Ja ik weet dat er iets over alcohol in staat, heb ongeveer een maand geleden mijn bewijs gehaald. En ik kreeg ook een vraag over alcohol maar zo'n simpele vraag als 'wat breekt alcohol sneller af in je lichaam' Ja niets dus 
Niet over hoeveel gram je in je bloed mag hebben als je 24- bent en hoeveel als je 24+ bent
Dat is toch ook niet erg relevant voor een scooterbewijs.
Ja ik weet dat er ook ouderen zijn die een scooter rijden, maar de grootste doelgroep is toch wel 16
Edit: voor de mensen die het precies willen weten het staat op bladzijde 14 van VekaBest2008
En er staat ' Alcoholpercentage jonge bestuurderVoor de bestuurder die nog geen vijf jaar zijn rijbewijs heeft, de zogenoemde beginnende bestuurder, bedraagt dit maximaal 0,2 promille (88 microgram bij adem onderzoek)
en ook
'De toegestane hoeveelheid alcohol in het bloed bedraagt maximaal 0.5 promille. Deze grens is al bereikt wanneer je binnen een uur twee glazen bier drinkt'
Kijk ze gaan je echt niet vragen hoeveel mag je drinken als je 5 jaar je rijbewijs hebt en hoeveel als je er onder zit. Ze willlen gewoon dat je weet dat je bijna niets mag drinken als je nog wilt rijden
Laatst bijgewerkt door _Micha_ op 11-08-08 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt