor

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 10:35

Heb morgen de bezichtiging en ga daarna direct door naar de hypotheker.
Ben benieuwd!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:39

Valt niet mee in je eentje...ik was 26 toen ik mijn eerste huis kocht, een binnenstadspandje in Schoonhoven. Ontieglijk leuk huis maar volledig uitgewoond door studenten. Ik heb dit best goedkoop gekocht en gelijk een verbouwingshypotheek erbij genomen zodat ik het nodige kon doen. Daarmee had ik na een half jaar toch best een heel erg leuk huis voor niet al te veel geld.

Je moet soms concessies doen in wat je wilt, ik had bijvoorbeeld geen tuin, alleen een binnenplaatsje en een dakterrasje. Nu zou ik niet meer zonder tuin willen maar goed ik wilde destijds perse kopen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:40

Ik heb in oktober mijn eerste huis in mijn eentje gekocht en was toen nog 23. Een appartement in de Randstad en in een opkomende wijk die al redelijk OK was...

VP was 190 maar door middel van Koopgarant heb ik het voor 142 gekocht. Het is nieuwbouw, en het wordt pas opgeleverd rond eind september. Ik woon er helaas nog niet!

Ook heb ik een paard en auto. Gelukkig dat ik een goede baan heb Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:45

tja wij zijn vanaf de randstad naar het zuiden vertrokken
daar konden we voor 185 een 2 kamer app boven de snackbar zonder lift etc kopen ..leuk met een kind en ik met reuma
hier hebben we voor 110 een vrijstaand huisje Haha!

schuin tegen overons staat een idem huisje iets kleinere tuin (meter of 20)
ook vrjistaand moet wat kleine dingen aan gebeuren maar geen groot onderhoud
of de kleur van badkamer en of keuken moet je niet aan staan
77.000 kk

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:13

Ga eens met met een hypotheek adviseur praten. De calculaties die je kan maken op websites van banken zijn altijd aan de voorzichtige kant en houden geen rekening met verwachte loonstijgingen. Een hypotheekadviseur kan dat wel meenemen in zijn berekeningen en wie weet is het dan wel mogelijk. Je kan ook vragen of je ouders garant willen staan, dan is het ook wel eens mogelijk meer hypotheek te krijgen.

Overigens denk ik net als blue_eyes dat het zeker in de randstad erg moeilijk wordt iets te kopen en je moet idd rekening houden met de kosten van je paard, daar houdt de hypotheek adviseur namelijk geen rekening mee in zijn berekeningen.

Ik weet niet of ze dat in de Randstad ook kennen, maar hier in Brabant is het mogelijk een huis te kopen van de woningstichting waarbij je niet het volledige aankoopbedrag betaald. Voor een deel blijft het huis dus in bezit van de woonstichting. Hoe de constructie precies in elkaar zit weet ik niet, maar mijn broer was hierdoor in staat in zijn eentje een huis te kopen en is ondertussen doorgestroomd naar een anders huis.

Zelf ben ik nooit aan alleen kopen toegekomen, maar ik weet zeker dat ik in mijn eentje toch een huisje van zo'n 130K op had weten te hoesten. Alleen had ik dan het paardje waarschijnlijk nog even uit moeten stellen.

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:18

Ik hoop voor je dat het lukt maar een eigen huisje kopen in de randstad (omgeving Westland) gaat denk erg moeilijk worden!!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:48

Mijn vriend en ik zijn ook op zoek naar een huisje (mijn inkomen telt niet mee en mijn vriend verdient best aardig, of in ieder geval een bedrag dat ik nooit per maand zal gaan verdienen Knipoog). Volgende week willen we naar de Hypotheker gaan om te kijken wat voor een hypotheek het beste voor ons is en hoeveel en aan de hand daarvan gaan we dan huisjes kijken. We willen ook gaan informeren over wat Falona zegt over een huis kopen met een woningstichting, zodat we misschien wat meer huis kunnen krijgen. Huren valt bij ons zeker af, want de wachtlijsten zijn minstens 5 jaar en we komen van buitenaf en staan pas sinds maart ingeschreven. Maar hopelijk hebben we volgend jaar wel iets en jij ook! Lachen

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:01

Caatje1986 schreef:
Ik woon in Apeldoorn ben 22 jaar en heb met behulp met het SVN *starterslening van de gemeente, zie het als 2e hypotheek, wel een appartement kunnen kopen van boven de 100.000. Het is natuurlijk gebasseerd op je inkomen ed dus dat is per persoon verschillend.

Klopt dit doen ze ook in de randstad. Alleen ze zijn ERG gemeen. Ze gaan uit van een waardestijging van het betreffende huis in een bepaalde periode.
toen kwamen ze aan de deur voor een hypotheek verhoging en dat kon alleen bleek achteraf dat ze de 100% waarde hebben genomen ipv waarde -/- hypotheek. Een deel is namelijk gefinanceerd door de gemeente of woningbouw dus dat moet je niet meetellen.
Vaak zie je 60% van de waarde voor jou 40% voor gemeente/woningbouw. Er hangen wel veel nadelen aan bij verkoop je krijgt ook maar 60% van de winst en hijmoet terug naar de gemeente/woningbouw die vaak een lager bedrag bieden.

Wijk Parkwijk in Utrecht is een project daarvan veel gezinnen zitten nu in de problemen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:05

HEt is idd een ramp!
Ik ben nu 24 en ben nog steeds 30e op de wachtlijst voor een huurhuisje.... kopen kan ik wel.. een flatje 10 hoog in de achterstandswijken, maar iets anders is gewoon echt niet op te brengen.... helaas
Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 12-08-08 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:23

Ik wil ook een huisje kopen samen met mijn vriend, wij werken allebij fulltime.
ik verdien niet bakken met geld, me vriend verdiend redelijk. weet ook nog niet hoe we dit aan moeten pakken en waar onze opties zijn.

Maar in je eentje kopen lijk me zowiezo erg moeilijk.

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:27

Ik heb 23 juli een huisje gekocht samen met mijn vriend Haha!

Een heel drama mijn vrien is ZZP-er en had nog geen cijfers van 4 jaar dus na heeel langdradig verhaal wel gelukt
koste 222000 en hebben hem voor 212500 gekocht zijn er erg blij mee Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:53

is heel moeilijk om een huis in je 1tje te kopen.. en vooral als je al zo weinig kan lenen

1 tip: ga noooooooit op je max zitten van wat je kan lenen.. want dan word het echt elk dubbeltje omdraaien Knipoog

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:54

oo ja we zijn 20 en 21 jaar

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:47

Hier valt er ook weinig leuks te kopen. Het wordt dan of Dordrecht of Rotterdam... Het is leuk als je geen paard hebt.. Maar met paard zit je dan met reiskosten om naar je paard te komen..